Hamilton: musimy jak najlepiej wykorzystać karę dla Verstappena
Lewis Hamilton już zaciera ręce na niedzielny wyścig, ponieważ tym razem na jego starcie na pewno nie będzie niepokojony przez znajdującego się w pobliżu Maksa Verstappena. Brytyjczyk twierdzi, że celem Mercedesa jest dublet.Cel ten wydaje się całkiem realny, zważywszy na to, co pokazali kierowcy niemieckiego zespołu w obu piątkowych treningach: Valtteri Bottas dwukrotnie zajmował w nich pierwszą lokatę, a Lewis Hamilton - dwukrotnie drugą.
Zwyżka formy Mercedesa zbiega w czasie z przesunięciem Maksa Verstappena na koniec stawki, co oczywiście znacznie zwiększa szanse Hamiltona na odrobienie straty w klasyfikacji generalnej.
Siedmiokrotny mistrz świata zapewnia jednak, że nie przywiązuje większej wagi do trudnego położenia jego największego rywala, choć jednocześnie chce je maksymalnie wykorzystać.
"Tak naprawdę to w ogóle na nas nie wypływa. My mamy swoją robotę do zrobienia i koncentrujemy się na swoich osiągach."
"Dla wszystkich ten rok jest trudny jeśli chodzi o niezawodność, więc z pewnością szkoda, że zostanie przesunięty, ale my naturalnie musimy spróbować to jak najlepiej wykorzystać uzyskując maksymalny wynik. Dublet byłby dla nas czymś spektakularnym."
Hamilton bezpośrednio skomentował także przebieg dzisiejszych treningów - tak bardzo zdominowanych przez niego i Valtteriego Bottasa.
"Ja i Valtteri obraliśmy różne ustawienia, żeby zobaczyć, które będą najwłaściwsze. Dziś wieczorem przenalizujemy dane i dowiemy się, którą ścieżką pójść, ale wydaje się, że dobrze zaczęliśmy i zmierzamy w dobrym kierunku."
komentarze
1. Mcin
Widzieliście jak Lewis wjechał w mechanika ?
2. XandrasPL
Schumacher kiedyś lepiej to zrobił
3. Fan Russell
@1 Masz dobre oko
4. Andrzej369
@1 Znów 'Magic Button'...
Jeśli tak łatwo go przypadkiem użyć, to FIA powinna się przyglądnąć temu, bo gdyby w Baku Hamilton startował z 2. rzędu lub dalej, to zrobiłby domino lepsze niż Bottas na Węgrzech.
5. west
1 2 3 4 to płatni napedzacze
6. dexter
Soczi to generalnie teren Mercedesa (Mercedes siedem razy z rzedu wygral GP Rosji). Mowic malo, robic duzo, a reszta powinna przyjsc sama ...
Obiekt w Soczi nie jest znany powiedzmy z wysmienitej mozliwosci wyprzedzania (choc moim zdaniem wyprzedzanie zawsze jest mozliwe, tzn. na kazdym torze, nawet Monaco). W Soczi na przyklad istnieje taka mozliwosc podczas fazy startowej: jest prosta do pierwszego dohamowania przed zakretem o dlugosci prawie jednego kilometra (889,6 metrow). Dlatego jednostka napedowa bedzie odgrywac kluczowa role.
Nie mozna zapomniec, ze wyscig w Spa wlasciwie nie odbyl sie i patrzac pod tym wzgledem to RBR powinien posiadac troche powietrza, tzn. troche kilometrow w zapasie. Niemniej jednak zawsze istnieje cos takiego jak ruch taktyczny. Tak czy owak Verstappen mial kare (jest cofniety o trzy miejsca startowe), dlatego wymiana jednostki napedowej byla realna alternatywa. Uwzgledniajac aspekt, zespol zawsze zastanawia sie, w ktorym miejscu najlepiej pociagnac za sznurek (w tym przypadku mowa jest o dziesieciu pozycjach startowych za wymiane silnika). Tzn. wolimy weekend wyscigowy i obie kary od razu, czy lepiej trzy pozycje startowe i ewentualnie dwa wyscigi pozniej 10 miejsc za wymiane silnika? Istnieja pewne scenariusze strategiczne, ktore mozna, ze tak powiem obliczyc. Oczywiscie w przypadku gdyby ewentualnie Hamilton dokonal wymiane jednostki napedowej, taka opcja nie bylaby optymalna (obaj startuja z tylu).
Wlasciwie Soczi jest obiektem na ktorym Valtteri Bottas byl niesamowicie silny w przeszlosci. Zobaczmy czy Mercedes pozwali mu pojechac w cudzyslowie, czy po prostu uzyje go jako tarcze, by pomoc Lewisowi? Bedzie ciekawie, kiedy Verstappen bedzie musial wyprzedzic Battasa, a On nagle tez, ze tak powiem szeroko wyciagnie lokcie. Badz co badz Max bedzie mial trudniej i tylko ze strata czasu bedzie potrafil wyprzedzic. Jego kolega zespolowy (Sergio Perez) tez nie powinien byc tutaj pomocny (chyba, ze z dnia na dzien znajdzie performance i droge powrotna). Na papierze przewaga Mercedesa, choc czesto bywa inaczej niz czlowiek mysli ... Jest jeszcze jeden czynnik, ktory moze pomoc Red Bullowi: pogoda.
7. Andrzej369
@6 Tak, właściwie to ze wszystkim się tutaj zgadzam poza tym wyprzedzaniem. Mercedes 1. rząd na starcie, Bottas dostanie team-orders, Perez nie będzie zagrożeniem, a nawet będzie się tradycyjnie martwił środkiem stawki. Ale wątpię żeby Max miał szansę na podium, o ile nie spadnie deszcz, lub nie będzie SC w idealnym momencie.
8. dexter
@Andrzej369
To tak ogolnie (uwzgledniajac role jednostki napedowej), tzn. nie mialem na mysli ewentualnego scenariusza.
9. Mcin
@5
Absolutnie nie chce niczego napędzać, tylko dziwią mnie takie błędy w czasie treningu gdzie nie ma żadnej presji. Pozdrawiam
10. XandrasPL
@5
Wolontariat
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz