AlphaTauri będzie regularnie wprowadzać nowe aktualizacje w swoim bolidzie
Stajnia z Faenzy była jedną z rewelacji zimowych testów i pierwszego weekendu w Bahrajnie. Dyrektor techniczny zespołu, Jody Egginton twierdzi, że jego team w miarę upływu sezonu będzie skutecznie wprowadzać poprawki w samochodzie AT02, a największych postępów powinniśmy spodziewać się podczas GP Hiszpanii.Siostrzany team Red Bulla bardzo obiecująco zaczął sezon 2021. Tempo bolidu AT02 wyglądało naprawdę dobrze, a Pierre Gasly wywalczył piąte miejsce w kwalifikacjach. Dodatkowo Francuz awansował do trzeciego segmentu czasówki na pośrednich oponach, dzięki czemu mógł zyskać przewagę strategiczną w wyścigu.
Sama niedzielna rywalizacja nie ułożyła się pomyśli po myśli AlphaTauri. Gasly na początku wyścigu uszkodził podłogę i przednie skrzydło, przez co spadł na koniec stawki. Honoru włoskiej ekipy bronił Yuki Tsunoda, który już w swoim debiucie w F1 wywalczył pierwsze punkty. Japończyk zakończył rywalizację na dziewiątym miejscu.
Wielu ekspertów było pod dużym wrażeniem osiągów AlphaTauri w pierwszym weekendzie nowego roku. Niektórzy uważają nawet, że mały team z Faenzy włączy się do walki o trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Przewidywania te mogą okazać się prawdziwe, ponieważ włoski zespół planuje robić postępy w trakcie sezonu 2021:
"Nasz program na testach zimowych polegał na tym, że chcieliśmy poznać samochód i zbieraliśmy jak najwięcej danych w kwestii aerodynamiki. Ten bolid został w 50% stworzony w tunelu aerodynamicznym, a teraz idziemy w kierunku 60%", powiedział Egginton w rozmowie z francuskim Motorsport.
"Mamy trochę jeszcze rzeczy do skorelowania. Z tego powodu zbieramy dużo danych, ponieważ teraz pracujemy w innym tunelu aerodynamicznym. Stworzyliśmy ten bolid w innym miejscu, a teraz rozwijamy go w innym. Jest mnóstwo pracy, ale chcemy po prostu zrozumieć całą korelację, a także różnice spowodowane zmianą przepisów."
"Mamy już projekty w przygotowaniu i tylko zastanawiamy się, czy idziemy właściwą drogą. Jednocześnie dowiadujemy się dużo o naszym samochodzie."
"Chcemy umożliwić naszemu bolidowi odpowiednią pracę w szerszym oknie aerodynamicznym. Zwłaszcza przy niskich prędkościach kierowca może to wykorzystać. Wtedy będziemy jechać szybciej.
"Jest to rozwój aerodynamiczny, w którym wykorzystujemy obszary, które uległy zmianie w przepisach. Jesteśmy pewni, że te modyfikacje nie zepsują nam niczego innego. To jest po prostu stały progres."
"Stopniowo będziemy przywozić nowe części na wyścigi w Imoli, Portugalii oraz Hiszpanii. Na pewno nic z tego nie pojawi się na nagłówkach gazet. Przed Hiszpanią powinniśmy zdobić naprawdę duży krok naprzód."
komentarze
1. jmformates
Kto wie co się wydarzy. Być może zostawią Ferrari w tyle i będą faktycznie rywalizować z McLarenem o 3 miejsce - skład mają dobry.
2. roosman
Wątpię. Z Alpha będzie im ciężko wygrać. Zobacz - Alonso odpadł, a przy obecnym rozkładzie sił, trochę by Alfie mieszał. Gasly powinien być przed nimi. Dwa Ferrari, dwa McLareny przed nimi. Stroll też z przodu. Dużo aut do przegonienia, żeby trójkę łapać w konstruktorach. Myślę że o 3 miejsce będzie się bił McLaren z Alphą. Jak Tsunoda będzie regularnie punktował, to Alpha będzie mocnym graczem.
3. roosman
Hahahah. Proszę moderatora o skasowanie poprzedniego komentarza. Nie ten artykuł.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz