Theissen i Rampf o GP Francji
Zespołu BMW Sauber liczy na dobry wynik w GP Francji, stawiając sobie za cel dowiezienie obu bolidów do mety. O tym, czy Robert Kubica zasiądzie za kierownicą F1.07 w Magny-Cours w czwartek ponownie zadecydują lekarze.„Po dwóch wyścigach w wielkich metropoliach za Atlantykiem, wiejski klimat Magny-Cours będzie miłym kontrastem. Można się będzie spokojnie skupić na sporcie i wymagającym torze. Nie wypadliśmy tutaj najlepiej w ubiegłym sezonie, ale zdołaliśmy zdobyć 1 punkt mimo startu z 11 i 16 pozycji. Teraz zespół spodziewa się dobrych pozycji startowych w pierwszej dziesiątce- temu standardowi sprostał również Sebastian Vettel w swoich pierwszych kwalifikacjach do wyścigu F1 w Indianapolis. Podobnie jak Robert, zespół również ma nadzieję, że we Francji powróci za kierownicę bolidu. Lekarze na torze w Magny-Cours będą mieli ostateczne zdanie w tej sprawie.”
„Jak do tej pory każdy wyścig w sezonie kończyliśmy w strefie punktowej, ale w ostatnich dwóch Grand Prix zdołaliśmy dowieźć do mety tylko jeden bolid. Nick mógł walczyć o trzecią pozycję w USA, a jego wycofanie się było prawdziwym ciosem. Liczymy na zdobycie punktów przez oba bolidy w Magy-Cours i umocnienie naszej pozycji w Mistrzostwach Świata.”
„Będziemy musieli ponownie stawić czoła wysokim temperaturom we Francji. Nasze bolidy będą miały te same silniki co na Indianapolis. To dotyczy także bolidu Nicka, którego silnik wmyśl zasad moglibyśmy wymienić. Mimo to, ze względu, że jego silnik jest nadal w dobrej kondycji, nie zrobimy tego. W sezonie 2007 nie mieliśmy jeszcze nieplanowanej wymiany silnika.”
„Po Grand Prix Francji będziemy musieli się spakować i zmierzać do Anglii. Kolejne dwa Grand Prix w ciągu 8 dni są ciężkim testem, a wielu członków zespołu nie pojedzie do domów pomiędzy wyścigami. Czas goni nas bardzo tutaj jeżeli chodzi o spakowanie się i zabranie wszystkich potrzebnych rzeczy, tak samo jak przygotowania do wyścigów.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
„Dwa wyścigi w Ameryce Północnej były wyścigami, w których bolidy jechały ze średnią siłą dociskająca, ale teraz zmierzamy do serii wyścigów gdzie będzie wymagana wysoka siła dociskająca. Magny-Cours oferuje ciekawą konfigurację wolnych i szybkich zakrętów. Jedną rzeczą godną uwagi jest nawierzchnia toru, która jest bardzo wrażliwa na wpływ temperatury. Dobre ustawienia rano nie koniecznie musza okazać się dobre popołudniu. To jest coś o czym trzeba pamiętać wprowadzając zmiany do bolidu.”
„Po za tym, kombinacja ostatnich zakrętów stawia przed kierowcami olbrzymie wyzwanie, gdyż aby zanotować dobry czas okrążenia, trzeba być tam bardzo agresywnym na wysokich krawężnikach. Tak więc ustawiając bolid trzeba też mieć to na względzie. Optymalna przyczepność jest również bardzo ważna na tej części toru. Tylne opony są mocno obciążone na Magny-Cours, co jest czynnikiem decydującym o dobrej strategii.”
komentarze
1. obi216
Pozytywne spotkanie z lekarzami i zaliczone testy ( nie wyobrażam sobie by było inaczej ) , porządny wypoczynek ( który Robert ma za sobą ) , idealnie ustawiony i niezawodny bolid , jak również właściwa taktyka ( myślę , że BMW po części utożsamia się z wydarzeniem w Montrealu ) , oraz pełna koncentracja połączona z determinacją x 2 ( których to Robertowi nie brakuje )- a powinno być tylko lepiej na torze w Magy- Cours ( w co niezmiennie wierzę ) . Pozdrówka
2. obi216
Miało być Magny
3. glider
Oby Robert orzeszedł pomyślnie testy wiadł do bolidu i ukończył spokonie wyścig, wtedy jakoś mi będzie lżej bo jestem trochę zaniepokojony jaki wpływ miał ten wypadek na Roberta
4. Ajek
miejmy takie pozytywne myślenie jak obi
5. maf1
Cóż, Ramf ma rację, powstaje pytanie czy silnik Heidfelda wytrzyma, no a Robert...musi wystartować, trzymajmy kciuki za niego i jego nowo złożony bolid
6. leon2304
dzisiaj w gdansku mozna bylo zobaczyc bolid Kubicy z tamtego roku. Robi wrazenie. Wygląda niepozornie i az trudno uwierzyc ze mozna tym sprzetem wykrecac takie predkosci. Moja zona jak zobaczyla bolid to nie mogla uwierzyc jak Kubica wyszedl caly z wypadku.
7. reikorp
no czy bolid wygląda niepozornie...? ja miałem inne odczucia. każda część stworzona po to tylko, by uciąć czas przejazdu. oczywiście wszystko w granicach norm nałożonych przez FIA. ale poza tym poezja... nic niepotrzebnego:)
8. Tanis
ad. leon2304 Gdzie wystawiali ten bolid, też jestem z Gdańska i przegapiłem tę okazję ?
9. fezuj
obi216 - dobrze gadasz, obyś miał rację :)
10. obi216
Dzięki Ajek ! Przeważnie mam podejście pozytywne - szczególnie jeśli chodzi o poczynania i dokonania Roberta . Ale zresztą to nie tylko ja , bo wydaje mi się , że 99 % wypowiadających się na tych stronach. Pozdrówka
11. obi216
Dzięki Fezuj . Napewno chciałbym mieć rację :-)
12. walerus
tak mądrze piszą- ciekawe ile punktów uda się zdobyć....?
13. dareq
czyli Kubica jedzie tym samym samochodem co Vetell w USA??Inaczej te ograniczenia co do wykorzystania silników nie miałyby sensu.
14. Kadet
Ciekawe na ile pitstopów pojadą? W TVN-Turbo mówili, że najczęściej są tu stosowane 3 stopy, czy to oznacza, że 2 stopy są jak jeden pitstop na poprzednich torach (czyli do luftu)?
15. Ajek
W tamtym roku zwycięzca Schumi jechał na 3 pit-stopy
16. jaros69
opony "dostają w kość" czyli na chłopski rozum 3. Trudno będzie przejechać cały tour na dwóch kompletach
17. Kazik
Tanis,przegapiłeś.Na Twoim F1 Forum było info o imprezie.Ja jestem z drugiego końca Polski więc nie w moim zasięgu to było (co innego Renault Roadshow).Żałuj Tanis,żałuj.Trójmiasto czekało (ponoć do 22.00).
18. walerus
niech tylko odgapią strategię od mclarena - proszę żadnych autorkich pomysłów - tylko pomysły Denisa lub Briatore....
19. Marti
albo Twoje, walerus :D napewno nie będą gorsze od pomysłów Rona czy Flavia ;)
20. walerus
Marti .... mnie ..... molestuje ..... ?
21. Marti
Słucham?!?! Przecież byłeś chętny do pracy stratega w F1, czyż nie?
22. walerus
no tak - ale nie gorsze nie znaczy wcale że lepsze więc podważasz mój autorytet przyszłego stratega co może niekorzystnie wpłynąć na mój ewentualny kontrakt .... ;-)
23. Marti
walerus, powinien żeś się cieszyć, że traktuję Cię na równi z Dennisem i Briatore, a nie zarzucać mnie, że podważam Twój autorytet. Jakbyś faktycznie otrzymał tę pracę to wiesz, bez eksperymentów mi tam z jakimkolwiek proszkiem :D hehe :).
24. walerus
spox - ja nie woniam, co do równi z Denisem i Flaviem - to równia pochyła - szczególnie jeśli chodzi o zarobki...... ja mam dużo zdolności - tylko często są one ukryte......... a czasem leniwe..... ;)
25. Marti
Jeżeli czegoś Tobie się nie chce, to gorzej niż byś tego wogóle nie potrafił ;)
26. barteks2
KIEDY KUBICA PRZEJDZIE TESTY MEDYCZNE ???
27. Kazik
W czwartek.
28. walerus
leniem ciężko jest być...
29. Kazik
To do mnie?
30. barteks2
dzieki
31. walerus
ja jestem leniem - czasami...;-)
32. Kazik
Aaaa,to ja też.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz