Lotus odkłada testy DDRS i skupia się na wydechu
Zespół Lotusa po nieudanych próbach ustawienia nowego systemu podwójnego DRS, zrezygnował z dalszych testów nowinki podczas najbliższych Grand Prix.Podczas weekendu na Suzuce inżynierom Lotusa także nie udało się zmusić do prawidłowej pracy nowego systemu i teraz postanowiono przełożyć jego dopracowanie do testów młodych kierowców w Abu Zabi.
„Nie jest łatwo” mówił James Allison, dyrektor techniczny Lotusa dla Auto Motor und Sport. „Zmuszenie systemu do prawidłowego przełączania się z tak ograniczoną liczbą testów jest cięższe niż się spodziewaliśmy.”
„Pozostawimy na razie ten projekt, przemyślimy go i ponownie przywieziemy na testy młodych kierowców do Abu Zabi.”
Na najbliższe GP Korei, zespół Lotusa planuje inny spory pakiet poprawek, który włączał będzie wydech wykorzystujący tzw. efekt Coandy, który z powodzeniem od praktycznie początku sezonu wykorzystywany jest m.in. przez Saubera, Ferrari i Red Bulla.
„Od czasu prezentacji E20 cały czas pracujemy nad wydechem Coandy w naszym tunelu aerodynamicznym” przyznawał Allison. „Jako, że dostrzegliśmy, że korzyści płynące z tego systemu są większe niż naszego aktualnego systemu, jasne stało się, ż musimy go zaimplementować.”
komentarze
1. milion
jak zwykle obudzą się na koniec sezonu jak już będzie pozamiatane.. mimo to trzymam kciuki za jak najwyższe miejsce Kimi'ego
2. rokosowski
Mercedes ma taki wydech od Singapuru, nie "od praktycznie początku sezonu".
3. MarTum
Gdyby mieli taki rozwój jak Red Bull to kto wie.
Stworzyli świetną podstawę ale już ani tego wydechu nie wprowadzili ,ani DDRS.
Konkurencja poszła do przodu ,a u lotusa mamy to samo co we wcześnieszych sezonachj. Coś tam robią kombinują ,a na koniec z tego rezygnują i klapa.
4. Gosu
Czyli wyskoczą w tym wynalazkiem na początku sezonu. Sporo testów w zimie powinno pomóc Lotusowi zrozumieć setup samochodu z tym "ustrojstwem".
Są plusy i minusy takiego zachowania. Minusem na pewno jest odpuszczenie walki w tym sezonie, choć będąc szczerym szanse są niewielkie na mistrzostwo. Plus to zaskoczenie konkurencji na stracie sezonu (jeśli ten wynalazek się sprawdzi) i krótszy czas na kopie systemu dla innych zespołów.
5. 6q47
Powinni skupić się na tych rozwiązaniach, które pozwolą na utrzymanie 3 miejsca w WDC Raikkonen'a i wyrwanie 3 miejsca w WCC.
Na więcej nie mają co liczyć... oczywiście jak Groszek po raz kolejny
zgubi "swoje" punkty, to nie będą w stanie wyrwać Ferrari 3-go miejsca.
Sądzę, że Lotus mając do zrealizowania minimum, o którym napisałem powyżej, nie pozostawi przypadkowi możliwość zrealizowania bardziej ambitnych celów.
Powinni wykorzystać trudne położenie McLarena spowodowane wczesną wymianą pilotów oraz niemal brak rozwoju bolidu Ferrari. Oczywiście Ferrari nie ma zamiaru odpuszczać i brak rozwoju można traktować jako iluzję, która niebawem się skończy...
6. madeo123
Powtórka z zeszłego roku poczatek wspaniały a potem coraz gorzej....
7. nucreativ
Enstone już się poważnie ośmieszają. Mocno liczyłem na nich w 2010, 11 i teraz. I co? DNO! Tam najwyraźniej pracują sami przeciętni inżynierowie. Każdy zespół potrafi przeprojektować swój bolid dla poprawienia osiągów tylko im to nie wychodzi. Zawiodłem się.
8. Tutankhamun
nowinki? Mc'laren wprowadza ,,gumowe,, skrzydlo frontowe, sezon wygrywa Hamilton, po czym Dziadek informuje ze jest to zabronione. .......zapytanie niektorych ekip o dyfuzor, przed sezonem do dziadka, ....nie wolno! wygrywa button z dyfuzorem. itp. itd. od ponad 2 tysi lat w sporcie chodzi o kase i prestiz. mam to w d0pie, wazne ze moge nacieszyc oko.
9. frutek05941
Lotus się stacza, miejmy nadzieje że w porę się zorientuje i wprowadzi jakieś poważniejsze zmiany. A może pracują nad kolejnym sezonem?
10. Jahar
Czyli tak jak myślałem. Lotus nie wygra w tym sezonie nic. Ich strategia jest dziwna bo jeśli zdecydowali się tak duże siły przerzucić na ten ich system to zdało by się go ukończyć i to z zyskiem. Z wydechem również są w tyle i jest już za późno by zrównać się z lepszymi od siebie. W najlepszym wypadku za rok na początku mogą być zaskoczeniem chociaż wątpię i myślę, że to Mercedes będzie silniejszy.
11. viggen
Oj ludzie :)
Lotus przed sezonem zakładał dwie rzeczy:
1) Być na 4-tym miejscu w generalce.
2) Raikkonen najdalej na 8 miejscu w generalce.
Osiągnęli więcej niż zakładali. Czego Wy od nich chcecie? Przecież on nie mają kupy kasy i ciągle nie mają pełnej płynności finansowej.
Teraz za 4-te miejsce będą mieli kasę i za Kimiego - który już przyciągnął sponsorów, którzy pukają do drzwi na sezon 2013.
12. krzysiek000
11. viggen
BMW Sauber też zakładał tylko wygranie jednego wyścigu. Mając szansę na mistrzostwo poddali się całkowicie, bo spełnili swoje zamierzenia. Lotus popełniając ten sam błąd pokazałby jedynie, że nie uczą się na błędach innych.
13. rokosowski
@12 ale jaki błąd, przecież do Korei przyjeżdżają z całą masą poprawek, to że nie wyszło z ddrs to nie oznacza że całkowicie zaprzestali rozwoju, po za tym ja dalej uważam że w Lotusie najsłabszym ogniwem są kierowcy.
14. viggen
@12
Dlatego w miarę możliwości wprowadzą poprawki na Koreę. A dwa - nie ma co porównywać do Ferrari, Mcl I RBR - oni mają znacznie większe środki finansowe na modyfikowanie bolidu w czasie sezonu.
@13
Taaa, jasne, Kubica i Alonso pewnie już by mieli tytuł ;]
A co powiesz o Sauberach ? Wg takiego myślenia oni też są silni, przecież na Spa obydwoje po kwalifkacjach w pierwszej dziesiątce. Na Monzy na podium, na Suzuce na podium. Sergio miał świetne tempo wyścigowe tylko popełnił błąd. Oni też chyba powinni być wyżej.
Lotus wychylił się kilka razy i już wszyscy pokroju Nicki Laudy zrobili ich bardzo szybkich.
A ponadto - Groszek, pierwszy pełny sezon w F1 a Raikkonen - po 2latach przerwy w F1. I nikt nie spodziewał się Raikkonena w kwalifikacji na 4 miejscu, raczej każdy zakładał że skończy jak Schumacher.
A teraz pewnie podpadnę kibicom Roberta ale taka jest prawda - Lotus z tym najsłabszym ogniwem jakim jest dziadek i pijak Kimi osiagnął więcej niż z Kubicą. Przykro mi ale tak jest.
Więc nie nadużywajcie słów- najsłabsze ogniwa, bo tak nie jest. Raikkonen w wyścigu wyciska tyle na ile mu pozwala bolid.
15. iopcio
Co wy chcecie do bolidu ? Bolid jest szybki i niezawodny , tylko kierowcy sa do bani !!
16. głodny
14. viggen
Czy podpadniesz kibicom Roberta czy też nie ,to coś Ci powiem.
R30 a E20 to bolidy zupełnie z innej półki .
Za to duety kierowców porównywalne Pietrov vs Groszek i Robert vs Kimi.
Do tego w tym sezonie Merc i Ferrari są słabsze od Lotusa w tamtym czasie było odwrotnie .
Więc nie pitol bzdur , bo akurat Robert wycisnął ze swojego R30 102% ,a z E20 nie zostało wyciśnięte nawet 101% możliwości .
Pozdrawiam
17. jeffhardywwe
@15
Kierowcy do bani? Ty się jebnij w czoło... Idź kibicować Vettelowi...
18. jeffhardywwe
@Głodny
Nauczysz mnie ustalania tego kto ile wycisnął z bolidu? Patrząc na to wszystko z góry tego określić nie możńa.
19. viggen
@Głodny
Chyba nic jadłeś :)
E20 wywodzi się z prostej linii z R30- najpierw sie dowiedz a potem nie pisz głupot.
Merc jest słabszy owszem ale Ferrari jest mocniejsze. Kolejny który wierzy w manipulację medialną że Alonso pierdzi do dyfuzora dlatego wygrywa. Ehhh....
Siedziałeś w bolidzie i wiesz ile wyciskali ?
Mistrz świata nie potrafi wyciągnąć maksa z bolidu? Ręcę opadają....
Roberta nie porównuj do Raikkonena ale Kimi to wyższa półka.
Nie mówię o partnerze Kubicy. Groszek tak czy siak bierze ustawienia od Raikkonena.
Ale wystarczyło włożyć kij....i coś źle napisać na Roberta, co jest oczywistą prawdą a już ja jestem winny i piernicze bzdury.
20. głodny
19. viggen
Coś Ci się kolego pomyliło .
W prostej linii to R30 wywodziło się ze szrotu R29 i był to też szrot , a E20 natomiast jest kontynuacją rozwojową R31 która była zupełnie inną konstrukcją od R30 .
21. viggen
@Głodny
Nie pomyliło mi sie bo sam tak myślałem na początku sezonu jak Ty. R30 wywodzi sie z R29 a R31 z R30. Na innym forum jeden z wielkich fanów Renault od czasów jeszcze Alonso w sezonie 2005 i 2006 mi to wytłumaczył przytaczając nawet linki.
E20, jest dlatego bo to 20 w F1 bolid pod marką Lotusa.
22. viggen
Pomijam fakt, że w żadnym w nich ani Groszek ani Raikkonen nie maczali nawet palca od nogi i nie mieli nawet 0.5% wkładu przy jego budowie.
23. rokosowski
@19 Groszek może i bierze ustawienia od Raikkonena (co akurat nie dziwi patrząc na jego nikłe doświadczenie) ale w wyścigach prezentuje tempo nieporównywalnie od niego lepsze, mówił o tym sam Kimi, więc wiem że NIE wyciska maksa z bolidu.
24. viggen
@23
Tak jest szybszy ale w kwalifikacjach a nie w wyścigu. O tym mówił Raikkonen.
To znaczy był.
Ale Fin się potrafi przyznać a np inni kierowcy nie.
Poza tym Kimi to kierowca wyścigowy i jak byś czytał uważnie mądrych z F1 wypowiedzi. Kimi woli poświęcić treningu na pozyskanie maksymalnego tempa w wyścigu. Dlatego go quale nie interesują. Lotus nie miał takiego tempa aby wygrać kwalifikacje a potem wyścig, Co za coś.
Lotus ma problem z rozgrzewaniem opon ale przez to właśnie w wyścigu jest zaleta bo oszczędza opony. Gdyby się Lotus skupił na kwale to by stracił tempo.
A kolejna sprawa - sam Eric o tym mówił swego czasu, że mają problemy w kwalifikacjach i jeszcze nie wiedzą dokładnie jak to rozwiazac i szukaja.
25. 6q47
24. viggen
zdanie "... Lotus ma problem z rozgrzewaniem..." nie jest prawidłowo technicznie (paramatry pracy opon) skonstruowane.
Opony muszą być doprowadzone do odpowiedniej temperatury - inaczej możemy pożegnać się z ich "szybkością" oraz z trwałością podczas wyścigu.
Ten problem istnieje podczas Gp rozgrywanych w niskich temperaturach. To jest jednak założenie ustalone w gremium inżyierów pracujących nie tylko nad E20:)
Sądzę, że słowa Boulliera w temacie opon (piękne - w temacie - określenie historyczne he he he) są mówione na odczepnego. Załozenia podczas budowy musiały przewidywać ten stan. W końcu nie są przdszkolakami...
26. viggen
@25
No właśnie założenia poszły sie walić. Bolid miał się delikatnie obchodzić z oponami ale chyba za daleko poszli w tym kierunku.
Zobacz Mercedesa z poczatku sezonu....oni na odwrót. Ich opony aż się przegrzewały i zjadali opony aż im się lusterka trzęsły, Wiele razy w team radio można było posłuchać aby pilnowali temp. opon.
27. viggen
Masz rację ale piszę normalnie aby każdy skumał.
Wiadomo że opony muszą mieć odpowiedni zakres temperatur aby pracowały optymalnie, Niestety Lotusowi właśnie to nie wychodziło i w kwalifikacjach nie mogli tych opon rozgrzać do optymalnych temperatur.
28. viggen
*optymalnego zakresu temperatur.
Ferrari to samo miało w sezonie 2008 i jeszcze kilka zespołów w historii.
29. 6q47
OK Kolego:)
Niestety jutro mam cięzki dzień...
Dobrej nocy.
30. viggen
@29
No jeżeli się ze mną nie zgadzasz, to napisz :) Widać, że z Tobą można na poziomie porozmawiać i jeżeli się mylę, czuję, że dojdziemy po wymianie kilku zdań do porozumienia :)
Ok, dzięki i wzajemnie.
31. rokosowski
@24 Groszek był szybszy w wyścigu w Chinach, Hiszpanii, Kanadzie, Walencji i na Silverstone, Raikkonen był wyraźnie lepszy tylko w Bahrajnie i na Węgrzech. I to nie Lotus ma problem z rozgrzewaniem opon tylko Raikkonen.
32. viggen
@31
A skąd masz takie informację? Owszem w Kanadzie był bo skończył wyżej. W Hiszpanii się mylisz, a w Walencji też. Groszek miał słabsze tempo tylko dlatego był wyżej w wyścigu bo startował z lepszego pola i Vettel na tyle odjechał że Francuz jechał w czystym powietrzu.
Te dane podajesz bo widziałeś w TV czy obserwowałeś podczas wyścigu live timing? Niektóry okrążenia Groszka są tylko lepsze bo jechał w czystym powietrzu. Natomiast tempo wyścigowe przez cały wyścig ma lepsze Raikkonen.
Lotus miał a nie ma problem z rozgrzewaniem, bo po pierwsze - Groszek był kierowcą testowym Pirelli, po drugie, Kimi pierwszy raz jeździ na Pirelli (jak odchodził ich nie było) a po 3cie - na początku sezonu miał problem z układem kierowniczym - nie odpowiadało mu wspomagania.
Kolejna sprawa, przecież wrócił.
Ale racja, Groszek był szybszy i nadal jest blisko Kimiego w kwalifikacjach.
Poza tym nie bierzesz pod uwagę sprawy, ze Groszek jeździł w GP2 a Kimi był na wakacjach.
Najważniejsze, że Fin się przyznał do tego, że Francuz swego czasu był od niego szybszy. Wyobrażasz sobie takie słowa np od Alonso, czy Roberta?
Niektórzy tu nie biorą poprawki na to, że on nie jeździł dwa lata. Ani Alonso ani Kubica po dwóch latach przerwy nie byliby wyżej. Pomijam fakt, że Alonso też obrywał i to grubo od Hamiltona a taka niby łajza Button, który wg wielu poszedł na pożarcie do Mcl potrafił skarcić Lewisa co się Hiszpanowi nie udało.
A i Robert też oberwał nie raz od Heidfielda, chociaż tu nie twierdzę, że Niemiec był lepszy.
33. viggen
I takim myśleniem Vettel też jest słaby bo mają najlepszy bolid a jeszcze nie jest pierwszy.
Niezła teoria.....
34. viggen
Dodam jeszcze na deser że Webber był wyżej na Silverstone i w Monaco jak Vettel i nie raz walnąl best lap oraz z lepszego pola startował jak Seba.
Tylko, że Ferrari sie skupia 100% na Alonso a w Lotusie jest 50/50, bo Eric to manager Groszka. Teraz Kimi jest nr 1 ale Groszek sobie sam na to zapracował. W Lotusie walczą o pozycję nr1 a w Ferrari Massa nawet nie dostał na to szansy, bo jednym z warunków zatrudnienia Hiszpana było że będzie only one. Niektórzy się nawet śmieją, że dla Nando nawet inżynier wyścigowy pracuje.
35. rokosowski
@32 Np stąd mam te dane http:// tnij. org/ sp7w porównanie czasów nie jest jakoś szczególnie trudne. To że Raikkonen miał przerwę nie ma nic do rzeczy, w tym momencie jest od Grosjeana wolniejszy i jest to fakt, być może za rok się to zmieni, tego nie wiem.
36. Qbus81
Lotus "tradycyjnie" zaczyna się gubić w drugiej części sezonu i nie nadąża z wyścigiem zbrojeń.
37. viggen
@35
No i ? Pokazujesz mi Walencje. I co z tego? Przecież napisałem, że Groszek jechał za Vettelem w czystym powietrzu a Kimi był w korku. Trudno to zrozumieć ?
Ja nie patrzę w taki sposób na czasy, w czasie wyścigu na żywo obserwuję kto w jakim sektorze ma jaki czas i jakie klepie kółka, bo wtedy wiesz gdzie jest na torze, kto jest przed nim kto za nim itd.
I nie jest wolniejszy, to że czasami ma słabsze tempo z niczego nie wynika
Jedno co się z Tobą mogę zgodzić, to zobaczymy przyszły sezon. Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej, bo już nie będzie dla nikogo taryf ulgowych ze względu na to że debiutują obydwoje w całkowicie dla nich nowym zespole.
38. viggen
I dalej nie wiem do czego zmierzasz? Chyba do tego, co napisałeś "po za tym ja dalej uważam że w Lotusie najsłabszym ogniwem są kierowcy."
Więc kto Twoim zdaniem mógłby być lepszy? W nowym zespole, po 2 latach przerwy, z nowymi oponami, bez testow przed sezonem, bez bolidu budowanego pod konkretnego kierowce? Z drugim kierowca ktory od Ciebie kopiuje ustawienia, jezdzacy ciagle w bolidach jednomiejscowych, testujacy opony, ze wsparciem zespolu i szefa zespolu?
To jest ta sama sytucja co byla w Mcl w 2007r, Alonso Hamilton. Dwoch nowych kierowcow na nowych oponach itd itp (tylko ze Mak wykradl dane od Ferrari i dlatego jako jedyny zespol w stawce tak szybko mial tempo Ferrari - głownie dane opon Bridstone)
Dla mnie to ta sama sytuacja, tylko ze tam zdolny złoił całkowicie II krotnego mistrza, a tutaj zdolny (omijam wypadki ale jego szybkosc) łoi od czasu do czasu "emeryta" z wakacji.
39. rokosowski
@37 proszę bardzo http:// tnij.org/ sp8s
Ja stwierdzam fakty, Groszek łoi emeryta nie od czasu do czasu tylko całkiem regularnie (oczywiście jeśli pokona chociaż pierwsze okrążenie), to że Raikkonen miał przerwę itd w tym momencie mnie nie obchodzi. Bardzo daleki jestem od rozwodzenia się nad lepszością jednego kierowcy od drugiego, nie widzę w tym większego sensu, to domena psychofanów, niech oni się zabijają. Napisałem że najsłabszym ogniwem w Lotusie są kierowcy ponieważ Raikkonen zazwyczaj jest wolniejszy od Grocha (czyli nie wykorzystuje potencjału) a Grochu choć szybki to znowu nie dowozi punktów przez własne błędy. I tak, uważam że Alonso albo Hamilton w tym samochodzie prowadziliby w mistrzostwach.
40. viggen
@39
I znowu mi wkleiłeś Walencję. Przecież już Ci napisałem na to odpowiedź. Ja o chlebie a Ty o niebie.
Ciągle męczysz jeden wyścig. Nie stwierdzasz faktów, bo napisałem Ci dlaczego w tym wyścigu Groszek miał lepsze tempo. Sytuacja byłaby całkiem inna, gdyby Groszek jechał w korku a Kimi w czystym powietrzu.
Dla przykładu sobie porównaj czasy Massy i Alonso na Monzy. Do 34 okrążenia to głównie Massa ma lepsze tempo. A dlaczego ? Bo Massa jechał z przodu w czystym powietrzu a Alonso się przebijał.
A na GP Węgier, gdy Kimi jechał na początku wyścigu to miał gorsze tempo a od drugiego stintu gdy miał czyste powietrze (na drugim stincie i po wyprzedzeniu Groszka, póki nie doścignął Hamiltona) miał lepsze tempo.
Szanuję Twoje zdanie ale z oceną się nie zgadzam.
A Alonso i Hamilton by prowadzili tym bolidem ? Hmm ciekawe....
Dlaczego podałeś Hamiltona, a nie np Vettela? Bo Hamilton był lepszy od Alonso?
A może Kimi w bolidzie Mcl albo Ferrari w tym sezonie by prowadził na tym etapie w mistrzostwach? To jest tylko gdybanie.
41. mexo4
@viggen
Podziwiam twoją wiedzę i przygotowanie do tematu .Jednak kilka twoich stwierdzeń jest kompletnie bez sensu np.Ani Alonso ani Kubica po dwóch latach przerwy nie byliby wyżej - A TY CO JESTEŚ PROROK ,JASNOWIDZ .Na jakiej podstawie kolego snujesz takie osądy ! To aż nie przystaje tak skrzętnemu statystykowi walić takie osądy na podstawie czego , FUSÓW Z HERBATY !!
42. HamiltonFan
Gadanie głupot ze Kimi jest słabszy od Romka nie liczy się jak ktoś przez chwile pojedzie szybko ale cały wyścig liczy się który do mety dojedzie i tyle na którym jest Kim 4i a Romek 8 i niemal połowa mniej punktów i gadanie że ma mniejsze doświadczenie.
43. viggen
@41
Odpowiadam na głupią zaczępkę. Że Alonso i Hamilton byliby wyżej w kwalifikacji jakby jeździli Lotusem niż obecni kierowcy Lotusa. To jest gdybanie!
Natomiast odnośnie tego co napisałem....a co myslisz, ze byliby wyzej po 2 latach przerwy?
Rozumiem ze jestes kibicem Kubicy a teraz Alonso ale wiecej obiektywizmu.
44. iopcio
Alez ty pusty jestes . Walisz te same slogany dla kazdego z kim rozmawiasz i kazdemu wmawiasz zaslepienie . hahaha
A nie widzisz tego ze sam jestes zaslepiony i nieobiektywny !
Koncza ci sie argumenty idioto , ze wszystkim wciskasz ten sam kit ?
45. mexo4
@viggen
A jednak słaby z ciebie jasnowidz .Po pierwsze nie zczapiłem cię tylko wyraziłem podziw dla twojej wiedzy .A po drugie nie jestem mega fanem ani Kubicy ani Alonso . interesowałem się F1 za nim obaj do niej weszli . A ty kolego jesteś strzasznie wrażliwy !! PROPONUJE PRZEWIETRZYĆ POKÓJ !!!!!
46. viggen
mexo4
Ja napisałem, że odpowiedziałem na głupią zaczepkę ale nie z Twojej strony.
Ani Alonso ani Kubica po dwóch latach przerwy nie byliby wyżej - A TY CO JESTEŚ PROROK ,JASNOWIDZ Na jakiej podstawie kolego snujesz takie osądy !
Na to była moja odpowiedź -Rozumiem ze jestes kibicem Kubicy a teraz Alonso ale wiecej obiektywizmu.
Skoro piszesz z wykrzyknikami, to rozumiem że mnie atakujesz a nie stwierdzasz.
Sorry za nieporozumienie ale tak jak napisałeś tak zinterpretowałem.
@44
Nie wiem do kogo to napisałeś, więc nie będę na to odpowiadał.
47. rokosowski
@40 widzę że jesteś ciężkim przypadkiem no ale jednak spróbuję. Oto znów ta nieszczęsna Walencja:
20. 1:45.310-1:46.585
21. 1:45.767-1:45.507
22. 1:45.338-1:45.284
23. 1:45.018-1:46.046
24. 1:44.722-1:45.031
25. 1:44.451-1:44.728
26. 1:44.695-1:44.828
27. 1:44.148-1:45.051
28. 2:09.020-2:10.443
po lewej Grosejean, po prawej Raikkonen, obaj jadą w czystym powietrzy i mają opony w podobnym stanie, dalszy komentarz zbędny.
Groszek jest szybszy od Raikkonena i w kwalifikacjach i w wyścigach (to że ma połowę punktów Kimiego to inna sprawa) no więc jest oczywiste że Fin nie wykorzystuje potencjału auta, (chyba że groszek jest nowym Clarkiem ale to mało prawdopodobne:)), i powtórzę to jeszcze raz, fakt że miał dwuletnią przerwę mnie nie obchodzi, interesuje mnie tylko jego aktualna forma a nie to co było lub będzie za rok.
48. viggen
@47
A pamiętasz na jakich byli pozycjach na tych okrążeniach ? Od 18-stego okrążenia Grosjean jedzie drugi i ściga Vettela (Vettel był daleko z przodu więc Francuzowi nikt nie przeszkadzał). Od 28 okrążenia mamy SC. Po SC na i restarcie traci pozycje na rzecz Alonso
Kimi miał przed sobą Maldonado, Hamiltona, Rosberga, Buttona, Di Reste i musiał ich wyprzedzać. Nie jechał w czystym powietrzu.
Faktycznie, weźmiesz sobie wyniki po wyścigu i ja gdyby na to spojrzał tak jak Ty teraz, to bym mówił to samo co Ty. Raikkonen dopiero czyste powietrze miał jak ścigał Alonso. Po SC się wlókł za Maldonado i Hamiltonem.
Następnym razem w czasie wyścigu włącz sobie live timing i na żywo obserwuj gdzie kto jest na torze, kto przed nim, jaka sytuacja i jakie kręci czasy w poszczególnych sektorach.
Jedyny wyścig, gdzie Groszek zdominował Raikkonena pod względem tempa wyścigowego była Kanada.
I nie jestem ciężkim przypadkiem. Przyznałem rację, że Groszek był szybszy w kwalifikacjach. Bo teraz trudno powiedzieć, ponieważ na SPA Kimi był wyżej, na Monzy Groszek nie jechał, w Singapurze Groszek Eric i Kimi potwierdzili, że chcąc wycisnąć maksa z pakietu w Fina bolidzie przekombinowali z ustawieniami i Kimi był szybszy na używkach niż na nowych a na Suzuce, Kimi w każdym sektorze był szybszy od Groszka (w kwalach też, ale dał dupy i wyleciał z toru w Q3).
Więc idąc dalej Twoim tokiem myślenia, skoro kierowcy daja ciała, to kto wg Ciebie by lepiej jechał? W kwalifikacjach emeryt Kimi nie był szybki natomiast w wyściagach wyciaga maksa. Zobacz ich wypowiedzi - przewaznie nie mielismy tempa by wygrac albo nie dalismy rady, bo potencjal byl na zwyciestwo W Bahrajnie to zespol zawinil - za pozno czekali na zmiane i Fin mial zbyt duza strate - to samo w Hiszpanii Nadrobil ale zabraklo juz czasu w wyscigu. Pomijam fakt ze Lotus w pierwszych 6-7 wyscigach mial jedne z najdluzszych pit-stopow.
49. viggen
@49
Oj przepraszam, w kwalach na Suzuce Groszek w 1sektorze był szybszy ale tracił w 2 i . Ale raczej wynikalo z ustawien w bolidzie bo Webber byl szybszy od Vettela tez w 1 sektorze jak Massa od Alonso.
W każdym razie dzięki za wymianę zdań i poglądów. Dla mnie temat zamknięty. Pozdrawiam
50. viggen
tracił w 2 i 3 * - tak miało być ;)
51. rokosowski
@48 ja p@#$%^&ę jesteś całkowicie odporny na fakty, w poście nr 39 dałem link do zapisu całego wyścigu ze strony FIA, na 20. okrążeniu samochód z nr 9 (Raikkonen) traci do jadącego przed nim numeru 5 (Alonso) 5,099 sekundy. Różnica stopniowo się zmniejsza do 2.643s na okr 27. Kimi miał przez te okrążenia czysty tor.
W Hiszpanii Raikkonen faktycznie nadrobił na ostatnim stincie 20s (przez 16 okrążeń). Ale Groszek odrobił na tym etapie 24s w 13 okr. Gdyby Raikkonen jechał takim tempem to wygrałby ten wyścig. No ale pewnie ma inny (gorszy) samochód bo jak napisałeś wyciąga w wyścigach maks.
Z mojej strony to tyle, więcej już nie piszę.
52. głodny
21. viggen
Czy kolega byłby na tyle uprzejmy aby jakoś mi to wytłumaczyć , nie mam czasu by w necie wyszukać takich informacji.
Nie jestem inżynierem , nie projektuje bolidów, ale na chłopski rozum w
R30 -
- był F-duct ,podwójny dyfuzor , masa całkowita bolidu 620 kg , przystosowany do opon Bridgestone .
E20 -
-brak podwójnego dyfuzora, brak F-duct , za to doszedł KERS , DRS , masa całkowita 640 kg , opony Pirelli
Dla porównania R31 -
-brak F-duct , brak podwójnego dyfuzora , doszedł KERS , DRS , masa całkowita 640 kg , opony Pirelli
To takie większe zmiany rzucające się mocno w oczy ,a prawdziwego porównania i doznań z jazdy mógłby nam udzielić Kimi bo jeździł wszystkimi 3 modelami .
Całkiem możliwe że gdzieś ,kiedyś ktoś go o to zapytał lub zapyta :) .
P.S
Co do nazwy E20 to też coś od rzeczy bredzisz.
E od Enstone , 20 bo to 20 nadwozie F1 z tej fabryki .
Pozdrawiam .
53. viggen
@53
R30-R31-E20
Wszystko po kolei ewolucja a nie rewolucja. Masa tym się różni że doszedł Kers. Zmiany tylko nastąpiły ewolucyjne - zmiana wydechu, skrzydła przedniego i tylnego oraz zmiany w zawieszeniu i dodany Kers. Z braku kasy nie stać było zespół na calkowicie nowy bolid. To coś takiego jak facelifting samochodów- niby zmiany ale niewielkie. Dlatego R31 był nie tylko prowadzony przez słabych kierowców ale również sam w sobie był słaby. Zespół zbierał dane na oponach Pirelli i stworzył kolejną ewolucją zwaną E20.
Enstone to siedziba Lotusa, dlatego napisałem - 20 bolid Lotusa w F1.
PS
Teraz są takie plotki że Raikkonen przyciągnąl nowych sponsorów na sezon 2013 i będzie w końcu nowy bolid - całkowite zmiany. I w końcu robiony pod kierowców, z którymi jeździł sezon wcześniej.
R30 to spuścizna po Alonso, a R31 to kolejny niewypał, bo ten który pomagał w budowaniu nie skończył jego rozwoju w sezonie - bo wiadomo dlaczego Robert nie jeździł.
Pozdrawiam.
Skończyłem tutaj pisać, gościnnie się tylko zalogowałem.
Udanych ostatnich 5 wyścigów i aby sezon wygrał lepszy.!!!
Narta
54. viggen
do 53
Na Korei będzie w Lotusie nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy. Coś w rodzaju dyfuzora. Koncepcja bolidu czy konstrukcja główna (podłoga) się nie zmieniają, tylko ciagle to zmiany ewolucyjne. Coś jak przejście z dyfuzora na Kersa.
Elo
55. viggen
@51
Jak Ty uważasz, 5 sek jako czyste powietrze...hmmm to super. Ale nie zauważyłeś że Alonso na tych okrążeniach miał dwie wpadki, tzn miał czasówki gorsze o 1 sek. Ale nie ważne, to były pierwsze wyścigi, gdzie Raikkonen jeszcze narzekał na wspomaganie kierownicy. Do tego dodam, że Raikkonen i Groszek zaraz po pit stopach nie łapali jeszcze tempa właściwego, bo Lotus słabo opony dogrzewał.
Co do Hiszpani, Raikkonen jechał ten ostatni stint wcześniej. a dwa, w pierszym etapie wyścigu Kimi miał o wiele lepsze tempo a w drugiej słabsze od Groszka. Pewnie wynikało to z ustawień bolidu z obciążeniem paliwa. W pierwszej części to Kimi bez problemów wyprzedził Groszka, nawet nie było team orders.
A dogonienie kogoś a wyprzedzenia to dwie pary kaloszy.
Uciekam, to już ostatni mój post na tym forum. Byłem tylko gościnnie.
Narciarz wszystkim i oby te 5 ostatnich wyścigów przyniosło wiele emocji.
Groszek to miał czyste powietrze.
56. viggen
PS Od GP Niemiec w wyścigach tempem Fin łoi Groszka, więc potrzebował kilku wyścigów na złapanie rytmu po dwóch latach przerwy na nowych oponach, z pełnym bakiem - a wszystko przez to, że nie ma testów w czasie sezonu a jedynymi testami są treningi przed wyścigami.
57. Skoczek130
@viggen - trudno też tu dywagować. Ile Romek miał "czystych" wyścigów od GP Niemiec?? ;)
58. viggen
@57
Mam tez na myśli kwalifikacje. Wpadki to GP Węgier - Fin sam siebie opierdol... bo nie mógł jak przyznawał skleić dobrego kółka, bo ciągle ktoś mu przeszkadzał. i wypadek na Suzuce. Ale tempo w kwalach i w wyścigu ma już lepsze. Wystarczy patrzeć na czasówki w treningach, w kwalach i w wyścigach (czasy w sektorach) Na Spa to ponad sekunda.
Kurna, dobra koniec. Nie mam czasu. 3 polskie fora to o jeden za dużo :)
Bez odbioru. Ode mnie wszystko!
59. głodny
viggen
Przeczytaj sam siebie we wpisie nr 19 i 53, zrozum sam Siebie i dopiero pogadamy .
60. głodny
Muszę to napisać bo pół nocy się śmiałem.
viggen w poście nr 19 piszesz że E20 jest w prostej linii z R30 . W poście nr 53 już twierdzisz że to była ewolucja a nie rewolucja z R30-R31-E20
Bzdury piszesz i tyle. sam E .Boulier stwierdził że R30 a R31 to zupełnie inna konstrukcja w 92% , wpisz sobie w google F1 R31 i wejdz w strone z tego forum tam masz czarno na białym.
Więc była to rewolucja a nie ewolucja, a E20 miał kilka subtelnych zmian w stosunku co do R31 , więc R30 a E20 to w 100% inna konstrukcja
.
Twoja obrona co do pomyłki z nazwą E20 jest śmieszna bo nie ważne czy właścicielem jest Lotus, Mercedes czy Ferrari ,nazwa E20 jest hołdem dla fabryki w Enstone.
Więc gdyby np Merc tak nazwał to byś napisał że to 20 bolid Mercedesa , więc sam widzisz że bzdury piszesz i się chcesz wykręcić zamiast przyznać że się pomyliłeś .
Lotus sam w sobie jako członek F1 wyprodukował o wiele więcej konstrukcji bolidów niż 20.
Poczytaj dowiedz się i dopiero zwracaj komuś uwagę , a to czy się najadłem czy też nie to nie Twoja sprawa.,
co do wagi bolidów to też racji nie masz bo po odjęciu wagi KERS są lżejsze a nie cięższe .Kers waży około 35kg , więc waga bez KERS to 605kg tak jak pisałem R30 ważył 620kg bez KERS. więc to muszą być inne konstrukcje.
Piszesz dużo ale bzdur, pisz mniej a na temat i podpieraj się FAKTAMI a nie swoimi fantazjami .
61. viggen
@60
Mam nadzieję że nie pękłeś ze śmiechu a na dzisiejsze kwalifikacje nie zaspałeś :)
Rozumiem Twój wkład w szukaniu wszystkich aspektów technicznych bo ja nie mam czasu siedzieć po necie i szukać starych rzeczy.
To jest ten sam bolid - myśl skrótowa. Podstawą w pojazdach mechanicznych jest płyta podłogowa. Ona się nie zmieniła w R30 R31 i E20. To tak samo jak masz VW Golfa V i VI. To jest ta sama konstrukcja tylko inaczej wygląda. Nie wszyscy o tym wiedzą ale VW ograniczył koszty bo podłoga jest najdroższa więc zmienił wygląd technikę ale nie płyty.
Piszę uproszczonymi zdaniami aby uprościć wypowiedź a nie bawić się jakiegoś inżyniera i pokazywać że każda pierdoła się zmieniła.
Konstrukcja bolidów Renault się nie zmieniła. Jeszcze raz piszę- płyta podłogowa jest ta sama (w F1 podłoga). Zmienili tylko resztę do wymogów w przepisach na kolejny sezon. Czyli aerodynamikę. Z tego wynika, że 92% części jest nowych (nowe opony, nowy pakiet, bez f-ductu ale z kersem itd).
Dzisiaj mamy dołożone nowy układ wydechowy wykorzystujący efekt Coandy. Bolid jest ten sam. Ale jakby to wprowadzili w nowy sezon na pierwszy wyscig znowu byloby gadane ze to nowy bolid. Podstawa sie nie zmienila, bo podloga to najdrozszy element pojazdu a ich nie bylo stac na to. Dopiero w przyszlym sezonie ma byc calkowicie nowy bolid od projektu. Tam samo Mcl, Merc beda mieli calkowicie nowy bolid. Bo ich stac na to a Lotusa dopiero bedzie stac.
Co do fabryki - fabryka Lotusa jest w Enstone. Cytat z wkipedii : Nowy samochód oznaczono symbolem E20, jako że jest to dwudziesty samochód wyprodukowany w fabryce w Enstone.
To też uproszczenie myśli. mBank i Multibank to te same banki od zawsze, bo wszystko należy do BRE BANK. Na takiej zasadzie. Co za róznica czy napiszę że w Fabryce Lotusa czy też w Fabryce w Enstone. Jak to jedno i to samo. Przecież fabryka ta nalezy do Lotusa.
To tak samo jak wszyscy dookoła piszą, że Boulier to manager Romain Grosjean.
Prawda jest taka, że Boullier jest prezesem Gravity, ale nie oznacza to, że jest menadżerem Groszka .
Tak samo Lewis Hamilton - jest związany z firmą XIX Entertainment, ale Fuller nie jest jego bezpośrednim menedżerem, tylko ma do tego odpowiednich ludzi, o których jednak się nie słyszy - podobnie jak w przypadku Groszka i Gravity
Bardzo często menedżerowie nie pracują na własną rękę, tylko reprezentują jakąś firmę menedżerską. Menedżer Alonso - Luis Garcia Abad - jest pracownikiem firmy o podobnym profilu co Gravity czy XIX Entertainment, jednak szefa tamtej firmy nie nazywamy menedżerem Alonso, bo nim jest Abad(on też jest managerem Ikera Casillasa).
Co do masy bolidów. Ze względu na KERS minimalna masa w bolidach na sezon 2011 się zmieniła. Musiała być trochę wyższa, ze względu na baterie. A potem są poprawki i inne "gadżety" żeby masę obniżyć wg swojego widzimisia. (bo musi być waga mininalna ale zespół może mieć bolid o większej masie). Tak samo robią producenci aut. Np takie BMW większość przodu ma z aluminium i magnezu a by mieć balans na osie 50:50 to akumulator czy nawet zbiornik na spryskiwacz przesunął do tyłu auta (bagażnik, pod tylne siedzenie).
Pozdrawiam
62. viggen
Skończyłem ten wątek, nie będę się tutaj juz rozpisywał. Rozumiem Twoje niuanse i Twoje zaangażowanie w ten temat. Trzymaj sie. Ja stad uciekam! Dzieki za rozmowe.
Spadam z tego forum, bo bylem tylko gościnnie.
Narta!
63. głodny
vigenn Ty jednak jesteś odporny na wiedzę .
Patrz Swój post nr 21 - wyraźnie napisałeś że to E20 to 20 bolid Lotusa a nie jest to prawdą bo tak jak Ci już napisałem Lotus wyprodukował dużo więcej modeli F1 niż te 20 teraz się wykręcasz mbankam , czy Ty nie potrafisz się do błędu przyznać, tylko będziesz konfabulował kombinował i naginał FAKTY pod Siebie
Sam napisałeś że E20 to bardziej R30 niż R31 , nadal piszesz dużo i bez sensu, czy Ty nie widzisz że bzdury piszesz .
Dalej nie widzisz że Bolid R31 minus waga kers jest lżejszy od R30 bo też jest bez kers
Ja się raz jeszcze pytam w jaki sposób E20 jest bardziej podobny do R30 niż do R31,
Płyta podłogowa też się trochę musi rozmiarami zmienić aby rozkład masy odpowiednio rozłożyć .,sam spód i kształt jest narzucony przez regulamin techniczny więc jasne jest że tu dużo się nie zmienia .
I zrozum że E20 i R30 to są zupełnie inne konstrukcje.
I odpowiadaj na temat , a nie wtrącasz pełno nie potrzebnych wątków nie związanych z tematem o którym piszemy .
64. viggen
Głodny
Napisałem wyraźnie.
Co za róznica czy napiszę że w Fabryce Lotusa czy też w Fabryce w Enstone. Jak to jedno i to samo. Przecież fabryka ta nalezy do Lotusa. 20 bolid w F1 wyprodukowany przez Lotusa. Faktycznie mogłem napisać, że 20 bolid F1 wyprodukowany w fabryce Entsone należącą do Lotusa.
Co za różnica ? Uprościłem to a Ty mnie łapiesz za słówka. Nigdzie nie skłamałem! Jakie naginanie faktów?
Napisałem, że to nie nowa konstrukcja i nie żaden nowy model. Nie skłamałem. Napisałem Ci że wywodzą się w jednej z linii z tego samego. R29->R30->R31->E20. Podstawą jest ta sama konstrucja. Jedna linnia, czy to R29 czy E20 - to jeden grzyb. Na tym samym się opiera.
Nigdzie nie napisałem, że E20 jest bardziej podobne do R30 niz do R31. Słowo jedna linia nie rozumiesz. To modele ewolucyjne a nie rewolucyjne. Nie bylo kasy, wiec zaczeli po spusciznie po Alonso. Calkowicie nowy model ma byc dopiero w 2013r.
Masa to nie tylko podłoga i nie tylko Kers. Zastasowanie mniej/więcej elementów w aerodynamice i masz rózną wagę. Czy to tak trudno zrozumięć?
Łapiesz mnie za słówka bo napisałem że Kubica osiągnął mniej niż Kimi. I taka jest prawda. Mnie to nie interesuje że Polak to rodak patrze na fakty. Zespół zaczał w końcu w siebie wierzyć, Fin przyciąga sponsorów. Mają lepsze wyniki. Kimi usiadł do bolidu który nawet nie znał przed sezonem. Nawet jednej śrubki im nie podpowiedział.
Ferrari też osiagnęło więcej z Raikkonenem niż z Alonso. Mają przynajmniej jeden tytuł. I do tego w pierszym sezonie startów w tym teamie przez Fina, gdzie w tamtym sezonie Mclaren mial o wiele szybsza maszyne. Alonso jeździ 3 lata w Ferrari, i w tym sezonie wszystko wskazuje ze ten nie bedzie tytulu dla Ferrari.
Może ja zacznę łapać Cię za słówka i w jaki sposób Robert może wyciągnąć z bolidu 102%? Co to perpetum mobile!!!??? Jak to obliczyłeś? Masz jakiś wzór? Skąd wiesz że wycisnął maks z pakietu? Skąd wiesz, czy Kimi więcej nie wyciąga? Masz jakieś dane aby to udowodnić?
65. viggen
Kubica sam chciał stamtąd spierniczać - do dzisiaj to Zientarski wspomina. Nie mieli sponsorów i ciągłości finansowej, wiec nie było kasy na nowy projekt od podstaw.
Oczywiście dzisiaj, jak Kimi osiąga lepsze wyniki to od razu że lepszą posiada maszynę bo osiągnął więcej jak Robert. Ale gdyby osiagał wyniki na poziomie Schumachera, kibice by sobie w glowie utwierdzili, ze jednak Robert faktycznie jezdzil złomem.
Czy niektorzy nie moga spojrzec realnym okiem?!
Robert to dobry kierowca ale nie ma blysku, tego czegos.....i nie porownuj Kubicy do Kimiego, Alonso, Vettela. Buttona czy Hamiltona. To sa kierowcy lepsi od Kubicy.Takie sa fakty. Gdyby Robert był taki dobry to by jezdzil w lepszym teamie bo by sie o niego bili. Byl 5 lat w F1 przed wypadkiem.
Ja sie cieszylem ze mamy Polaka w F1. To da wiary innym kierowcom z naszego kraju. Ale nie zrobilem z niego mistrza, jak wielu z kibicow. To solidny dobry kierowca ale nie material na wielkiego mistrza.
Znalazl sie Rodak w F1 a my kibice zrobilismy z niego Schumachera albo Senne. Glodni sukcesow, bo ich duzo nie mamy w sporcie, napedzani przez media.
Tak jak teraz hiszpanska prasa szuka afery ze wypadki Alonso to jakis szwindel.
Ehhh
Bez odbioru.
66. głodny
viggen
Taka różnica że nie jest to 20 model Lotusa czy ty tego nie kumasz, ciężki jesteś .l
Wprowadzasz w błąd i tego nie rozumiesz.
Nie kurde E20 nie wywodzi się z R30 , nie jest do niego nawet podobny i nic z nim wspólnego nie ma.
Jesteś nie reformowalny i nic do Ciebie nie dociera.
Bez odbioru
67. głodny
102% mówią wszyscy fani Roberta w Polsce i za granica a oznacza to e wyciaga z bolidu ile fabryka dala .A nie wszyscy w F1 to potrafia.
68. viggen
No widzisz, jestem niereformowalny :)
Faktycznie, dla ludzi nie mających wiedzy o F1 - moje zdanie mogło wprowadzić w błąd. Tu masz rację. Ale Ty wiesz o tym, ja wiem o tym - więc po co o tym wałkować ?:)
Dalej drążysz temat. Wywodzi się z tej samej lini. @głodny, przecież wiadomo że to nie są te same bolidy. Różnią się. Przecież to gołym okiem widać. Ale słowo. że E20 jest całkowicie nowym modelem/konstrukcją to nie jest dobre słowo. Bo to też wprowadza w błąd. Jest oparty na tej samej konstrukcji jak inne modele R29,30,31 - na tej samej podłodze. Gdyby dzisiejsze E20 było od ołówka i kartki na nowo zaprojektowane to byłoby nową konstrukcją. Dlatego napisałem ewolucja, nie rewolucja.
No szkoda, mamy inne na ten temat zdanie.
No właśnie - 102% przez fanów Kubicy a nie przez specjalistów od F1. Poza tym 100% to jest maks. Nie można wyciągnąć więcej :P
Elo
69. viggen
Dodam jeszcze, że idać Twoim tokiem myślenie w prokejtowaniu bolidu R31 maczał palce Kubica. I też z tego nic wielkiego nie wyszło. bo Nick Heidfield w tym bolidzie nie błyszczał.
Wiec R31 jako podstawa wg Ciebie do E20 dalej jest tym szrotem, który nic wielkiego nie pokazał w sezonie 2011. Ale jakos w 2012 potrafi pokazac.
Znając podejście Twoje do Roberta, zaraz się pewnie będzie smiał, bo porównuje Nicka do Roberta. ale Nick nie jest gorszym kierowcą od Roberta. Może wg fanów Roberta jest gorszy ale niewiele. Tym bardziej, ze patrzac na suche dane to Nick tylko raz na punkty w sezonie przegrał z Kubicą.
70. głodny
viggen zrozum w końcu że R30 i R31 to zupełnie inne konstrukcje.
natomiast E20 jest podobny do R31 , wniosek - E20 nie ma nic wspólnego z R30.
Kubicy w to nie wtrącaj bo nie o tym mowa, a Qick Nick nie mógł błyszczeć w tym bolidzie podobnie jak Fisichella przechodząc w połowie sezonu z Force India do Ferrari, widzisz tu jakąś analogię czy nie.
Zobacz że pierwsze testy w R31 nalezaly do Roberta byl 1 .
71. viggen
E20 ma podłogę R30. To jest element wspólny. Reszta jest inna. Podstawą do budowy R30 był R29. Na tej podłodze skonstruowali R30. Potem podłoga została, stworzyli nowy pakiet i powstał R31. A dzisiaj mamy E20, też w wyniku ewolucji R31.
Ale dobra, nie będę się z Tobą spierał. Skoro twierdzisz że E20 jest nową konstrukcją to nie będę się z Tobą sprzeczał. Ja uważam że nie, bo podstawa na czym się buduje bolid czyli podłoga jest ta sama.
Taką samą analogię widzę, kiedy mówią że Alonso zdeptał Groszka w Renault.
I podobną widzę, kiedy przyszedł Raikkonen do całkowicie nowego zespołu i usiadł do całkowicie nowego bolidu.
Od kiedy testy przed sezonem są miarodajne jeżeli chodzi o prędkość? Jak sama nazwa wskazuje, to testy, gdzie się testuje różne rozwiązania. |W tym roku tez Lotusy bardzo dobrze w testach wychodzily a w pierwszych wyscigach wachaly spaliny za RBR i McL.
72. głodny
viggen mój post nr 20 to to samo co mi piszesz.
Ogarnij się
73. głodny
viggen bądź pozdrowiony i żyj w Swoim świecie.
Nie dogadamy się nawet jak zjemy kilo soli .
3maj się
74. viggen
To samo mogę powiedzieć, że Ty żyjesz w swoim świecie !
Nie no dogadamy się na dzień dzisiejszy.
Ale spoko, postaram się to sprawdzić w innym źródle i na pewno to napiszę. Nawet gdy Ty masz rację.
Bo jeżeli się mylę, to trudno - potrafię się przyznać do błędu.
Pozdro
75. viggen
@75
Ok, biję się w pierś :) Masz rację, R30 i R31 się różnią. Podłoga również się zmieniła głównie za sprawą wydechu w przedniej części podłogi.
E20 jest ewolucją R31.
Przepraszam, że musiałeś nawyrywać włosy z głowy :)
Dzięki za rozmowę i wymianę zdań.
3mka
76. viggen
Czekam jeszcze na jedno info i jeżeli się dowiem czegoś więcej dopiszę.
Pozdro
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz