Ecclestone proponuje mistrzowskie podwozia małym ekipom
Im bliżej nowego sezonu tym bardziej aktywny w mediach staje się Bernie Ecclestone. Tym razem ekscentryczny Brytyjczyk podzielił się swoim pomysłem wdrożenia w F1 „klienckich bolidów” [ang. customer car] dla najsłabszych zespołów.Ecclestone czerpiąc doświadczenie z ostatnich trzech lat, kiedy to do drzwi F1 zapukały nowe zespoły, stwierdził, że sport powinien pomóc debiutantom i pozwolić im przez pierwsze trzy lata startów korzystać właśnie z zakupionych od czołowych zespołów, ubiegłorocznych podwozi.
„Jeżeli obniżymy konieczność wydatków, potrzebnych na bycie konkurencyjnymi, oni [małe zespoły] mogą stać się konkurencyjne” wyjaśniał Ecclestone w wywiadzie dla Sky Sports. „Musimy więc im to umożliwić- musimy znaleźć na to sposób.”
„To co proponuję to być może, pozwolić ekipom z dołu stawki jeździć ubiegłorocznymi bolidami innych konstruktorów.”
„Tak więc jeden z wymienionych przez Ciebie zespołów [HRT i Marussia] mógłby jeździć ubiegłorocznym McLarenem, a drugi Red Bullem przez trzy lata, do czasu gdy staną na nogi i wtedy będą musieli stać się konstruktorami.”
„Chodzi o to, aby nie było potrzeby obniżania kosztów, aby odpowiadało to ludziom, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydawanie tylu pieniędzy [co większe zespoły]” dodawał. „Trzeba upewnić się, że regulaminy nie będą im dodatkowo szkodzić.”
Ecclestone w swoim pomyśle zapomniał jedynie, że w szybkim świecie Formuły 1 regulaminy techniczne i wytyczne dotyczące projektowania nowych aut zmieniają się z roku na rok, więc używanie ubiegłorocznej konstrukcji w roku bieżącym często nie jest możliwe.
komentarze
1. ravek29
Boże, jaka bzdura!!!! Może jeszcze Berni otworzy wypożyczalnię bolidów F1???
2. mateos4
Akurat ten pomysł nie jest sam w sobie zły, tylko niemożliwy do zrealizowania
3. czesteriks
Ferrari tworzy zespół juniorski i kupuje nadwozie od RBR by poznać ich tajemnice - czy to ma jakiś sens?
4. Jacko
Skoro narzekamy na różne przesadzone ograniczenia regulaminowe, to również i to ograniczenie nie powinno się nam podobać ;) Jeżeli RBR ma ochotę sprzedać Ferrari swój stary bolid, to dlaczego niby nie? Nie powinno być oczywiście takiego obowiązku, ale pełna dowolność zespołów. To oni włożyli masę pieniędzy w stworzenie bolidu, zespołu i marki, wieć powinni swobodnie decydować co z tym zrobić.
5. skubie
kurcze z wiekiem ma coraz gorzej :D
6. Blaz
Rozumiem pomysł jakiegoś homologowanego podwozia produkowanego na zamówienie FIAprzez firmę X ,które biedniejsze zespoły mogły by wykorzystywać ale kupowanie starszych konstrukcji innych zespołów jest niedorzeczne.
7. arvac44
Gość powinien zmienić dyscyplinę i zająć sie twórczościa kabaretową - co nie powie jest tak głupie, ze aż śmieszne...
8. sliwa007
Niech sobie idą do GP2 jak nie mają kasy, doświadczenia i zaplecza technicznego...
9. ULTR93
@ 4. Jacko w artykule mowa jest o zespołach z końca stawki, czyli HRT i Marussia.
Nikt nie mówił, że Ferrari jest na końcu stawki.!
Kłania się czytanie ze zrozumieniem.
A tak nawiasem mówiąc Bernie powinien oddać tą posadę osobie młodszej, bardziej kreatywnej i nie wymyślającej takich głupot.
F1 to dziedzina sportu, w której tworzy się samemu konstrukcję bolidu, by wygrywać, a nie kupuje się gotowej od innego zespołu.
10. M.Schumacher
@9 ale tam wcześniej ktoś wspomniał o juniorskim zespole ferrari. Sceneria Ferrari Marlboro absolutnie nie jest zespołem z końca stawki. :)
11. M.Schumacher
*Scuderia oczywiście :D jak się pisze z telefonu to takie bzdury wychodzą
12. krzysiek000
9. ULTR93
Oskarżasz innych o brak czytania ze zrozumieniem, samemu nie do końca wiedząc o co chodziło autorowi... Tutaj chodzi, że np. taki McLaren mogłoby kupić Marussię i dzięki temu mieć dostęp do podwozia Red Bulla.
13. rokosowski
@9
"F1 to dziedzina sportu, w której tworzy się samemu konstrukcję bolidu, by wygrywać, a nie kupuje się gotowej od innego zespołu."
taaa a to niby dlaczego? bo ty tak powiedziałeś? kiedyś takie sytuacje były normalne, wiele zespołów korzystało z kupionego sprzętu, choćby tyrrell albo williams który zaczynał w 1969 roku właśnie kupionym brabhamem bt29, to bardzo dobry pomysł tylko wątpię czy najlepsze zespoły się na to zgodzą
14. Jaahquubel
Co innego zacząć od kupionego podwozia, a co innego mieć fory przez 3 lata.
To już lepiej im sypnąć trochę kasy na ludzi, którzy to podwozie sami zrobią.
15. F1fan21
Oj ludzie wy chyba nie wiecie co Bernie zrobił dla Formuły 1...
A co do tego pomysłu nie sądzę aby był właściwy. To jest kwestia chęci i dobrych ludzi. Catherham dołączył do F1 w tym samym czasie co HRT i Marussia. A już w tym sezonie prawdopodobnie będą w środku stawki podczas gdy HRT nie robi nic w tym kierunku(może robią, ale nic nie widac i nie słychac). To samo z Marussią
16. fanAlonso=pziom
haha hehe przecież bodajże od 2009 roku czyli początku anomalii wyglądu bolidów F1 wprowadzili przepis że każdy zespół musi sam zaprojektowac auto i podwozie itp. i STR nie mogło już wtedy korzystac z RBR więc teraz jest im trudniej dogonic zespół hornera chociaż od kierowców torro rosso oczekuje się zwycięzania niemal bo jak nie to zastąpi cię lepszy model
naprawdę posłużę się stwierdzeniem JPM z popredniego newsa - ŚMIECHU WARTE - tak samo było z testami zakozali ich w trakcie sezonu a potem zaczęli przebąkiwac że jednak by się przydały teraz jest tak z zespołami klienckimi
ale jak banda patałachów rządzi na górze to czemu się dziwic
17. ULTR93
Mimo tego to i tak jest nie fair.
Po to zespoły zatrudniają konstruktorów żeby tworzyli bolid dla tego włąśnie zespołu, a nie żeby później ich ciężką pracę sprzedać jakiemuś kiepskiemu zespołowi na końcu stawki.
18. darecky3
15. F1fan21, juz sam nie wiem kto jest smiesniejszy, Ty czy Bernie. Catherham prawdopodobnie bedzie w srodku stawki...hahahahahahaha. Pewnie w polowie sezonu znowu sie zblizy jak w ostatnim sezonie. Lotus nie zrobil postepu tylko srodek stawki tak zdziadzial ze Lotus juz zaczal je lykac. W tym sezonie bedzie podobnie. Sauber, Williams i STR odpusci w polowie i znowu Catherham sie zblizy a reszta bedzie bila brawa jaki to progres zrobili, ....dobre, usmialem sie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz