komentarze
  • 12. Kalor666
    • 2013-02-25 11:31:39
    • *.opera-mini.net

    Bardzo sie zdziwię jeśli bedzie tak jak mówi Gutierrez. Przynajmniej 4 zespoły bedą w ścisłej czołówce. Myślę ze na początku bedą rządzić RedBull i McLaren. A Lotus, Ferrari, Merc i Sauber tuż za nimi. Ale to tylko moje zdanie.

  • 13. mazur81
    • 2013-02-25 11:32:33
    • *.bb.online.no

    Tak mi się marzy, żeby Lotus rozjechał RB....Panna Vetelka pewnie by się rozpłakała.

  • 14. Kalor666
    • 2013-02-25 11:33:11
    • *.opera-mini.net

    kokon510- wiesz to na sto procent? Bo nigdzie nie mogę znaleźć info. Dzięki.

  • 15. Kalor666
    • 2013-02-25 11:35:04
    • *.opera-mini.net

    A mi sie marzy żeby RedBull dostawał baty od każdego. Chcialbym np zobaczyć jak Caterham wyprzedza Webbera na starcie ;-)

  • 16. MarTum
    • 2013-02-25 11:38:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Było by niesamowicie gdyby LOTUS miał bolidy zdolne wygrywać. Bardzo chce oglądać ciągłą walkę o podia 4 czołowych ekip: RB , MCL , FER , LOTUS

  • 17. azazel666
    • 2013-02-25 12:15:12
    • *.181.39.69.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    10. 6q47
    ehhhhh jak głowa, taka mowa
    miłego dnia człowieku :)

  • 18. rokosowski
    • 2013-02-25 13:35:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @16 Co niby byłoby w tym takiego niesamowitego skoro już rok temu mieli bolid zdolny do wygrywania?

  • 19. logel999
    • 2013-02-25 15:28:57
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    Red Bull raczej jest faworytem ;d jak rok temu i tak dalej.. Potem hmm Lotus z Mercem , Ferrari i McLarenem

  • 20. logel999
    • 2013-02-25 15:30:04
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    @16
    Do nich dojdzie Merc ;d

  • 21. 6q47
    • 2013-02-25 15:32:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    17. azazel666
    Głowa normalna, uroda standardowa, wnętrze stabilne.
    Moje słowa są proste i jasne - wyjaśnij dlaczego nazwałeś mnie człowiekiem.

  • 22. viggen
    • 2013-02-25 15:45:20
    • *.dynamic.chello.pl

    @18
    Mieli ale przez pól sezonu. Ostatnim wyścigiem, gdzie mieli bolid zdolny do zwyciężania było Węgry. Pomijam Abu Dabi bo tam raczej spryt i doświadczenie Raikkonena pozwoliło na zwycięstwo.
    Do tego jak nawet przyznał Grosjean - na mokrym nie mieli tempa i dlatego Niemcy i UK im słabo poszło.

    @7
    Gregory nie wiem skąd Ty masz te informację ale ciekawe są nie powiem :D
    Po pierwsze.....wiesz ile bolidy miały paliwa - chodzi mi o Lotusa?
    Dwa - długie przejazdy były tylko w środę, gdzie nie padało i w końcu Lotus jechał.
    Trzy - Webber też nie jest wyznacznikiem tempa RBR, mimo wielkiego szacunku do tego kierowcy.
    Pięć - w jednym z dłuższych przejezdów Lotus testował DRD i nowe tylne skrzydło
    Cztery to nie tylko opinie Estebana....
    Blick Szwajcarski - raport Benoita
    1) RBR
    2) Lotus
    3) Mcl
    4) Ferrari

    La Gazzetta dello Sport i opinie Pino Allievi i to samo, z tym że Mercedes 4-ty a Ferrari dopiero 5-te

    To są tylko spekulacje oczywiście ale jeden jest wniosek po tych testach. Najstabilniejsze (równe i szybkie)tempo i najlepiej z oponami obchodzą sie RBR oraz Lotus.
    Wszystko się okażę w Australii.
    Ale wszystko na niebie wskazuję że o tytuł będą walczyć Vettel Raikkonen oraz Alonso. A im punkty będą się starać odbierać Lewis, Jenson i być może Perez z Romain

  • 23. viggen
    • 2013-02-25 15:47:04
    • *.dynamic.chello.pl

    Pomyliłem się w wyliczaniu punktów - wybaczcie :) Ale jest ich pięć a cztery z pięć mi się przestawiły :)

  • 24. viggen
    • 2013-02-25 15:56:11
    • *.dynamic.chello.pl

    Długie przejazdy Lotusa były w czwartek :) Sorry ale szczęśliwi dni nie liczą i się pomyliłem :)

  • 25. frutek05941
    • 2013-02-25 15:59:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    GO GO Lotus!!!

  • 26. Grzesiek 12.
    • 2013-02-25 18:14:45
    • *.cdma.centertel.pl

    10
    Panie Darku , masz rację oczywiście ze za wcześnie ....
    Ale co komu szkodzi pogdybać ?!

    22
    o Matko !!! znowu Ty ..... :D
    Oczywiście że analiza pochodzi z czwartku , gdzie Webber i Roman robili symulacje wyścigu , która pokazała to o czym pisałem ....
    1- nie znam obciążenia paliwem bolidów , bo jego nie lałem . Ale patrząc na same czasy i po tym jak stopniowo one się poprawiały , oczywiste dla mnie jest to że przynajmniej na początku , bolidy były zatankowane pod korek :P
    2 -W zasadzie to się odniosłem wcześniej , bo właśnie w czwartek kierowcy Lotusa i RBR robili symulację . Także Williams .....
    3- Były wyścigi że Webber miał nie gorsze tempo od Vettela ...
    Ale nie w tym rzecz , oczywiste jest że w tego typu symulacjach nikt nie jedzie tempem wyścigowym . Ale jakiś punkt zaczepienia JEST :P
    4 nie wiem kiedy nowinki o których piszesz testował Roman . Ale raczej nie podczas symulacji :P
    5-Dobrze wiesz że układ sił między testami może ulec zmianie . Ja szanuje opinie którzy widzą Lotusa na pozycji nr 2 . bo być może tak i jest . Ale to dopiero początek sezonu pokaże wartość zespołów . Zobaczymy kto co ma w zanadrzu . Ostatnie testy już będą najbardziej miarodajne . Na razie to tylko przedbiegi .
    A coś mi się wydaje że Lotus do tej pory odkrył najwięcej .... z wiadomych powodów ....:P

    A poza tym patrzą na twój układ sił i czwarte miejsce Ferrari . To na jakiej podstawie skreślasz kierowców McLarena ?

  • 27. xdomino996
    • 2013-02-25 18:17:43
    • *.pawluk.org

    Lepiej obstawiać Mercedesa jako 5-6 team niż się rozczarować. Wole się mile zaskoczyć.

  • 28. viggen
    • 2013-02-25 18:43:09
    • *.dynamic.chello.pl

    @26
    1 - zatankowali byli ale nie wiesz w jakieś ilości.
    2- Mieli robić również we wtorek środe (ale problemy z bolidem) oraz w piątek - ale pogoda kiepska. Chodzi o Lotusa.
    3 - no właśnie punkt zaczepienia. To tak jakbyś teraz chciał porównać tempo Ferrari jak jedzie Massa z poprawkami pod Alonso ;)
    4 - nowinki były testowane podczas symulacji właśnie tylko niewiadomo której. Chcą jak najwięcej danych. A dopiero na dłuższych przejazdach mogą sprawdzić jak działą DRD i jak dalej kombinować aby to dobrze zsynchronizować.
    5 - nie skreślam kierowców Mcl. Ale Mcl zaryzykował z bolidem, bo zamiast rozwinąć poprzednią koncepcję to poszli od nowa. Poza tym Button już "marudzi" więc na razie nie jest idealnie. No i Lowe ucieka do Merca.

    PS Lotus nie odkrył wszystkiego. Na ostatnie testy RBR, Lotus i Ferrari przywiozą swoje nowe zabawki które jeszcze nie przetestowali :)

  • 29. viggen
    • 2013-02-25 18:46:05
    • *.dynamic.chello.pl

    Aaaa i jeszcze jedno - brukowiec Auto Motor und Sport donosi, że RBR i LOtus mają od Renault nielegalne mapy silnika....

  • 30. Skoczek130
    • 2013-02-25 18:51:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @sliwa007 - no niestety, Ferrari nie jest tak dobre, jak kiedyś. Przede wszystkim nie mają już pod siebie przepisów. ;)

  • 31. Skoczek130
    • 2013-02-25 18:54:54
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja mimo wszystko stawiam na McLarena. Wyciągnęli wnioski z zeszłego sezonu i tylko oni sami mogą się wyeliminować z walki. W zeszłym byli zdecydowanie najszybsi, jednak brakło konsekwencji, zarówno w ich samochodzie, jak i ich samych. ;)

  • 32. Tilion
    • 2013-02-25 19:28:20
    • *.akademiki.uni.torun.pl

    Nie rozumiem komentujących, którzy myślą, że HAM zrobi z Merca team z pierwszej trójki. Jeśli po 3 wyścigach tak będzie, to oficjalnie przeproszę ;) Dziś twierdzę jednak, że będą co najwyżej walczyć o q3 z Sauberem i Ferrari, bo scuderia nie zapowiada się na team, który będzie w topie od początku, mimo zapowiedzi, że w tym roku będzie inaczej. Będzie tak samo - słabo na początku i nadrabianie po powrocie do Europy. A HAM szybko pożałuje ucieczki z Mcl, jak będzie musiał wąchać spaliny i Buttona i Pereza. Oby Lotus potwierdził formę w Australii.
    Zapowiada się ciekawie

  • 33. Grzesiek 12.
    • 2013-02-25 22:01:47
    • *.cdma.centertel.pl

    28
    Nie trudno sie domyślić z jaką ilością paliwa zaczynali symulację patrząc na czasy kółek ....
    2 Co to za różnica kiedy ? symulacja odbyła się w czwartek , koniec kropka !
    3 Chodzi mi o ogólna prędkość bolidu . A to czy jedzie Massa czy Alonso nie ma większego znaczenia , tak samo jak to że podczas symulacji jechali Roman i Mark ...
    4 Symulacja była TYLKO jedna .... A tak w ogóle wiesz co mam na myśli pisząc symulacja wyścigu ??? .Bo nie ma to nic wspólnego z pojedynczymi nawet dłuższymi wyjazdami :P
    5 Mimo nawet problemów , McLaren wydaje się być bardzo szybki . Poza tym stawiasz ich przed Ferrari .... A później piszesz że o tytuł powalczą KImi , Vettel i Alonso . Więc dla mnie logiczne by było że skoro ich stawiasz przed Ferrari , to również powinieneś widzieć Buttona walczącego o tytuł :P A może gdzieś podświadomie doceniasz klasę Alonso ?!
    Oczywiście że wszystkiego Lotus nie odkrył , przecież nigdzie tak nie pisałem :P

  • 34. viggen
    • 2013-02-25 23:04:35
    • *.dynamic.chello.pl

    @33
    "Nie trudno sie domyślić z jaką ilością paliwa zaczynali symulację patrząc na czasy kółek ...."

    No nie wiem. Sezon 2012 pokazał, że bolidy różnie sie zachowywały przy różnych obciążeniach paliwa. Jedno z pełnym bakiem miało solidne tempo a zmniejszą ilością paliwa traciły do innych i odwrotnie

    2. Chodziło mi o to, że wypadły im dwa dni a DRD trzeba przetestować na dłuższych przejazdach.
    3. Tu masz inne podejście ode mnie. Bo bolid np w Ferrari jest głownie robiony pod Alonso i to on ma być szybki a nie pomocnik Massa. Itd. Kierowcy nr 1 wyciśnie więcej z maszyny niż pomagier
    4. Symulacje były dwie w przypadku Lotusa. RBR już je robił wcześniej podczas testów juz w Jerez.
    5. Nie wiem od kiedy oglądasz F1 ale dalej czuję, że krótko. Button wyciska z bolidu dużo i jest szybki kiedy bolid mu pasuje na 100%. Jeżeli Button nie jest zadowolony z bolidu, to znaczy że nie będzie szybki i McL będzie miał z tym problem. Doświadczenie McL pozwoli im na szybkie poprawki ale też to nie jest reguła. Jenson nie jest złym kierowcą, ale wrażliwym na każde zmiany w bolidzie.
    Co do Alonso nigdy nie napisałem, że jest słaby. Napisałem tylko że nie jest najlepszy ze stawki (co już dawno to piszę) tylko jednym z najlepszych. Alonso i Kimi nie muszą mieć bolidy na 100% pod siebie aby wyciskać z pakietu ile się da i zwłaszcza kiedy to oni są liderami w zespole. Nie myślę tu w przypadku Fina i sezonie 2012 kiedy wrócił z "wakacji" ale tak czy siak się z dobrej strony pokazał. Bo przecież nikt nie oczekiwał, że wróci po 2 latach i będzie najszybszy.
    Róznica tylko między Raikkonenem a Alonso jest taka, że Kimi walczy o nr 1 z kolegą z zespole a Alonso ma już taki problem z głowy, bo wszystko w Ferrari jest pod niego.
    Dlatego napisałem, że o tytuł będą walczyć Vettel Alonso i Kimi. Vettel z pomocnikiem Webbera (ale na pewno nie taką cipką jak Massa), Kimi z równo traktowanym kolegą w zespole oraz Alonso....Ferrari stawia na jednego kierowcę a nie jak Mcl na dwóch i z tego powodu Ferdek ma większą szansę na walkę niż Button w McL. Wszystko co pisze ma logikę a wyciągnięte z fusów.

    Co do Lotusa, nie odkrył najwięcej. Właśnie wychodzi na to, że pokazał najmniej ;)

  • 35. Skoczek130
    • 2013-02-26 08:03:18
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Tillion - niektórzy po prostu nie myślą racjonalnie... ;)

  • 36. Grzesiek 12.
    • 2013-02-26 12:02:02
    • *.cdma.centertel.pl

    34
    Jak się dowiesz co to jest > symulacja wyścigu < to być może pogadamy ...
    Bo inaczej cała ta dyskusja nie ma sensu ... :/

  • 37. viggen
    • 2013-02-26 14:46:30
    • *.dynamic.chello.pl

    @36
    :D
    Odezwał się ten co wie :D
    Z powodu straty dwóch dni musieli nadrobić czas. I były dwie symulacje podczas tego dnia. Krótsze ale dwie. Nie zawsze symulacja wyścigu to cały dystans wyścigu.

  • 38. Grzesiek 12.
    • 2013-02-26 15:28:10
    • *.cdma.centertel.pl

    37
    Masz dane z sufitu .... ? Czy znowu fantazja ponosi ?
    Była jedna składająca się w sumie z 66 okrążeń i z czterema stopami ....
    Dwie symulacje wykonał Williams , z tym że Bottas wykonał tylko 52 kółka . Webber też miał nieco krótszą bo składającą się z 57 kółek ...
    A Ty chłopie się zastanów zanim chlapniesz coś swoim jęzorem , bo za każdym razem w moich oczach stajesz się coraz mniej wiarygodny :P
    A swoje bajeczki wciskaj komu innemu ....

  • 39. viggen
    • 2013-02-26 17:07:47
    • *.dynamic.chello.pl

    Faktycznie się pomyliłem bo nie na tą rubrykę spojrzałem. Przepraszam za pomyłkę.

    Ja piszę bajeczki ?
    A coś Ty napisał? "Ale tylko dlatego , że RBR w pewnym etapie symulacji , jechał wolniej niż mógł że względu na wypalone paliwo . tzn , w pewnym momencie prawie "zatrzymał się w miejscu " z czasami , mimo mniejszego obciążenia paliwem"
    Siedziałeś w garażu RBR że to tym wiesz? Może to się opony kończyły a nie paliwo? A może Webber nie cisnął już na "maksa" tylko inżynier kazał mu coś sprawdzić ? A może jakaś usterka przez co stracłł sekundę? Masz na 100% pewności czy chlapnąłeś żeby chlapnać ?
    Jak się pomylę to potrafię się przyznać a Ty się przyznałeś kiedyś ? Zaraz odwracasz kota ogonem.
    Prawda jest taka, że wierzysz w sukces Alonso co się nie dziwie bo mu kibicujesz ale nie możesz przełknąć tego, że Lotus, który do niedawna był jeszcze w czarnym tyłku teraz jest mocnym zespołem oraz to, że RBR znowu lepiej jak Ferrari.
    Co do tempa RBR i Lotusa.....Nie będę wracać do ostatnich lat ale do co najmniej poprzedniego sezonu? Czy widziałeś na jakiś treningach przed wyścigami aby podczas długich przejazdów RBR czy LOTUS imponowali czasami? Nie! A w wyścigach mieli dobre tempo (w Lotusie nie zawsze).Śmiałeś się z Raikkonena , a teraz jakby wpierniczał Alonso to byś pewnie pękł ze wstydu :) A jest duża szansa na jedno i drugie.

  • 40. Grzesiek 12.
    • 2013-02-26 18:01:17
    • *.cdma.centertel.pl

    Nie ma co przepraszać , tylko na przyszłość podawać prawdziwe fakty , to ja też nie będę miał się czego czepić .... A jak walisz babole , to nie sposób nie zwrócić uwagi , a tym bardziej, jeśli ciągle upierasz się przy swoim , żadna rzetelna rozmowa jest niemożliwa ..
    Bo jeśli już doszliśmy że jednak Lotus wykonał jedną dłuższą symulację , to więcej niż pewne jest to że był zatankowany pod korek ... Bo w przeciwnym razie taka symulacja nie miała by sensu :)

    Co do spadku tempa w RBR , zauważ że to spowolnienie nastąpiło po zjeździe na pit ... i w zasadzie do końca symulacji się utrzymywało :) Więc to raczej nie jest wina kończących się opon . Być może były jakieś drobne problemy z bolidem .. ale to i tak nie zmienia tego że ogólnie tempo powinno być lepsze ....

    Co do mojej wiary w Alonso , chyba jeszcze ani razu w trakcie trwania testów nie próbowałem wmawiać innym ze Ferrari jest najszybsze , czy też na równi z RBR , lub tuż za nim . A Ty ciągle piszesz o wielkiej formie Lotusa i o tym jak to Fin powalczy o tytuł . A to już się nudne robi tym bardziej ze względu na brak wiarogodnych przesłanek . Wystarczy że FIA zabroni mapowania silnika i cała przewaga Lotusa pęknie jak bańka mydlana , nie mówiąc już o innych stratach z tego powodu ...........

    A te pierdoły z ostatniego akapitu .., to nawet szkoda komentować . W przypadku gdyby Fin był przed Alonso w generalce i miał szybszy bolid , to nie mam się czego wstydzić , gdyż nie forsuję tezy o sile Czerwonych . W przeciwieństwie do Ciebie , bo TY na każdym kroku piszesz o sile Lotusa . Więc gdy będzie inaczej ....... to będziesz miał powody do pękania ze wstydu !

  • 41. viggen
    • 2013-02-26 18:57:18
    • *.dynamic.chello.pl

    @40 Jezęli mówimy o tym samym dniu czyli czwartku to jeszcze raz przeanalizuj czasy z tego dnia i jak się utrzymywało tempo RBR a jak Lotusa. Nie do końca masz rację, jak również ze spadkiem tempa RBR. Nie chce mi się tego rozpisywać na części pierwsze ale jak na f1test wejdziesz to zobaczysz o czym mówię.
    Nie zawsze pod korek zaczyna bo zależy ile kółek zakładają i co chcą sprawdzić. Ale wiadomo że symulacje zaczną z dużą ilością paliwa.

    Nigdzie nie wywyższam Lotusa tylko uzupełniam tematy o różne wpisy. Nie jara mnie to aż tak ponieważ tak w pierwszym wyścigu bolidy będą wyglądać inaczej. Pierwszy tutaj napisałem post o tym, że są tylko testy (nie wierzysz, zajrzyj w pierwsze wpisy na teście w Jerez).To Ty ciągle piszesz o tym, że Lotus taki czy siaki i używając jeszcze emotki :P jakbyś szukał jakieś zaczepki.
    Nie oceniam jeszcze bolidów tylko dodaje informacje z różnych źródeł. Nie oceniam ich, tylko podaje opinie różnych speców. A to trzeba wziąć w cudzysłów. A Ty zaraz się wychylasz jak filip z konopii i walisz komentarze.
    To sie wszystko może odwrócić. Ale Allison wydaje się bardzo pewny swojej konstrukcji co może oznaczać że będą silni. RBR jak zwykle dopieścił swoją zabawkę.
    A Ferrari od lat jakoś nie może się złożyć do kupy.

    Co do walki tytułów Raikkonena odnoszę się do moich wpisów z zeszłego sezonu, Gdzie robiłeś nagonkę na Fina i w każdym temacie szukałeś dziury w całym aby się do niego doczepić o byle co.
    Prawda jest taka, że Kimi w tym roku ma ogromne szansę na tytuł a nawet jestem tego pewien.
    A ostatni akapit się właśnie odnosi do Twoich wpisów przez cały rok, więc znowu odwracasz kota ogonem pisząc, że nie będziesz tego komentował.
    Nie będę miał powodów do wstydu, o to się nie martw. Bo nie napisałem że będzie dawał po dupie Alonso bo Lotus nadal nie jest tak wielką ekipą jak Ferrari nie ma takich finansów. Ma wielką szansę o walkę o tytuł i Tobie będzie wstyd a nie mi, bo zawsze się wyśmiewałeś z Raikkonena i zwłaszcza jak ktoś napisał, że w tym sezonie powalczy o tytuł.

    PS Jedynym moim wnioskiem jest to że napisałem to pod koniec poprzedniego sezonu i teraz to też powtórzyłem. O tytuł będzie walczył Alonso Vettel i Raikkonen. Jak sobie przypomnisz Ty oczywiście napisałeś jeszcze kierowców z McL i Mercedesa. (co jeszcze się z Ciebie nabijałem bo każdy spec tak może napisać, i wymienić najlepsze ekipy) Button jedynie powalczy wtedy, gdy będzie miał bolid tip top. Ale jak na razie się to nie zapowiada. W każdym razie sezon jest długi i Mcl może znaleźć receptę na walkę z czołówką. Mimo wszystko Ci 3 kierowcy co wcześniej napisałem będą w czołówce.

  • 42. daniello65
    • 2013-03-10 11:30:53
    • *.dynamic.chello.pl

    chociaz sercem jestem za Lotusem mysle ze ferrari bedzie chcialo zrekopensowac poprzedni sezon ale sezon przed nami i bedzie ciekawie


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo