WYNIKI Jerez [ 29 stycznia 2014 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | J.Button | McLaren | 1:24.165 | 43 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:24.812 | 47 |
3 | V.Bottas | Williams | 1:25.344 | 35 |
4 | N.Rosberg | Mercedes | 1:25.588 | 97 |
5 | S.Perez | Force India | 1:28.376 | 37 |
6 | E.Gutierrez | Sauber | 1:33.270 | 53 |
7 | M.Ericsson | Caterham | 1:37.975 | 11 |
8 | S.Vettel | Red Bull | 1:38.320 | 8 |
Jerez #2: Button najszybszy, Rosberg najaktywniejszy
Ze względu na opady deszczu jakie nawiedziły południe Hiszpanii w nocy z wtorku na środę, dzisiejsze zmagania ekip i kierowców na torze w Jerez przybrały formę deszczowych testów Pirelli, które odgórnie ma w tym roku zagwarantowaną możliwość sprawdzenia deszczowego ogumienia przed sezonem F1.Nie zmienia to faktu, że zespoły cały czas walczą z nowymi maszynami i próbują rozwiązać jak największą liczbę ewentualnych problemów w Jerez, aby podczas testów w Bahrajnie wykorzystać dobre warunki pogodowe i móc skupić się na poprawie osiągów nowych konstrukcji.
Wczoraj wszystkie zespoły sumarycznie pokonały skromne 93 okrążenia, a w mediach zaczęły się spekulacje. Statystyka ta została jednak zdecydowanie poprawiona drugiego dnia testów.
Podobnie jak pierwszego dnia w Jerez najlepsze wrażenie po drugim dniu testów sprawiała ekipa Mercedesa, która być może nie brylowała w tabeli wyników pod względem osiągów, ale pokonała największą liczbę okrążeń. Nico Rosberg przejechał dzisiaj imponującą liczbę 97 kółek, zostawiając daleko z tyłu swoich konkurentów.
Najszybszy drugiego dnia testów w Jerez był Jenson Button, którego zespół wczoraj miał problemy z układem hydraulicznym i elektrycznym, przez co MP4-29 w ogóle nie wyjechał z garażu. Dzisiaj Button pokonał 43 okrążenia nowym autem, zbierając dla swojego zespołu cenne dane. Uwagę fotoreporterów przykuwało za to innowacyjne tylne zawieszenie McLarena, które ma za zadanie poprawiać także aerodynamikę pojazdu.
Z drugim czasem dzisiejsze zmagania zakończył Kimi Raikkonen (Ferrari), który wyprzedził Valtteri Bottasa (Williams) oraz wspomnianego Nico Rosberga (Mercedes).
Z piątym czasem drugą sesję testową w Jerez ukończył Sergio Perez (Force India), który wyprzedził Estebana Gutierreza (Sauber) i Marcusa Ericssona (Caterham).
Jak do tej pory największym przegranym testów w Jerez jest ekipa Red Bulla. Wczoraj pod sam koniec zmagań na torze Sebastian Vettel zdołał pokonać skromne trzy okrążenia nowym RB10. W środę jego problemy były kontynuowane. Niemiec przejechał tylko 8 kółek, po czym jego zespół zrezygnował z dalszych jazd po tym jak wykryto usterkę w akumulatorach zamontowanych w nowym aucie.
Czterokrotny mistrz świata odwołał zaplanowane na wieczór spotkanie z mediami i wrócił do domu. Od jutra kierownicę RB10 przejmuje nowy kierowca zespołu, Daniel Ricciardo.
Pechowo swoją przygodę z Toro Rosso rozpoczął także Daniił Kwiat, który dzisiaj przejął kierownicę STR9 od Jeana-Erica Vergne. Francuz wczoraj w miarę udanie zadebiutował w nowym aucie, jednak po południu pojawiała się w nim usterka, której nie udało się rozwiązać do tej pory, przez co młody Rosjanin nie pokonał dzisiaj żadnego okrążenia.
komentarze
1. Dass
Coś Renault nie wyszedł ten silnik ;)
2. GTR
Ile silników użyła ekipa Mercedes'a do przejechania tych 97 okrążeń?
3. kobi610
To Raikkonen dziś lotusem jeździł?
4. Eriandor
Nieee, to Lotus jeździł Raikkonenem. Forma Williamsa cieszy :)
5. siwy1920
Perez w McLarenie ??
6. magic942
Kiedy Raikonen wrócił do Lotusa i co oni wogle robią w Jerez
7. magic942
nie komentować ortografi bo pisze telefonem!
8. wobz
zespoły z silnikiem renault coś nie mogą z garażu wyjechać
9. PiotrasLc
Tak samo jak Perez Mclarenem ;)
10. slawke
Wreszcie w kolumnie konstruktorów jakaś rozsądna kolejność :) oby ta trójka była na topie przez cały sezon
11. Adek_82
Zaloguj się by móc pisać komentarze.wszystkie bolidy z silnikiem Renault przejechaly razem raptem 11 okrazen. Najprawdopodobniej maja problemy z ERSem...
12. Adek_82
@2 o ile sie nie myle to merc uzyl 4 silnikow
13. Michael Schumi
Mam pytanie. Dlaczego jeszcze Lotus nie potwierdził jeszcze swojego dostawcy silników?
14. Greek
@12. Adek_82
No i to są właśnie te oszczędności w dzisiejszej F1 :)))
15. Phenom
Mclaren będzie jeździł w tym sezonie bez sponsora tytularnego ?
16. fanAlonso=pziom
mam przeczucie że merc najeździł się dziś tyle a inne zespoły nie bo nie chciały uszkodzić bolidu na mokrej nawierzchni z braku części itp. a merc chciał odbić sobie za wczorajszy stracony czas
ja już czekam na pierwsze jazdy Fernando w nowym sezonie oby pozytywne i bezproblemowe
17. sir maslo
Jak to ładnie wygląda Vettel na ostatnim miejscu. Hyba ti sobie zkopiuję.
18. riqoor
@12
Cztery silniki? Trudno mi w coś takiego uwierzyć.To prawie zapas na cały sezon i jakoś nie widzę możliwości by w jeden dzień trzykrotnie przemontowywać tyle bebechów.
19. housepl
Jeden silnik 20 milionów euro to jest nie możliwe aczkolwiek cieszą problemy RB i cieszą dobre wyniki CATER.
20. KowalAMG
Tabela super Mercedes tylko na drugie niech wskakuje i pięknie FORZA MERCEDES & MONZA FERRARI OBY TAKI BYŁ UKŁAD SIŁ 3mam za was kciuki LEGENDY ;)))))))
21. Michael Schumi
@19 Red Bull jakoś ostatnio nigdy strasznie nie brylował na testach. Zawsze tak było.
22. KowalAMG
Tak NAWIASEM TO BEDZIE ERA ZESPOŁÓW Z JEDNOSTKAMI MERCEDESA I FERRARI NIECH SIE STANIE CUD I MARZENIE SIE SPEŁNI POZDRAWIAM FANÓW F1 ;)
23. saint77
10. slawke
jak najbardziej popieram, w końcu odpowiednia czołówka (oczywiście niekoniecznie zawsze w tej kolejności). To stara, prawdziwa pierwsza trójka.
Kibicuję Williams'owi:)
24. housepl
@22
Spokojnie jeszcze 45 dni a wszystkie karty się odkryją.
25. asd123
od jutra już silniki Renault będą pracować na pełnych obrotach, okazało się że powodem awarii był Energy Store oraz ECU który powodował szybkie przegrzewanie sie jednostek, od jutra jednak wszystko będzie już naprawione
26. KowalAMG
Miejmy nadzieje ,ze za wiele sie nie zmieni :) każdy jest za swoim niech wygra lepszy !
27. Jahar
19. housepl
Na pewno jeden silnik nie kosztuje 20 milionów tak jak piszesz, tyle to może kosztować ale umowa na dostarczanie silników przez sezon.
28. wiewior266
To bedzie transmisja na polsacie z rajdów ?? Jesli nie to gdzie ??
29. Buczyk
Tak, gdzies bylo, ze roczna umowa na dostawe silnikow merca kosztuje 25 mln dolarow
30. Kalor666
wiewiór226- z jakich rajdów? ??????????
31. kamilos23
Czy ktoś może wie po co bolidy mają te dziwne "maszty" nad kamerą na samej górze bolidu? (m.in u Ferrari)
32. Adek_82
@25 asd123 - z tego co mi wiadomo to jak na razie Renault obiecało doprowadzić ECU do uzywalności w TR i RBR a o reszcie zespołów nie było mowy...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz