2016-06-10 GP Kanady - #2 trening 20:00 - 21:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:14.212 43
2 S.Vettel Ferrari 1:14.469 45
3 N.Rosberg Mercedes 1:14.738 46
4 M.Verstappen Red Bull 1:15.156 29
5 D.Ricciardo Red Bull 1:15.168 43
6 V.Bottas Williams 1:15.213 46
7 J.Button McLaren 1:15.213 35
8 K.Raikkonen Ferrari 1:15.234 43
9 N.Hulkenberg Force India 1:15.321 50
10 C.Sainz Toro Rosso 1:15.410 42
11 F.Alonso McLaren 1:15.450 40
12 S.Perez Force India 1:15.493 47
13 F.Massa Williams 1:15.513 44
14 D.Kwiat Toro Rosso 1:15.559 42
15 R.Grosjean Haas 1:16.093 35
16 K.Magnussen Renault 1:16.255 39
17 F.Nasr Sauber 1:16.582 40
18 E.Gutierrez Haas 1:16.591 32
19 M.Ericsson Sauber 1:16.902 51
20 J.Palmer Renault 1:17.001 48
21 P.Wehrlein Manor 1:17.023 32
22 R.Haryanto Manor 1:17.423 49
komentarze
  • 1. amol
    • 2016-06-10 21:50:15
    • *.241.164.82.customer.cdi.no

    Hamilton wraca do formy, a nie od dziś wiadomo, że kiedy Hamilton jest w optymalnej dyspozycji, to wtedy Rosberg jest bez szans.

  • 2. meamea
    • 2016-06-10 22:06:37
    • *.229.9.123

    brawo wiliams, napewno powalczą z rb i ferrari

  • 3. marek007
    • 2016-06-10 22:09:45
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Vettel stanowczo za wysoko...jego miejsce jest poza pierwszą trójką...

  • 4. kaki87
    • 2016-06-10 22:17:32
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Ham nie to zatrzymania.Ciekawie robi się od 12go miejsca do 4,kto wie może Alonso P6,P7 byłoby super

  • 5. Iceman007
    • 2016-06-10 22:20:28
    • *.marsoft.net

    Panowie ależ to tylko treningi. Prawdziwa rywalizacja zaczyna się jutro tak dla przypomnienia. ;)

  • 6. Unf
    • 2016-06-10 22:31:08
    • *.229.218.99

    Button 1s do Hamiltona i tylko 0.1 do RBR. Czyby te male poprawki od Hondy daly tak duzo?!

  • 7. Svettel05
    • 2016-06-10 23:48:30
    • *.146.5.122.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    #3:Marek007
    Dlaczego tak uważasz??? Wbija się między Mercedesy słabszym bolidem... Wiem że to tylko piątek, ale liczę na zwycięstwo 🏆 Vettela w niedzielę...

  • 8. irek323
    • 2016-06-11 00:07:06
    • *.play-internet.pl

    @7 wez go olej, to troll.
    Ciekawa roznica czasowa w RB :) i fajnie ze Button taki czas wykrecil - zapowiadają sie interesujące kwalifikacje - zobaczymy co pokaże Williams..Massa zapowiadał "walkę o podium" ;)

  • 9. wiewior266
    • 2016-06-11 00:49:53
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Teoretycznie ile razy zostamie zdublowany ostatni zawodnik przez pierwszego??? 😆

  • 10. KowalAMG
    • 2016-06-11 07:22:43
    • *.icpnet.pl

    Dobrze ,ze Vettel jest drugi On jest woda na mlyn do Niedzielnych emocji :) w koncu bedziemy ogladac rywalizacje miedzy zespolowa , poprawki Ferrari bardzo cieszą .. Rbr takze jest bliżej wiec mozemy spodziewac sie super wyscigu tak jak przewidywalem :)) oby bolid K44 wytrzymal

  • 11. Svettel05
    • 2016-06-11 09:27:37
    • *.146.140.14.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    #8 A Ty za km jesteś???

  • 12. tommek7
    • 2016-06-11 11:44:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Rosberg już odpadł z rywalizacji o tytuł. Nie wytrzymał presji...

  • 13. dexter
    • 2016-06-11 11:53:07
    • *.4.21.30

    Patrzac na Ferrari to Vettel w treningu byl relatywnie blisko Mercedesa. Ale to nie jest nic dziwnego uwzgledniajac layout toru z dlugimi prostymi odcinkami na ktorych potrzebna jest duza moc silnika.

    Ze na wyscig w Kanadzie Ferrari przygotuje upgrade ukladu napedowego bylo wczesniej wiadomo. Podobnie wyglada sprawa w RBR gdzie Renault od dawna trabi na temat zmodyfikowanego silnika. Takze moc jest tutaj na tym obiekcie waznym aspektem. I takie zespoly jak Ferrari czy RBR pod wzgledem mocy nie sa wcale daleko za Mercedesem.

    Ale co jest w Kanadzie jeszcze wazne?
    Na torze wyscigowym podczas ruchu na bolid dzialaja rozmaite sily oporu. Pochodza one zarowno z oporow toczenia (np. oporu toczenia kol po nawierzchni), jak i oporu aerodynamicznego. Gdy predkosc bolidu na prostych odcinkach jest duza, opor powietrza jest wyzszy i odgrywa duzo wieksza role niz moc silnika. Dlatego na pierwszy rzut oka dokladnie nie mozna powiedziec kto pod jakim wzgledem tutaj dominuje.

    Aby produkowac szybkie okrazenia kierowcy w Kanadzie musza agresywnie pokonywac szykany i krawezniki. W sumie inzynierowie aby nie tracic duzo czasu w sekcjach kretych musza znalezc dobry kompromis. Wlasciwosci silnika i stabilizacja hamulcow sa tutaj sczegolnie brane pod uwage. Na wyjsciu z ciasnych zakretow zawsze najwazniejsza role odgrywa trakcja. Na takim torze jak Montreal amortyzacja tylnej osi musi byc bardziej miekko ustawiona. Wysokosc ustawienia ze wzgledu na krawezniki i szykany musi byc brana pod uwage. Grip ciagle sie zmienia. Dodatkowo dochodzi faktor zmiany kierunku wiatru.

    Nastepny temat ktory jest wazny to management opon. Kto i jak potrafi obchodzic sie z oponami?

    Normalnie zuzycie opony na tak gladkim asfalcie nie powinno sprawiac duzych problemow. Nizsza temp. dodatkowo moze zuzycie zredukowac. Jezeli jednak bedzie zbyt chlodno + opad deszczu ktory zmywa nagumowanie toru to dla miekkiej opony takie warunki moga oznaczac graining.

    Wiadomo, opona wyscigowa jest rozgrzewana w kocach grzewczych. W kocu mozna stosunkowo dobrze rozgrzac powierzchnie zewnetrzna opony. Ale (i tutaj lezyc caly pies pogrzebany), aby opona wyscigowa dobrze pracowala tzn. miala najlepsza przyczepnosc warstwa wewnetrzna ogumienia musi takze byc odpowiednio rozgrzana. Czyli temperatura wewnatrz ogumienia jest najwazniejsza. A rozgrzanie warstwy wewnetrznej mozna uzyskac tylko poprzez jazde. Wtedy taka opona wyscigowa pracuje, jest w ruchu i pochlania najwiecej energii.

    To jest filozofia ktora tak naprawde nie ma konca, poniewaz z jednej strony trzeba potrafic rozgrzac opone na jedno okrazenie, niemniej jednak z drugiej strony uwzgledniajac dystans (tzn. jak uzyskac maksymalnie optymalny czas patrzac na osiagi wyscigowe). Itutaj Mercedes ma swoj nos z przodu, ale czym blizej wyscigu przewaga jest coraz mniejsza.

    Aby ocenic ktora mieszanka jest szybsza trzeba mniej wiecej wiedziec kto ile paliwa ma na pokladzie. Jedno jest pewne jesli chodzi o wybor opony, a mianowicie zolta opona jest obowiazkowa. I tutaj w Kanadzie tylko jedna mieszanka jest obowiazkowa - normalnie sytuacje wyglada inaczej . Tzn. opona czerwona nie jest w Montrealu wlasciwie potrzebna. Zgodnie regulaminem FIA wyscig trzeba pojechac na dwoch mieszankach. W tym przypadku na zoltej i fioletowej oponie. I tylko taka kombinacja bedzie wchodzic w gre uwzgledniajac z bardzo duzym prawdopodobienstwem fakt tylko jednego zjazdu do boksow.

    W zakrecie 3 i 4 jak i w ostatniej szykanie przed odcinkiem start/meta wielu, powtarzam wielu kierowcow przestrzelilo punkt hamowania. Dlaczego o tym pisze?- bo tutaj na portalu jest jeden szpec od sportu motorowego ktory widzi tylko blad Hamiltona.

    Trzeba zdawac sobie z tego sprawe, ze kazdy licencjonowany kierowca wyscigowy przygotowuje sie do toru. To jest naturalna rzecz. Strzelec ktory strzela do celu na odleglosc tez musi na poczatku oddac serie kilku strzalow chybionych, aby na koncu moc dobrze ustawic sobie bron (w decydujacym podejsciu bedzie trafial juz w dziesiatke).

  • 14. dexter
    • 2016-06-11 11:55:39
    • *.4.21.30

    Z drugiej strony trzeba pamietac ze kierowcy w Montrealu podrozuja z zasadniczo z duzo mniejsza sila docisku. Aby na prostych odcinakach nadrobic maksymalnie czas kierowca jezdzi z relatywnie malym tylnym skrzydlem (tak jak wyzej wspomnialem przy duzych predkosciach na prostych odcinkach opor powietrza odgrywa kluczowa role, poniewaz zbyt duzy opor generuje strate czasu). Takie ustawienie doprowadza do tego, ze w momencie wyrzutu kotwicy poza burte auto na dohamowaniu jest troche niestabilne np. lekko wpada w poslizg. Na torze Monza czesto mozna zauwazyc podobna sytuacje. To nie jest nic nowego, ani nie jest to zadne niewytlumaczalne zjawisko. Z biegiem czasu takie rzeczy sie ustabilizuja.

    W bolidzie F1 kierowca ma mozliwosc na kierownicy przestawic balans hamulcow. Tzn. balans hamulcow moze do swojego wlasnego upodobania, a co najwazniejsze wyczucia zoptymalizowac. Ale wlasciwie to inzynier na podstawie wyciagu danych ma lepszy podglad na to co sie z autem dzieje. Sek w tym, ze przez dzisiejsze przepisy w F1 nie mozna na ten temat glosno ze swoim kierowca porozmawiac. Trzeba czekac tak dlugo az kierowca zjedzie do boksow...

    Ogolnie rzecz biorac to balans powinien podzielony byc mniej wiecej tak pomiedzy 56-58 procent na przedniej osi, reszta z tylu. Ale dokladne ustawienia inzynierowie dokonuja w przerwie gdy kierowca zjedzie do boksow. Wtedy mozna pomoc zawodnikowi jesli jeszcze nie znalazl optymalnego ustawienia.

    Zobaczymy, Circuit Gilles-Villeneuve jest torem ktory wrecz szybko prowokuje wypadki. Tzn. faza SC podczas wyscigu czesto jest mozliwa. Jesli warunki beda deszczowe tzn. tor bedzie mokry - nie ma problemu. Ale gdy zacznie naprawde padac to tor w Montrealu jest takim obiektem gdzie trzeba liczyc sie z przerwa podczas wyscigu, poniewaz drenaz nie potrafi odprowadzic wody.
    Jak kazdy wie zima w Kanadzie moze byc bardzo i to bardzo ostra. Dlatego charakterystyka asfaltu jest tez bardzo specyficzna i typowa dla Montrealu. Na takie czy inne rzeczy kazdy zespol musi sie przygotowac. Ale ogolnie mowiac sport motorowy szczegolnie na obiekcie Circuit Gilles-Villeneuve byl zawsze wysmienity...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo