komentarze
  • 1. Kriss81
    • 2013-03-21 13:16:35
    • *.ip.netia.com.pl

    Czyli próżnia zassała zbiornik do środka, tak? Istotnie na bolidy F1 działają duże siły!

  • 2. mazur81
    • 2013-03-21 14:28:50
    • *.bb.online.no

    Jeśli zbiornik nie miał odpowietrzenia (choć w tym wypadku raczej dopowietrzenia) to pompa paliwa wyssała paliwo z baku i powstała w nim próżnia. Bak to bak a nie komora próżniowa... Nie sądzę aby ścianki baku były tak grube aby wytrzymać podciśnienie wytworzone przez próżnię, choćby słabą.
    Tak sobie myślę

  • 3. dagon
    • 2013-03-21 14:31:36
    • *.net.aduro.pl

    2. mazur81 Wydaje mi sie, ze nie ma takiego pojecia jak "slaba proznia" Proznia to proznia.

  • 4. maks2001
    • 2013-03-21 15:00:03
    • *.ip.euro.net.pl

    mazur81 Wydaje mi sie, ze nie ma takiego pojecia jak "slaba proznia" Proznia to proznia.





  • 5. kempa007
    • 2013-03-21 15:06:23
    • *.rdc.pl

    wiadmo przeciez ze chodzi o podcisnienie, prozni pewnie tam nie bylo idealnej bo takowej nie ma :)

  • 6. kukus
    • 2013-03-21 15:34:01
    • *.241.217.107

    Jak dla mnie to stek bzdur. Czy bak z paliwem może w tak prosty sposób sie rozszczelnić ? Nie wydaje mi sie. Dobrze że ta pompa paliwowa nie wciągła całego baku bo to by był już dramat

  • 7. Jaahquubel
    • 2013-03-21 16:54:26
    • *.mini.pw.edu.pl

    Bak jest raczej projektowany do wytrzymywania nadciśnienia niż podciśnienia. Tak jak samolot konstruowany jest do lądowania na kołach, a nie na "dachu".
    Wyobraźcie sobie samolot, którego pokrywa ładowni jest utrzymywana w zamknięciu przez różnicę ciśnień (w samolocie jest większe ciśnienie, niż na zewnątrz, więc próbuje ono "wycisnąć" pokrywę na zewnątrz, ale ta jest tak skonstruowana, że się od tego tylko dociska i uszczelnia) - gdyby jakimś cudem w samolocie zrobiło się podciśnienie, pokrywa mogłaby zostać wessana do środka - bo nikt jej nie projektował do wytrzymania czegoś takiego. I tak mogło być z jakimś elementem zbiornika (przewód, połączenie jakieś zapewne), który został zassany przez podciśnienie, co zostało natychmiast wykorzystane przez paliwo, które normalnie dało wtedy drapaka.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo