Gulf zamierza przebić marketingowo słynne malowanie z Monako
Firma Gulf nie rozstała się na długo z Formułą 1. Plotki o połączeniu z Williamsem potwierdziły się podczas dzisiejszej prezentacji zespołu, a przedstawiciele koncernu nie wykluczają dalszych działań marketingowych, w tym nawet spektakularnego jednorazowego malowania bolidu jak to było w 2021 roku w Monako.Współpraca Gulf Oil z McLarenem dobiegła końca w zeszłym roku, ale szefostwo firmy dalej chciało pozostać blisko Formuły 1 i postanowiło związać się z innym legendarnym zespołem, Williamsem.
Podczas dzisiejszej prezentacji w końcu odsłonięto nowe malowanie bolidu FW45, ale ekspozycja marki Gulf nie wydaje się na pierwszy rzut oka wyjątkowo duża. Zespół Williamsa twierdzi, że prawdziwą skalę współpracy z Gulfem kibice poznają dopiero podczas weekendów wyścigowych.
Gulf z kolei przyznaje, że cały czas rozważa możliwość wyjścia z szerszą inicjatywą, aby jednorazowo kompletnie przemalować bolid, tak jak to zrobił z McLarenem w 2021 roku w Monako.
CEO Gulf Oil International, Mike Jones, zapytany o możliwość pełnej zmiany malowania Williamsa odpierał: "Oczywiście wszystko co planujemy zrobić w przyszłości musi być większe i lepsze niż wcześniej."
"Mamy wielu fanów marki Gulf na świecie i wielu z nich pyta o malowanie. Chcemy , aby nasze malowanie było wyjątkowe."
"Planujemy kilka planów aktywizacji fanów. Zawsze uważamy, że Gulf musi być dla fanów. Chcemy, aby byli częścią tego przedsięwzięcia."
"Przyglądamy się więc różnym rozwiązaniom na przestrzeni całej Formuły 1. W krótce uruchomimy nasze działania aktywizujące."
Dyrektor ds. komercyjnych Williamsa, James Bower również potwierdza, że wkrótce jego ekipa będzie zaangażowana w kilka inicjatyw związanych z marką Gulf.
"Uzgodniliśmy obecność, która będzie obowiązywać przez cały sezon i możecie to zobaczyć dzisiaj” powiedział podczas inauguracji barw zespołu. "Uważamy, że będzie to bardzo skuteczne. Właśnie pokazaliśmy malowanie bolidu, ale w całym zespole są inne możliwości."
"Możesz pomyśleć o kluczowych momentach wyścigu [weekendu], takich jak oczywiście tankowanie, które łączy się z naszym partnerstwem i załogą boksu oraz kilkoma innymi elementami. Dlatego bardzo zależy nam na tym, jak wykorzystać te kultowe zasoby i ożywić je."
"Myślę, że istnieje potencjał, aby te rzeczy mogły się poprawić, jak powiedział Mike, do szerszej aktywizacji fanów. Więc to, co dzisiaj widzieliście, to tak naprawdę dopiero początek, a zobaczycie, jak to się rozwinie na torze, gdy zespół będzie w pełni działał w trakcie sezonu."
CEO Gulfa nie mógł również uniknąć pytań odnośnie powodów zakończenia współpracy z McLarenem. W jego opinii obie strony wyczerpały już potencjał do dalszego partnerstwa.
"Mieliśmy świetną współpracę z McLarenem i przygotowaliśmy kilka prawdziwych atrakcji" wyjaśniał. "Wydaje mi się, że malowanie na Monako, było szczytem naszej współpracy."
"Ale nasz związek z McLarenem doszedł do naturalnego końca. Osiągnęliśmy wszystko, co prawdopodobnie mogliśmy z tym zespołem w Formule 1, więc zaczęliśmy szukać czegoś nowego."
"Dużo rozmawialiśmy z Williamsem o ich planach, nie tylko na 2023 rok, ale na przyszłość. I naprawdę wierzymy, że Williams zmierza we właściwym kierunku i wierzymy, że dzieje się tutaj wiele dobrych rzeczy. Dla nas bardzo atrakcyjne jest również posiadanie sponsoringu w ramach Akademii kierowców i e-sportu."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz