Bridgestone oznakuje także opony na mokrą nawierzchnię
Firma Bridgestone poinformowała, że w sezonie 2008 znacznik w postaci białego paska wzdłuż bieżnika pojawi się także na oponach przeznaczonych na ekstremalnie mokrą nawierzchnię.Nowinka w znakowaniu opon deszczowych została wprowadzona po konsultacji z zespołami F1 oraz FIA w celu ułatwienia odróżniania zwykłych opon deszczowych od tych na bardzo mokrą nawierzchnię.
„W ciągu sezonu 2008 Bridgestone będzie kontynuowało oznaczanie białym paskiem, znajdującym się na drugim rowku od wewnętrznej strony, bardziej miękkiej z dwóch opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię podczas każdego wyścigu” powiedział dyrektor Bridgestone Motorsport, Hiroshi Yasukawa.
„Niemniej, teraz rozszerzymy używanie białego znacznika o nasze opony na ekstremalnie mokrą pogodę. Mamy nadzieję, że ta zmiana pozwoli widzom na łatwiejsze zrozumienie strategii wszystkich 11 zespołów Formuły 1 podczas wyścigów na mokrym torze.”
„Bridgestone jest zadowolone, że może odegrać rolę w zwiększaniu zadowolenia fanów Formuły 1 z tego sportu.”
komentarze
1. kszyh21
ciekawe jak będą wyglądały slicki.. możne całe białe - to by było dopiero
2. natleniony
jako monopoliści nie pracują nad rozwojem opon, to przynajmniej cała fabryka pędzlami pomaluje paseczki, brawo za innowację i pomysłowość
3. lipens
Tylko z tego co wyczytałem to na te bardzo mokre opony ma być namalowany też jeden pasek więc będzie się mylalo z miękkimi na suchą, nie stac ich np. na dwa białe paski?
4. conrad30
niech zrobia zielony pasek na bialej gumie
5. Borg
@lipens - no raczej sie nie pomylisz, bo jesli bedzie ulewa to nikt nie pojedzie na miekkich przeznaczonych na sucha. Szybciej spotkac bedzie mozna przejsciowki (bez paska) niz ekstremalne (z paskiem).
6. tomtdk
monopol zawsze sie zle kojarzy. a swoja droga to inni producenci nie chca czy FIA nie chce?
7. tomtdk
innycz producentow opon, oczywiscie. sorka
8. yantar
ten pomysl mi sie podoba.
9. reikorp
Nie bardzo rozumiem celowość. Jak lunie, to żadnej strategii nie ma, a opony dobiera się wtedy takie, jakie są warunki. Więc jak może mi oznaczenie ekstremalnych deszczówek pomóc w zrozumieniu strategii?;|
10. toldi
Przynajmniej komentatorom będzie łatwiej...choć znając Borówe to będzie o tym p******ł przez pół wyścigu ;)
11. renault f1
świetny pomysł
12. fezuj
@natleniony - oj "tlenu" to Ci nie brak!! hihi dobre !!. @kszyh21 - na slickah namalują baaardzo szeroki pasek ( czarny :)
13. dragomirov
słodko pierdzący Japończyk, najpierw załatwili Michelina a teraz są szczęśliwi, że mogą wspierać F1! co za hipokryzja. twuuuu...
14. bogdan
toldi, w samo sedno trafiles ze swoim komentarzem, on powinien miec ograniczenie tysiaca slow na wyscig. Lubie komentarze Mikolaja S. sa krotkie, trafne i fachowe, a p. Andrzej to gada i gada, kiedy najlepszy byl tekst "Robert jedzie obecnie na 13 pozycji, ale przymierza sie i przymierza do wyprzedzenia, jak mus sie to uda, bedzie na 11 pozycji, alez manewr, brawo Robert, tak wiec jest juz na jedenastej pozycji, ale coz to widzimy na monitorach wyprzedzil (kogos tam) i Robert jedzie na 12 pozycji"
15. yantar
reikop przynajmnije nie bedzie dochodzic do takich glupot jak w Japonii, ze jakis zespol nie dostal polecenia stewardow. Rozejrza sie po boksach i beda widziec, ze cos nie tak z ich oponami =] . Przewiduje, ze to m.in. przez to zdarzenie pojawi sie pasek w 2008 na deszczowkach.
16. walerus
Bridgestone ma być również jedynym dostawcą ogumienia dla kierowców i całej obsługi w 2008 roku.......;-)
17. dziarmol
czy ktoś wie ile kosztuje jedna opona ?
18. fezuj
Od h.... i ciut, ciut !! :)
19. fezuj
A z drugiej strony.... to może i nawet niewiele- toć to takie "tandety" że większość ledwie 100/150 km wytrzymują ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz