Manor skupi się na przygotowaniu auta na sezon 2016?
Zespół Manora rozważa porzucenie programu rozwoju bolidu na sezon 2015 na rzecz konstrukcji wyścigowej przeznaczonej na sezon 2016.Od tamtej pory zespół poczynił jednak pewne kroki i zatrudnił kilku uznanych inżynierów, a wśród nich znalazł się nawet były dyrektor techniczny Renault i jeden z byłych szefów Mercedesa, Bob Bell.
Speed Week podał, że zespół biorąc pod uwagę, że bez problemu kwalifikuje się obecnie do wyścigów nie przekraczając limitu 107 procent czasu najszybszego kierowcy, zamiast gonić z rozwojem auta na sezon 2015, przeniesie swoje zaangażowanie na konstruowanie auta na sezon 2016.
„Mieliśmy bardzo sprawny pion techniczny, który miał na celu dostarczenie przyzwoitego bolidu i pakietu na sezon 2015” mówił Lowdon. „Oczywiście nasz postęp został przerwany a my jesteśmy w nadzwyczajnej sytuacji- musimy obudowywać wszystko, a także patrzeć na wszytko w szerszej perspektywie i z szerszą strategią.”
„Nie chcemy zbyt mocno koncentrować się na naszych codziennych problemach i przywracaniu naszej konkurencyjności.”
Zespół Manora niedawno podpisał kontrakt z Fabio Leimerem. Szwajcar na razie został kierowcą rezerwowym zespołu i wedle plotek poszukuje finansowania, aby najpierw pokazać się w piątkowych treningach, a w dalszej perspektywie miałby zastąpić Roberto Merhiego, który nie może być pewny swojej posady.
Graeme Lowdon zdementował jednak te plotki: „Podpisanie kontraktu z Fabio nie oznacza, że dni Merhiego są już policzone. Chcieliśmy mieć kierowcę rezerwowego na wszelki wypadek, a Leimer pasuje do tej roli idealnie.”
komentarze
1. magic942
Z ich perspektywy to dobry ruch i tak nie maja żadnych szans na zalążek walki z Mclarenem. Z drugiej strony inne zespoły te małe mogą czuć się oszukane.
2. fanFelipeMassa3
Uważam że powinni skupić sie na 2016. Ciekawe czy Haas bedzie rywalizować z Manorem czy wyżej.
3. Tutankhamun
Uwazam ze ten ,,zespol,, nie powinien istniec. Jules Bianchi i Maria de Villota.
4. fanFelipeMassa3
@3 a czym sa winni?
5. greyhow
Skąd ja znam tę śpiewkę? Rok w rok mniej więcej w czerwcu Virgin/Marussia/Manor ogłasza, że odpuszcza obecny sezon i skupia się na przygotowaniach do następnego. Po co ten zespół w ogóle jeszcze istnieje?
6. dexter
Kto by pomyslal, ze przy dzisiejszych problemach Hondy, Manor bedzie tak dobrze wygladal?
A tak na powaznie... Za Fabio oczywiscie trzymam bardzo mocno kciuki (uwzgledniajac jego doswiadczenie, mentalnosc, zaangazowanie i wiedze lepszego kandydata Manor nie znajdzie)
@greyhow
To jest normalna procedura. Wiekszosc zespolow o tej porze roku zaczyna rownolegle prace nad dwoma projektami tzn. na rozwojem biezacego samochodu i nad konstrukcja nowego modelu.
Taki zespol jak Manor ktorego mozliiwosci finansowe sa mocno ograniczone nie ma wrecz innego wyjscia jak skoncentrowac sie tylko na jednym projekcie, czyli nad bolidem 2016
7. dexter
@1. magic942
A dlaczego oszukane? Przeciez Manor nie rzuca rekawice na ziemie. Byl taki okres przed sezonem w ktorym przez chwile myslalem ze oni wejda, skasuja pieniazki za 2014 i sie wycofaja.
8. ntl
ma sie to nijak do Manora ale tak narzekaliscie na Borowczyka i prawdopodobny stal sie koniec transmisji F1 w Polsacie, na rynek wchodzi Eleven Sport blisko zwiazane z posiadaczami praw F1 u nas czyli MP&Silva, zapowiedzi sa takie ze chca Formule 1 u siebie
9. Sasilton
Ostatni sezon F1 na polsacie sport.
10. norbee
Fajnie bo widać, że zespół się systematycznie rozwija i myśli poważnie o przyszłości. W przypadku takiego postępowania rezultaty przyjdą z czasem. Bolidy Manora może nie są jeszcze w tej chwili konkurencyjne, ale udowodniono, że potrafią być niezawodne, gdyż od wielu wyścigów dojeżdżają do mety, a w kwalifikacjach uzyskują wystarczający limit czasowy. Właśnie te cechy nakazują patrzeć z optymizmem w przyszłość.
11. adams_123
Merhi dzisiaj ładnie wskoczył w ostatnim zakręcie na 2 pozycje w FR 3.5
12. seba1b
Sasilton
Gdzie takie coś pisali??? Bo jeśli chodzi ci o ten nowy kanał który ma się pojawić i prawa jakie posiada, to są to prawa na rynek włoski. W Polsce najpierw musi sobie je zakupić. Na razie ma tylko ligę Szkocką i siatkarską Seria A
13. ntl
ten nowy kanal tworza Ci sami ludzie którzy posiadaja prawa do F1 w Polsce do 2019, nieoficjalne informacje tym razem wydaja się być calkiem przekonujące ale wiadomo ze roznie to bywa, Polsat ma pewnie opcje przedluzenia umowy na kolejny rok ale wszyscy dobrze wiemy jak to wcześniej wygladalo
14. Root
Za telewizją Eleven Sport Network stoi Andrea Radrizzan, który jest współzałożycielem MP&Silva, a to oni mają teraz prawa do F1. A prawa od sezonu 2016 są w Polsce wolne, gdy kupował je Polsat robili to w ostatniej chwili, aby zapłacić jak najmniej, bo de facto nie mieli konkurencji. Teraz nowy kanał, dodatkowo płatny, chce przyciągnąć jak najwięcej widzów i mogą chcieć kupić F1 nawet za cenę zdecydowanie wyższą.
Jak podaje Mateusz Święcicki w wywiadzie dla WP "w sierpniu na rynku medialnym w Polsce pojawi się nowy kanał sportowy ELEVEN SPORTS NETWORK. W nowym kanale poza ligą francuską czy włoską kibice zobaczą mecze szkockiej SPFL, siatkarskiej Serie A czy wyścigi Formuły 1. "
Z dostępnością pewnie będzie jeszcze gorzej, gdyż nie dość, że trzeba będzie zapłacić za kablówkę, to i nowe kanały mają być dodatkowo płatne, coś jak HBO czy Canal+. Ktoś pisał o cenie 348 zł rocznie. Jak to się ma do tego co płacę obecnie (7,45 miesięcznie, czyli ok. 89 zł rocznie) nie trzeba chyba mówić.
Narzekaliście na Borowczyka, no to jest "szansa" że go nie będzie... :(
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz