FIA modyfikuje strefę DRS
Po dzisiejszych kwalifikacjach FIA postanowiła wydłużyć pierwszą strefę DRS. Przypomnijmy, że pierwsza strefa DRS na torze w Abu Zabi znajduje się pomiędzy zakrętem 7 i 8,a druga za 10 zakrętem.„Z mojego doświadczenia wczoraj, nie będzie lepiej. Próbowałem DRS od wyjścia z 7 zakrętu aż do końca prostej, a i tak trudno było wyprzedzać. W związku z tym wydłużenie strefy DRSo 75 metrów czy o ilekolwiek, nie spowoduje znaczącej różnicy, ponieważ to i tak tylko połowa prostej, to za mało” – skomentował decyzję FIA Jenson Button.
„Dwie strefy DRS są dobre, ale w dalszym ciągu nie będzie łatwo wyprzedzać. Tutaj zawsze wyprzedzanie było trudne. Nie widzieliśmy za dużo manewrów wyprzedzania na prostej. Będzie trochę lepiej, ale czy to wystarczy – zobaczymy”.
Fernando Alonso, piąty kierowca dzisiejszych kwalifikacji, tak skomentował zmiany:
„Jeżeli chodzi o DRS, musimy poczekać do jutra z odpowiedzią. Nasze wrażenia po wczoraj były takie, że dystans strefy jest za krótki, więc FIA zwiększyła go na jutro. Miejmy nadzieję, że to zadziała, ale teraz trudno jest jednoznacznie stwierdzić – musimy poczekać”.
Lewis Hamilton chciałby, aby strefa DRS została wydłużona jeszcze bardziej:
„Może powinni ją wydłużyć jeszcze trochę. Ja nie miałem takich problemów jak Jenson. Jechałem za Toro Rosso, które jest dość szybkie na prostych, używałem DRS, on nie. W momencie, gdy go dogoniłem, było już za późno na wyprzedzanie”.
komentarze
1. Grzesio22
Ciekawe czy to pomoże
2. bossf1
Grzesiu, jeżeli chcesz zabłyszczeć posyp się brokatem a nie wszystko komentujesz
3. jack22
bossF1, ciekawe czy to pomoże;)
4. hubertus
chciałbym DRSu między zakrętami a nie tylko na prostej - było by niebezpiecznie ale tam siedzą ludzie nie cyborgi wiec podejmują decyzję - jeśli była by słuszna i udąło pokonać zakręt to nadrabiają - jeśli jednak by się nie udawało to pułapka zabierała by najgorzej oceniających przyczepność - było by ciekawiej ale jak sądze nie było by bardzeij niebezpiecznie
5. narya
2. to forum jest po to aby komentować. Jeśli ktoś chce pisać pod każdym newsem to jego sprawa.
6. Zirdiel
@4
Ty chyba nie wiesz o czym mówisz. W F1 wszystko jest robione, żeby było jak najbardziej bezpiecznie. Przykładem jest GP Korei podczas, którego stosowano sygnalizację osób, które wyjeżdżały z Pit-Stopów. Czy widziałeś, żeby którykolwiek z kierowców miał otwarte tylne skrzydło w zakręcie? ^^ Aktywacja DRS powoduje spadek przyczepności co za tym idzie - używanie go w zakrętach powodowałoby automatyczny koniec wyścigu.
7. Grzesio22
Bossf1 jak tobie jest potrzebny brokat to juz nie mój problem . I takie pytanie co w tym sezonie osiagnołeś ze sie za bossa podajesz
8. GaRRnek
Dzieci do spania :)
9. Święty
Jeżeli ktoś nie potrafi wyprzedzić innego bolidu korzystając z DRS to znaczy to po prostu, że nie jest na tyle szybki aby go wyprzedzić. Mam wrażenie, że kierowcy o tym powoli zapominają i chcieliby wygrywać wyścigi tylko dlatego, że ich bolid jest szybszy na prostej.
10. matito
Moim zdaniem wyścig będzie ciekawszy...a ciekawość może zostać podwyższona jak Lewis będzie jechał obok Felipe-wtedy emocje gwarantowane
11. Zirdiel
@8
No to pa :D :D :D
12. Haziaj
Święty, a pamiętasz Monze i Hamilton vs. Schumacher ? Hamilton z DRSem był na odcięciu i nie mógł dopaść Schumachera, który nie używał ruchomego skrzydła. Dużo zależy od tego jak masz ustawione przełożenia w skrzyni biegów oraz jak bardzo chcesz ryzykować. Nie sztuką jest wyprzedzić kogoś na końcu prostej opóźniając hamowanie. Sztuka jest opóźnić hamowanie na limicie i jeszcze taką linię jazdy wybrać aby wyjść z zakrętu przed przeciwnikiem. Także jutro może być ciekawie. Tor jest mocno nagumowany ale w nocy może nanieść pyłu i piachu. Z kolei w połowie wyścigu mocno spadną temperatury i zacznie się loteria przy oponach "twardszych" jednak kto trafi ze zmiana przy odpowiedniej temperaturze pojedzie dużo okrążeń z racji niższej temperatury, która oszczędza mieszankę. Czeka nas sporo emocji ;-)
13. hubertus
@6 nie zrozumiałeś mnie - nie chodzi o to iż oni mają jeździć w zakrętach z DRS bez docisku - chodzi mi oto aby mieli wybór - mogę wejść zakręt z DRS i wypaść ale mogę też wejść z zakręt z zamkniętym DRS i mogę go włączyć wcześniej lub później i w ten sposób zaryzykować że wypadnę lub nie - zyskam lub stracę -oczywiście strefa z zakrętem powinna być bezpieczna (pułapka żwirowa lub bardzo szerokie pobocze) tak aby można było w miarę bezpiecznie o ile to możliwe wylecieć z toru
14. belzebub
@13. To może od razu wyprzedzanie umożliwić wyprzedzanie poboczem, hubertus piszesz bzdury, tak się składa, że po wprowadzeniu DRS-u większość kierowców stwierdziła, że zbyt późne wyłączenie/lub wczesne włączenie jest niebezpieczne. A co do pułapki żwirowej to chyba nie jest najlepszy materiał, bo jak się bolid zakopie, to na amen, dobrze kombinujesz, ale idąc Twoim tokiem myślenia, jednak w praktyce byłaby to wolna amerykanka.
15. hubertus
@14 no ale jaka atrakcyjna - wyleci czy nie -trafi innego czy się zakopie - przecież każdy z nich chce dojechać bo są za to punkty które przekładają się na kasę, pytanie czy ktoś zaryzykuje i zyska czy straci po wyjściu z zakrętu
16. hubertus
@14 przecież i tak zamkną DRS na czas zakrętu - chodzi o to aby mogli mieć możliwość skorzystania z niego jeszcze przez chwilę po zakręcie i mogli skorzystać z jego dobrodziejstw lub stracić jeśli popełnią błąd
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz