2016-06-17 GP Europy - #1 trening 11:00 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:46.435 | 23 |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:46.812 | 32 |
3 | V.Bottas | Williams | 1:47.096 | 34 |
4 | F.Alonso | McLaren | 1:47.989 | 21 |
5 | S.Vettel | Ferrari | 1:48.627 | 26 |
6 | S.Perez | Force India | 1:48.922 | 17 |
7 | J.Button | McLaren | 1:49.019 | 21 |
8 | F.Massa | Williams | 1:49.125 | 22 |
9 | C.Sainz | Toro Rosso | 1:49.267 | 16 |
10 | N.Hulkenberg | Force India | 1:49.301 | 27 |
11 | R.Grosjean | Haas | 1:49.611 | 20 |
12 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:49.635 | 16 |
13 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:49.778 | 17 |
14 | E.Gutierrez | Haas | 1:50.167 | 25 |
15 | M.Ericsson | Sauber | 1:50.473 | 18 |
16 | M.Verstappen | Red Bull | 1:50.485 | 7 |
17 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:50.551 | 19 |
18 | J.Palmer | Renault | 1:50.910 | 25 |
19 | K.Magnussen | Renault | 1:50.939 | 27 |
20 | P.Wehrlein | Manor | 1:51.219 | 24 |
21 | F.Nasr | Sauber | 1:51.771 | 11 |
22 | R.Haryanto | Manor | 1:51.925 | 28 |
Hamilton najszybszy po pierwszym treningu w Baku
Kierowcy Formuły 1 w końcu mogli po raz pierwszy wyjechać swoimi bolidami na tor w Baku. Pierwsza sesja treningowa zakończyła się sporą przewagą kierowców Mercedesa, Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga. Trzeci rano okazał się Valtteri Bottas z Williamsa.Uliczny tor, na którym kierowcy F1 osiągają prędkości zbliżone do tych jakie z reguły notują na legendarnej Monzie wydaje się niewiarygodny. Wyniki pierwszej sesji treningowej mogą jednak budzić pewne wątpliwości gdyż czwartym najlepszym czasem popisał się Fernando Alonso.
Auto Hiszpana nawet mimo poprawek w układzie napędowym wdrożonych w zeszłym tygodniu na wyścig w Montrealu raczej nie dysponuje jeszcze możliwością pokonania kierowców Ferrari czy Red Bulla.
W piątek rano w użyciu były już wszystkie dostępne na ten weekend opony Pirelli, jednak zdecydowanie najczęściej kierowcy korzystali z miękkiej i średniej mieszanki.
Piąty czas rano uzyskał Sebastian Vettel, który wyprzedził Sergio Pereza i drugiego kierowcę McLarena, Jensona Buttona. W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze: Massa, Sainz i Hulkenberg.
W drugiej części tabeli wyników znaleźli się jednak tacy kierowcy jak Raikkonen (12), Ricciardo (13), czy Daniił Kwiat. 16 czas uzyskał Max Verstappen, ale bolid Holendra po pokonaniu 7 okrążeń zaczął wydobywać z siebie niepokojący dym i uniemożliwił mu ponowny wyjazd na tor.
Sesja bardzo pechowo ułożyła się dla Red Bulla, gdyż Daniel Ricciardo pod jej koniec rozbił swój bolid.
Przez większość pierwszej sesji treningowej na nowym ulicznym torze w Baku kierowcy unikali bliskich spotkań z bandami jednak na 20 minut przed jej zakończeniem dyrekcja wyścigu była zmuszona wywiesić na torze czerwone flagi po tym jak w 15 zakręcie rozbił się Daniel Ricciardo z Red Bulla.
Mimo iż uderzenie nie było mocne, odbyło się pod tak niefortunnym kątem, że urwane zostało całe tylne prawe koło, a sesja była przerwana przez kilka ładnych minut.
Na świeżym asfalcie większość stawki miała problemy z utrzymaniem przyczepności jednak większość kierowców decydowała się w pierwszym treningu szukać limitu jedynie w miejscach, w których mieli możliwość wyjechania poza tor.
W dole tabeli wyników tradycyjnie znaleźli się kierowcy Manora i Renault.
komentarze
1. Kryniczanin
Tor jest bardzo fajny.
2. Kochan99
Gdzie można zobaczyć powtórkę bo
Przez pogodę nie mam prądu
a na eleven nie ma powtórki z pierwszego treningu
3. dykov
@2 pewnie niebawem pojawi się na Torrentach z BBC. Druga opcja to player.pl - tam są powtórki ale to już jest płatne.
4. gzr
1,5 sekundy różnicy między 1 i 5 bolidem - kosmos. Ciekawe czy McLaren jest na tym miejscu przez przypadek czy tor im pasuje?
5. dexx
4. gzr
Spokojnie Mercedes jechał na supersoftach (gumach czerwone S) reszta na softach, tor nie jest nagumowany, nie ma co wpadać w panikę.
6. ascorp
@4
5.5s różnicy pomiędzy 1 a 22 zawodnikiem, więc równia w miarę zachowana :)
Coś czuje, że jeżeli MB nie dotknie żaden pech to dwa pierwsze miejsca z palcem w.... 95% Hamilton wygra.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz