komentarze
  • 1. SpookyF1
    • 2012-10-01 19:23:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Czy mi się zdaje czy F1 ostatnio produkuje drogi złom? Skrzynie, alternatory....! Awaryjność bolidów sięga zenitu a chcą ciąć jeszcze koszty. Na czym utną? Jak zwykle na jakości! I to ma być sport numer jeden? To jakaś kpina!

  • 2. BLOO
    • 2012-10-01 19:30:35
    • *.tarnow.mm.pl

    proponuje dac kare Vetelowi za zmiane malowania na kasku

  • 3. fanAlonso=pziom
    • 2012-10-01 19:42:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    2 w takim razie za te zmiany by dostał dwucyfrową ilosc kar chyba :)

  • 4. Voight
    • 2012-10-01 19:44:24
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @1. SpookyF1 Nie wiem od kiedy oglądasz F1 ale obecnie awarie są tak rzadkie, że jest to wręcz nudne.

  • 5. Iceman_1
    • 2012-10-01 19:55:42
    • *.zapnet-isp.net

    @ 1. Ogląda chyba od tego roku. Jakby trochę znał się na F1 i przypomniał sobie sezon 2004 co się działo z silnikami Mercedesa to by miał inne zdanie.

  • 6. J@cob
    • 2012-10-01 20:05:33
    • *.cdma.centertel.pl

    1. Kolejny "ekspert" którego życiowym hasłem jest "Nie znam się to się wypowiem". Kiedyś to były wyścigi. Teraz bolidy nie ulegają awarii tak jak kiedyś, ale nie można powiedzieć, że w tym sezonie się wcale nie zdarzyły.

  • 7. Vettel fan
    • 2012-10-01 20:16:44
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2 ciekawe xd

  • 8. Grzesiek 12.
    • 2012-10-01 20:42:00
    • *.cdma.centertel.pl

    Kara to powinna być .... ale dla FIA za przepis zgodny z duchem sportu :D

  • 9. Witek6935
    • 2012-10-01 20:46:41
    • *.199.110.109.in-addr.arpa

    Czy ktoś potrafi wyjaśnić mi to zdanie: "... i aby utrzymać swoje matematyczne szanse na drugi tytuł mistrzowski, na Suzuce będzie musiał sięgnąć po zwycięstwo."? BĘDZIE MUSIAŁ? Przecież do końca sezonu jeszcze 6 wyścigów i aż 150 pkt. do zdobycia! Button ma, na ten moment, stratę 75 pkt. Więc nawet jakby nie zdobyłby ani jednego punktu, a ALO wygrałby w Japonii, to strata będzie 100 pkt, a do zdobycia będzie wciąż 125pkt. Więc "matematyczne szanse" będzie jeszcze miał...

  • 10. Martitta
    • 2012-10-01 21:08:13
    • *.home.aster.pl

    To RedBull ma jeszcze większe szanse na podium. Do tego Lotus i Alonso. Chyba, że Hamilton coś namiesza...

  • 11. PanPikuś
    • 2012-10-01 21:20:52
    • *.dynamic.chello.pl

    Apropo zmian kasków przez Vettela. Zazwyczaj te " jednorazowe" kaski trafiają na akcje charytatywne czy coś , ale zazwyczaj są o tym informacje gdziekolwiek ( wliczam w to anglieslkie strony ) , a tutaj nrzadko kiedy , a zmienia je dość często. Co on z nimi robi ?

  • 12. Vettel fan
    • 2012-10-01 21:44:24
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @11 niektóre kaski ma z poprzednich lat, a jeszcze niektóre mają pododawane jakieś drobiazgi. A pozostałe to nowe robione specjalnie na dany wyścig choćby ten z wszystkimi GP na 2012 rok z nazwami torów. Kiedyś ktoś w wywiadzie zadał mu pytanie co on z nimi robi ale tylko się uśmiechnął. A te które mu nie są już potrzebne oddaje na aukcje a pieniądze przekazuje na szczytny cel. Ale w mediach zawsze są informacje o wpadkach a nie o dokonaniach w szytnych sprawach.

  • 13. devious
    • 2012-10-02 03:23:12
    • *.nplay.net.pl

    @12
    ta aukcje, o których nikt nigdy nie słyszał - w dobie internetu?! jaja sobie chyba robisz :)

    już prędzej sądzę, że on te kaski zbiera i kiedyś jakąś wielką aukcję - to by było fajne :) albo własne muzeum bo ma manię wielkości (żartuję ;p) i już teraz zbiera eksponaty bo wie, że w przyszłości zostanie najbardziej utytuowanym kierowcą F1 i takie muzeum to będzie wielki przebój :]

  • 14. Vettel fan
    • 2012-10-02 08:57:04
    • *.opera-mini.net

    @13Przeprszam bardzo dwa kaski napewno byly na aukcji bo o tym czytalam.

  • 15. Skoczek130
    • 2012-10-02 10:48:37
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ze skrzyniami powinno być jak z silnikami - kilka na sezon i zespół używa je dowolnie. Kara dopiero wtedy, kiedy zużyją wszystkie dostępne. Mam nadzieje, że Jenson ponownie pokaże klasę na Suzuce. W zeszłym roku był poza zasięgiem. :)

  • 16. devious
    • 2012-10-02 12:27:21
    • *.nplay.net.pl

    @14
    dwa kaski to wiesz, każdy kierowca chyba zdążył oddać :) z wcześniejszej wypowiedzi zrozumiałem, że niby wszystkie stare kaski oddaje a z tego co pamiętam miał ich już sporo od 2007...

    no ale spoko, dla kierowcy kask to dość osobisty przedmiot i często się przywiązują do nich :)

    w sumie ciekawie byłoby przeczytac kiedyś artykuł gdzie się podziewają różne kaski kierowców, np. zawsze jakieś trafiaja z powrotem do producenta jako eksponat, część mają zespoły też do swoich muzeów, część jest sprzedawana w aukcjach, na pewno niektórych używają kierowcy cały czas (często to widać jak np. startują w kartingowych zawodach, że przyjeżdżają w starych kaskach np. Kubica czy Alonso pamietam)

    no nic, starczy tego OT :)

  • 17. dexter
    • 2012-10-02 15:23:21
    • *.115.73.247

    @12. Vettel fan
    Kazdy cos zbiera :) Akurat kask dla niego jest marka lub znakiem identyfikacyjnym. Co sie w kaskach Vettela nigdy nie zmienia, to logo Red Bulla na srodku kasku. Sebastian jezdzi praktycznie w standardowym modelu, bez jakichkolwiek extra wymagan tzn. spoilerow lub wysciolki. Odpowiedzialnym za nowe kaski, design, hightech carbonowa skorope, szybe jest inzynier z Arai. Kiedys gdzies ogladalem na ten temat dosc ciekawy program.
    Vettel czasem kilka wyscigow jezdzil w tym samym kasku. (tak bylo w 2011, teraz na kazdy wyscig ma chyba nowy design) Na specjalne wyscigi np. domowy, albo klasyk w Monaco dostaje regularnie specjalne wersje. Ale po kazdym zwyciestwie tego kasku juz nie uzywa, tylko zabiera do wlasnej kolekcji. Ten kask w ktorym wygral mistrzostwo swiata z Abu Dhabi podarowal Dietrichowi Mateschitz.
    Proces projektowania takiego kasku trwa 3-4 tygodnie. A samo lakierowanie 3 dni. Wazny na takim kasku kierowcow F1 jest ciezar farby.
    Sebastian gdy jeszcze jezdzil w gokartach oddal kask do tej samej firmy co dzis.
    Dziewieciu kierowcow w F1 jezdzilo w kaskach z indywidualnym zaprojektowanym desing, w firmie z Salzgitter. Oprocz Vettela, Schumacher, Webber, Barrichello, Massa, Rosberg, Sutil, Heidfeld.
    Tam moze kazdy czlowiek moze zamowic sobie wlasny muster i indywidualne pomalowanie kasku. Koszt to 500-1500 Euro w zaleznosci od modelu.

    W Singapurze Vettel jezdzil z lampkami LED zasilanych bateria. Na kasku mial muster z lampkami LED ktory mial przedstawiac znaki zodiaku rodzicow i jego rodzenstwa. (choc przyznam ze to nie moj gust)

  • 18. dexter
    • 2012-10-02 15:28:28
    • *.115.73.247

    edit: "Tam moze kazdy czlowiek moze zamowic sobie wlasny muster" - tam kazdy czlowiek moze zamowic sobie wlasny muster

  • 19. andi.
    • 2012-10-02 18:38:43
    • *.sin.nokia.net

    Button w tym roku coś ma pecha. W następnym sezonie nie będzie Hamiltona to sobie odbije. Ten rok wydaje się stracony. Jak nie idzie to nie idzie.

  • 20. arkadio morales
    • 2012-10-02 19:55:19
    • *.31.139.34.rybnet.pl

    ogłasza, podobno, konkursy na projekt kasku - coś słyszałem - ponoć jeden z kasków z ubiegłego sezonu zaprojektowała polka - ciekawy temat pod ...wymianę skrzyni

  • 21. andi.
    • 2012-10-02 20:45:50
    • *.sin.nokia.net

    To nie polka projektowała ,tylko miss Ekwadoru:) bardzo ciekawe ,button za kask karę dostał chyba :)

  • 22. Martitta
    • 2012-10-02 21:26:22
    • *.home.aster.pl

    @17 dexter - Porządny zbiór informacji :)

  • 23. andi.
    • 2012-10-02 22:04:36
    • *.sin.nokia.net

    po tym wywodzie dextera ,w kasku spać pójdę chyba i button też w nim śpi pewnie :)

  • 24. Michael Schumi
    • 2012-10-02 23:20:01
    • *.ip.euro.net.pl

    Awarie niejednokrotnie powodowały niesamowite zwroty akcji: GP Hiszpanii 2001: awaria Hakkinenna na ostatnim okrążeniu przekreśla jego zwycięstwo, mimo że był pierwszy, a nad Michaelem mial ok. 35 sekund przewagi.
    Japonia 2006 - awaria Schumiego i wygrana Alonso.
    Węgry 2008 - awaria Massy, do końca mial 3 okrążenia. Tak przegrał tytuł, a swój pierwszy wyścig wygrał Heikki.
    Australia 2006: Button mial chyba 20 metrów do mety, jechał 6 i skończył tak.
    Myślę, że najmniej awaryjnymi autami było Ferrari z 2004 oraz Red Bull z 2011 r.

  • 25. Skoczek130
    • 2012-10-03 10:06:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    McLarena dobiją te skrzynie... ;)

  • 26. Reaglag
    • 2012-10-03 10:34:45
    • *.lo2.opole.pl

    Hamilton też zmienił kask ale na szczęści na lepszy.

  • 27. logel999
    • 2012-10-04 07:28:30
    • Blokada
    • *.tktelekom.pl

    21@
    A Hamilton pecha nie ma ;) ...Obaj mają ;d

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo