Williams może potrzebować 15-20 milionów funtów
Williams nadal nie podjął decyzji co do obsady drugiego fotela. Ekipa prawdopodobnie szuka dużego wsparcia finansowego wśród potencjalnych kierowców.Po sezonie zespół straci także sponsora tytularnego - firmę Martini. Od momentu, gdy Lawrence Stroll kupił Force India, praktycznie pewne jest także odejście jego syna, Lance. Kanadyjczycy również wnoszą pieniądze do zespołu.
Już w zeszłym roku jasne było, że Williams jest zainteresowany wsparciem finansowym ze strony swoich kierowców. Nie jest to nic nowego w Formule 1. W ostatniej chwili fotel otrzymał Siergiej Sirotkin, wspierany przez SMP Racing.
Podczas weekendu w Meksyku ogłoszono, że firma Rich Energy będzie sponsorem tytularnym Haasa. Pojawiły się również informacje, że odkąd producentowi napojów nie udało się związać z Force India, celował właśnie w Williamsa. Umowa miała być bliska sfinalizowania, ale negocjacje zakończyły się fiaskiem, gdyż ekipa z Grove nie otrzymała gwarancji wypłacalności potencjalnego sponsora.
Inne informacje mówiły także, że Haas przyjął znacznie mniej korzystną ofertę, niż ta, którą Rich Energy przedstawiło w negocjacjach z Williamsem.
Brytyjski zespół w tej sytuacji może szukać jeszcze większego wsparcia finansowego. Według źródeł Autosportu, brakująca kwota może dochodzić do 15-20 milionów funtów.
Williams na sezon 2019 zatrudnił już George Russella, utalentowanego juniora Mercedesa.
komentarze
1. Mayhem
Może niech zagrają na loterii ? Może wtedy uda im się coś wygrać...
Jak tak dalej będą podbijać stawkę to zostanie im Sirotkin na kolejny rok z nędznymi rublami.
2. Raptor202
Gdyby mnie się zgłosił Gutierrez, to już chyba bym wolał podpisać tego Sirotkina, bo a nuż jeszcze przyjdzie Maldonado. Chociaż Maldonado i tak był lepszy od Gutierreza.
3. PiotrasLc
Szkoda że Sir Frank Williams nie widzi jak jego córeczka rujnuje zespół. Ta kobieta już dawno nie powinna prowadzić tego zespołu
4. TomPo
Zatrudnia Ambwe Mukombo - jego ojciec ma kopalnie diamentow w Zimbabwe.
Oczywiscie info zmyslone, ale wcale bym sie nie zdziwil, gdybym zobaczyl taki naglowek xD
Mnie juz nic nie zdziwi, jesli chodzi o te ekipe.
Moze lepiej na zasadzie "trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc", niz robic z legendy posmiewisko.
Czekam na news ze Honda chce tam wsadzic swojego i za rok przejda na ich silniki.
5. Nezrah
Ostatni sezon pod tym szyldem. Albo będzie jeden zespół mniej w stawce, albo ktoś ich kupi za bezcen jak splajtują. Kolejna legenda kończy się w F1. Szkoda tylko Sir Williamsa...
6. saint77
Podpis pod tym zdjęciem w czołówce artykułu powinien brzmieć:
"Nie martw się tato. Jeszcze trochę ich przetrzymamy i zapłacą tyle ile chcemy. I jakoś to będzie."
Żenującej licytacji ciąg dalszy. W grze praktycznie pozostał Sirorkin jako najhojniejszy sponsor. 20 mln funtów to ponad 25 milionów dolarów i jeśli tyle im brakuje to tylko Ruscy są w stanie to wyłożyć na fotel w mizernym zespole.
Jeśli nie Sirotkin to może tata Markelova z kolonii karnej na Syberii wyłoży.
Robert, zachowaj twarz i podziękuj Clair zanim ogłosi skład. Widać, że 10 mln dolarów i usługi znakomitego kierowcy jakim jest Kubica to dalej za mało.
I niestety, jeśli Williams w ogóle przetrwa sezon 2019, w co już niemal nie wierzę, to sytuacja będzie się dalej pogłębiać.
Lepiej być testowym na symulatorze w Ferrari i jeździć w innej serii, co jest możliwe, niż wiązać się z trupem.
Gdyby sir Frank przejrzał na oczy i odwołał Clair to może zespół by przetrwał. Jednak nic na to nie wskazuje a kolejne decyzje Clair dają jasny przekaz, że zespół Williamsa padnie najdalej po sezonie 2019. Będzie jak kiedyś HRT - inna liga do przedostatniego.
Skoro biorą pod uwagę nawet Gutierreza, to widocznie pętla na szyi zacisnęła się tak mocno, że nastąpiło niedotlenienie mózgu.
A to już początek agonii...
7. saint77
Jeszcze dodam półżartem, że Clair chyba kiedyś czytała jakimś cudem komentarze na tym portalu i misiała natknąć się na teorię, że 20 mln dolarów daje sekundę na okrążeniu.
Widocznie w to uwierzyła, bo jej strategia opiera się wyłącznie na zebraniu jak największej ilości kasy bez pokrycia w umiejętnościach, koncepcji, długofalowej strategii czy jakiegokolwiek pomysłu odbudowy zespołu.
Widocznie pokalkulowała, że te brakujące 25 mln wraz z tymi rabatami na silniki da jej 1.5 sekundy na okrążeniu co pozwoli zbliżyć się do strefy punktowanej.
Brzmi jak majaczenie ale na to wygląda...
8. saint77
@4. TomPo
Honda nie wstawi bo Williams już zgarnął zniżkę kilka milionów dolarów za silniki od Mercedesa za wsadzenie ich kierowcy.
Chociaż jak przyjąć rozumowanie Clair to i faktycznie być może: nowa strategia.
Silniki naprzemiennie: wyścig nieparzysty - silnik Mercedesa.
Wyścig parzysty - silnik Hondy.
I ile danych można zebrać! A Honda wstawi Nakajimę.
9. Nezrah
@8
Lepsiej będzie jak Williams wystawi w takim wypadku dwa teamy, jeden z silnikami Hondy drugi Merca^ ^ Coś "musi" się udać.
Williamsa motto obecnie jak niegdyś Krzynówka z kabaretu: "byle do przodu" - plotka głosi, że usuną wsteczny ze swoich bolidów^ ^
10. TomPo
@6
Twoj pomysl na komentarz jest bezcenny xD Brawo :)
@8
Tutaj jak sie wszyscy domyslamy to Russell przestanie tam jezdzic tak szybko jak sie da. Wiec ta moja opcja z Honda byla dlugoplanowa. Ale zapomnialem, ze Clair nie wie co to znaczy. Zdobedzie 20 mln, dzieki temu od razu z powietrza przybedzie im 1s i "jakos to bedzie".
I tez uwazam ze chyba nawet lepiej byloby zostac testowym Ferrari. Zawsze mozna zastapic Vettela i byc profesorem dla Leclerca :) A schodzac na ziemie, to mozna RK zawsze pozniej wsadzic do satelickiego teamu. Albo po prostu odpuscic sobie F1 i zostac tylko testowym, ale watpie by RK sie na to zgodzil.
Dajesz Robercik do Indy razem z Alonso - bedzie wiecej emocji i zabawy niz w F1.
11. Fanvettel
Pastor wracaj masz szanse !
12. szoko
Szukają kasy żeby wystarczyło na wypłaty pracowników na cały rok plus części do bolidów,to nie jest tak że szukają kierowcy z jak największą kasą po prostu bez tych 15-20 baniek nie przetrwają całego sezonu a to już będzie nie wstyd tylko dramat.
13. XandiOfficial
Pastor nie był zły. Szybki był ale wiadomo. Jeździł lepiej od Bottasa w Williamsie. Bottas dobrym wyścigiem w Usa przebił go w punktach ale patrząc na te pozostałe wyścigi to Maldonado tempem wyścigowym no nie lał Bottasa ale jeździł znacznie szybciej. Bottas debiutancki sezon ale w F1 musisz być szybki od razu.
14. saint77
@10. TomPo
Właśnie przeczytałem, że Ericsson dołączył do IndyCar. Szkoda, bo Robert by tam świetnie pasował.
Podobno dał Williamsowi 2 tygodnie czasu na podjęcie decyzji. Oczywiście Clair ma na to wyrypane, ale to dobrze, bo to oznacza, że jeśli Robert zrezygnuje przed ogłoszeniem składu to pozostali kierowcy nie będą mieli aż takiego ciśnienia i Clair zostanie z nie dopiętym budżetem.
A skoro nawet jak budżet ma dopięty to nie potrafi zarządzać zespołem, oznacza to, że 2019 rok będzie ostatnim dla Williamsa w F1.
Patologia się pogłębia. W 2020 nie będą mieli źródła finansowania, bo Rosjanie będą mieli własny team w F1 i nie będą zainteresowani wpłacaniem kasy w ten zespół.
Clair zostanie zapamiętana jako kobieta, która zrujnowała jeden z najlepszych zespołów F1 w jej historii.
15. LuckyFindet
@1 Podobno Sirotkinowi też brakuje kasy, więc obecnie najbardziej realnym kandydatem na fotel Williamsa jest paradoksalnie Guttierez. Serial w postaci kto da więcej trwa nadal, do Abu Zabi zdążą się jeszcze z czterej kierowcy zgłosić.
16. saint77
@12. szoko
Powinni byli myśleć o tym wcześniej i szerzej. Patrz - Sauber. Gdzie byli jeszcze rok temu? Ano na poziomie dzisiejszego Williamsa a może jeszcze niżej. Ale potrafili z tego wyjść. Teraz zakończa na 8 miejscu zamiast na 10. Dla Saubera sezon 2019 zapowiada się jeszcze lepiej.
Clair pojechała sezon 2017 jeszcze na tym, co w poprzednich latach udało się uzyskać innym i nie oszukujmy się - wówczas nie ona podejmowała kluczowe decyzje.
Jaka jest różnica finansowa ze środków FIA dla zespołów wg klasyfikacji konstruktorów? Ile zyskał WIlliams za 5 miejsce w 2017 a ile zyska teraz za 10 miejsce?
17. saint77
@15. LuckyFindet
a skąd wiadomo ile płąci Guttierez? Podano gdzieś kwotę?
18. belzebub
@17 Za Guttierezem stoi prezes TelMexu, czyli Carlos Slim multimiliarder, więc spokojnie go będzie stać żeby nie tylko przebić nedzne i zresztą nawet na razie bez żadnej gwarancji 10 mln RK, ale i podejrzewam Ruskich z SMP. Oczywiście jeśli faktycznie będzie chciał wyłożyć kasę za Gutiego.
Nomen omen to byłby gorszy wybór niż Sirotkin.
19. TomPo
Clair to niestety taka druga Monisha Kaltenborn, tamta doprowadzila zespol na dno i ta robi to samo.
Uciekanie sponsorow jest efektem a nie przyczyna. To ze nie ma teraz jak zamknac budzetu to tez jest efekt a nie przyczyna.
Pierwsza katastrofa bylo skuszenie sie na kase od Stroll'a i wziecie niedzielnego kierowcy w pakiecie
Druga bylo pozbycie sie Massy
Trzecia bylo wziecie w miejsce Massy jeszcze wiekszego nieudacznika.
Nie chodzi ze ze nie wzieli RK, ale wziecie Sierotkina (specjalnie przekrecone) to byl strzal w kolano. Dwoch najwiekszych patalachow w jednym teamie. Brakowalo zeby na testowego wzieli Ericssona i miala by komplet :) Jeden zbiera dane, drugi nie ma pojecia co z tymi danymi zrobic - prowadzil slepy kulawego.
Pomysl ze skopiowaniem czesci pomyslow od Merca... czy to moglo sie udac? Czy mozna skopiowac czesc pomyslow z drogowego Merca, wsadzic w Poloneza i miec nadzieje ze wyjdzie z tego Opel?
Tez sie obawiam, ze 2019 to bedzie ich ostatni sezon :/ Moze gdyby podzial kasy w tej chorej pod tym wzgledem F1 byl inny, to moze by to inaczej wygladalo. No ale jest jak jest.
20. saint77
@18. belzebub
Czyli faktycznie jest to opcja dla Clair aby przedłużyć o rok agonię zespołu. Guttierez pokazał już co potrafi w F1, czyli nic. Moim zdaniem to jeden z najgorszych kierowców wszechczasów.
Ale do wizji zespołu Clair pasuje jak ulał.
Kasa się zgadza, jedziemy dalej.
Tylko po co?
21. Smieszko
@19 No normalnie wyjąłeś mi to z ust. No naprawde nie chce być seksistą ale przypadek że 2 kobieta sprowadza zespół na dno :V
22. Raptor202
@19 Czy ja wiem, czy pozbycie się Massy to taka katastrofa. I tak prezentował się tylko trochę lepiej od Strolla, a dodatkowo nie wnosił pieniędzy. Nie mówię, że lepiej było wziąć Sirotkina albo Kubicę, ale też nie ma co spuszczać się nad przeciętnym do bólu Massą.
23. PiotrasLc
@19 TomPo "Czy mozna skopiowac czesc pomyslow z drogowego Merca, wsadzic w Poloneza i miec nadzieje ze wyjdzie z tego Opel?" W tym przypadku uważam że nawet Polonez lepiej by się prowadził niż tegoroczny Williams
24. Luzak564
Zawsze mogą pożyczyć w Prowidencie ha ha ha durne brytole
25. TomPo
@22
po wypadku Massa jezdzil juz inaczej - to fakt ale.......
nawet jezdzac wolniej zjadal Stroll'a na sniadanie, a taki Sierotkin z nim przegrywa, to mowi samo za siebie.
Bylo bledem poniewaz Massa mial cos czego te patalachy nie maja i miec nie beda, a mianowicie doswiadczenie i rozumienie bolidu. Potrafil go ustawic pod wyscig (tak by miernota Stroll mogl sobie ustawienia skopiowac) i cos tam zawsze mogl powiedziec inzynierom.
No ale takiemu kierowcy nalezy cos zaplacic za jazde. Williams wybral inna droge (do przepasci) i postanowil poszukac predkosci dzieki kasie, No to powodzenia :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz