Marko potwierdził, że w bolidzie Pereza zawiodła skrzynia biegów
Podczas gdy Max Verstappen świętował swoją szóstą wiktorię na torze w Montrealu, niedzielny wyścig nie potoczył się po myśli Sergio Pereza, który już na ósmym okrążeniu musiał się wycofać z wyścigu.Zespół Red Bulla bardzo szybko ustalił przyczynę usterki i już podczas wyścigu pojawiało się wskazanie na skrzynię biegów.
Meksykański kierowca musiał przystępować do niedzielnej rywalizacji z odległej, 13. pozycji, po tym jak dzień wcześniej podczas mokrych kwalifikacji uderzył w bandę. Nie był to żaden duży wypadek, a przez chwilę wydawało się nawet, że zawodnik sam wycofa auto i będzie mógł kontynuować jazdę. Ostatecznie zakończyło się jednak na opuszczeniu bolidu i ściągnięciu go przez dźwig w bezpieczne miejsce.
Perez po swoim zwycięstwie Monako i podpisaniu nowego dwuletniego kontraktu wydawał się łapać wiatr w żagle i przez chwilę można było sądzić, że jego forma może zagrozić nawet Verstappenowi.
W Kanadzie wszystko jednak obróciło się przeciwko niemu i już po ośmiu okrążeniach musiał wycofać się z wyścigu, a Helmut Marko potwierdził, że przyczyną usterki była skrzynia biegów.
"Usterce uległa skrzynia biegów" mówił doradca Red Bulla dla ORF. "Skrzynia była u kresu swojego cyklu życia, ale powinna wytrzymać wyścig. Podejrzewamy więc, że mogło to być pokłosiem sobotniego wypadku, mimo iż nie uderzył bezpośrednio skrzynią biegów."
"Mieliśmy pecha, ale po Charlesie Leclercu widać było, że ciężko było tutaj wyprzedzać. Nawet najlepszymi bolidami."
Gdy jedno auto odpada z rywalizacji, natychmiast pojawiają się obawy o drugi samochód , który może mieć podobną usterkę, zwłaszcza jeżeli części wykazują podobny stopień zużycia. Marko przyznał jednak, że w tym wypadku Red Bull nie miał żadnych wątpliwości co do auta Verstappena.
"Patrzyliśmy tylko na temperatury" mówił. "Bardziej martwiliśmy się o hamulce. Na początku wyścigu jechaliśmy na limicie temperatury tarcz i klocków."
komentarze
1. poppolino
Po wczorajszym DNFie Pereza kierowcy Ferrari i RB mają po tyle samo DNFów nie ze swojej winy, także bilans pech troszkę nam się wyrównuje. Chociaż no łatwo się domyślić że to Max, a w szczególności Leclerc tracili jednak więcej.
2. poppolino
Pecha*
3. Falarek
Jakby to samo się przytrafiło w Ferrari ile by było pomyj że nie sprawdzili itp tak jak w zeszłym roku w Monaco u Leclerca. Ale RB jest nieomylny
4. hubos21
@3
Haha, stracony start z PP i P12 PER w Kanadzie, faktycznie sytuacje niemal identyczne, Ferrari już się dosyć zbłaźniło w tym sezonie nie trzeba na nich niczego lać
5. Krukkk
@3. Leclerc przywalil tylna osia w bande a Checo przodem bolidu, wiec nie pisz glupot. Poza tym czytaj uwaznie artykul.
Z drugiej strony Bykom pasuje taki obrot sprawy by lepiej dbac o swoj nr 1 i byc oczyszczonym z zarzutow o stosowanie TO.
6. Denieru
@5
Czytając wypowiedź Marko to faktycznie mogli nie sprawdzić skrzyni, zauważ że wciąż nie są pewni co było przyczyną awarii, w przypadku w którym sprawdziliby ten element to byliby pewni że był on sprawny przed wyścigiem.
Dodatkowo nie rozumiem jak błąd Pereza miałby im pomóc w kwestii oskarżeń o stosowanie TO ?
7. Frytek
Padła skrzynia biegów a nie obudowa skrzyni. Więc co mieli sprawdzać, mieli rozebrać skrzynię bo delikatnie puknął w bandę? To przy każdej kolizji powinni rozebrać cały bolid bo mogło uszkodzić się również coś innego. Wiele razy są mocniejsze uderzenia i nie rozbierają skrzyni, bo po co?
8. Krukkk
@6. Skrzynia poleciala i juz. Nie dowiemy sie co dokladnie sie stalo, bo zespoly nie maja obowiazku upubliczniac szczegolowego raportu ekspertyzy technicznej.
Checo popelnil dosc powazny blad w kwalifikacjach i dlatego te wszystkie pierdoly internetowe wieszajacy psy na Bykach za stosowanie TO, siedza teraz cichutko jak mysz pod miotla.
Z kolei Horner i Dr Marko pekali z zadowolenia w trakcie dekoracji, bo to potwierdza slusznosc decyzji promowania Maxa, a Checo nadal jest na P2 w generalce.
9. Krukkk
PS. Odnisnie jeszcze Ferrari. Spadla na nich fala krytyki, bo po incydencie Leclerca nie sprawdzili nawet tylu bolidu, w ktorym pekla lewa polos (oficjalna wersja).
10. xandi_F1
@Kruk
Tył sprawdzili tylko, że uderzył prawą to sprawdzili prawą stronę.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz