komentarze
  • 1. Vendeur
    • 2023-07-03 13:57:02
    • *.97.126.236.ipv4.supernova.orange.pl

    No tak, "dziwne", że Max popiero Hornera...

  • 2. Michael Schumi
    • 2023-07-03 14:03:20
    • *.

    Powiedzcie proszę - osoby znające się w temacie - czy obawy Christiana są uzasadnione. Ja nie jestem mechanikiem samochodowym, inżynierem, fizykiem, itp., więc niestety nie mogę wziąć udziału w ewentualnej dyskusji. Chętnie jednak dowiedziałbym się czegoś więcej w tym temacie.

  • 3. Faustus
    • 2023-07-03 14:47:56
    • *.ip.fortes.pl

    Zachodzi obawa o koniec dominacji... Więc zmieńmy przepisy. Powtórka z Mercedesa? Coś w tym jest, skoro podnosi się lament. Czas pokaże kto na tym zyska, a kto straci... Może być ciekawie.

  • 4. hubertusss
    • 2023-07-03 15:08:08
    • *.30.112.147.mobile.internet.t-mobile.pl

    Być może natrafili na jakieś problemy w budowie nowego napędu i zaczęli uprawiać politykę. Moim zdaniem mgu h nie potrzebnie wyrzucono bo jak widać zostało to dopracowane i usterki zdarzają się coraz rzadziej. A pojawia się problem, że faktycznie z energii kinetycznej będzie ciężko naładować baterie. Zwłaszcza, że do dyspozycji jest tylna oś która nie jest w stanie przy hamowaniu dostarczyć takiej siły ładowania jak przednia oś np w pojazdach wec. Więc wojna o dominację w mocy może rozgrywać się nie tylko w obszarze silnika ale przede wszystkim w obszarze napędu elektrycznego który trudniej jest badać i kontrolować np przez FIA.

  • 5. Davien 78
    • 2023-07-03 16:09:41
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    I to jest dobra wiadomość. Kiedy nadchodziła era dyfuzora wiedziałem że nadchodzą tłuste lata dla puszkarzy. Newey jest tylko dość dobry z aero nadwozia ale niedościgniony z efektu Venturiego. Dlatego Ver będzie w tym i następnym i 2025 roku mistrzem. Jak puszkarze wiązali się z Porsche pomyślałem, ni nie k...wa następne tłuste lata gdyż Porsche w kwestii elektryki idzie łeb w łep z Teslą. Taycan turbo S wszakże zagasił Model S Tesli. Czyli spóła RB i Porche to równa się hybryda RB dająca poważne szanse na mocową dominację. Rachunek tu jest prosty; 55% mocy z silnika spalinowego i 45% z elekrycznego. Dziś można przyjąć że wszyscy gracze będą mieli silniki spalinowe podobnej mocy. Różnicę zrobią silniki elektryczne a w zasadzie generatory umieszczone na tylnej osi które muszą być możliwie efektywne. Zatem kto zbuduje lepszy generator ten zyska przewagę. Za zachowanie stołków Horner i spóła odstrzelili Porsche i związali się z Fordem (uśmiech wrócił na mą facjatę jak to usłyszałem), który na szczęście nie jest potentatem w elektryce. Zapewne Ford pokazał pierwsze symulacje (obliczenia) ile może dostarczyć kW. I musi wyglądać to dość średnio. Stąd rudy rozpoczął wrzask. Myślę że z wszystkich producentów to Ford dostarczy najsłabszy napęd elektryczny jak i baterię. I teraz o to będzie toczyła się wojenka. Z jednej strony będą Renault i RB/Ford (będą domagać się zmiany mocowego balansu) a drugi obóz stworzą Merc, Audi i Ferrari (będą dążyć do utrzymania przepisów) Honda pozostanie gdzieś pomiędzy.

  • 6. hubos21
    • 2023-07-03 17:13:23
    • *.8.182.156

    @5
    Rozpisałeś się a na pół strony a chyba nie zrozumiałeś za bardzo o co w tym chodzi, przeczytaj jeszcze raz artykuł dokładnie razem z końcówką tytułu.

  • 7. Iron Man

    @6 Ten typ tak ma...

  • 8. Davien 78
    • 2023-07-03 23:03:46
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @6 Napewno? Tobie 5x mało i tak nie połapiesz. Myślisz pewnie że rudy o ekologię się martwi. Ja to wiem już dziś a ty za dwa lata chwycisz jak wejdzie w życie to o czym piszę. Ale ty już tak masz areomis. Tak że nie czytaj już więcej, szkoda czasu.

  • 9. Krukkk
    • 2023-07-04 11:18:23
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Davien 78 mysli, ze to serwis satyryczny i leci z koksem. :D

  • 10. giovanni paolo
    • 2023-07-05 16:52:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Złotousty Rumun znowu odklejony od rzeczywistości. Coś już wykombinowali, w jakiś sposób oszukali przepisy i mają już bolid gotowy pokonać Red Bulla tylko ukrywają się, bo w tym sezonie nie mają czego wygrać. Nie da się gadać takich głupot gdy nie ma się karty joker.
    Horner ma rację, bolidy będą w 80% jechały na silniku spalinowym. Bateryjki nie będą w stanie odzyskać tyle energii by oddać nawet te 160KM przez całe okrążenie. Pełne ładowanie ich będzie trwało trzy okrążenia na co nikt sobie nie pozwoli. Nie będzie ekscytującego wyprzedzania silnikiem 1000KM gdy będą musieli stracić 5 sekund do rywala by uzyskać tyle energii. Co z tego że silniki elektryczne będą miały teoretyczne 500KM gdy nawet w kwalifikacjach nie zobaczymy tych cyferek.
    Zmiany na sezon 2026 to pomyłka, to efekt schizofrenii pewnych środowisk.
    Panie Verstappen, sieknij jeszcze trzy majstry i wynosimy się stąd.

  • 11. Zryty crossiarz
    • 2023-07-06 16:44:29
    • *.play-internet.pl

    A czemu nie może być tak jak kiedyś (kto chce może mieć silnik turbo a kto chce może mieć silnik wolnossący) tylko że zamiast dylematu turbo czy wolnossak byłby wybór hybryda czy tylko silnik spqlinowy. To byłoby ciekawe

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo