Co nowego zespoły przywiozły do Kanady?
Wyjazd za Ocean nie zniechęcił większości zespołów do dostarczenia istotnych poprawek. Dwutygodniową przerwę najlepiej wykorzystali Aston Martin i Williams, którzy przywieźli największe takie pakiety do Montrealu. Nic nowego nie przygotowało zaś Ferrari.Podróże do Ameryki zazwyczaj nie wiążą się ze zbyt dużymi wyzwaniami, jeśli chodzi o ulepszenia dostarczane przez zespoły. Było to szczególnie zauważalne w poprzednich latach właśnie w Kanadzie, której runda jest organizowana po wejściu w europejską część kalendarza.
W tym roku doszło jednak do zmiany w tym względzie, ponieważ niektóre zespoły celowo przygotowywały poprawki na wyścig w Montrealu, biorąc pod uwagę napięty lipcowy harmonogram. Chodzi tutaj konkretnie o Astona Martina oraz Williamsa, którzy od dawna zapowiadali spore modyfikacje na ten weekend. Reszta skupiła się na dopasowaniu do charakterystyki toru.
Red Bull
Ekipa z Milton Keynes nie zaszalała w ten weekend na polu ulepszeń. Przygotowała jedynie drobną modyfikację przedniego skrzydła w celu poprawy wydajność aero. Oprócz tego warto wspomnieć, że Max Verstappen i Sergio Perez otrzymali nowe wydechy silnikowe.
Mercedes
Podobnie jak to miało miejsce w Hiszpanii - Niemcy dopracowują swój monakijski pakiet, tym razem usuwając zewnętrzną końcówkę wingleta z sekcji bocznych. Dzięki temu ma się zmniejszyć opór aerodynamiczny W14.
Alpine
Francuski team zgłosił trzy wprowadzone modyfikacje. Mowa tutaj o poprawionym tylnym skrzydle posiadającym grubszy pylon i charakterystyczne wycięcie, tylnym zawieszeniu oraz chłodzeniu hamulców. Ponadto w aucie Estebana Ocona zamontowano świeże wewnętrzne i zewnętrzne elementy skrzyni biegów.
McLaren
Duże zmiany zaszły w dalszych obszarach pomarańczowym maszyn. Brytyjczycy dostarczyli bowiem do Kanady odświeżone tylne skrzydło i dopasowany pod niego beam wing.
Alfa Romeo
Stajnia z Hinwil w raporcie FIA zgłosiła tylko jedną korektę, która dotyczy zwiększenia wylotu tylnych kanałów hamulców. Dzięki temu chce sprostać wymaganiom związanym z mocnymi hamowaniami na tym torze.
Aston Martin
Po wdrożeniu niemałego pakietu aktualizacji pod Barceloną na podobny - i to otwarcie zapowiadany w mediach - Zieloni zdecydowali się w Kanadzie. Tym razem te ulepszenia są jednak zauważalne gołym okiem, co zwłaszcza dotyczy tylnej sekcji sidepodów oraz osłony silnika. Duże zmiany dotknęły również podłogi, które mają poprawić przepływ powietrza.
La entrada de la rampa de los pontones del Aston Marton es ahora mucho más estrecha. Más tunel en la parte inferior.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 15, 2023
Aston Martin ramp inlet is now narrower than before. More tunnel under the sidepod. #f1 #CanadianGP pic.twitter.com/kPfWj8ZKL3
Primeras fotos de los bnuevos pontones y tapa motor del Aston Martin
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 15, 2023
First pictures ofnew Aston Martin sidepods and engine cover pic.twitter.com/DQF6uPxgaX
Haas
Amerykanie wprowadzili dwie poprawki związane stricte z charakterystyką kanadyjskiego owalu. Chodzi o zmodyfikowaną geometrię tylnego skrzydła oraz chłodzenie hamulców. Zmienione krawędzie podłogi są natomiast związane z planem rozwojowym Haasa i mają one zwiększyć wydajność działania dyfuzora.
AlphaTauri
Pod pretekstem znalezienia odpowiedniego balansu między konfiguracjami przedniego a tylnego skrzydła Włosi przygotowali odświeżone przednie skrzydło. Dzięki temu chcą lepiej dopasować się do toru Gillesa Villeneuve'a. Sporo nowych elementów otrzymał z kolei Yuki Tsunoda. W aucie Japończyka pojawiły się kolejne sztuki silnika spalinowego, turbosprężarki, MGU-H, MGU-K oraz wydechu.
Williams
I doszliśmy do Williamsa, który - chociaż tylko do jednego auta - dostarczył największe aktualizacje do Kanady. Te dotyczą głównie sekcji bocznych i elementów blisko z nimi związanych jak np. systemu HALO czy osłony silnika. Poza tym duża zmiana, bo poprawiająca przepływ powietrza przed dyfuzorem, dotknęła podłogi. Oprócz tego modyfikacje pojawiły się z tyłu bolidu - zawieszeniu i kanałach hamulcowych.
Wszystkie wyżej wymienione poprawki otrzymał Alex Albon. W kolejny weekend wyścigowy doczeka się ich również Logan Sargeant. Warto nadmienić, że Taj dostał też kilka nowych komponentów jednostki napędowej, a konkretnie: silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H oraz MGU-K.
Nuevos pontones, suelo y suspensión trasera para Williams. Gran evolucion. Solo Albon
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 16, 2023
New sidepods, floor and rear suapension for Williams. Big upgrade. Only Albon. pic.twitter.com/iysqmtC7sq
Ferrari
Zadowolona z ulepszeń dostarczonych na hiszpański weekend wyścigowy Scuderia nie zgłosiła żadnych nowości do FIA przed GP Kanady. Zmiany pojawiły się jedynie w jednostkach napędowych jej kierowców. Charles Leclerc oraz Carlos Sainz otrzymali bowiem następne sztuki silnika spalinowego.
komentarze
1. osmose
"Amerykanie wprowadzili dwie poprawki związane stricte z charakterystyką kanadyjskiego owalu. "
Kacper czy możesz pokazać którędy twoim zdaniem przebiega oś symetrii na kanadyjskim owalu?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz