Zmiany w formacie kwalifikacji 2008
Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła dzisiaj zakres zmian w formacie kwalifikacji, który ma obowiązywać w sezonie 2008.Kibice jednak nie muszą się martwić- zmiany w porównaniu z aktualnym regulaminem są niewielkie i nie powinny wpłynąć na widowiskowość walki o pole position.
Nowe kwalifikacje będą przebiegały podobnie jak dotychczas, czyli będą składać się z trzech części z których po kolei odpada 6 najwolniejszych zawodników. W ten sposób jest wyłaniana najszybsza dziesiątka, która walczy o pole position.
Zmianom uległy czasy trwania poszczególnych faz kwalifikacji. Pierwsza będzie teraz trwała 20 minut (poprzednio 15), co lepiej pozwoli zawodnikom znaleźć się na czystym torze. Druga część będzie trwała podobnie jak poprzednio- 15 minut. A trzecia, wywołująca najwięcej emocji związanych z bezsensownym wypalaniem paliwa przez kierowców w celu obniżenia masy bolidu, tak aby mieć najlepsze warunki do ustanowienia najszybszego okrążenia, została skrócona do 10 minut.
W ten sposób kierowcy nie będą mieli czasu na wypalanie paliwa i będą musieli zmierzyć się z czasem przy bardzo zbliżonym do wyścigowego obciążeniu bolidu paliwem. Jak sprawdzą się te zmiany w praktyce przekonamy się już podczas GP Australii.
komentarze
1. rufus
Super !
2. Dissident
Jeżeli było to bezsensowne to super że to zlikwidowali;>
3. dras
jak dla mnie bomba
4. Kornik
I co w tej zmianie jest niby bardziej przyjazne środowisku ? Co z tego że trzecia sesja została skrócona jak pierwsza została wydłużona. Na jedno wychodzi. I tak będą jeździć tyle samo
5. kempa007
nie bardzo w trzeciej wszyscy wypalali w procesji, a w pierwszej wiekszosc wyjezdza tylko raz, slabsi beda mieli lepiej- bo beda mili wiecej prob :)
6. lewusFIA
A może nawet więcej wypalą paliwa, wszak w pierwszej fazie biorą udział wszyscy kierowcy, chyba to nielogiczny pretekst, ale skrócenie Q3 to OK. jeszcze powinni w Q3 mieć kierowcy tą samą ilość paliwa, a w wyścigu jak kto chce.
7. ShreQ
Kornik zagadzam sie z Toba <lol2> Gdzie ta ochrona srodowiska jak wyjdzie na to samo :D ale co do 10 min w Q3 to jestem za :D bedzie Ciekawiej ;] i moze przy tym wiecej emocji
8. Porky2
dokladnie, zmiana ciekawa, tylko z ta ochrona to przegiecie
9. shav
powinni zmienić na zasady panujące kiedyś gdzie liczyły się czasy reszty kwalifikacji
10. Tvey
Najlepiej było przed 2003 rokiem. Wtedy nie było podziału na sesje, wszyscy kierowcy jeździli cały czas, a kierowca miał 12 okrążeń.Mogę się trochę mylić, bo nie pamiętam dokładnie tego.
11. Tvey
A co do tej reformy: myślałem, że będzie to coś zupełnie nowego, a to tylko wydłużenie pierwszej sesji i skrrócenie trzeciej.Ale jestem za.
12. reikorp
Krew mnie zalewa jak słyszę coś z ust ochroniarzy środowiska. Tym to nie przetłumaczysz. Tak jakbym chciał w średniowieczu księdzu wyjaśnić dlaczego Ziemia jest okrągła. Porażka...
13. rafalsz1993
Chrzanić środowisko, jak słyszę o tych profesorkach, ekologach to mnie normalnie skręca. Dla mnie zapach spalonej gumy i benzyny jest lepszy od tlenu. A poza tym to moim zdaniem kwalifikacje dużo stracą na widowiskowości, ale to tylko moje przypuszczenia. W sezonie 2007 można było trochę rozważać czy ktoś jechał cysterną cy na oparach, a teraz...
A tak z innej beczki to mam nadzieję na powrót slicków.
14. meternick
w sumie zmiany nic ciekawego nie wnosza po zatym ze ogladanie transmisji bedzie mozna ogladac 15min puzniej bo przez pierwsze 15 min nikt nie wyjedzie na tor chyba ze zawodnicy teamow ktore sa tak slabe ze i tak sie nie zakwalifikuja do II sesji. To juz wolalem patrzec o 5min dluzej jak wypalaja paliwo niz 5 min dluzej na pusty tor.
15. michal93
Emocje będą krótsze ale większymi dawkami...
16. sipasipa
Obiło mi się o uszy, że w ciągu tych ostatnich 10 min. nie muszą tankować paliwa pod wyścig, czyli będą kręcić najszybsze kółka w Q3. I to jest ta najistotniejsza zmiana!
Spokojnych Świąt.
17. dziarmol
rafalasz1993-nadal będziesz mógł domyślac się ile kto ma paliwa do wyścigu ,tylko krócej .Nic się nie zmieniło oprócz czasu. W trzeciej sesji kwalifikacyjnej będzie to 10 minut
18. Alakhai
sipasipa jestes pewny ?? bo to wtedy byłoby rzeczywiscie okej i ciekawie :)
19. Alakhai
a juz znalazlem na innym serwisie :) wiec naprawde teraz Q3 bedzie ciekawie cały czas :)
20. kosola
super zmiana :D tylko gdzie tu troska o srodowisko ?!
21. qwert
Ja natomiast przeczytałem (była na ten temat dyskusja na forum), że w Q3 nadal będą tankowali paliwo pod wyścig, ale po Q3, przed wyścigiem nie będą już dotankowywać bolidu (ilością paliwa, które zostało wypalone podczas Q3). Nie wiem czy to prawda, wolałbym, żeby ktoś potwierdził lub zdementował te doniesienia. :-) Wg mnie byłoby to bardzo dobre rozwiązanie. Zawodnicy wyjeżdżaja na 1, 2 szybkie kółka, po czym wracają do boksów, żeby zaoszczędzić jak największą ilość paliwa na wyścig. Wypalanie paliwa jest całkowicie nieopłacalne, zyskuje na tym widowisko.
22. holyjoe
To dobrze że wśród nowych abstrakcyjnych zapisów reegulaminowych, FIA podjęła ciekawą i fajną decyzję. Czy straci na tym emocjonalność kwalifikacji? Nie wydaje mi się. Walka o PP będzie tak samo emocjonująca. Co do kwestii dotankowania, to również wyczytałem o niedotankowywaniu paliwa po Q3. Ile wleją tyle ci zostaje.100% pewności w tej kwestii jednak nie mam. Pozdrawiam. Miłego "we can do"
23. Force india
extra no to teraz bedzie ciekawie
24. aihad
przynajmniej nie będzie problemów w stylu : nie zdążył wykonać szybkiego okrążenia :D
25. mpkaras
Też mi zmiana. Bez sensu. Zrobili by tak jak było kiedyś: 2 solowe przejazdy dla każdego
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz