komentarze
  • 1. Raptor202
    • 2019-04-16 20:38:18
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Zabić to zanim złoży jaja!

  • 2. skilder3000
    • 2019-04-16 20:56:50
    • *.opera-mini.net

    A dlaczego nie? Tylko uwolnijcie technologie i budżety

  • 3. faces
    • 2019-04-16 21:19:00
    • *.127.22.117

    A niech i wyścig będzie na samym Marsie, byle byłoby widowisko.
    Marzy mi się tor w Polsce, no ale to musi sporo wody w Odrze i Wiśle popłynąć za nim coś się ruszy. I nie trzeba aby w wstawce był kierowca z PL. W tym przypadku liczy się kasa i inwestycja ma lata. Inaczej niż w przypadku Williamsa, nie kasa a rozwój.

  • 4. Vendeur
    • 2019-04-16 21:22:26
    • *.dynamic.chello.pl

    @2. skilder3000

    Geniusz normalnie... To zastanów, co by się wtedy stało i jak bardzo odskoczyłyby zespoły, które mają tej gotówki kilkukrotnie więcej od innych... Debilne pomysły.

    Podobnie jak ten z "robieniem show", zamiast "robieniem wyścigu"...

    F1 zamiast sięgnąć tuż obok do MotoGP po pomysły i uatrakcyjnić samą rywalizację, to zajmuje się idiotyzmami => marketingiem i kasą. To już nie jest sport, to tylko biznes.

  • 5. Krys007
    • 2019-04-16 21:36:59
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @4 Chętnie posłucham co można by zapożyczyć z MotoGP.

    I nie, to nie sarkazm - po prostu nie śledzę MotoGP i w sumie jedyne co wiem to że ścigają się na motocyklach ;P

  • 6. iceneon
    • 2019-04-16 22:06:33
    • Blokada
    • *.125.249.76

    @4. Vendeur
    Ja oglądam MotoGP, ale nie bardzo wiem co mogłaby F1 zapożyczyć. Też jestem ciekaw. Mógłbyś rozwinąć myśl? Nie odbierz proszę mojego pytania negatywnie, po prostu jestem ciekaw.

  • 7. Jameson
    • 2019-04-16 22:10:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @5 Krys007

    Tam trochę inaczej to wygląda, bo w zasadzie są zespoły fabryczne (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki, KTM, Aprilla) oraz zespoły satelickie, prywatne które kupują gotowe maszyny od fabryk. Sporo pieniędzy już na samym tym ruchu się zaoszczędza.
    Ponadto topowe zespoły fabryczne (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki) są z przodu przed KTM i Aprillą, więc mają zamrożony rozwój silnikowy, aby ta dwójka mogła do nich nadrobić. Motocykl to jednak dwa koła i mniejsza ilość części, więc generalnie nie ma takich dużych możliwości, aby ktoś wszystkim znacząco odskoczył, przez co stawka jest wyrównana. Jak dwa koła zamiast czterech to i więcej miejsca na torze. Więcej miejsca = więcej akcji.
    System kar jest całkiem w porządku, sędziowie nie bawią się w jakieś 5 sekund za zniszczenie wyścigu (patrz Vettel Francja 2018), tylko z góry przywalą 30 sekund kary, za chamskie wypchnięcie z toru (czasami jest nakaz oddania pozycji zawodnikowi za tobą, nawet jeżeli on ma do ciebie 40 sekund straty).

    Mimo wszystko tak jak w F1 wygrywają zespoły fabryczne, ponieważ:

    1.Fabryki najlepiej umieją ustawić swoje maszyny.
    2.Mają najlepszych zawodników.

    Oczywiście ci z zespołów prywatnych też wygrywają wyścigi i nie odstają tempem ani wyścigowym ani kwalifikacyjnym.

  • 8. Jameson
    • 2019-04-16 22:15:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    A co do toru ulicznego w Chinach, strasznie nie podoba mi się polityka kalendarzowa. Na siłę chcą wprowadzić więcej torów ulicznych, przybliżyć F1 do FE, aby podebrać im fanów. Powinno się wspierać klasyki, aby były modyfikowane i gwarantowały fajne ściganie. Nie rozumiem, czemu F1 nie zawalczyła o Malezję, która zawsze gwarantowała emocje, pogoda monsunowa też dopisywała, dlatego błędem było przesuwać ją w kalendarzu na jesień.

  • 9. Vendeur
    • 2019-04-17 01:32:03
    • *.dynamic.chello.pl

    @5. Krys007
    @6. iceneon

    A śledzicie w ogóle tutejszy portal? :D
    Jakiś czas temu była bowiem wypowiedź wysokopostawionego przedstawiciela MotoGP i świetne ustosunkowanie się do sytuacji w F1, w porównaniu do MotoGP. Wspominał wtedy, co i jak zostało zrobione w serii motocyklowej. Dokładnie nie przytoczę, bo nie pamiętam, a za późno jest, abym szukał tego newsa, natomiast chodzi o relacje/zależności pomiędzy zespołami i producentami. Nowe zespoły są niesamowicie wspomagane, mają sporo ułatwień w przepisach, a także dostęp do części. Wszystko po to, aby mogły tańszym kosztem wejści do MotoGP i ścigać się na poziomie. Niektóre z tych ulg tracą, gdy zaczną stawać na podiach lub zwyciężać.

    Najlepszy przykład to Suzuki. Alex Rins wygrał ostatni wyścig. A gdzie Suzuki było 3-4 lata temu...? 5 lat temu nawet nie było ich w kalendarzu. Podobnie jest z KTMem - chociaż ten zespół akurat stara się być mocno niezależny w kwestii części choćby. 2 lata temu dopiero zaczął jeździć, a już się wciska mocno do dziesiątki.

    Zapożyczając więc takie pomysły z MotoGP, udostępniając części słabszym ekipom albo chociaż umożliwiając im stosowanie pewnych ulg, jak np. większy przepływa paliwa, większy bak, delikatnie mniej restrykcyjne rozwiązania techniczne, można byłoby osiągnąć w F1 to, co udało się w MotoGP, czyli nie 1-2, w porywach 3 kierowców walczących o zwycięstwo, a 5-7...

  • 10. iceneon
    • 2019-04-17 08:43:35
    • Blokada
    • *.125.249.76

    @9. Vendeur
    W F1 nie ma szans na takie ułatwienia dla słabszych, bo zaraz będzie veto Ferki i Merca. No chyba, że pozwolić im w czorty odejść :)

  • 11. giovanni paolo
    • 2019-04-17 09:36:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powodzenia we wprowadzaniu wyścigu ulicznego w dużym mieście w Chinach
    wątpię, żeby K*** Partia Chin zdecydowała się na taki krok
    niedorzeczny pomysł
    może niech jeszcze zrobią GP Watykanu, wszak to potencjał w postaci kilkuset milionów "wiernych" i wyścig po pustyni z nawrotem wokół kamyka w Świętym Meczecie, pomysł wspaniały

  • 12. Jacko
    • 2019-04-17 10:21:04
    • *.dynamic.chello.pl

    Dokładnie tak samo jak w MotoGP jest w rajdach, gdzie są zespoły fabryczne (które można policzyć na palcach jednej ręki) i zespoły prywatne, które kupują samochody od fabryk, jednak same je składają i modyfikują. Za to F1 od zawsze była nastawiona na własne konstrukcje i nawet takich zespołów jak Toro Rosso czy Haas nie można było oskarżyć o to, że jeżdżą dokładnymi kopiami Ferrari czy Red Bulla.
    Nie wiem czy to by był dobry pomysł, żeby jeździło Ferrari i dwa prywatne zespoły Ferrari, Mercedes i dwa prywatne zespoły Mercedes itd. itp. Ja bym jednak pozostał przy nakazie innowacyjności konstrukcyjnej zespołów, a to się wiąże jednocześnie z wyższymi kosztami jednostkowymi.

  • 13. Vendeur
    • 2019-04-17 14:57:54
    • *.dynamic.chello.pl

    @11. giovanni paolo

    Niedorzeczny to jest twój post, ANALFABETO...

    Wyjrzyj poza swój pokój, miasto, kraj, to MOŻE zrozumiesz, jak bardzo się mylisz w kwestii Chin...

  • 14. giovanni paolo
    • 2019-04-17 16:32:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13. to mnie chociaż oświeć, nadczłowieku, a nie srasz w sekcji komentarzy czepiając się innych nie mając nic interesującego i co gorsze, nic w temacie, do powiedzenia

  • 15. Vendeur
    • 2019-04-17 21:23:58
    • *.dynamic.chello.pl

    @14. giovanni paolo

    Oświeć to się sam, podałem sposób w jaki możesz to zrobić. Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?

    Co do tematu newsa, napisałem więcej i mądrzej niż ty, ale pewnie też nie dotarło?

    PS. Dodaję do ignora, bo nie mam ochoty na dyskusje z idiotami-analfabetami.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo