Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.
ROZUMIEM
komentarze
1. theadzik
Niby zwykła dziura, a prawie doszedłem oglądając to.
2. Warning
@1 Już nie wspomne o tym, że muzyka jak z filmów porno :D
3. theadzik
@2 Może to ta muzyka wywałała taki efekt ;D
Mam nadzieję, że będzie to działać lepiej niż inżynierowie zaplanowali. Nigdy nie kibicowałem Mercedesowi, ale fajnie by było zobaczyć jakieś przetasowanie z przodu stawki.
4. URAN
Teoretycznie jest pięknie. Czy rozwiązanie jest skuteczne musi potwierdzić praktyka. Z niby prostą zasadą działania F-duct wiele zespołów nie mogło sobie poradzić dłuższy czas. Zobaczymy jak będzie z tym wynalazkiem.
5. Timber
theadzik padłem :D
6. ULTR93
Bardzo fajny filmik.
Pokazuje całe działanie W-duct'a i teraz już wiem o co z tym chodzi.
Wielkie podziękowania dla redakcji. ;)
7. kruszon
coś mi tu nie pasuje... pomysł merca, a na filmiku ferrari?
a druga sprawa, o ile się znam, to wjeżdżając w prawy zakręt, obciążamy prawą stronę samochodu. tak? więc powinno powietrze być kierowane na prawą stronę skrzydła? czyżby mała ściema?
8. Makaron
przecież na filmiku dokładnie tak jest. obejrzyj jeszcze raz
9. ULTR93
Jeżeli wjeżdżamy w prawy zakręt to przeciążenie kierowane jest na lewą stronę,a jak skręcamy w lewo to odwrotnie.
Wypróbuj to na własnym przykładzie jadąc własnym samochodem. Rozpędź się do odpowiedniej prędkości i spróbuj wejść w zakręt i zobaczysz w którą stronę Cię będzie "darło".
Tylko zrób to z głową, żebyś mi tu później nie pisał, że przeze mnie rozwaliłeś swoje "cacko".
10. sever
Wjeżdżając w prawy dociskamy lewe koła a prawe się unoszą.
11. sever
P.S. Lewa strona to ta na której nosimy zegarek a prawa to ta od dwóch pedałów.
12. fanAlonso=pziom
ten filmik już był po newsem o prezentacji mercedesa
13. czajan101
....
ciekawy pomysl, jakze bliski temu na co wpadlem... z wyjatkiem tego podziału na lewo/prawo/srodek...
(wierzcie sobie lub nie...)
juz ktorys rok z rzedu.... dmuchany dyfuzor... f duct... kilka innych drobiazgow... to co sobie obmyslilem w wolnych chwilach ma zastosowanie w kolejnym sezonie.. tyle ze obliczone, bardziej dopracowane... bo co ja moge i do czego mi to potrzebne. ja sie chyba marnuje :p
zaczne patentowac swoje pomysly :|
jaki F1 team chce kupic patent na inna wersje f-duct moze ;]? w pelni zgodny z regulaminem ;]
14. hubertus
to będzie bardzo drogi element i jego strata np uderzając w przeciwnika lub bandę może doprowadzić do znacznego uszczerbku budżetu merca
15. sever
@14 już nie mówiąc o kompletnej utracie kontroli nad bolidem.
16. Termik
A ja myślę że to tylko drogi bajer nie wiele wprowadzający do rywalizacji. Trudny w skopiowaniu - Nie wszyscy chyba biorą też pod uwagę wpływ kierunku wiatru na działanie tego cuda.
17. czajan101
martwicie sie o Mercedes AMG Petronas i o kase?
i wcale nie bedzie tak drogo jak myslicie ;]
a kontroli kompletnie tez nie straca bo skrzydło jakie by nie bylo jak sie uszkodzi to nie dziala tak jak trzeba
chyba ze jakies bezuzyteczne czesci odleca, co w przypadku tego skrzydla tez nie zaszkodzi :p
swoja droga ciekawe jak poradzili sobie z syfem ktory tam moze sie dostac i te wszystkie przewody poblokowac ;]
jesli nie wzieli tego pod uwage to sprzedam swoj pomysl ;)
swoja droga mysle ze red bull z tym swoim wlotem powietrza na uskoku poszedl sporo dalej z tym pomyslem ;] i znow beda miażdzyc ;)
18. czajan101
@16 przy tak małym wlocie i tych predkosciach osiaganych przez bolid wplyw wiatru bedzie ~0 ;]
19. sever
@18 zgadzam się w 100%
20. głodny
18. czajan101 , 19. sever Gdyby tak było to nikt by nad tym nie pracował , pieniędzy w to nie wkładał .
Wystarczy 5km więcej uzyskać w zakrętach i na prostej , a jakieś setne na okrążeniu da się urwać, pomnożyć przez ilość okrążeń , co może dać nawet kilka , kilkanaście sekund przewagi , niby nie wiele ale w tym sporcie jednak wiele .
Przypomnę że wlot w McL do F-duct , wielkością też nie powalał a swoje robił :) .
21. sever
@20 czytaj ze zrozumieniem albo idź już spać.
22. natalkaF1
@21 sever
To ty idź spać, nie wiesz wogóle o czym piszesz, nawet nie wiesz jak ogromna ilość powietrza jest tłoczona przez głupi otworek 5x10 cm przy odpowiedniej prędkości, więc nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia :/
23. Neus
Bardzo dziekuje za posluchanie mojego komentarza i wydzielenie tego materialu do osobnego newsa
24. czesteriks
Odnoszę wrażenie , że RBR używa tego od 2 lat - wszyscy myśleli , że to co wystawało z uszkodzonych nosów to linki , a mogły to być przewody doprowadzające powietrze . Cały sezon 2010 zajęło im dopracowanie tego i w zaeszłym roku już haratali po asfalcie . W zeszłym roku na Monza Mark zgubił skrzydło i Ferari zaczęło haratać (może dowiedzieli się , że ta linka ma w środku dziurę . A jeśli chodzi o stabilność działania to proponuję przypomnieć sobie SPA 2010 gdy Vettel wparował w Buttona , jak go zaczęło bujać bo za szybko zmieniał się kierunek (wiatru w dziób ) . Zaczęło go skręcać w lewo a w-duct dodawał w tym samym kierunku docisku ,Vettel musiał mocniej odbić w prawo i w-duct dociążył prawą itd .Takaż to moja teoria .
25. RoyalFlesh F1
24. czesteriks
Głupszej teori nie słyszałem
26. głodny
24. czesteriks
A ja bym obstawiał że Ferrari i RBR po raz pierwszy testowały swój W-duct wtedy jak wybuchła afera z giętkimi skrzydłami.
Standardowe testy na giętkość te skrzydła przechodziły a w zakrętach mocno się wyginały dzięki właśnie W-duct (były przysysane w zakręcie )
27. sever
@22. natalkaF1 gdybyś przeczytała wpis nr 18 do którego odniósł się mój dopis i zrozumiała jego sens ...
28. głodny
27. sever
Przespałem się i zwracam honor , tak podmuchy wiatru nie będą miały żadnego wpływu na przekierowywanie powietrza w odpowiedni kanał :)
22. natalkaF1 Narobiłem zamieszania sorki , faktycznie byłem śpiący i źle zinterpretowałem severa .
29. fezuj
Coś czuje że to więcej picu na wodę by postraszyć konkurencję i naciągnąć ich na dodatkowe koszty niż pożytku w czasie wyścigu. Nawet @1. theadzik zauważył że to h... warte ;)
30. sever
@28 OK nic nie szkodzi- zastanawiam się tylko skąd tyle zapalczywości u Natalki .
31. TomPo
drogie? dziura, wyprofilowany przelot i pare rurek, genialne w swej prostocie ;p
32. natalkaF1
@30 sever
Tu nie chodzi mi konkretnie o ciebie i wcale nie twierdze że merc dzięki swojemu duktowi będzie miał mistrza ale nie lubie tego jak ludzie wypowiadają się na tematy o których nie mają zielonego pojęcia.
33. sever
@32 Natalko a jak Ci się wydaje ?
czy facet który, bronił prace z przepływu laminarnego w układacz dolotowych silników spalinowych należy do tych którzy maję zielone pojęcie?
34. plnf
co to za fajna muza ????
35. plnf
oczywiście ostatnia :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz