WYNIKI Barcelona [ 04 marca 2016 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:22.852 | 142 | |
2 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:23.134 | 133 | |
3 | F.Massa | Williams | 1:23.644 | 129 | |
4 | S.Perez | Force India | 1:23.721 | 60 | |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:24.133 | 69 | |
6 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:24.427 | 123 | |
7 | J.Button | McLaren | 1:24.714 | 121 | |
8 | J.Palmer | Renault | 1:24.859 | 90 | |
9 | M.Ericsson | Sauber | 1:25.031 | 132 | |
10 | R.Grosjean | Haas | 1:25.255 | 66 | |
11 | E.Gutierrez | Haas | 1:25.422 | 25 | |
12 | R.Haryanto | Manor | 1:25.899 | 58 | |
13 | N.Rosberg | Mercedes | 1:26.140 | 70 |
Vettel najszybszy, Mercedes w końcu z awarią
Ostatni dzień przedsezonowych testów F1 na torze Catalunya dobiegł końca. Najlepszym czasem uzyskanym na super-miękkiej mieszance opon na koniec testów mógł pochwalić się Sebastian Vettel, który na najszybszym kółku jeszcze przed przerwą obiadową uzyskał czas 1:22,852.Jego wnioski po pierwszym przejeździe zbiegały się z opiniami Kimiego Raikkonena, który twierdził, że nowa konstrukcja nie wpływa znacząco na widoczność z kokpitu.
Podobnie jak w ostatnich dniach kierowcy dzisiaj po południu głównie koncentrowali się na wykonywaniu symulacji wyścigowych oraz ćwiczeniu wraz ze swoimi zespołami procedury zmiany kół. Rano jednak spora część z nich znalazła czas, aby wykręcić kilka szybkich okrążeń.
Dzisiaj swoje najlepsze czasy na średnim ogumieniu osiągnęli jedynie kierowcy Mercedesa, którzy przez większość czasu spędzonego pod Barceloną skupiali się na pracy ze średnią mieszanką opon Pirelli. Lewis Hamilton, który rano zasiadał w bolidzie W07 uzyskał w ten sposób 5 wynik, podczas gdy Nico Rosberg testy kończył z ostatnim, 13 czasem.
Trzech z czterech najszybszych dzisiaj na torze kierowców swoje najlepsze czasy osiągnęło na super-miękkiej oponie. Za Sebastianem Vettelem na drugim miejscu uplasował się korzystający z ultra –miękkiej opony Carlos Sainz.
Trzeci był Felipe Massa, a czwarty Sergio Perez, który był dzisiaj jednym z dwóch kierowców, którzy przyczynili się do wywieszenia na torze czerwonych flag, po tym jak po południu jego bolid zatrzymał się w 11 zakręcie toru.
Na kilka minut przed przerwą obiadową „sporą sensację” na torze wzbudziła awaria układu przeniesienia napędu w bolidzie Lewisa Hamiltona. O ile Brytyjczyk nie stracił dużo cennego czasu i w sumie pokonał dzisiaj 69 okrążeń, o tyle Nico Rosberg popołudniową sesję rozpoczął dopiero po godzinie dokładając do i tak imponującego przebiegu swojego zespołu kolejne 70 kółek.
Za Lewisem Hamiltonem, korzystając z miękkiego ogumienia uplasował się Daniel Ricciardo, który wyprzedził Jensona Buttona (McLaren) oraz Jolyona Palmera (Renault), którzy swoje najlepsze czasy uzyskali odpowiednio na ultra-miękkiej i super-miękkiej oponie.
Brytyjczyk ścigający się w tym roku w barwach Renault ostatni dzień pracy podczas testów może zaliczyć do relatywnie udanych, mimo problemów z układem hydraulicznym, które ograniczyły jego poranne przejazdy do skromnych 31 okrążeń, dzień zakończył z dorobkiem 90 okrążeń, podczas gdy przez trzy wcześniejsze dni swoich przedsezonowych przygotowań pokonał tylko 177 kółek. Dla porównania Kevin Magnussen po czterech dniach testów dysponuje wynikiem 509 okrążeń.
Za kierowcą Renault w dzisiejszym zestawieniu wyników znalazł się Felipe Nasr oraz obaj kierowcy Haasa. Romain Grosjean zasiadał za kierownicą bolidu VF-16 przez większą część dnia, przekazując kokpit swojemu koledze na dwie godziny przed końcem sesji.
Stawkę oprócz Rosberga zamykał Rio Haryanto, który powrócił za stery Manora. Indonezyjski kierowca rano wyjechał jednak na tor dopiero tuż przed przerwą obiadową, pokonując jedynie okrążenie instalacyjne, po tym jak przez cały poranek jego ekipa walczyła za zamkniętymi drzwiami garażu z usterką techniczną MRT05.
Po południu zespół Manora częściowo odrobił stracony czas pokonując łącznie 58 okrążeń.
Zdjęcia:
komentarze
1. zug
Vettel uzyskal ten czas na supermiękkiej czy ultramiękkiej?
2. darek20081
oby tak Seba trzymał na wyścigach :)
3. manx
1:24.133 Hamiltona na średniej gumie. Mercedes znowu pozamiatał, mam nadzieję, że przynajmniej walka o 3 miejsce na podium będzie bardziej wyrównana, między resztą zespołów.
4. rydz14_09
Mercedes na medium jest mega szybki. Tutaj zestawienie czasów bez dzisiejszego dnia testów. Wynika z niego że Ferrari na pośredniej gumie jest sporo wolniejsze od Mercedesa, natomiast na softach radzi sobie zdecydowanie lepiej. Jednakże wiadomo ze na te czasu trzeba brać poprawkę, czyli różne warunki na torze, ilosć okrążeń w stincie itp. Zachęcam do dyskusji na ten temat.
5. manx
@4. To już nie chodzi o rodzaj gumy nawet. Skoro Merc na średnich wyciąga taki czas, to wolniejszy na miększych mieszankach na pewno nie będzie. Miałem małą nadzieję, że Ferrari się zbliżyło, jak czasy na średnich mieli podobne (ok. 1.24.7), ale Merc pokazał tutaj, że Ferrari w ogóle się nie zbliżyło, a może nawet ma większą stratę. To gdybanie, zobaczymy za dwa tygodnie, ale myślę, że Merc będzie walczył tylko ze sobą. Myślę, że Merc ma taką przewagę nad innymi, że spokojnie będzie mógł wybierać twardsze gumy a i tak uzyskiwać lepsze czasy od innych. Uważam że Merc w tym roku tak odjedzie, że wszyscy będą w szoku :)
6. mardab
Na zdjęciu nr 3 ten cały pałąk jeszcze tak tragicznie nie wygląda, natomiast na 13tym to po prostu masakra.
7. MacGyver
Proponuję tytuł artykułu: "Mercedes w końcu, wreszcie, z upragnioną awarią". ;-)
8. rydz14_09
@5 Kierowcy Mercedesa również jechali okrążenia na mieszance miękkiej, długość stintu była podobna jak w Ferrari więc można już coś próbować porównywać. Tempo Ferrari w symylacji nie było złe, ale nie wiadomo ile Mercedes pokazał a ile ukrył. Wszystkiego dowiemy się na Albert Park.
9. GTR
Już widać, że połowa nie ma pojęcia o czym pisze. Ben Anderson ładnie podsumował użycie ultra-soft czy super-soft mieszanki -> na nich czasy nie będą się wiele różniły od miękkiej mieszanki. Ponadto żaden z zespołów nie śrubował wyników. Wystarczy popatrzeć na osiągnięcia ROS z zeszłego roku na miękkie na tym samym torze.
Ferrari pięknie klei do gleby podobnie jak Mercedes. Tylko oni zdołali symulować wyścig podczas tych testów.
10. ryan27
Obok tabeli z czasami przydałaby się legenda informująca o miękkości opon. Nic mi te kolory nie mówią....
11. GTR
Bo jesteś mało uważny i nie interesujesz się tematem.
Różowy - ultra
Czerwony - super miękka
Żółty - miękka
Biały - średnia
Pomarańcz - twarda
Niebieski - deszcz
Zielony - przejściowa na deszcz
12. GTR
kempa - dzięki za kolorki. Propsuję!
13. kempa007
proszę :)
14. przesio
Ferrari jest bliżej Mercedesa , To są testy i nikt nie patrzy na czasy . Zobaczcie ile Ferrari poczyniło żeby wreszcie złapać swojego rywala , nie wierzę że rzucają słowa na wiatr i nie będa walczyć jak równy z równym o majstra w tym sezonie z mercedesem.
15. GTR
Podoba mi się w Ferrari to, że wyłożyli niemałą kasę na F14-T, SF15-T i SF16-H. Zauważcie ostatnie 3 konstrukcje Ferrari. Niewiele między nimi podobieństw. Mercedes - co najwyżej ewoluował z W05. Na początku wypuścili dobrą wersję i potem było już z górki. Mam lekkie wrażenie, że za dużo kombinują z dodatkowymi elementami i W07 staje się troszkę przesadzony. Jak tak dalej pójdzie to pogubią się w rozumieniu tego co stworzyli.
16. Antie
Ciekawe czy Williams tej zimy nie przespał, bo poprzednio to zniżyli loty zamiast się poprawić.
17. Skoczek130
I mogłoby być tak przez większą część sezonu. :))
18. KowalAMG
Skoczek Rosberg twoj pupil jest ostatni w tej tabeli wiec jestes dwulicowiec obserwuje cie od dluzszego czasu i co chwile kibicujesz komus innemu taki z ciebie kibic haha .
19. walerian
@kowalamg czy jest cos zlego w kibicowaniu wielu kierowcom jednoczesnie? :)
- staram sie trzymac takiej jednej zasady i tobie tez polecam - mozna kibicowac kazdemu byle nie rapujacym celebrytom :)
pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)
20. walerian
ps. ja na przyklad kibicuje wielu kierowcom: rosbergowi, riccardo, kwiatowi, massie, bottasowi, vettelowi, raikkonenowi, alonso, buttonowi, hulkenbergowi, perezowi, sainzowi, verstappenowi, magnussenowi, palmerowi, wahrleinowi, haryanto, ericssonowi, nasrowi, grosjeanowi, gutierrezowi
:)
21. KowalAMG
Pytałem ciebie o zdanie cwelu? (19,20) to sie nie wpinaj nie twoj interes .
22. Blazefuryx
21. Szkoda, że ogórAMG jest tak wygadany tylko przez internet. W rzeczywistości boi się pisnąć nawet słówko. Potwierdzone info. :)
23. KowalAMG
Jakoś sie do mnie nie odezwales do dzisiaj ;) pisze ironicznie o Skoczku bo bujamy sie na tym portalu od 2007 roku ;) i wiem jak jest .
24. adams_123
Mercedes znowu będzie z przodu i chyba nikt się za bardzo nie spodziewa innej opcji, ale Vettel zazwyczaj dobrze radzi sobie z oponami i tutaj mogą dać im pstryczka w nos bo bolid raczej nie dorównuje.
25. stasek44
Zabawne są te wszystkie wróżby...
26. Tilion
Kempa, dzięki za oznaczenie opon :) Patrząc na czasy ze wszystkich dni można przypuszczać, że Merc faktycznie utrzymał przewagę sprzed roku. Ale wydaje mi się, że czasy uzyskiwane na sąsiednich mieszankach wcale nie wychodzą w przybliżeniu te pół sekundy, np. VET na US i SS miał czas bardzo podobny.
27. kempa007
Ferrari tez cos szachowało
28. Paweł1
Ja od zawsze kibicuje Vettelowi i jest mi z tym ok.:-)
29. kamnieft
Polecam ligę F1 DIX RACING! Jeździmy na symulatorze rFactor2 i zaczynamy sezon 2016!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz