komentarze
  • 1. magic942
    • 2015-09-06 18:27:58
    • *.123.207.135

    To sezon pomału można kończyć... Gdyby chociaż ten Rosberg coś jeździł no chyba, że będzie walka o P2 ale w to też nie wierze dzisiaj dzień pokazał jaka jest przepaść między Mercem, a Ferrari.

  • 2. ekwador15
    • 2015-09-06 18:34:48
    • *.adsl.inetia.pl

    No właśnie, nie są głupi, zawsze jest inżynier Pirelli i patrzy na wszystko.

  • 3. versus666
    • 2015-09-06 18:39:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I po sprawie, więcej szumu niż tego wszystkiego zresztą to było do przewidzenia chyba by nie zaliczyli takiej wtopy u rywala na jego terenie. Sprawa zamknięta. Czekamy na Singapur.

  • 4. Blazer
    • 2015-09-06 18:41:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zastanawiam się nad sensem tego zdania:
    "Przed weekendem na torze Monza Pirelli wydało zalecenia, które nakazywały".
    Nie wiem czy tak było w oryginale, ale jeżeli tak, to moim zdaniem zalecenie to taka sugestie, że byłoby dobrze gdyby ciśnienie w oponach była na taki i takim poziomie. Więc albo to nie były zalecenia albo to nic nie nakazywało.
    Dobrze że obyło się bez kar, swoją drogą FIA powinna zmienić procedurę testową.

  • 5. Blazer
    • 2015-09-06 18:42:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powinno być procedurę kontrolną. :o)

  • 6. kempa007
    • 2015-09-06 18:43:34
    • *.180.227.42

    tak bylo w oryginale bo bylo pisane przeze mnie ;-)

  • 7. Root
    • 2015-09-06 18:49:01
    • *.61.41.139

    Jeśli pomiar ciśnienia przeprowadzony był w tych samych warunkach u Ferrari i u Mercedesa i tylko u Mercedesa ciśnienie było za niskie, to jednak nadal coś tu jest nie tak...

  • 8. gonzir
    • 2015-09-06 19:03:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @4
    też to zauważałem. Nie wiem jak w innych krajach ale w Polce zalecenia niczego nie nakazują :P

  • 9. kempa007
    • 2015-09-06 19:07:04
    • *.180.227.42

    7. Root no nie byl w tych samych warunkach bo tempertura opon Merca ponoc byla zdecydowanie nizsza niz pozostałych bolidow na starcie.

  • 10. sliwa007
    • 2015-09-06 19:11:03
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    7. Root to jest minimalne zalecane ciśnienie w oponach, zapewne jest też maksymalna wartość a zespoły dobierają ciśnienie z tego zakresu wg własnych ustaleń z odpowiednim "zapasem" na błąd pomiarowy.
    Podobnie jest z paliwem którego po wyścigu ma zostać minimum 1 litr, ale jak zostanie 2l to nic się przecież nie dzieje

  • 11. Root
    • 2015-09-06 19:35:42
    • *.61.41.139

    @9. kempa007 - jeśli faktycznie był przeprowadzony w innej temperaturze, to jest to do przyjęcia, że uniknęli kary.
    @ 10. sliwa007 - z tego co wiem Pirelli nie podaje górnej granicy, podaje wyłącznie dolną, gdyż właśnie zbyt niskie ciśnienie negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jednocześnie podnosząc osiągi bolidu. Wysokie ciśnienie powoduje znacznie szybsze zużycie opon, więc żaden zespół nie zbliża się nawet do granicy, która mogłaby być niebezpieczna.

    Ciekawą rzecz zauważył dziś Krystian Sobierajski - podczas wyścigu Mercedes powiedział Rosbergowi, że opony u Vettela zużyją się szybciej niż u niego. A przypomnę, że Rosberg miał znacząco zaniżone ciśnienie (4x bardziej, niż u Hamiltona), które właśnie pozytywnie wpływa na trwałość ogumienia. Czyli prawdopodobna staje się hipoteza, że zrobiono to celowo i liczono, że nikt nie zauważy.

  • 12. ntl
    • 2015-09-06 19:51:53
    • *.78.188.206

    nie bawcie sie w Macierewicza i komisje sledcza bo niektorzy beda zaraz odbierac im tytuly i dyskwalifikowac z obecnego sezonu

  • 13. ntl
    • 2015-09-06 19:54:54
    • *.78.188.206

    Root, tak obiektywnie przypomnij sobie ile razy wczesniej slyszelismy podczas roznych transmisji o tempie zuzycia opon u rywali

  • 14. Skoczek130
    • 2015-09-06 20:16:10
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Była nadzieja, ale mimo szansy na zaciesz Tifosi, rywale zachowali zwycięstwo. Może w Singapurze... Choć dziś Merc pokazał, że nie pozwoli sobie na podszczypywanie.

  • 15. Ździchu Pantera
    • 2015-09-06 20:20:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    "Chwilę później okazało się, że kilka minut po godzinie 15 zespół Mercedesa otrzymał od sędziów informację, że delegaci techniczni przekazali im sprawę nieregulaminowego ciśnienia zmierzonego w bolidach przed startem wyścigu."

    Ponadto, jest coś takiego jak telemetria. Mogli, ale raczej na pewno wiedzieli, ale to nie oznacza, że zrobili to celowo. Krystian Sobierajski również o tym wspomniał. Jednak zawsze można tworzyć spiskowe teorie.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo