2016-04-01 GP Bahrajnu - #2 trening 17:00 - 18:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 N.Rosberg Mercedes 1:31.001 38
2 L.Hamilton Mercedes 1:31.242 32
3 J.Button McLaren 1:32.281 32
4 M.Verstappen Toro Rosso 1:32.406 31
5 K.Raikkonen Ferrari 1:32.452 38
6 S.Vettel Ferrari 1:32.650 26
7 D.Kwiat Red Bull 1:32.703 34
8 V.Bottas Williams 1:32.792 39
9 D.Ricciardo Red Bull 1:32.870 23
10 F.Massa Williams 1:32.873 36
11 S.Vandoorne McLaren 1:32.999 30
12 E.Gutierrez Haas 1:32.999 31
13 C. Sainz Toro Rosso 1:33.177 36
14 R.Grosjean Haas 1:33.384 23
15 S.Perez Force India 1:33.406 35
16 K.Magnussen Renault 1:33.447 34
17 N.Hulkenberg Force India 1:33.570 37
18 J.Palmer Renault 1:33.640 35
19 P.Wehrlein Manor 1:33.953 21
20 M.Ericsson Sauber 1:34.224 31
21 F.Nasr Sauber 1:34.477 34
22 R.Haryanto Manor 1:34.562 33
komentarze
  • 1. reXio
    • 2016-04-01 18:35:27
    • *.play-internet.pl

    Belive in McLaren...

  • 2. jogi2
    • 2016-04-01 18:37:31
    • *.piekary.net

    Fajnie widzieć Buttona tak wysoko

  • 3. racingfan
    • 2016-04-01 18:40:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo prosze o odpowiedź bo mam pare wątpliwości

    Czy wykupił ktoś z was pakiet Formuły1 na Player.pl? bo ja tak, mając nadzieję na oglądanie F1 na żywo , natomias okazuje sie że nie moge oglądac w czasie rzeczywistym tylko z 4 godzinnym opuźnieniem (np. teraz jest 2 trening - a tam jest info., że za 4 godz. będe mógł oglądać, to samo przy wyścigu i kwalifikacjach - podają czas transmisji który wskazuje, że dopiero po 4 godz. od startu wyścigu bedzie u nich transmisja.
    Czy ktoś z was wie dlaczego tak jest i czy też macie z oglądaniem na Player.pl takie problemy?
    już nie wspomne że jakość obrazu pozostawia wiele do życzenia:(

  • 4. Klocuch12
    • 2016-04-01 18:40:41
    • *.dynamic-ww-6.vectranet.pl

    Mclaren wygląda obiecująco ;D

  • 5. Viduka
    • 2016-04-01 18:44:17
    • *.free.aero2.net.pl

    Button brawo !!! oby tak dalej.

  • 6. andy_chow
    • 2016-04-01 18:47:18
    • *.opera-mini.net

    @ racingfan zmień na telewizjadę jest darmowa

  • 7. lobuzer
    • 2016-04-01 18:53:59
    • *.skynetmedia.pl

    @ nie mam żadnych z tych problemów. Jakość to nie jest może FullHD, ale nie jest to też darmowy stream z netu. Wszystko jest wg programu elevensports. Australia i teraz Bahrajn wg rozkładu jazdy, bez żadnych opóźnień.

  • 8. lobuzer
    • 2016-04-01 18:55:05
    • *.skynetmedia.pl

    @3 trening nr 2 był na żywo u mnie.

  • 9. slawusdominus
    • 2016-04-01 18:59:54
    • *.33.116.42

    @3
    Ja pierwszy i drugi trening oglądałem normalnie. Mam wykupiony pakiet player SPORT

  • 10. slawusdominus
    • 2016-04-01 19:01:40
    • *.33.116.42

    @3
    Normalnie czyli na żywo

  • 11. berni
    • 2016-04-01 19:09:00
    • *.162.146.194

    @3. Probujesz obejrzec relacje bedac w zlym miejscu na stronie player.pl. Oni zamieszczaja kilka godzin po danym wydarzeniu powtorke z tego (dostepne jeszcze 2-3 dni po danym wydarzeniu). Te powtorki sa na kazde żądanie (mozesz to ogladac kiedy chcesz w ciagu tych 2-3 dni). Troche mylaco to zrobione, bo te ikony z powtórka na żądanie sa juz pokazane, a powtorka jeszcze nie jest dostepna (i pokazuja czas za ile bedzie dostępna).
    Natomiast zeby obejrzec dane wydarzenie na zywo, musisz wejsc na kanal eleven sport - tam relacja z f1 jest na zywo, Jakosc nie jest fullHD, ale ujdzie.

  • 12. maras78
    • 2016-04-01 19:12:57
    • *.serv-net.pl

    @3 tak jak @11 pisze, drugi trening za 2 h dostepny bedzie...
    BUTTON na 3cim? to żart prima aprilisowy? ;)

  • 13. williams FW
    • 2016-04-01 19:28:24
    • *.181.139.5

    williamsy do boju

  • 14. radzix
    • 2016-04-01 19:49:00
    • *.bydgoszcz.vectranet.pl

    3@ wszystko działa normalnie na mniejszym ekranie w przeglądarce prawie jak HD... na "ful skriniie" to już troszkę gorzej wygląda, ale nie zacina.

  • 15. adam5005
    • 2016-04-01 20:37:21
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Brawo Button i mclaren

  • 16. belzebub
    • 2016-04-01 20:48:47
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    Sauber za Manorem, czekałem kiedy to nastąpi...
    Mclaren praktycznie zawsze był lepszy w treningu, niż w qwalu i wyścigu, więc za wcześnie na zachwyt.

  • 17. MARMAT9593
    • 2016-04-01 21:21:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    SAUBER - dno.. Juz niewiele brakuje by Manor go doszedł.. zobaczymy jak kwali wyglada to nieciekawie.
    Mclaren wyglada dosc solidnie, wiadomo ze na podium to nie da rady ale o punkty powinien tu powalczyć..

    Troche wiecej oczekiwałem od Renault.. ;) poki co nie moze sie tu odnaleźć, ;)raczej na Q2 sie skonczy.

    Pozatym wiele sie nie zmieniło ;) tylko tyle ze Rosberg i Raikkonen graja poki co pierwsze skrzypce w zespole, co jest rzadkim zjawiskiem;) czekam na Q :D

  • 18. wro40i4
    • 2016-04-01 22:29:26
    • *.cable.smsnet.pl

    @3 W Player wybierz kategorię sport. Tam masz na końcu 2 kanały eleven

  • 19. Wymoderowano
    • 2016-04-01 22:31:54
    • Blokada
    • *.trustnet.pl

    McLaren powraca zza światów, oby to nie żart Buttona i nie jechał na oparach z podkręconą na maksa mapą.

  • 20. racingfan
    • 2016-04-01 23:51:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi :) Pozdrawiam wszystkich fanów F1

  • 21. dexter
    • 2016-04-02 09:18:38
    • *.0.69.236

    Bahrajn, Bahrajn...

    Aby dostac sie do stolicy Al Manamah jadac z Arabii Saudyjskiej mozna przejechac przez dosc ciekawy 25 kilometrowy most. Z pewnoscia osoby ktore powiedzmy prowadza sportowy, aktywny styl zycia i pierwszy raz wybiora sie na tor w Bahrajnie aby zobaczyc sobie wyscig nie moga narzekac na brak mozliwosci spedzenia aktywnie i ciekawie wolnego czasu. Przy torze wybudowana jest duza hala gdzie mozna sobie na nartach pojezdzic - choc przyznam, ze akurat w tej czesci swiata takie rzeczy nie sa jakims duzym zaskoczeniem. W sumie patrzac z punktu krajobrazu to 92% tego kraju to pustynia i piasek. Temperatury sa wysokie, dochodza nawet do 45 °C w cieniu. Jak ktos kiedys bedzie mial okazje pojechac do Bahrajnu to koniecznie powinien sobie zobaczyc tzw. drzewo zycia ktore rosnie na pustyni i ma ponad 400 lat.

    Ogolnie mowiac wyscigi samochodowe, sport motorowy, tuning czy wrecz cala motoryzacja w krajach ktore znajduja sie po zachodniej stronie Zatoki Perskiej ma bardzo duze zainteresowanie. Sa mlodzi dealerzy samochodow sportowych i luksusowych ktorzy tygodniowo sprzedawaja 37 sztuk i to tylko np. modelu Ferrari. Spozycie jak i reklama alkoholu jest w Bahrajnie zabroniona, ale za to benzyna jest tania - litr kosztuje w przeliczeniu na zlotowki niecale 80 groszy.

    Apropos alkoholu - Na podium podczas ceremoni kierowcy zamiast dobrej marki champagne musza zadowolic sie tylko napojem bezalkoholowym o smaku: jablko-granat, krwista pomarancza i woda rozana. Na zrowie ;) Ale to nie jest tak, ze w Bahrajnie nie wolno wcale i nie mozna czegos wykombinowac. W tym kraju juz nie jeden zespol zaangazowany w sport motorowy celebrowal swoje zwyciestwa i oblewal wygrane mistrzostwo. Tylko trzeba wiedziec gdzie...

    Tor lezy praktycznie na pustyni przed bramami stolicy krolestwa Bahrajnu Al Manamah i jest troche specyficzny. Tutaj tylne opony beda odgrywac kluczowa role. Teoretycznie moze okazac sie to plusem dla zespolu Ferrari. Praktycznie jednak dla zespolu Ferrari mala niekorzysc polega na tym, ze wyscig odbedzie sie w godzinach wieczornych. Wtedy temp. spadaja ponizej 30°C i konstrukcja samochodu albo zespol ktory bardziej oszczedza opony nie bedzie potrafil wykorzystac swojej przewagi.

    A na opone wyscigowa odzialywuje zawsze wiele czynnikow: wybrany setup zawieszenia, balans aerodynamiczny, wlasciwosci jezdne silnika - czyli charakterystyka silnika, wybrana strategia zmiany biegow, cisnienie w oponie, strategia wyscigowa itd. itp. Kazde auto ma swoje takie „okno“ w ktorym opona dobrze funkcjonuje. Dlatego tak ciezko jest niektorym zespolom utrzymac opone w odpowiedniej formie.

    Wlasciwie problemem jest sila docisku, poniewaz sila docisku nie zawsze jest dobra dla opony. Wieksza sila docisku oznacza zawsze ze wiecej energii wprowadza sie do opony. Auto sie nie slizga, przez to temperatura opony bedzie w zielonym zakresie. Ale, co sie dzieje? Sila docisku moze tak przytloczyc opone, ze nagle taka opona przez mocne tarcie moze zaczac sie od srodka przegrzewac. I teraz, jezeli balans pomiedzy temp. wewnetrzna a temp. zewnetrzna opony nie bedzie sie zgadzal to opona bedzie tracic na zywotnosci. Niekiedy trzeba specjalnie w aucie zredukowac sile docisku na tylnej osi.

    Innym razem znowu trzeba strategie zmienic. Trzeba doprowadzic ogumienie w warunkach wyscigowych do takiego stanu aby znajdowalo sie w odpowiednim obszarze pracy. Mozna tez sile docisku zwiekszyc i ustawil bardziej agresywnie swoje zawieszenie aby opony troche bardziej obciazyc. W takiej sytuacji sa dwie mozliwosci: wiekszy kat pochylenia kol, albo odpowiednie ustawienie sztywnosci samochodu. Strata w osiagach max. predkosci jest zawsze wkalkulowana w ryzyko zmiany strategii. To jest zawsze kompromis i inzynierowie uwzgledniajac takze wplyw zmieniajacych sie warunkow na torze musza razem z kierowca nad ustawieniami troche popracowac.

    Tor w Bahrajnie posiada 6 stref gdzie kierowca przyspiesza, w ktorych opony dostaja mocno w kosc. Bahrajn i Barcelona moze byc trudnym terenem np. dla Mercedesa. W przeszlosci zespoly Ferrari i Mercedes posiadaly 2 bardzo rozne bolidy ktore na koncu w przyblizonym do siebie czasie mogly dojechac do mety. Dlatego tak ciezko jest cos przewidziec. Tutaj charakterystyka toru, typ asfaltu, temperatury, presja (poniewaz z presji rodza sie bledy) beda odgrywac duze znaczenie.

    Powiedzmy tak - zakladajac ze Mercedes bedzie zdobywal PP czy pierwszy rzad na starcie, trzeba liczyc sie takze z tym, ze Ferrari w wyscigu bedzie silne. Niekiedy „czerwoni“ beda bardziej mocniejsi, a niekiedy mniej. Tam gdzie beda wystepowac problemy z tylnymi oponami, tam Ferrari moze punktowac.

    Layout toru ma wszystko do zaoferowania. Na tym objekcie w obrebie jednego okrazenia kierowcy kilka razy przyspieszaja swoje bolidy do predkosci ponad 300 km/h. Pomiedzy dlugimi prostymi jest kilka wolnych zakretow, dlatego tez srednia predkosc na tym torze wynosi 200 km/h - czyli nie jest zbyt duza. W pierwszym zakrecie mozna wyprzedzic od wewnetrznej jak i od zewnetrznej strony. Pozniej jest zjazd i zaczyna sie podwojny trudny lewy zakret 9-10, poniewaz lewa opona tam czesto dostaje w kosc. Zakret 14-15 jest najwazniejszy, poniewaz tutaj w tym ostatnim zakrecie zyskuje sie caly speed ktory potrzebny jest na dluga prosta.

  • 22. dexter
    • 2016-04-02 09:28:37
    • *.0.69.236

    Problemem Bahrajnu byl zawsze material. Odcinki w ktorych kierowcy pokonuja tor na pelnym gazie oraz drobny piasek pustynny ktory wisi w powietrzu jest tutaj pewnym zagrozeniem dla silnikow. Na torze jest 5 takich miejsc gdzie kierowcy praktycznie ekstremalnie musza stac na hamulcu, co oczywiscie wplywa na limit obciazenia. Najwazniejszym aspektem bedzie tutaj jednak poziom przyczepnosci czyli: grip. Wiatr caly czas roznosi taka mala, cienka warstwe piasku na tor. Z takim skutkiem ze przyczepnosc na idealnej linii toru przez caly weekend z biegiem czasu bedzie sie (na korzysc) zmieniac. Obok idealnej linii przejazdu moze jednak byc bardzo slisko.
    Wiatr ma takze wplyw na strategie oraz ustawienie auta. Wiatr nie tylko wieje i roznosi piasek po calym torze. Jezeli wiatr w Bahrajnie na prostej bedzie wial patrzac w kierunku jazdy od przodu to oznacza to wyzsze zuzycie paliwa. Pozostale dlugie odcinki prostej leza akurat w takim kierunku ze przy wietrze z przodu na prostej start/merta bedzie wial boczny wiatr. Wczoraj akurat wial poriwisty wiatr w zakretach 4,6,7,8 i 11 dmuchal mocno od tylu.

    Tor ma kilka zakretow, w takim przypadku kierowcy beda potrzebowac duzo sily docisku. Sczegolnie na tylnej osi przyczepnosc i trakcja podczas przyspieszania i hamowania jest bardzo wazna. W takim przypadku tylne skrzydla mimo dlugich prostych powinny byc stromo ustawione. Tutaj trzeba znalezc zawsze kompromis. Normalnie, z powodu wysokich temp. wloty powietrza ukladu hamulcowego powinny zostac nieco powiekszone. Jednak przez to, ze wyscig rozpoczyna sie w godzinach wieczornych problem temp. jest znacznie zlagodzony.

    Asfalt jest plaski (chropowaty), wysokie krawezniki czy wyboje na torze nie odgrywaja tutaj duzej roli. Dlatego tez zespoly moga ustawic swoje bolidy stosunkowo nisko. W celu poprawienia trakcji z wolnych zakretow oraz aby ograniczyc troche zuzycie opon mozna na tylnej osi podwyzszyc amortyzacje.

    Apropos asfaltu. W Bahrajnie tak jak wyzej napisalem nawierzchnia jest szorstka. Specjalnym zyczeniem ksiecia ktory zlecil budowe toru byl wlasnie taki asfalt ktory posiada przyczepnosc i w ktorym takze bedzie wmieszane duzo piasku w asfalt. Najlepszy grip na torze posiada Malezja i to obojetne czy w deszczu czy na sucho. Kamienie ktore potrzebne sa do takiej mieszanki asfaltu, sa tez tylko w Malezji. Co zrobil szejk? - zamowil i sciagnal 5200 ton kamieni z Malezji i asfalt w Bahrajnie jest wrecz identyczny do asfaltu w Malezji.

    Z pewnoscia temperatura od poczatku, czyli od momentu startu do momentu pokonania mety bedzie sie wahac gdzies w granicach 15°C, przez co ustawienie sil (zepolow) w czasie wyscigu moze oczywiscie byc rozne. W takich okolicznosciach w zaleznosci od tego komu bedzie bardziej pasowal wybrany setup do przedzialu temperatury bedzie mial nos z przodu.

    Koncowy wybor odpowiedniej strategii nie bedzie latwy, poniewaz 3 wolny trening bedzie odbywal sie w swietle dziennym, a wiec przy znacznie wyzszych temp. niz w kwalifikacjach i wyscigu. I tutaj zebrane dane bada mialy niewielkie znaczenie. Zobaczymy, Mercedes wybral dla swoich kierowcow tylko jeden zestaw posredniej mieszanki. Ferrari i Williams maja wybrane odmiennie 3 zestawy twardszej mieszanki. Dla inzynierow wazne jest zawsze aby m.in. zrozumiec opony, zebrac i porownac dane tzn. wyciagnac z symulacji wyscigowej (czyli symulowanych dlugich przejazdow) pewien punkt odniesenia w stosunku do swojego rywala. Wtedy mozna latwiej ustawic strategie. Wychodzac z takiego punktu widzenia najlepszym rozwiazaniem jest aby zespoly ktore konkuruja ze soba wyjechaly na tej samej mieszance i posiadaly porownywalne warunki na torze (temperatura, ruch na torze, ilosc wykreconych okrazen, bezbledna jazda kierowcy itd. itp.) - problem w tym, ze nie zawsze tak sie dzieje.

    Wyscig w Bahrajnie patrzac na reszte sezonu moze juz okazac sie takim punktem wyznaczajacym kierunek. Jezeli tutaj jakis zespol pokona suwerennie przeszkode, to w zaleznosci do konca sezonu zespol moze odgrywac pierwsze albo drugie skrzypce. Faworytem na PP na papierze jest Mercedes ktory ma pewna przewage.W wyscigu jednak, tak jak pokazalo to GP Australii, jesli oba zespoly (mowie o Mercedesie i Ferrari) pojada na takiej samej strategii sily moga byc wyrownane.

  • 23. dexter
    • 2016-04-02 10:27:42
    • *.0.69.236

    @belzebub

    Masz racje. Wlasciwie charakterystyka toru w Bahrajnie sprzyja zespolom ktore dysponuja odpowiednia moca jednostki napedowej. Trzeba pamietac ze Button wygladal dobrze na dlugich przejazdach jadac na opnie najbardziej miekkiej. Problem z tym, ze taka mieszanka szybko sie zuzywa. Najlepszym rozwiazaniem w wyscigu moze byc posrednia opona ktora nie jest na okrazeniu az tak szybka, ale za to punktuje na calym dystansie, poniewaz jest najbardziej stabilna. A podrozujac juz na opnie medium, Jenson wczoraj wyladowal gdzies w obrebie zespolu Haas, Sauber i Renault.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo