W 2014 roku do F1 powróci prędkość 360 km/h?
Po testach w Bahrajnie wszyscy kibice mogli przekonać się, że wieszczone przez wielu znawców problemy z prędkością nowych bolidów, napędzanych jednostkami 1.6 V6 turbo, były mocno przesadzone.Najszybszy na torze Sakhir Nico Rosberg prawie wyrównał swój czas z kwalifikacji do GP Bahrajnu 2013, gdzie zdobył pole position.
Według doniesień bolid Fernando Alonso na prostej w Bahrajnie osiągnął prędkość 336 km/h, podczas gdy najwyższa prędkość odnotowana podczas ubiegłorocznego wyścigu wynosiła 314 km/h.
„Jesteśmy niesamowicie szybcy na prostych” mówił dla Auto Motor und Sport Rosberg. „Domyślam się, że na Monzy będziemy osiągać 360 km/h.”
Problemy cały czas ma jednak Renault. Najszybsze auto zasilane tą jednostką napędową podczas ostatnich testów osiągnęło tylko 308 km/h, a Sebastian Vettel był wolniejszy od tego wyniku jeszcze o 7 km/h.
komentarze
1. sliwa007
Ciekawi mnie czy to Renault zrobiło tak słabe jednostki czy po prostu zespoły nie wykorzystują jeszcze pełnej mocy w obawie przed przegrzaniem.
I jeszcze to spalanie... silniki Mercedesa wyglądają na najmocniejsze ale ciekawe przez ile okrążeń w wyścigu będą mogły korzystać z tej przewagi
2. kempa007
Ekipy póki co nie korzystają z pełnej mocy, Renault ma spore problemy z oprogramowaniem ERS. Zegar tyka...
3. kempa007
oczywiście jeżeli chodzi o te, ktore jeżdżą na silnikach od Francuzów
4. ekwador15
sliwa007 - lepiej mieć mocniejszego Mercedesa niż słabe i awaryjne Renault. Zdobywasz pierwsze pole startowe, uciekasz po starcie na 10 sekund i kontrolujesz wyścig. Tym czasem auto z silnikiem Renault po słabych kwalifikacjach będą musiały się przebijać do przodu i tracić czas. Renault zrobiło dokładnie taki silnik do F1 jakie ma w swoich drogowych samochodach. Awaryjne, drogie w naprawie :P A Mercedes w swojej historii miał silnik m.in. do popularnej "Beczki", który mógł zrobić przebieg 1 milion km bez awarii.
5. devious
Gdzie są teraz wszyscy "znawcy" głoszący " "koniec F1", specjaliści od "silników jak w kosiarce", "bolidów ze sprzętem AGD zamiast silnika", "żałosnej F1 wolniejszej od GP2" itd. itp.
Czy nadal FIA i FOTA to "idioci" bo zamienili "boskie", 10-letnie V8 2,4l na "beznadziejne" V6 1,6 turbo czy już zmieniliście zdanie, drogie lemingi (i nie chodzi mi o kontekst polityczny tej nazwy ale owczy pęd do "łykania" i powtarzania bzdur wypisywanych na forach)?
Dobre pół roku temu już pisałem, że tak będzie - najpierw jęki i stękanie, że wszystko jest złe i do dupy i "stare było lepsze", że zmiany są idiotyczne bo po co i na co - a potem nagle wszyscy zobaczą, że silniki turbo są mocniejsze i lepsze od 2,4 V8 a wyścigi ciekawsze (wysoki moment obr. i niski docisk tylnej osi spowoduje więcej błędów kierowców czyli więcej emocji oraz więcej walki na torze) i już będzie "spoko".
Identycznie było przy zmianach w 2009 - na początku był po prostu skowyt jakie zmiany są złe, bolidy brzydkie itd. a potem wszyscy się przyzwyczaili...
F1 musi ewoluować, F1 potrzebuje nowych silników i zmian w regulaminach, małe silniki turbo czyli powrót do lat 80-tych to była jedyna droga - i wszystko wskazuje na to, że będzie to jedna z najlepszych decyzji w ostatnich latach.
PS
Żeby nie było - tez mi się wiele rzeczy w kierunku zmian w F1 nie podoba - ale po prostu szlag mnei trafia jak jakieś głąby piszą o "końcu F1" i że mają większe silniki w swoich seryjnych autach...
6. housepl
AHAHAHA Się uśmiałem dobry dobry żarcik
7. PanKonrad
Za duże prędkości; FIA już szykuje zmiany. W przyszłym zmniejszą dolot do turbiny i w ten sposób spowolnią samochody do maksymalnie 310km/h. .
@ devious
Masz rację nie będę narzekać, bo nie będę mieli co. Wiadomo, że F1 w żadnej Polskiej telewizji nie będzie.
8. Jahar
Ciekawe jaka będzie mina niektórych ludzi jak w Red Bullu Vettel pokaże parę razy palucha przy pomocy tej beznadziejnej firmy według niektórych, która dostarcza im silniki.
9. Nietoperz3
będą rekordy okrążeń na torach tak jak Barrichello GP Kanady 2004
10. kempa007
A ja sie zastanawiam czy wszystkie ekipy odpowiednio dobiorą przełożenia na cały sezon i jak to będzie w ogóle możliwe na jednym takim zestawie. Ale chyba duży moment silników na to pozwala.
11. Skoczek130
Renault być może nawiążę do prędkości z czasów V8-mek... ;)
12. klark
Ewkador15 co to za porównanie do aut cywilnych, chyba to nie to forum. Jeśli chodzi o fakty to Renault jest wielokrotnym mistrzem świata w F1 ( dostawca silników). A zapewne jeszcze się ździwisz i zamilkniesz gdy pokażą znów na co ich stać, mam na myśli Red bulla i Lotusa. Jeszcze sie sezon nie zaczął wiec nie ma co oceniać który będzie lepszy.
13. krzysiek000
5. devious
Tak to już jest, że ludzie gotowi są narzekać przy każdej możliwej zmianie.
14. poncki
5. devious, ale dosrałeś, ludzie z forum pouciekaja :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz