Ciężarówki Super Aguri nie wpuszczone na tor w Stambule
Jak donoszą informacje ze Stambułu ciężarówki Super Aguri nie zostały wczoraj wpuszczone na tor. Wstępne doniesienia sugerują iż powodem takiego zachowania było poinformowanie Berniego Ecclestone’a przez szefa zespołu Hondy- Nicka Fry’a o tym iż zespół Super Aguri nie weźmie udziału w GP Turcji.Zdaniem Nicka Fry’a tak mała firma jaką jest niemiecka Grupa Weigl nie będzie w stanie zapewnić egzystencji konkurencyjnego zespołu w F1.
„Wydaje się, że firma wielkości Weigla nie jest w stanie wesprzeć konkurencyjnego zespołu Formuły 1, do czasu gdy nie będą znani inni partnerzy, o których nie zostaliśmy powiadomieni” powiedział Fry dla agencji Reuters.
komentarze
1. atomic
i masz ci babo placek . zamiast zwiększać ilość bolidów na gp , mamy odpływ zespołów z formuły.
młodzi kierowcy wdzierają sie do f1 więc chyba nadchodzi czas aby panowie na stołkach ustąpili miejsca młodszym "menago" .
2. mmeller
...a miało być tak piknie, zamrożenie silników, skrzynie biegów długodystansowe, redukcja kosztów totalna...
wydaje mi się że jedynym tego efektem bedzie spowolniony rozwój tego sportu, bo i tak stać nań jest i bedzie tylko "krezusów" tego świata..
...a szkoda, bo pamiętam czasy kiedy w wyścigu startowało 26 kierowców, a do wyścigu nie zawsze kwalifikowali się wszyscy (107%)
3. piteros-1996
Wszystko przez SS Unietd. Gdyby nie odeszli od Super Aguri to startowaliby do końca sezonu. Szkoda mi ich
4. Bartek2008
czyli będzie 10 teamow?to beda musieli zmienić zasady kwalifikacji
5. daniel316
Szkoda...
6. shad2pl
A po co zmieniać zasady? Wchodzi pierwsza x ilość kierowców i już.
Kto by pomyślał rok temu, że zamiast 12 zespołów przyjdzie się zadowolić 10.
7. Dagmara_W
Stanie im się... jeśli mają fundusze jako takie i potencjalnego sponsora to z czego robia szopke.. niedługo zostanie kilka zespołów w stawce bo im się coś odwidzi.. po aferze szpiegowskiej z 2007 teraz będzie znowu kolejna?
8. ropz
no to ładnie zrobił reklamę grupie Weigl Fry. Jak bym był właścicielem tej grupy ostro bym się wkurzył. Co on może wiedzieć czy grupa jest w stanie czy nie zasponsorować Aguri. Z drugiej strony Aguri nie zachwyca i naprawdę nie ma co ich oglądać. NAwet kamery kręcą z dala od nich ;)
9. Voight
Ten regulamin jest idiotyczny. Od kiedy tańsze jest zaprojektowanie skrzyni która ma wytrzymać 4 wyścigi niż taka co po wyścigu leci na śmietnik? przecież same koszty wyprodukowania skrzyni w porównaniu z projektem to pikuś. W przyszłości bez wsparcia jakiegoś giganta motoryzacyjnego żaden zespół nie da rady. A jak co sezon bedą takie zmiany i ograniczenia to na pewno nikt sie nie będzie angażował
10. renault f1
Takuma Sato Anthony Davidson szkoda ale i tak napewno by niedojechali!!
11. tomekf248
Nie rozumiem, dobra, Honda ma udziały, ale Fry nie jest szefem Super Aguri i nie ma prawa decydować. W sumie to Eclestone ma tyle kasy, mógłby zainwestować 10 mln. $ w zespół. Ma taką kwotę w mld.
12. borsuk1234
kazdy moze miec gorsze chwile!! to jest nie fair. powinni im pomoc im w tym momencie. a taki sato czy davidson to i tak sa najlepsi kierowcy na swiecie!!!!!
13. tewumoto
nie ma co przeżywać.. ten zespół i tak nie wnosi niczego do f1.. pomyślcie: mniej kierowców to mniej zamieszania, a to razem daje większe szanse Vettela na dojechanie do mety!! :D
14. aihad
ahh...jak to się ma do wyscigów z lat 70,80 zawsze było tyle kierowców ile się zmiesciło...i jeszcze te genialne wyprzedzania,tyle się działo w wyścigach,się rozmarzyłem...naprawdę szkoda Super Aguri,ale dziwię się żę np audi nie chce wykupić teamu, kiedyś czytałem że są zainteresowani F1...
15. Ranger
life is brutal, kiedyś niegdyś sponsorowany przez chello zespół z pomarańczowymi bolidami też nie miał pieniędzy na silniki i znikł ze świata F1
16. walerus
szkoda....
17. kempa007
ten zespol to Arrows...
18. pokemon1234
taka prawda: bez pieniędzy nie dojedziesz
19. borgolot
A pamiętacia zespół Benetton Ford. FIA zmieniła przepisy dotyczące silników, a oni nie mieli kasy na przerobienie swojego i wycofali się podobno na jeden sezon, tylko benetton w tym czasie zbankrutował i Ford już nie wrócił.
20. MaMuT
Ich szanse to 50/50 Ecclestone nie chce zeby SA odpadło Ale Honda sama chce się rozwijać i pieniądze które idą na SA mogliby lepiej wykorzystać czego nie ukrywają poszukajcie wywiadu Nicka Frya Jednego z inżynierów Hondy że już nie chcą im pomagać
21. Bartek2008
stare czasy gdy było w sezonie 2005 też 10 teamów nie będzie tak źle :-)
22. $herman
Nie dobrze. Lepiej jak jest więcej bolidów. A tu aż dwa odpadną. Fajnie by było aby SA jeździło cały czas a prócz nich doszedł ten zespół co miał być od GP WB (bo coś słyszałem że miał dojść ale FIA nie pozwoliło tak późno).
23. Piotre_k
Bez wyznaczenia limitu wydatków na sezon nie ma co marzyć o udziale małych prywatnych zespołów w F1. Rozumiem ciągłe dążenie do doskonałości bolidów ale na tym etapie rozwoju coraz większe nakłady dają coraz mniejsze korzyści i ktoś kiedyś będzie musiał to zatrzymać. Super Aguri szkoda, w nich jest dużo zapału i radości ścigania. A dopóki nie pojawią się stałe w długiej perspektywie przepisy nikt ich nie zastąpi bo żaden koncern nie zaryzykuje wejścia w tem biznes.
24. tewumoto
@borgolot i @Piotre_k: F1 to rywalizacja, konkurencja, walka na torze, a nie miejsce na wyznaczanie limitu wydatków, chociaż można odnieść wrażenie, że FIA o tym zapomina.. ;D wygrywają najsilniejsi i tak powinno zostać.. zespoły, które sobie nie radzą, muszą zejść ze sceny, tak było, jest i (mam nadzieję) będzie!! ;D amen
25. arcykarol
nie ciekawie
26. PETRONAS ![RK]!
"A dopóki nie pojawią się stałe w długiej perspektywie przepisy nikt ich nie zastąpi bo żaden koncern nie zaryzykuje wejścia w tem biznes". racja Piotre_k
27. Piotre_k
tewumoto: a jak limit wydatków przeszkadza najsilniejszym wygrywać? Właśnie wtedy byłoby widać komu udało się zorganizować najzdolniejszych ludzi, który kierowca jest najlepszy. W tej chwili najsilniejszy=najbogatszy, stąd nieradzące sobie (na razie przynajmniej) Honda i Toyota mogą sobie być w F1 tak długo jak im się podoba. A w końcu koszty mogą odstraszyć też tych bogatych. Wystarczy spojrzeć na WRC.
28. walerus
ktoś z GP2 chciał wejść w F1 może moderatorzy podpowiedzą kto...
29. MaMuT
W GP2 właścicielami teamów są pojedyncze osoby a ich nazwy pochodzą od ich nazwisk Z GP2 nikt nie będzie sie chciał pakować w takie wydatki a ranga GP2 jest trochę niższa niż w F1 a Pieniądze są nieporównywalnie mniejsze Może przykładem Spykera Jakiś wschodni Miliarder zabawi się w F1 wyda Kasę postawi Plan rozwoju i wszyscy będą zadowoleni
30. MaMuT
i Super Aguri pod zmienionym szyldem będzie dalej walczyło
31. anarhiusz
mam nadzieje że znajdzie sie jakiś koleś który będzie miał kasę i aguri wróci od przyszłego sezonu...
a kto wie może wpadnie jeszcze jakiś nowy team...
32. s_4
i stało sie... super aguri kończy swój udział w mistrzostwach... właśnie znalazłem info na necie i podobno jest na oficjalnej stronie Super Aguri
33. dario71
SA wlasnie sie oficjalnie wycofalo z zawodów F1 ...
34. tomaszek f1
no i mamy juz tylko 20
pewnie znajdzie sie ktos kto przejmie ten team jak spaykera ale watpie by stalo sie to w tym sezonie
35. aihad
tewumoto- jak tak by miało być jak mówisz to mieli byśmy w F1 2 ewentualnie 3 teamy, bo poco reszta ma wydawać kasę skoro i tak ich w danym sezonie nie dogonią...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz