2012-05-24 GP Monako - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | J.Button | McLaren | 1:15.746 | 17 |
2 | R.Grosjean | Lotus | 1:16.138 | 19 |
3 | F.Massa | Ferrari | 1:16.602 | 21 |
4 | F.Alonso | Ferrari | 1:16.661 | 23 |
5 | P.Maldonado | Williams | 1:16.820 | 20 |
6 | N.Rosberg | Mercedes | 1:17.021 | 15 |
7 | M.Webber | Red Bull | 1:17.148 | 23 |
8 | K.Kobayashi | Sauber | 1:17.153 | 22 |
9 | M.Schumacher | Mercedes | 1:17.293 | 11 |
10 | S.Vettel | Red Bull | 1:17.303 | 21 |
11 | L.Hamilton | McLaren | 1:17.375 | 19 |
12 | P. di Resta | Force India | 1:17.395 | 21 |
13 | B.Senna | Williams | 1:17.655 | 18 |
14 | N.Hulkenberg | Force India | 1:17.800 | 25 |
15 | S.Perez | Sauber | 1:18.251 | 24 |
16 | W.Pietrow | Caterham | 1:18.440 | 25 |
17 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:18.522 | 22 |
18 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:18.808 | 26 |
19 | K.Raikkonen | Lotus | 1:19.267 | 26 |
20 | T.Glock | Marussia | 1:19.303 | 29 |
21 | H.Kovalainen | Caterham | 1:20.029 | 14 |
22 | C.Pic | Marussia | 1:20.240 | 21 |
23 | P.de la Rosa | HRT F1 | 1:20.631 | 12 |
24 | N.Karthikeyan | HRT F1 | 1:20.886 | 10 |
Button najszybszy w deszczowym Monako
Wbrew prognozom synoptyków pogoda już w czwartek pokrzyżowała nieco plany zespołów F1. Po słonecznym i suchym poranku, po południu nad ulicznym torem zawisły ciemne chmury, z których pokropił deszcz.Najlepszy czas dnia ustanowił Jenson Button, który jako jeden z nielicznych kierowców jeszcze przed mżawką zdecydował się pokonać tor na super-miękkiej mieszance opon Pirelli.
Mniej więcej po 15 minutach na tor zaczęły spadać pierwsze krople deszczu, a kierowcy niechętnie wyjeżdżali na tor. Pod koniec sesji zawodnicy wyjeżdżali już tylko i wyłącznie na oponach przejściowych. Mimo to wielu z nich miało problemy z utrzymaniem przyczepności.
Za Jensonem Buttonem sesję zakończył, cały czas dobrze spisujący się Romain Grosjean z Lotusa, a trzeci czas także odnotowując znaczącą poprawę zaliczył Felipe Massa, który popołudniowy trening zakończył przed Fernando Alonso.
Z piątym czasem dzień zakończył Pastor Maldonado, który dwa tygodnie wcześniej odniósł spektakularny sukces pod Barceloną, wygrywając swoje pierwsze Grand Prix Formuły 1.
Za Wenezuelczykiem sesję zakończyli: Nico Rosberg, Mark Webber oraz Kamui Kobayashi, a czołową dziesiątkę uzupełnili Michael Schumacher i Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton tym razem sesję zakończył z 11 czasem, wyprzedzając Paula di Restę i Bruno Sennę. Drugi z zawodników Force India, Nico Hulkenberg, po południu był 14, przed Sergio Perezem i Witalijem Pietrowem.
Za Rosjaninem sesję zakończyli kierowcy Toro Rosso- Jean Erick Vergne i Daniel Ricciardo, którzy spędzili sporo czasu jeżdżąc po torze na oponach przejściowych. Po tym jak w pierwszym treningi w bolidzie Raikkonena zespół Lotusa wymieniał układ kierowniczy, pogoda po południu jeszcze mocniej pokrzyżowała plany Fina, który dzień zakończył z 19 czasem, pokonując 26 okrążeń.
Dół tabeli wyników tradycyjnie okupowali kierowcy najnowszych zespołów.
komentarze
1. Kalor666
Puszki słabiutko!!! Alonso dla mnie faworytem. Może Raikonnen...? Pogoda może namieszać ;-)
2. TomPo
To tylko testy, nie ma co patrzeć na wyniki, bo nie sądzę żeby np taki HAM był 1,5s wolniejszy od Buttona.
Może MSC jakby w końcu dojechał do mety bez problemów?
Co wyścig to inny zwycięzca więc typowanie ciężkie, zwłaszcza na podstawie testów i to "kropionych".
3. jarko dnb 85
2. TomPo wiadome,ze to tylko testy,ale musisz brać pod uwage,że pgoda popsuła szyki ekipom.wbrew pozorom,to mogło dać sporo zespołom,gdyż na Sobote i Niedziele "synoptycy" zapowiadają właśnie taką aure.
4. rumburak
0.392 mała strata Grosjean do Button który jako jedyny wykręcił czas na super miękkiej mieszance na suchym torze!
5. frutek05941
Massa przed Alonso, szkoda że to tylko trening. Tak poza tym to jeśli będą deszczowe kwalifikacje i wyścig to na pewno będzie ciekawie.
6. Marti
Mnie deszczowe wyścigi odpowiadają, jednak wolę, aby w niedzielę nie padało. Już widzę GP Monaco w dzisiejszych czasach przy odrobinie deszczu, tj. jazda za SC możliwie jak najdłużej, a najlepiej do samego końca.
7. mwhakowscy
Przy odrobinie deszczu SC? Nie przesadzasz? Przy odrobinie deszczu może być tylko ciekawiej. Dopiero ulewny deszcz na torze ulicznym, bez szerokich poboczy może być niebezpieczny. Oby nie. Znalazłem surową deskę i opukuję hi, hi.
8. Marti
7. mwhakowscy - nie przesadzam. W dzisiejszych czasach SC wyjeżdża na tor zanim dobrze zdąży się rozpadać, niezależnie czy na ulicznym torze, czy na normalnym ... ;/
9. Gabriel
8. Nie wspominając o tym, że karzą być na pełnych wetach przy warunkach pozwalających spokojnie jechać na inter ;-)
Oczywiście bezpieczeństwo zawodników jest najważniejsze, ale już bez przesady...
Sepang 2001, Monze 2008, Monaco 2008 jakoś przejechali.
10. saint77
Ja nie jestem zwolennikiem deszczu na jakimkolwiek torze z uwagi właśnie na to co pisze Marti 8.
Jak tylko trochę się rozpada to od razu SC i 10-15 okrążeń "tasiemca".....
Może i ma to swoje uzasadnienie względami bezpieczeństwa, ale nie zmienia faktu że na torze są nudy.
Może niech faktycznie wprowadzą jakieś opony na super deszcz i niech się w deszczu ścigają. Chociaż wtedy widoczność kierowcy jadącego za jakimś bolidem maleje do kilku metrów:)
11. Marti
9. Gabriel - dokładnie tak
10. saint77 - niech im po prostu pozwolą ścigać się na deszczówkach, bo jazda na nich za SC to nie jest ściganie. W przypadku super deszczu i zerowej widoczności należy przerwać wyścig - wiadomo, ale jeśli intensywność pozwala na ściganie, powinni normalnie jeździć.
12. M.Schumacher
@9 Fuji 2007 to był deszcz, albo niemcy 2007
13. cacodemon
11. "niech im po prostu pozwolą ścigać się na deszczówkach, bo..." - przekaż im swoją propozycję, a nuż ją wprowadzą:)
14. Skoczek130
Niejednokrotnie zatrzymanie wyścigu czy wyjazd SC był konieczny. Niedzielnym kibicom może podobac się absolutny chaos, w którym reżyserem jest pogoda. Deszcz dodaje emocji wyścigom, ale kilka takich wyścigów nie miało sensu, kiedy bolid nie był w stanie jechac. ;]
15. Skoczek130
@Marti - nie przesadzaj, aż tak nie było. Akurat Malezja 2009 czy Kanada 2011 to były wyścigi, które musiały zostac wstrzymane. Jeżeli chodzi o Koreę 2010, tam był problem z odprowadzeniem wody.
@Gabriel - taa, bo ty najwięcej wiesz na temat możliwości ogumienia do jazdy. ;]
16. Skoczek130
@Marti - może czasami sędziowie są nadgorliwi, ale lepie w porę zainterweniowac, aniżeli potem oglądac takie widoki, jak w GP Europy 2007. Niby ciekawie, ale to wypaczenie rywalizacji. Takie moje zdanie. Pzdr :)
17. brooda2
Jeśli będzie deszcz to będzie ciekawie .Ja stawiam na Lotusa KR może pokazać pazurki w treningach mu nie wyszło ale ja w niego wierzę
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz