Tak wyglądają 18-calowe opony na bolidzie Formuły 2
W sezonie 2021 bolidy Formuły 1 będą wyglądały zupełnie inaczej. Ostateczne przepisy techniczne nie zostały co prawda jeszcze zatwierdzone, ale już wiadomo, że zespoły będą korzystały ze znacznie większych opon. Dotychczasowe tradycyjne 13-calowe ogumienie zastąpią bardziej adekwatne do drogowych warunków opony 18-calowe.Pod koniec sezonu 2019 zespoły F1 otrzymają możliwość sprawdzenia nowych opon, ale firma Pirelli niedawno przeprowadziła we Włoszech pierwszy test takiego ogumienia w bolidzie Formuły 2.
Przed oficjalnymi testami nowych opon na torze pod Barceloną Pirelli zrobiło tzw. shakedown na torze w Mugello. Chwaląc się na Twitterze wyglądem nowych opon, zdjęcia opatrzyło podpisem: "Właśnie patrzycie na przyszłość."
18-inch tyres arrive in @fia_f2: after a shakedown at Mugello, it?s the first proper test in Spain this week. These tyres will be raced in #Formula2 next year. You?re looking at the future, right now. #Fit4F2 pic.twitter.com/jtuMwqay6e
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 18, 2019
komentarze
1. WDrake
Oby wprowadzili obowiązkowe 2 pit stopy dzięki czemu będą mogli zrobić wytrzymalsze opony, kiedyś kierowcy przez prawie cały wyścig mogli jechać tempem kwalifikacyjnym
2. Fanvettel
13 calowe według mnie o wiele lepiej wyglądają. Niestety trzeba bedzie sie przyzwyczaić...
3. hubos21
Skończy się jeżdżenie po tarkach i krawężnikach :D
4. hmielowy
Wyglądają świetnie.
5. Nezrah
@3
Racja, ciekawe ilu kierowców w pierwszym sezonie zakończy wyścig przez uszkodzenia wynikające ze starych nawyków
6. TomPo
@3
Sie wyklepie na szybko i pojdzie na Allegro jako nowki nie smigane ;)
A co do wygladu to jakos mnie nie powalilo na kolana, no ale juz byl czas pozbyc sie 13"
Natomiast wolalbym zeby Pirelli przestalo osmieszac branze oponiarska i nie robilo opon, ktore wytrzymuja 5-6 kolek, a pozniej zamiast scigania sie to mamy "zarzadzanie oponami".
7. Arjbest
@6 pamiętasz oświadczenie Michelin'a, że dla nich wstydem byłoby zrobienie kiepskiej opony? Dopóki wytyczne dla firm oponiarskich będą takie jak obecnie, długo nic się w kwestii opon nie zmieni.
Dobrze wygląda na bolidzie. Ciekawe jak dużo czasu zajmie kierowcom zmiana nawyków?
8. melo
Koła F1 na 13 calowych felgach wyglądają bardzo dobrze, 18 cali wyglądają jak tuning sławetnego Janusza.
9. Vendeur
Co to w ogóle za bezsensowne określenie "18-calowe opony"? Nie wiem, czy w angielskim stosuje się taki zwrot, ale w języku polskim jest to idiotyczna kalka językowa. Można napisać 18" koła albo 18" felgi, ale nie opony... Opony to mogą być na 18" calowe felgi...
Poza tym news jest totalnie wybrakowany z istotnych informacji technicznych. Oczywiście brak podstawowej, czyli że zmienia się rozmiar felg. Brak też dodatkowych, mianowicie zmienia się profil opon (koła będą miały większą średnicę) oraz ich szerokość (będą węższe).
10. TomPo
@9
Popieram, tez chcialem o tym napisac. To nie sa 18 calowe opony, tylko felgi.
No wlasnie nie jestem przekonany, czy te wezsze opony mi sie podobaja, taki troche rower :)
11. josef
@6 Pirelli robi takie opony jak im każą. Sądzisz ,że tam się nie wie jak wyprodukować dobra oponę? Przy 18 -calowych felgach przynajmniej gumy na niektórych zakrętach nie będą się telepać jak galareta.
12. Mariusz-czeki
@9 Opony z Ursusa wyglądają dobrze :D Nie te czasy. Wreszcie rewolucja na duży plus!
13. TomPo
@11
I tak i nie. Jasne ze musza sie dostosowac ale sama konstrukcja lezy juz w ich gestii.
Tak samo dobor ogumienia na dany weekend. Wystarczyloby (na poczatek), dobierac opony +1 jesli chodzi o twardosc.
14. Kornelinho10
Teraz nie powinno być widać tego efektu "bounce'owania" tylnej opony w trakcie uślizgu tylnej osi. To na pewno utrudnia poszukania przyczepności i utrzymania bolidu - oby przełożyło się to na bezpieczeństwo i wyniki.
15. marekko
@9; 10 w nazewnictwie rozmiaru opon podaje się średnicę osadzenia opony w calach jej szerokość w mm i profil czyli stosunek jej wysokości do jej szerokości w %, nikogo nie interesuje jej średnica zewnętrzna, więc jak najbardziej nazwa jest prawidłowa opony 18 calowe, bo na 18 calowe felgi
16. Vendeur
@ 15. marekko
Nieprawda. Masz podstawówy problem ze zrozumieniem i odróżnieniem NAZEWNICTWA ROZMIARU OPON oraz NAZEWNICTWA OPON. Nikt normalny u nas w kraju nie mówi "18-calowe opony". Takich zwrotów nie stosują ani klienci, ani sprzedawcy. Nawet Google zwraca śladową ilość wyników, co oczywiście potwierdza to, co pisałem na początku.
Drugą różnicą jest, że akurat w F1 nie podaje się profilu opony, tylko właśnie jej średnicę zewnętrzną, która to w przypadku tego sportu interesuje tych, których to ciekawi.
17. Vendeur
Uściślę jeszcze, że nie chodzi mi o to, że zwrot "18-calowe opony" jest błędy. Chodzi o to, że nie stosuje się go.
18. Kornelinho10
Widzę, że dużo tutaj polonistów, natomiast kreatywnej dyskusji jak na lekarstwo????
19. Vendeur
@18. Kornelinho10
Ja rozumiem, że dla prostaków dbałość o poprawność wypowiedzi oraz o sam język jest czymść zbędnym, a nawet niepojętym, ale pomijając to, o czym chciałbyś tu konstruktywnie dyskutować, skoro w newsie brakuje podstawowych informacji technicznych? O wyglądzie opon?
20. marekko
@19 to oświeć wszystkich jak zamawiasz opony, to co podajesz średnicę zewnętrzną i szerokość, każdy normalny człowiek powie że potrzebuje np; oponę 18"R 234/45 i ewentualnie indeks prędkości oczywiście letnia albo zimowa, a ty się pocisz ze swoimi mądrościami.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz