Marko: głupia zmiana w oponach faworyzuje Mercedesa
Helmut Marko jest bardzo niezadowolony ze zmiany w konstrukcji ogumienia, która ma pomagać tylko jednej ekipie.W związku z tym, że pomysł zdał egzamin, firma na sezon 2019 przygotowała również cieńszy bieżnik. Mario Isola już po kilku wyścigach był zdziwiony tym, że ekipy są bardzo niezadowolone i deklarują, że optymalne okno pracy zostało mocno zwężone.
Sytuacja zbiegła się z genialną formą Mercedesa, który nie dość, że praktycznie wszystko robi dobrze, to jeszcze najlepiej "dogaduje się" tegorocznymi mieszankami.
Taki stan rzeczy nie podoba się wielu przedstawicielom zespołów. Dużo narzekał m.in. Haas, który kilkukrotnie zaliczył świetne kwalifikacje i słaby wyścig. Na ostrą krytykę obecnej sytuacji zdecydował się także Helmut Marko.
"To mistrzostwa zarządzania oponami. Dzięki tej głupiej zmianie w oponach Mercedes ma ogromną przewagę. Dziewięć zespołów walczy, a jeden ma korzyści. Ważniejsze jest okrążenie przygotowujące niż kwalifikacyjne. Bez odpowiedniej temperatury jesteś nigdzie. Możemy mieć najszybszy samochód w danej chwili, ale co z tego, skoro wyjedzie samochód bezpieczeństwa i wszystko się popsuje."
Austriak nie owijał w bawełnę i zwrócił uwagę na to, że w zeszłym roku to właśnie Srebrne Strzały bardzo optowały za zmianą. Wyścigi w Hiszpanii i Francji łatwo padły łupem Lewisa Hamiltona. Do momentu wprowadzenia kontrowersyjnych felg ekipa z Brackley miewała największe problemy w pierwszej trójce. W tym roku sytuacja się odwróciła, co irytuje nie tylko zespoły, ale przede wszystkim kibiców, którzy widzą, że o nawiązanie walki będzie niesamowicie trudno.
"To zmniejszenie bieżnika było prośbą Mercedesa, który zawsze cierpiał z powodu pęcherzy. To psuje sport."
Również Mattia Binotto zasugerował, że wolałby korzystać z zeszłorocznego ogumienia, bo przynajmniej gwarantowana była jakaś akcja."
"Teraz opony się nie przegrzewają i praktycznie nie zużywają. Wszystkie wyścigi to jeden pit stop. To psuje widowisko."
komentarze
1. Vendeur
Biedaczki... Nikt nie potrafi zarządzać oponami, tylko znowu Mercedes jest mistrzem we wszystkim. I to przecież wina nie zespołów, tylko wszystkiego innego. Żygać się chce.
2. marcelo9205
Powiedzial to co mowili wszyscy w tamtym roku jak te opony odchudzali. Zmiana pod jeden zespol, bo tylko Mercedes mial tal wielki docisk, ze pojawialy sie pecherze na oponach. A dzisiaj wszyscy placza bo Mercedes dominuje. No kto by to przewidzial...
3. giovanni paolo
1. nooo kolego, ale synonim słowa "wymiotować" inaczej się pisze
do reszty nie chce mi się odnosić, ale to niebywałe wypaczanie docierających do nas faktów
4. Krys007
To, że Merc jako jedyny potrafi sobie poradzić z oponami to nie jego wina..
Natomiast problemem jest Pirelli jako takie, od paru sezonów - Michelin ma słuszność twierdząc, że stworzenie opon które szybko się zużywają to oblega dla całej branży oponiarskiej...
5. Raptor202
@4 Te opony się tak szybko zużywają, że kierowcy są w stanie przejechać ponad pół wyścigu na najbardziej miękkiej mieszance.
6. sliwa007
W zeszłym sezonie pęcherze na oponach robiły się nie tylko w Mercedesach, więc Pirelli było w pewnym sensie upoważnione by problem rozwiązać. I rozwiązali.
"Teraz opony się nie przegrzewają i praktycznie nie zużywają. Wszystkie wyścigi to jeden pit stop. To psuje widowisko."
To w końcu jak jest z tymi oponami? Bo większość mówi, że są tak delikatne, że trzeba je oszczędzać wszędzie gdzie się da a tu proszę, podobno niezniszczalne...
Lament rywali Mercedesa jest coraz większy, widać, że Ferrari z Red Bullem są w lesie ze swoimi konstrukcjami i chyba nie bardzo wiedzą jak to naprawić.
7. Soto
@1
Wypowiedział się polonista od siedmiu boleści. Rzygać przez "ż" się pisze? Z uwagi na swoje ułomności językowe, mógłbyś zaprzestać ciągłego zwracania uwagi innym użytkownikom tego forum, bo to trochę niepoważnie wygląda.
8. hubos21
@6
To trzeba było zostawić opony w spokoju niech mercedes się martwi jak to naprawić a jeszcze większe problemy niż RBR i Ferrari mają w Alfie i Haasie
9. Vendeur
@7. Soto
Widzisz, kolejny raz, w zasadzie za każdym razem popełniam ten błąd. Jest jeden powód - mam rodzinę, w której wiele osob ma nazwisko Żygadło... Można to w pewien sposób usprawiedliwić.
Przyznaję rację, mam ułomność językową - jedną. Ty masz zaś sporo intelektualnych, skoro nie potrafisz prawidłowo sformułować zdania i już w pierwszym ataku na moją osobę posuwasz się do kłamstw.
10. sliwa007
8. hubos21
Ale pęcherze pojawiały się praktycznie we wszystkich zespołach a nie tylko w Mercedesie. To był problem po stronie Pirelli i mieli prawo nad tym pracować by problem rozwiązać.
11. XandiOfficial
Problemem nie jest szybko zużywające się opony. Ich wytrzymałość jest OK. Problemem jest przegrzewanie się opon po kilku szybszych okr. albo ich rozgrzanie. Przegrzane opony szybciej się niszczą i tak samo nie rozgrzane. Wszystkie procedury tylko pomagały Mercowi, który miał te problemy w 2017 roku i na początku 2018. Mają opony pod siebie. Chcieli przepisy aby opony były pod ich bolid. Merc przekonał FIA I Pirelli, że wszystkie zespoły na tym zyskają na końcach problemów z oponami i zyskają na osiągach. Może i tak się stało ale faktem jest, że Merc ma opony pod siebie. Jak ktoś tego nie rozumie to trudno. Nie dziwi mnie poziom rozumowania na tym forum. Sorry.
12. Soto
@9
Żygadło to roślina, więc nie rób z siebie głupka większego niż jesteś w rzeczywistości, bo z rzyganiem niewiele ma wspólnego, to po pierwsze.
Po drugie, jeśli już zwracasz mi uwagę, że nieprawidłowo buduję zdanie, to wypadałoby wskazać gdzie.
Po trzecie, od zawsze kiedy prowadzisz z kimś dialog na tym forum, kto ma odmienne zdanie od Twojego, to zawsze na końcu osoba ta jest wyzywana od przygłupa. No może z wyjątkiem Elin, do niej jednej masz szacunek.
Reasumując, czas przestać robić z siebie debila, nie uważasz?
13. Vendeur
@12. Soto
Nie nazwałem cię przygłupem, ale dziękuję, że mnie w tym wyręczasz.
Szacunek mam tu do wielu osób, nie tylko Elin. Mój szacunek zdobywa się przede wszystkim inteligencją i logiką. Gdybyś z taką namiętnością analizował moje wszystkie wypowiedzi, jak robisz to z dyskusjami językowymi, z pewnością być to zauważył.
Po pierwsze, gdzie ja debilu napisałem, że żygadło nie jest rośliną? Gdzie? Pokazałem prosty związek przyczynowo-skutkowy, którego nie byłeś w stanie zrozumieć, a który pojąłby nawet szympans. Chodzi w tym przypadku o fonetykę. Gdybyś od dziecka słyszał takie nazwisko i widział jak jest zapisywane, to nie dziwne, że taki problem przy pisowni mógłby się pojawić. Zakładam, że dalej nie rozumiesz - fonetyka dla dziecka jest jednoznaczna a żygadło jest dla niego nader podobne semantycznie do rzygać. Jeśli widzi zatem taki, a nie inny zapis nazwiska, bardzo łatwo utrwalić nieprawidłowy wzorzec.
Ale komu ja to próbuję tłumaczyć. Ślepemu z klapkami na oczach...
I skoro próbujesz mnie pouczać w kwestiach językowych i sugerujesz, jakobym ja się rzekomo ośmieszył prostym błędem, to wypadałoby się samemu nie ośmieszać, nie znając nawet podstawowych zasad interpunkcji. Widać, że się bardzo silisz, aby nie popełnić błędu i zostać odebranym jako "guru". Niestety, poległeś. Zarówno pod względem pisowni, jak i logiki.
Najgorsze zaś jest to, że jedyne co pokazałeś, to to, że jesteś faktycznie debilem. Po raz kolejny bowiem posuwasz się do kłamstw w swojej wypowiedzi na mój temat, wyłącznie po to, aby próbować mnie obrazić. Nie mając oczywiście pokrycia w rzeczywistości.
Kłamstwa w życiu nie toleruję, posługują się nim wyłącznie moralne śmiecie. Pierwszy raz mogłem przymknąć oko, drugiego nie daruję. Żegnam.
14. TomPo
Tak to jest, jak o dyscyplinie sportu decyduja jej uczestnicy.
Gdyby FIA (i Liberty) miala jaja to by po prostu oglosila przepisy i prosze sie dostosowac.
A tak, to wieczne przepychanki, kto przeforsuje przepisy lepsze dla jego zespolu.
Natomiast pecherze o ile pamietam robily sie wszystkim, wiec Pirelli mialo prawo (i obowiazek) to zmienic.
Mozna sie zastanawiac, czy sposob w jakim to zrobili (odchudzenie opony), a ktory bylo wiadome, ze moze pomoc Mercedesowi, bylo trafnym rozwiazaniem.
15. Soto
@13
Szkoda, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
Jesteś przygłupem Vandeur.
16. FanHamilton
Opona może Lubi Mercedes,
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz