Pirelli dostarczy poprawioną średnią oponę
Firma Pirelli po dwóch bardzo ekscytujących wyścigach ulicznych w Monako i Kanadzie liczy, że także na ulicznym obiekcie w Walencji opony PZero zapewnią kibicom sporo atrakcji. Na wyścig o GP Europy włoski producent przywiezie miękką i średnią mieszankę opon.„Zużycie opon na tym torze prawdopodobnie będzie dość wysokie ze względu na jego układ, naturę nawierzchni a także warunki pogodowe, które zapowiadają się bardzo ciepłe. Z tych właśnie powodów wybraliśmy średnią i miękką oponę, które powinny dostarczyć ekipom dobry poziom odporności, wiele różnych strategii i około sekundową różnicę w czasach pomiędzy obiema mieszankami.”
Firma Pirelli w Walencji po raz pierwszy w tym sezonie dostarczy zespołom średnią, oznaczoną kolorem białym oponę, którą ze względu na zmianę mieszanki opony twardej przed GP Hiszpanii, także postanowiono wzmocnić.
„Białe opony PZero zostały nieco zmienione w porównaniu do oryginalnej specyfikacji tak, aby nieco poprawić ich żywotność, po tym jak poprawiliśmy ten parametr przed wyścigiem w Hiszpanii w srebrnych, twardych oponach. Nową średnią mieszankę zespoły testowały podczas piątkowych treningów przed GP Kanady, dostarczając nam sporo użytecznych danych.”
komentarze
1. bednara1998
Super
2. Pawekn
Bez sensu, stworzyli szybciej zurzywajace się opony, aby uatrakcyjnić wyścigi i nawet im się to udało. Teraz je wzmacniają, bo się szybko niszczą. Coś tu jest nie halo albo robimy słabe albo mocne opony9pod względem niszczenia).
3. FLV
Nie wydaje mi się, aby zauważalnie wydłużyli ich żywotność. Raczej starają się coś zrobić z tymi kawałeczkami gumy, które zaśmiecają tor.
4. wheelman
Może to nad czym pracują to nagumowanie toru. Albo jestem głupkiem w kwestii opon, albo łamagą z fizyki (albo tym i tym :D), ale ten kierunek rozwoju opon najbardziej mi pasuje.
Ja wiem, oczywiście. Szczątki opon zawsze były porozrzucane na torze, ale czegoś takiego jak w tym sezonie jeszcze nie widziałem.
Może wypowie się ktoś obeznany w tym temacie?
5. walerus
dobra guma nie jest zła - prawa zastrzeżone... ;-)
6. pz0
4. no i masz odpowiedz. Wiekszego autorytetu jak walerus w kwestii gum nie ma na tym forum. Witaj Walerus. Dluuuugo Cie nie bylo. Mam nadzieje ze bedziemy czesciej widzieli Twoje jakze fachowe komentarze dotyczace gumy :-)
7. Lewy_89
@5. witamy wielkiego nieobecnego :D
8. Qbus81
walerus - gdzieś Ty był jak Cię nie było? a wracając do tematu, z gumami nie jest tak źle, Sauberowi momentami wystarczał nawet jeden zjazd na pit-stop, więc nie ma co zbyt kombinować z gumami bo jeszcze przekombinują :)
9. Oskar9
Pirelli stara się wymusić 2 postoje w boksach dlatego trochę wzmocnili oponę. Ale trudno wszystkim dogodzić bo Sauberowi wystarcza czasami 1 postój gdy ferrari zatrzymuje się 2-3 razy.
10. atomic
5@ walerus stawiasz destylat bo parę osób dbało o to by prawo do "dobrej gumy" nie było używane przez osoby trzecie
11. athelas
Przecież Pirelli z tym, że chcą urozmaicić wyścigi to tylko tak na pokaz... Oni po prostu nie umieli zrobić opony tak dobrej jak Brigdestone, stąd słabsze gumy. A inna sprawa, że naprawdę jest ciekawiej dzięki temu.
12. REBELIANT
@11 tez mi się wydaje ze na początku im nie wyszło i żeby zachować twarz cala ta gadka o widowisku jakoś nic o tym nie mówili jak wchodzili do gry ale niema tego złego ...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz