Schumacher radzi Mazepinowi, aby zaczął robić "coś innego"
Były kierowca F1, Ralf Schumacher, po raz kolejny przypomniał fanom F1, że nie jest największym fanem Nikity Mazepina. Tym razem Niemiec stwierdził, że 22-latek powinien zacząć robić "coś innego" niż jeździć w królowej motorsportu.Nikita Mazepin ma za sobą debiutancki sezon w F1 w zespole Haasa. Zgodnie z oczekiwaniami, amerykański bolid nie pozwolił mu pokazać pełni swojego talentu, a co za tym idzie - nie ściągnął z siebie łatki "pay-drivera".
Nie pomagały mu w tym też różne "popisy", czy to na torze czy też poza nim. Z tego powodu Rosjanina często krytykowało wielu obserwatorów, a jednym z nich był Ralf Schumacher. Były zawodnik Williamsa po raz kolejny skomentował tegoroczną postawę Mazepina:
"Mazepin był z pewnością dobrym kierowcą w F2. Natomiast w tym roku jego rozwój poszedł w złym kierunku. Powinien zacząć robić coś innego. Niekoniecznie musi ścigać się w F1", mówił Niemiec, cytowany przez SpeedWeek.
Schumacher uważa, że dołączenie Mazepina do Haasa zaszkodziło jemu bratankowi, Mickowi, dla którego kampania 2021 również była pierwszą w F1. Według 46-latka, ubiegłorocznemu mistrzowi F2 przydałaby się pomoc ze strony doświadczonego zespołowego partnera:
"Potrzebuje kogoś, kto może mu pomóc. Taka osoba powinna współpracować z nim, by cały zespół szedł do przodu. Mick nie może być sam w tej przegranej sprawie."
Syn Michaela Schumachera nie zdobył w tym roku ani jednego punktu, ale Ralf ma nadzieję, że zmieni się to już w sezonie 2022. To właśnie na nim Haas skupia się od dłuższego czasu:
"Zobaczymy, jaką maszynę przygotuje Haas. Później to już od niego będzie zależeć, jak wykorzysta potencjał tego samochodu."
komentarze
1. berko
Oj Ralph Ralph, żebyś ty jeszcze coś znaczącego w tym sporcie osiągnął, ale nie, byłeś ciągle w cieniu sukcesu brata.
Trzymam kciuki za Mazepina, niech przyszły sezon będzie dla niego dużo lepszy.
2. kiwiknick
@1 on wygrał w F1 sześć razy więcej wyścigów od Kubicy :)
3. hubertusss
@2 masz rację. Ale myślę, że Ralf mając w f1 bratanka, którego przyszłość jeśli chodzi o odnoszenie zwycięstw tez nie jest taka pewna. Powinien bardziej skupić się na doradzaniu jemu niż innym kierowcom.
4. Krukkk
2. Kubica ma tyle do tego tematu co wol do karety, ale czego ja od Ciebie wymagam...?
Acha...Mick musi jezdzic w Krolowej Motorsportu, bo jest synem Czerwonego Barona. No niech jezdzi.
5. Bartko
Każdy taki głupi komentarz sprawia że zaczynam trzymać kciuki za Mazepina. Jestem ciekawy co będzie jak dostaną dwa równe auta w końcu .
6. kiwiknick
@5 ja tak nie po polsku życzę Nikicie i Mickowi powodzenia :)
7. MikeHill
Marketingowo Mick zawsze coś wniesie, Mazepin pieniądze i o to chodziło w Haasie na sezon 2021. Kolejny rok pokaże, jak się sprawdziło takie podejście.
8. XandrasPL
Ja lubię Nikite. Jesli Latifi jest w stawce i jeszcze trzech innych to nie ma podstaw czepiania się Mazepina.
9. kiwiknick
@8 nie czepiasz się , bo go lubisz albo uważasz za świetnego kierowcę?
10. Inszy
On akurat nie jeździł gorzej niż Mick. Może czasami z niego kamikaze, ale nie obraca tak bolidem jak młody Schumi.
11. kombajn2
@2 "Kubica ma tyle do tego tematu co wol do karety"
Serio? To zerknij do klasyfikacji generalnej Kubica mając 37 lat i niewpełni sprawną rękę uplasował się w generalce przed Mazepinem... startując w dwóch wyścigach w sezonie. Nie wspominając już o tym że jest przepaść w wynikach pomiędzy Mazepinem a Mikiem Schumacherem. Naprawdę trudno się nie zgodzić z Ralfem Szumacherem i to nawet biorąc poprawkę na to że jest stronniczy. Hass lepiej by wyszedł na sprawdzonej formule - jeden młody kierowca i jeden stary, doświadczony.
12. matito
Haas zatrudniając Schum i Maza zrobił to z celowością i miał słuszność.. wiadomo że nie są żadną siłą w stawce.. mogą stać się niezłym zespołem, zbudować dobre auto ale do tego potrzeba odpowiednich ludzi a na to trzeba mieć fundusze..
Żaden z kierowców z topu nie przejdzie do takiego zespołu, bo takim kierowcom zależy na tym by mieć najlepsze możliwie auto a nie poczekalnie
Żaden z kierowców uznanych u schyłku kariery nie przejdzie bo byłoby to zbyt duże obciążenie dla zespołu od strony finansowej a tu liczy się każdy dolar
Syn siedmiokrotnego mistrza świata wiąże się z dużą marketingowością i przyciąga sponsorów, jego nazwisko niesie za sobą dużo dobrego dla zespołu, dla kierowcy niekoniecznie gdyż korzystanie z takiego auta to żadna nauka a stracony czas..
Mazepin wnosi ogrom kasy
13. Frytek
Mick potrzebuje kogoś kto by mu pomógł a nie konkurował. A może to Nikita potrzebuje kogoś takiego. Bo Mick jest synem wielkiego mistrza to wszystko mu się należy? Najpierw niech na to zasłuży, bo na tle bogatego Ruska jakoś specjalnie nie zabłysną
14. kiwiknick
@13 Mick vs Nikita
W kwalifikacjach 22 do 2.
Dwa razy Nikita był przed Mickiem bo on nie brał udziału w tych kwalifikacjach.
Mick dwa razy w Q2 Nikiza ani razu.
W wyścigach podobnie, więc on go zmasakrował ;)
15. matito
oczywiście nie wnioskuję że Mick jest lepszym kierowcą bo syn mistrza.. myślę że na Mazepina wylała się zbyt duża fala hejtu.. jak rozbija się ktoś inny to wina toru, wina bolidu, ktoś go wypchnął itp a jak rozbija się Maz to wina kierowcy bo słaby.. w historii F1 jest cała masa kierowców jeżdżących gorzej od niego
Jest tak postrzegany bo ojciec kupił mu miejsce i z urzędu jest uważany że nie zasługuje bo kasa kasa kasa ale żeby wgl dojść do takiego poziomu który daje awans da F1 trzeba mimo wszystko coś potrafić.. nie da się kupić umiejętności
16. Frytek
@14
Zmasakrował to Russel Kubice (niestety).
Mick był tylko trochę lepszy od Nikity. Nie przebijał jego czasów o sekundę lub więcej i też często się rozbijał. Biorąc pod uwagę to, że nawet Rober jest w generalce przed Nikitą (a startował tylko dwa razy) to jednak Mick miał naprawdę słabego rywala a jego wujek ma nie wiadomo jakie wymagania.
Zbytnio nie przyglądałem się ich pojedynkowi więc mogę się mylić ale takie mam wrażenie
17. kiwiknick
@16 niektóre kwalifikacje
W innych były różnice poniżej 0,4 sek
GP BAHRAJNU 0,8sek
GP EMILII ROMANII ok 0,5 sek
GP PORTUGALII 0,5 sek
GP HISZPANII 0,7 sek
GP WIELKIEJ 0,7 sek
GP BELGI 1sek
GP HOLANDII 0,5 sek
GP WŁOCH 0,6 sek
GP ROSJI 4 sek
GP TURCJI 3 sek
GP USA 0,5 sek
GP Meksylu 2 sek
GP KATARU 0,4 sek
GP ARABII SAUDYJSKIEJ 1 sek
GP ABU ZABI 0,7 sek
18. prz1
Może niech lepiej Ralf zajmie się Mickiem, który zdobył nagrodę za największą i najdroższą ilość "dzwonów' w sezonie 2021
19. kiwiknick
A zaraz za nim LeClerc :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz