komentarze
  • 1. Kalor666
    • 2014-02-14 09:09:14
    • *.opera-mini.net

    Mam nadzieję, że to będzie mistrzowski bolid. I mam nadzieję, że będę miał to gdzie obejrzeć ;]

  • 2. bendyz
    • 2014-02-14 09:11:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kalor666 Najlepszy bolid i wyrównaną walkę Alonso z Raikonenem. Mam nadzieję że Ferrari w końcu się postarało

  • 3. milion
    • 2014-02-14 09:24:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    może w końcu się uda, już nie ważne kto stanie na pudle wśród kierowców, ale oby Ferrari w końcu zdobyło tytuł konstruktorów do tego jeszcze żeby Williams powalczył w środku lub czasem wyżej i Mac jakwróci do formy to będzie ciekawy sezon

  • 4. zu7
    • 2014-02-14 10:15:54
    • *.51.59.2

    Gdy przeczytałem o tych rurkach to zaraz do głowy przyszły mi do głowy te rurkowe ciepłowody znane z komputerowych radiatorów na procesorach i kartach graficznych. Może kombinują coś w ten deseń.

  • 5. Sasilton
    • 2014-02-14 10:37:55
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Tylko to chyba trochę za ciężkie jak na standardy F1 :)

  • 6. zu7
    • 2014-02-14 10:51:33
    • *.51.59.2

    Też o tym pomyślałem. Taki dobry radiator do procka to zdrowy kawał metalu. Czasem to aż żal mi patrzeć w jak prymitywny sposób użyty :)
    No ale liczą się detale. Myślę że można się tym pobawić w najbardzej przegrzewających się miejscach. No i aluminium, choć nie najlepsze jako przewodnik ciepła to nie jest takie ciężkie a jest używane w radiatorach.

  • 7. lobuzer
    • 2014-02-14 11:29:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tego co czytałem, to innowacyjność nie dotyczy zmian biegów, ale przede wszystkim odcinania dopływu paliwa do silnika po odjęciu gazu. Dzięki temu wzrasta efektywność spalania oraz efekt hamowania silnikiem.

  • 8. YounGOD
    • 2014-02-14 11:33:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to nie pryzpadkiem seamless gearboz, a nie seemleas?

  • 9. YounGOD
    • 2014-02-14 11:33:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sorry miało być gearbox

  • 10. ArcyZ
    • 2014-02-14 11:56:56
    • *.dynamic.mm.pl

    Parę tygodni temu, było też info, że Ferrari zdecydowało się chłodzić bolid wodą, a nie tylko powietrzem, takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie trochę miejsca, ale za to jest to cięższe rozwiązanie. Ferrari miało kompensować dodatkową wagę tym, że silnik został zrobiony z ultra lekkich, nowoczesnych materiałów sprawiających, że silniki Ferrari są najlżejsze.

  • 11. kempa007
    • 2014-02-14 12:15:03
    • *.180.227.42

    10. ArcyZ tylko, ze chłodzenie woda jest chyba zakazane. musialbym zerknac na przepisy, poza tym wiaze sie z nim jeszcze kilka innych problemow...

  • 12. lobuzer
    • 2014-02-14 12:26:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kempa007 nie ma chyba rozwiązań bez problemowych, a raczej bez negatywnych aspektów. Zawsze decyduje bilans zysków i strat.
    ArcyZ waga jest chyba kluczowa, biorąc pod uwagę fakt, że zrezygnowali z osłony turbo, co nie jest po nosie M i R. Nie ma co tak wcześnie skreślać chłodzenia wodą...

  • 13. MaMuT
    • 2014-02-14 13:30:02
    • *.adsl.inetia.pl

    Tyle że w przypadku silników ograniczenia dotyczące doboru materiałów również istnieją więc kolosalnych różnic dotyczących wagi jednostki tutajbym się nie spodziewał. W grę wchodzi również minimalna waga zespołu napędowego bodajże do 145 kg więc tego też nie przeskoczy... Przewaga Ferrari może być spowodowana patentem Weichai dotyczącym chłodzenia kanałów olejowych. Tak naprawdę w Australii zobaczymy co Włosi zmajstrowali

  • 14. Skoczek130
    • 2014-02-14 17:25:49
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Jeżeli miałbym wybierać pomiędzy fabrycznymi zespołami, to zdecydowanie życzę mistrzostwa Ferrari. :))

  • 15. sly1234
    • 2014-02-14 20:26:10
    • *.adsl.inetia.pl

    ferrari jest zawsze widziane w roli faworyta mimo braku majstra przez ostatnie lata. Ja jestem pelen optymizmy dla Williamsa. Niech im wreszcie zacznie się lepiej układać ! Masa może im bardzo pomóc . Pozdrawiam i czekam na nowy sezon .

  • 16. fracky
    • 2014-02-14 22:11:11
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Chłodzenie wodą zakazane ? Czy wy się z misiami koala się na łby pozamienialiście ? Jakie chłodziwo waszym zdaniem odbiera ciepło z silnika oprócz oleju ? Zasadą działania nic się tu nie zmienia
    @ArcyZ
    Widzę ,że jak dzwony dzwonią to oblatujesz wszystkie kościoły w okolicy. Wspomniane przez Ciebie info dotyczy chłodzenia IC, a nie silnika. Nie siej zamętu.

  • 17. Gosu
    • 2014-02-14 22:44:23
    • *.adsl.inetia.pl

    16. fracky lubię Twoje wypowiedzi i cięte riposty, ale zamiast "punktować" kolegów wytłumaczyłbyś nam mniej, więcej o co kaman ;)

  • 18. lobuzer
    • 2014-02-15 08:30:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    fracky, tu raczej chodzi o udział chłodzenia wodnego w całości procesu i na ile można dzięki temu ograniczyć chłodzenie powietrzem. Korzyści jakie to daje to nie tylko wydajność samego układu, ale przede wszystkim lepsze zarządzanie aerodynamiką.

  • 19. fracky
    • 2014-02-15 09:28:53
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @17 Gosu

    Proste jak budowa cepa, bo zasada działania chłodzenia w bolidzie jest dokładnie taka sama jak w przypadku aut drogowych. Korzysta się z chłodzenia wodnego, olejowego i powietrznego. Różnią się tylko i wyłącznie szczegóły, o których traktuję między innymi ten artykuł. Natomiast kiedy czytam takie wypociny, choćby redaktora tego portalu, to się złośliwe wstawki same przychodzą do głowy.

    Co do Intercoolera czyli chłodnicy pośredniej, która jest stosowana w jednostkach z doładowaniem, to chodzi o to ,że Ferrari zastosowało dodatkowy czynnik chłodzący jakim jest woda. Można się domyśleć ,że przeważnie się jej nie stosuję, bo IC przeważnie ma budowę prostego wymiennika ciepła, takiego jak w Twoim komputerze. Nie wiem czy muszę dodawać wyjaśnienie o idei stosowania chłodnicy pośredniej, ale na wszelki wypadek to zrobię. Otóż podczas sprężania adiabatycznego następuję wzrost ciśnienia oraz temperatury, która powinna opuścić układ, w którym zachodzi zjawisko. Jako ,że turbo pracuję w wysokich temperaturach, ważne jest aby odebrać odpowiednio ciepło, aby uzyskać jak najlepsze ciśnienie. Stąd zastosowanie IC i Ferrari postanowiło dodatkowo ulepszyć tą chłodnicę. Wadą są dodatkowe kilogramy, zaletą pewniejsze chłodzenie - może to się okazać kluczowe przy gorących wyścigach.

    @18 lobuzer

    Raczej chodzi tu o to co zostało napisane. Jak dla mnie sens jest oczywisty, a co autor miał na myśli w dalszej perspektywie, jest jego sprawą. Pzdr

  • 20. ArcyZ
    • 2014-02-15 09:58:41
    • *.dynamic.mm.pl

    Nie napisałem, że będą chłodzić silnik, tylko, że dodatkową wagę chcą rekompensować rzekomą niską wagą silnika.

  • 21. Skoczek130
    • 2014-02-15 12:04:40
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @fracky - nie każdy jest mechanikiem... ;)

  • 22. 6q47
    • 2014-02-15 16:34:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    21. Skoczek130
    Nie trzeba być mechanikiem...
    Zasady pracy podstawowych systemów auta powinien znać każdy fan czterech kółek:)

  • 23. MaMuT
    • 2014-02-15 18:01:26
    • *.adsl.inetia.pl

    Konkluzją jest to że obecne silniki będą działały kiedy będzie chłodno i wyścig będzie się rozgrywać na rozsądnych wysokościach... Luca Mammorini mówił że Pomijając zużycie Jednostki na Interlagos tracą z marszu 10-15 KM od np Spa gdzie wyścig rozgrywa sie na niższej wysokości...

    Do tego najważniejsze jest aby powietrze dochodzące do dolotu było jak najchłodniejsze i jak najgęstsze. Problemy Red Bulla mogą się pogłębić i gdy na stosunkowo trudnym do wyprzedzania torze Vettel będzie musiał odpuszczać nie po 1 sek jak na Węgrzech ale co najmniej 2-3 sekundy by strumień powietrza dolotowego był płynny i nie zaburzony.brudnym i gorącym powietrzem z samochodu prowadzącego.

    Teraz powrót do silników drogowych 0.9 TwinAir korzysta z piezoelektrycznych wtryskiwaczy które odcinają dopływ paliwa podczas odpuszczania gazu... Hamowanie silnikiem jest tam bardzo skuteczne. kosztem zwiększonych obciążeń na wał Korbowody i panewki korbowe ... Silnik będzie oszczędniejszy kosztem wytrzymałości a w tym sezonie to też jest słowo kl\ucz zarówno przy silnikach jak i nowych skrzyniach seamless. Jeśli wyścigi będą gorące to Ferrari na torach średnio i niskodociskowych może być bardzo mocne

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo