komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2021-05-14 09:46:57
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    W 2009 roku F1 była totalnie inna. Zespoły nie były tak zainteresowane limitami bo samochody były prostsze. Tak zwana rewolucja hybrydowa drastycznie wyśrubowała koszty. Więcej zespołów zaczęło dostrzegać problem wydatków. Dlatego więcej z nich zdecydowało się na limity.

  • 2. sliwa007
    • 2021-05-14 10:23:16
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Prawda jest taka, że gdyby zespoły same z siebie nie chciały to LM nic by nie zrobiło. Zespoły pokroju Ferrari czy Mercedesa w końcu same zrozumiały, że dalszy wyścig szczurów nie ma sensu a pandemia w tym wszystkim po prostu pomogła. To wirus a nie Carey przekonał zespoły do tak niskich limitów budżetowych. Wolff już wcześniej dostawał sygnały z zarządu Mercedesa, że dalsze funkcjonowanie na takich zasadach nie jest możliwe, podobnie było w Ferrari o takim McLarenie nawet nie wspominając. Życie po prostu zmusiło ich do tak drastycznych kroków a Carey miał to szczęście, że akurat wtedy był szefem LM.
    Reszta pozostała bez zmian. Z tego co pamiętam, technologia silnikowa miała być prosta a przynajmniej na razie nic się nie zmienia. Zmiany po 2025, jeśli będą to nie dlatego, że LM tak chce tylko dlatego, że producenci o tym zdecydują.
    Co do kalendarza, organizacja wyścigu w Holandii, na torze, który nie nadaje się do jazdy bolidami F1 oznacza, że w dalszym ciągu liczą się pieniądze a nie kibice czy ciekawe wyścigi. GP Arabii Saudyjskiej to w czystej linii kontynuacja tego co robił Bernie, czyli idziemy tam gdzie więcej płacą.

    LM nie stoi ponad zespołami, jest obok jako partner do interesów. Nie zrobią nic, na co zgody nie wyrażą czołowe zespoły.

  • 3. ekwador15
    • 2021-05-14 10:24:26
    • *.

    Pandemia pomogła z tymi limitami budżetowymi.

  • 4. XandrasPL
    • 2021-05-14 14:18:04
    • *.play-internet.pl

    Przydałby się wyścig w Afryce. Jednak głupi Amerykanie forsowali tak długo aż władze miasta Miami się zgodziły. Jakby szefem byli Czesi i chcieli wyścigu na Brno to by byli wyśmiani.

  • 5. FanHamilton
    • 2021-05-14 15:58:11
    • *.play-internet.pl

    @4 Byłeś Miami? Wiesz że jest pięknie.. Miami jest znaczne lepsze niż Austin.

  • 6. XandrasPL
    • 2021-05-14 18:03:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @5

    Nie byłem i nie będę bo latam samolotami. To niech zastąpi ten gowno-parkingowy tor Austin a nie na siłę 2.

  • 7. Krukkk
    • 2021-05-14 20:20:20
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @2 sliwa007. W punkt!

    @6 Xandi. Skup uwage na jaki poklad samolotu wchodzisz, albo zmien dealera ;)

  • 8. XandrasPL
    • 2021-05-14 20:36:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    Miało być "nie latam" i jakiego dealera?

  • 9. Krukkk
    • 2021-05-14 20:51:49
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @8 Xandi. Wychodzi na to, ze ojczysty jezyk najtrudniejszy?

  • 10. RoyalFlesh F1
    • 2021-05-14 21:04:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. hubertusss
    O czym ty bredzisz, w 2009 roku z F1 ewakuowały się BMW, Toyota i Honda, z powodu kosztów i kryzysu. Zespoły wydawały po 500 mln na sezon jak Toyota.

  • 11. RoyalFlesh F1
    • 2021-05-14 21:33:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. hubertusss
    I do tego jeszcze Renault. Wiec masz racje nie były zainteresowane kosztami bo odeszły.

  • 12. XandrasPL
    • 2021-05-14 21:36:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kruk

    No baa

  • 13. Doradca2021
    • 2021-05-14 21:54:04
    • *.

    Jeden artykuł a tyle błędów.. piąteczek i alko wjechało czy już nawet Kempa nie czyta co pisze?

  • 14. FanHamilton
    • 2021-05-15 03:36:37
    • *.30.49.33.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @6 +1

  • 15. FanHamilton
    • 2021-05-15 11:32:15
    • *.play-internet.pl

    @13 Ktrzosek19 też jest

  • 16. hubertusss
    • 2021-05-15 18:14:17
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @10 @11 co z tego, że te marki odeszły. O czym ty w ogóle piszesz? Naprawdę chcesz się tu kompromitować brnąć w porównanie kosztów obecnych i tych z 2009 roku? Każdy powie, że era hybrydowa bardzo wyśrubowała koszty. Ale nie zawsze znajdzie się jakiś... co będzie brnął pod pra i pisał na przekór byle by tylko bić pianę. Co z tego, ze Toyota wydawała 500 mln skoro oni nigdy nie umieli zbudować zwycięskiego auta ani w f1 ani w wec. W wec wygrali dopiero jak wszyscy odeszli z lmp1. Weź poszukaj ile w 2009 roku wydał Brawn GP. A teraz wszyscy muszą wydawać dużo. Nie dlatego, że są nieudolni jak toyota tylko dlatego, że technologie f1 i ich rozwój jest niezwykle drogi. Mercedes po jakimś czasie przyznał, że wydał na silnik hybrydowy 500 mln Euro więcej niż na początku podał.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo