Volkswagen zaprzeczył niektórym doniesieniom mówiącym o tym, iż istnieje możliwość wejścia tej jednej z największych firm produkujących samochody do świata Formuły 1.
R E K L A M A
57-letni Hans-Joachim Stuck, przedstawiciel Volkswagena, uczestnik 81 Grand Prix F1 stwierdził, iż Volkswagen przez 4 do 5 najbliższych lat na pewno nie wejdzie do F1, gdyż ten sport aktualnie nie wydaje się być atrakcyjnym dla firmy jak to określił z powodu „niestabilności zasad” panujących w Formule 1.
Powinni sie zorganizowac Grupa Audi, VW i moze Porsche, a jesli przedstawiciel VW mowi ze nie jest to dla nich rynek, to sie bardzo myla. Dziwne ze Mercedes czy tez BMW jakos nie zrzedza i sie rozwijaja w dobra strone, bo nawet patrzac na rynki azjatyckie BMW zanostowalo kilkunasto porcentowy skok sprzedazy nowych aut. Dziwne - - ale prawdziwe. VW Grup pojdzie do rozum do glowy, ale wtedy nie bedzie w stanie konkurowac z innymi zespolami. Pozdr. dla F1 Fans
nom duzo zespolow moglo by wystepowac np za takiego red bull np wolzwagen. mitsubischy Chyba tak sie pisze :) jaguar czy Ford i porshe. Szkoda ze te koncerny nie sa w F1 . wtedy by to odzwierciedlalo stawke swiatową.
A ja nie żałuję. Volkswagen tak ma się do F1 jak Toyota, której wyniki na pewno w Wolfsburgu znają i dlatego nie chcą ryzykować tworzenia własnego teamu. Już prędzej mogłoby zaryzykować Porsche, które doświadczenie z F1 już ma (silniki dla McLarena). granat88: to bardziej VW jest "pod" Porsche, które niedługo pewnie będzie jego większościowym udziałowcem, czyli faktycznie właścicielem (sic!)
Właścicielem Jaguara też jest VW. Lamborghini dostarczało już silniki do zespołów F1, nawet chyba jeździli pod własną marką. Te silniki były zresztą kiepściutkie. Pisałem już zresztą w momencie ogłoszenia przez FIA zamrożenia prac nad silnikami że teraz nikt się nie odważy na wejście do F1. Nikomu nie uda się stworzyć ''od ręki'' konkurencyjnego silnika. Musowo go przez kilka lat rozwijać by przynajmniej dorównać obecnym, a tymczasem rozwój jest niemożliwy. Silnik zatwierdzony i finito, przez 10 lat musowo używać tej pierwotnej konstrukcji, no chyba że VW będzie jeździł na silnikach Renault... To samo z aero. Startują z punktu wyjścia zero a są ograniczenia w użytkowaniu tuneli i jak tu dogonić konkurencję? Trzeba pracować więcej a nie wolno. Nawet Prodrive który miał wchodzić do F1 planował używać bolidów McLaren i silników Mercedes. Chyba FIA przesadziła. Jeżeli wyleci SuperAguri to już w tym roku ilość ekip może się zmniejszyć. Nie wiadomo do końca co będzie z ForceIndia, Mallya zapowiedział że w 2009 mają stanąć na pudle, a jak nie to koniec z ForceIndia? Niech RedBull pozbędzie się ToroRoso, Honda nie osiągnie wyników, może ktoś jeszcze wyleci i co? Trzeba liczyć na Hińczyków, może zobaczymy ShengZong F1 Team i tyle. Na Prodrive nie liczę że się pojawią.
VW do F1 raczej i tak by nie wszedł. Ewentualnie Audi, które faktycznie jest własnością VW. Ale Audi ostatnio skopało zadek Mercowi w DTM i od wielu lat niepodzielnie dominuje w długodystansowych wyścigach prototypów, chyba najdłuższa passa zwycięstw w 24 godziny LeMans. Tak więc Audi nie potrzebuje dodatkowej "promocji"!! Jedyny powód jaki może skłonić Audi do wejścia do F1 to fakt, że dwaj najwięksi konkurenci rynkowi,czyli BMW i Mercedes już tam są. Ale czy to będzie wystarczający powód??
A co do Porsche, to pierwsze słyszę, żeby ta firma była powiązana "własnościowo" w jakikolwiek sposób z VW. Ale może czegoś nie wiem. Ma ktoś jakieś źródełka w tym temacie??
Z tym Jaguarem i VW to się przejęzyczyłem. Jest tam jeszcze jeden kardynalny błąd: napisałem Hińczyków zamiast Chińczyków - przepraszam. W każdym razie w ciągu najbliższych wielu lat nie widzę w F1 jakiegokolwiek nowego teamu fabrycznego. Nawet Porsche nie wróci z silnikami, bo FIA na dobrą sprawę zamknęła wszystkim drzwi.
WV w f1.??? narazie to abstrakcja. tak jak ktos juz tam wyzej pisal... porsche mogloby z latwoscia przejac tego kolosa jakim jest wolksvagen ale nie chca sobie brac balastu na plecy. WV jest w niezlych tarapatych od kilku lat i gdyby nie skoda i seat to nie wiadomo jakby to wygladalo. porsche natomiast kwitnie i bije coraz to nowe rekordy obrotow i zyskow. mysle ze WV wykreca sie bo ich po prostu nie stac na ladowanie tylu milionow w f1. mowia o pieciu latach bo pewnie licza na poprawe sytuacji ale uwazam ze sie nie zmieni bo buduja oraz gorsze auta i ludzie zaczynaja to widziec i wybieraja inne. wiec zadowolic sie musimy tym co mamy. choc moze cos z ameryki przydaloby sie. opel albo ford. pzrd
opel nalezy do GM a to chyba amerykanska marka?! a co sie tyczy VW to sprawdz jakies niezalezne statystyki niezawodnosci i usterkowosci tej marki. polecam DEKRA albo TÜV.
Audi nie bedzie.. hehe.. ale jakby w f1 imeli zaczac uzywac diesli to audi mialo by juz cenne doswiadczenie, bo przeciez ostatnio wymiataja dieslami w lemans
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.
ROZUMIEM
komentarze
1. F1_Fan
bravo !! ma rację....zasady nie są stabilne , co chwila jakaś zmiana. Bez sensu .
2. doriano
może to da FIA do myślenia.... taki koncern jak VW na pewno byłby znaczącym urozmaiceniem, a tu... no cóż.
3. walerus
Żal dużych konecrnów, których nie ma w F1 - że ich jeszcze nie ma....
4. Witek6935
a przydałby sie.. powrót Jagura.. choc ten to ma spore problemy finansowe... VW, audi, szkoda że Lambo nie jeżdzi w F1 :D ciekawie by było...
5. kulka
albo porsche!:):)na pewno było by dobre skoro ma tako samochód jak "porsche carrera GT" to jest wóz!!
6. sly
vw w f1 bez szans.....przynajmniej przez najblizsze 5 lat
7. spookepl
Powinni sie zorganizowac Grupa Audi, VW i moze Porsche, a jesli przedstawiciel VW mowi ze nie jest to dla nich rynek, to sie bardzo myla. Dziwne ze Mercedes czy tez BMW jakos nie zrzedza i sie rozwijaja w dobra strone, bo nawet patrzac na rynki azjatyckie BMW zanostowalo kilkunasto porcentowy skok sprzedazy nowych aut. Dziwne - - ale prawdziwe. VW Grup pojdzie do rozum do glowy, ale wtedy nie bedzie w stanie konkurowac z innymi zespolami. Pozdr. dla F1 Fans
8. granat88
Tyle że Audi i Porsche jest "pod" VW.. A co do tematu to zeby bylo dobrze trzeba zrobic maly burdel ;)
9. przesio
nom duzo zespolow moglo by wystepowac np za takiego red bull np wolzwagen. mitsubischy Chyba tak sie pisze :) jaguar czy Ford i porshe. Szkoda ze te koncerny nie sa w F1 . wtedy by to odzwierciedlalo stawke swiatową.
10. Piotre_k
A ja nie żałuję. Volkswagen tak ma się do F1 jak Toyota, której wyniki na pewno w Wolfsburgu znają i dlatego nie chcą ryzykować tworzenia własnego teamu. Już prędzej mogłoby zaryzykować Porsche, które doświadczenie z F1 już ma (silniki dla McLarena). granat88: to bardziej VW jest "pod" Porsche, które niedługo pewnie będzie jego większościowym udziałowcem, czyli faktycznie właścicielem (sic!)
11. slepy
BRAWO !!! tak jak juz to ktos na poczatku napisał !!! Brawo Hans !!! Ładnie pojechałes po całej federacji FIA
12. quick B
VW boją się żeby nie zepsuć opini marce w razie nie powodzeń na skale Toyoty. przesio a jaguar nie tak dawno był w F1 i nawet jedno PP mieli
13. pz0
Właścicielem Jaguara też jest VW. Lamborghini dostarczało już silniki do zespołów F1, nawet chyba jeździli pod własną marką. Te silniki były zresztą kiepściutkie. Pisałem już zresztą w momencie ogłoszenia przez FIA zamrożenia prac nad silnikami że teraz nikt się nie odważy na wejście do F1. Nikomu nie uda się stworzyć ''od ręki'' konkurencyjnego silnika. Musowo go przez kilka lat rozwijać by przynajmniej dorównać obecnym, a tymczasem rozwój jest niemożliwy. Silnik zatwierdzony i finito, przez 10 lat musowo używać tej pierwotnej konstrukcji, no chyba że VW będzie jeździł na silnikach Renault... To samo z aero. Startują z punktu wyjścia zero a są ograniczenia w użytkowaniu tuneli i jak tu dogonić konkurencję? Trzeba pracować więcej a nie wolno. Nawet Prodrive który miał wchodzić do F1 planował używać bolidów McLaren i silników Mercedes. Chyba FIA przesadziła. Jeżeli wyleci SuperAguri to już w tym roku ilość ekip może się zmniejszyć. Nie wiadomo do końca co będzie z ForceIndia, Mallya zapowiedział że w 2009 mają stanąć na pudle, a jak nie to koniec z ForceIndia? Niech RedBull pozbędzie się ToroRoso, Honda nie osiągnie wyników, może ktoś jeszcze wyleci i co? Trzeba liczyć na Hińczyków, może zobaczymy ShengZong F1 Team i tyle. Na Prodrive nie liczę że się pojawią.
14. Piotre_k
pz0: właścicielem Jaguara jest Ford. A właściwie teraz to już TATA, bo Amerykanie sprzedadzą (sprzedali?) go Hindusom.
15. Havoc
VW do F1 raczej i tak by nie wszedł. Ewentualnie Audi, które faktycznie jest własnością VW. Ale Audi ostatnio skopało zadek Mercowi w DTM i od wielu lat niepodzielnie dominuje w długodystansowych wyścigach prototypów, chyba najdłuższa passa zwycięstw w 24 godziny LeMans. Tak więc Audi nie potrzebuje dodatkowej "promocji"!! Jedyny powód jaki może skłonić Audi do wejścia do F1 to fakt, że dwaj najwięksi konkurenci rynkowi,czyli BMW i Mercedes już tam są. Ale czy to będzie wystarczający powód??
A co do Porsche, to pierwsze słyszę, żeby ta firma była powiązana "własnościowo" w jakikolwiek sposób z VW. Ale może czegoś nie wiem. Ma ktoś jakieś źródełka w tym temacie??
16. pz0
Z tym Jaguarem i VW to się przejęzyczyłem. Jest tam jeszcze jeden kardynalny błąd: napisałem Hińczyków zamiast Chińczyków - przepraszam. W każdym razie w ciągu najbliższych wielu lat nie widzę w F1 jakiegokolwiek nowego teamu fabrycznego. Nawet Porsche nie wróci z silnikami, bo FIA na dobrą sprawę zamknęła wszystkim drzwi.
17. phocus
WV w f1.??? narazie to abstrakcja. tak jak ktos juz tam wyzej pisal... porsche mogloby z latwoscia przejac tego kolosa jakim jest wolksvagen ale nie chca sobie brac balastu na plecy. WV jest w niezlych tarapatych od kilku lat i gdyby nie skoda i seat to nie wiadomo jakby to wygladalo. porsche natomiast kwitnie i bije coraz to nowe rekordy obrotow i zyskow. mysle ze WV wykreca sie bo ich po prostu nie stac na ladowanie tylu milionow w f1. mowia o pieciu latach bo pewnie licza na poprawe sytuacji ale uwazam ze sie nie zmieni bo buduja oraz gorsze auta i ludzie zaczynaja to widziec i wybieraja inne. wiec zadowolic sie musimy tym co mamy. choc moze cos z ameryki przydaloby sie. opel albo ford. pzrd
18. dziarmol
volkswagen w f1 ? jakoś mi się to kojarzy z garbusem trochę śmieszne
19. m_falus
dziarmol-> garbus ma "opływowe" kształty, więc z aero nie jest mocno do tyłu ;-)
20. Fiffman
co ma znaczyć porsche "pod" vw ?? kolega jest pewien swoich teorii ?? bo ja nie sądzę
21. Bosiu
opel z ameryki ?? vw coraz gorsze auta?? phii pozdrawiam
22. phocus
opel nalezy do GM a to chyba amerykanska marka?! a co sie tyczy VW to sprawdz jakies niezalezne statystyki niezawodnosci i usterkowosci tej marki. polecam DEKRA albo TÜV.
23. kszyh21
Audi nie bedzie.. hehe.. ale jakby w f1 imeli zaczac uzywac diesli to audi mialo by juz cenne doswiadczenie, bo przeciez ostatnio wymiataja dieslami w lemans
24. pz0
Coś słyszałem że FIA przymierza się do diesli w F1 i to mają być na paliwo bio.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz