Wurz o kontroli trakcji
Alexander Wurz wypowiedział się na temat przyszłorocznych zmian w przepisach, które nie pozwalają na używanie przez kierowców kontroli trakcji. Według Austriaka zmiana ta nie wpłynie ani pozytywnie, ani negatywnie na widowiskowość Formuły 1.„Osobiście lubię jeździć z kontrolą trakcji, jednak teoretycznie mój styl jazdy powinien poprawić się po wyłączeniu tego systemu. Tak więc, nie mam obiekcji co to zmiany przepisów dotyczących tej kwestii. Dla wszystkich kierowców jazda będzie tak samo skomplikowana, po prostu nieznacznie zmieni się limit naszych możliwości.”
”Zmiana w przepisach dotyczących kontroli trakcji nie zmieni wiele również w kwestii poślizgów w zakrętach- kibice nie będą oglądać większej liczby bolidów poza torem- tak było tylko w przeszłości. We współczesnej F1 takie rzeczy nie będą miały miejsca.”
komentarze
1. mat.sok
Mam nadzieję, że nie bedzie to przeszkadzało kierowcom, bo jeżeli będą kręcić bączki to do kitu. Niektórzy i tak już kiepsko jeżdżą, a jeżeli to by byo utrudnieniem, to kiepsko.
2. Kazik
Alex jest optymistą-to w sumie dobrze (nie może być pewny swojej posady w przyszłym roku).Jazda bez TC być może dostarczy nam dodatkowych emocji.Oby.
3. reikorp
co ten wurz pieprzy? nie będzie TC, to kiedy wciśnie zbyt mocno gaz silnik wygeneruje moc zbyt wielką, żeby całą ją przenieść przez opony na asfalt. wtedy będzie buksowanie i widowisko. a takie coś przy wyjściu z zakrętu oznacza albo wypad z toru, albo spin. nie wiem co wurz ma na myśli mówiąc, że w dzisiejszej F1 takie rzeczy się nie będą działy... może będą kombinować i omijać zakazy FIA jak było kiedyś z TC. tego byśmy nie chcieli. a pamiętacie awarię TC u roberta w monako w 2006? jebnął w ścianę. a rok później z taką samą awarią nie odstawał od reszty... umiejętności, czy brak znaczenia TC w dzisiejszej F1?? ehhh, nei ma to jak napisać coś po 2 w nocy. byle co, ale żeby późno:D
4. Kazik
reikorp,faktycznie-byle co -aby tylko coś napisać-myślisz,że tylko Ty nie śpisz ?
5. del
reikorp, proszę o większą kulturę słowa w wypowiedziach, nie chcę Ci z tego powodu kasować całych wpisów, bo mają jakąś wartość merytoryczną również, ale proszę o nie stosowanie słów powszechnie uznanych za wulgarne ;) To czytają także dzieci itp
6. Safut
del hahahahahahahahaha ... Dobre .
7. EdekLowca
Bolidy F1 to nie nadrożne maluchy. System przenoszenia napędu jest tam bardziej skomplikowany niz tylko wał napędowy i gazu. Pośredni napęd na każde z kół, bezpośrednie chamulce na kazde z kół. To wszystko innowacje techniczne, których niestety nie znajdziecie w Maluchu.
Polecam wziąc to pod uwage, Bo czytając to co napisaliscie, nie jest prawdziwe, i mogłoby się nadawac jedynie do podwórkowych wyścigów.
8. wegles
EdekLowca: zasada dzialania TC w zwyklych samochodach i bolidach F1 jest podobna, ale spelnia troche inna role - w samochodach osobowych zapewnia stabilnosc, a w bolidach zapewnia przekazanie maksymalnej mocy na kola w zaleznosci od dostepnej przyczepnosci. Kierowcy F1 nie beda juz mogli naciskac gazu do dechy przy wyjsciu z zakretu. Beda zmuszeni do zmiany techniki jazdy. Tylko ci kierowcy, ktorzy maja doskonale wyczucie bolidu utrzymaja sie na torze. Reszta bedzie tanczyla. A wurz pewnie jako pierwszy zatanczy walca :)
9. Naamah
Niom i dopiero zobaczymy kto ile jest wart
10. Cahir
Juz w zwyklym samochodzie jest ogromna roznica. Wystarczy zwykly samochod z duza moca pod maska. Mam sportowe auto z prawie 200 KM i napedem na przod. Sprobujcie sobie w takim samochodzie wylaczyc TC i wcisnac na 1 albo 2 biegu gaz do dechy. Nie dosc ze kola sie kreca w miejscu to jeszcze wyrywa kierownice na boki. Bez kontroli trakcji szybkie ruszenie takim samochodem jest poprostu trudne. Dla niedoswiadczonego kierowcy.
W formule naped mamy na tyl, wiec problemow z sterowaniem nie powinno byc duzych ale za to na pewno beda ogromne z ruszaniem. Ktos na starcie nie wytrzyma presji, nadusi mocniej gaz, kola za mocno zabuksuja i automatycznie zostaje z tylu.
No chyba ze faktycznie bedzie to obchodzone jakimis innymi systemami wspomagajacymi starty czy cos
11. wegles
Cahir: ale od 2004 system kontroli startu jest zakazany i chyba nic w najblizszej przyszlosci w tym temacie sie nie zmieni
12. zu7
no nie wiem czy system kontroli startu jest zakazany. Sam Robert mówił że start w F1 to nic skomplikowanego. Z wypowiedzi innych (np Raikonena) o poprawie startu można odnieść wrażenie ze chodzi o elektronikę.
13. zu7
co do TC to reikorp zdaje się mieć rację. albo Wurz ściemnia albo będzie jakieś omijanie przepisów.
14. wegles
zu7: na pewno jest zakazny, ale nie wiadomo, czy jakies ekipy nie stosuja w elektronicznej skrzynce kontrolnej ukrytych systemow spelniajacych te funkcje. Tego FIA nie jest chyba w stanie udowodnic i dlatego wprowadza zakaza stosowania TC
15. Smola
Pierdzieli jak potluczony. Nie bedzie TC, to bedzie znacznie wieksze widowisko... szczegolnie przy stracie. Brak TC, napewno nie pomoze w wyjezdzaniu z poza toru bolidom. Bedzie ciekawie. Kubica juz dwa razy mial awarie TC. A w Monako, jechal bez TC i hamulcem w podlodze. Przed kazdym zakretem musial dopompowywac zeby wychamowac przed kolejnym wirazem. To sie nazywa kierowca.... niejeden ze stawki F1, wysiadlby z samochodu i wypowiedzial znamienne slowa Cezarego Pazury: "Pier***e, nie jade!" Pozdrawiam
16. zu7
jeszcze jedno odnośnie startu. Nie widziałem by się komuś zabuksowały koła. Najprawdopodobniej TC robi swoje. Zatem ten zakaz jest w sumie dość iluzoryczny.
17. Disi
zu7-u Raikonena poprawiono pracę sprzęgła jeśli chodzi o starty
18. borgolot
będzie lepiej widać kto jest kierowcą, a kto uczył się na PS2
19. przesio
a po co zmieniaja te przepisy ?? Cos im nie pasuje?? chyba jest dobrze z TC. Teraz bedzie sie duzo trudniej jezdzic i moze i bardziej niebespiecznie. Co im to Przeszkadza ?? Odpowie mi ktos ??
20. wegles
przesio: kontrola trakcji byla "legalna" w F1 od 2002, kiedy to FIA doszla do wniosku, ze nie jest w stanie sprawdzic, ktore ekipy stosuja niedozwolone chwyty w zakresie elektronika pojazdu. Wprowadzenie TC w pewnym sensie wymusili na FIA konstruktorzy. Teraz, gdy na 2008 rok, FIA wprowadza ujednolicone przepisy dotyczace systemow elektronicznych, latwiejsza stanie sie nad nimi kontrola. A wyscigi bez TC stana sie o tyle ciekawsze, ze wiecej bedzie zalezalo od umiejetnosci kierowcy. Ponadto byly tez propozycje zmian dotyczace poszerzenia bolidu (wiekszy docisk mechaniczny) i slickow, ale te pomysly zostana dopiero zrealizowane w 2009
21. Arashi
Zobaczymy
22. przesio
bedzie tez wieksza szansa ze kierwowcy z czolowki popelnia bledy, wtedy to Robert bedzie mogl byc na podium. Jezeli BMW do nastepnego nie skoczy tak imponujaco ze bez wpadek innych zespolow bedzie w czolowce i wstanie walczyc o najwyzsze trofea.
23. przesio
Poprawka zeby ludzie zrozumieli: Jezezeli BMW do nastepnego Sezonu skoczy tak wysoko ze da rade sobie w walce o najwyzsze trofea bez wzgledu na inne zespoly :) zebyscie rozumieli :P
24. reikorp
del, chodzi ci o pieprzenie? ;) pieprzenie jest przyjemne! lubię pieprzyć rosół dajmy na to. c do tego drugiego, to masz rację, ale "uderzył" dłużej się piszae, a późno było i zmęczonym był. ale ok, postaram się poprawić:)
25. del
No, chodziło bardziej o to drugie słowo ;)
26. obi216
w zasadzie to dobrze , że FIA zakaże używania TC . Tak jak pisali przedmówcy - wyścigi nabiorą " rumieńców ". No i co najistotniejsze !.... Wreszcie zaczną się ścigać kierowcy , a nie elektronika ( przynajmniej w pewnym , jakże istotnym stopniu ) . Pozdrówka
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz