komentarze
  • 1. Łukasz.
    • 2011-06-16 15:24:16
    • *.bialapodlaska.vectranet.pl

    Ciekawe jak ta zmiana namiesza w czołówce i o ile namiesza... niemniej jednak nie powinno być takich zmian w trakcie sezonu.

  • 2. mag93
    • 2011-06-16 15:30:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak inni coś wymyślali to było dobrze bez żadnych zakazów...

  • 3. beltzaboob
    • 2011-06-16 15:35:14
    • *.play-internet.pl

    Żeby to była jakaś nowinka, to bym rozumiał zmianę reguł w trakcie gry, ale patent jest znany mod przeszło 20lat (w różnych konfiguracjach)więc, mimo, że jak mniemam, najbardziej ucierpi na tym RBR w Q3, jestem nieco sceptyczny.... Trochę dziwnie zagrywa FIA w tym wypadku. Z dwustopniowym dyfuzorem nie byli tacy szybcy....

  • 4. REDY
    • 2011-06-16 15:35:14
    • *.pr1-nat.espol.com.pl

    nie fajnie w czasie sezonu zmieniac reguły.

  • 5. razor1
    • 2011-06-16 15:36:01
    • *.dynamic.chello.pl

    spadnie tempo RBR czy nie? jak nie, to teoria, że Bulle mają taką przewagę przez te gazy, dmuchające dyfuzor a koordynowane przez mapping silnika legnie w gruzach. Będzie ciekawie...

  • 6. neuropunks
    • 2011-06-16 15:38:52
    • *.tktelekom.pl

    ZUS tam zmienia cały czas warunki podczas jazdy...

  • 7. RoninRonin
    • 2011-06-16 15:41:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie spadnie, tajemnica Red Bula to w większości coś innego. Aczkolwiek jak by nie było, zmiana reguł w czasie sezonu jest nie fair. Ktoś wyrzuca miliony a oni sobie cyk i zmiana reguł. W SPORCIE tak się nie robi.

  • 8. david9
    • 2011-06-16 16:09:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jeśli to ma być po to, żeby spowolnić RedBulla to nie wypali. Przecież wszystkie zespoły stosują dmuchany dyfuzor więc każdy na tym straci mniej czy więcej. RedBull ma świetną aerodynamikę i bez tego zresztą tak samo było w 2009 kiedy nawet bez podwójnego dyfuzora RedBull był w stanie walczyć o zwycięstwa i podia. Zależy po prostu kto ile korzyści czerpie z tego rozwiązania. Kto może na tym zyskać? Chyba Williams nie ma dmuchanego dyfuzora więc może coś podskoczą ale to na razie tylko takie spekulacje.

  • 9. atomic
    • 2011-06-16 16:39:44
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    najlepiej coś nie legalnego

  • 10. dziarmol@biss
    • 2011-06-16 18:30:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. beltzaboob "Divide et impera" ...według własnego oczywiście uznania.. Ech ten Jean Todt

  • 11. dario71
    • 2011-06-16 18:39:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zmiany wprowadza jak juz Vettel bedzie mial tytul w kieszeni .... wtedy nawet bez dyfuzora jakos sie doczolga do mistrza ;)

  • 12. astrostar
    • 2011-06-16 19:09:56
    • *.pl

    Jak już któryś zespół odstaje (do przodu) od reszty stawki a to za sprawą jakiegoś rozwiązania, to najlepiej rozwiązanie to zakazać. W ten sposób karze się inżynierów za inwencję, twórczość i dobre pomysły. To może wprowadźmy do F1 takie same samochody i pozwólmy na drobne zmiany w ustawieniach. Będzie sprawiedliwie :(
    Jak w polityce tak w każdej innej dziedzinie jestem za całkowitym liberalizmem. Przepisy powinny być tak skonstruowane by zapewniały bezpieczeństwo kierowcom i widzom. I nic ponad to.

  • 13. Krzysztof-n
    • 2011-06-16 19:22:43
    • *.222.224-173.eturbo.pl

    jak? w trakcie sezonu? Jak Brawn wymyślił podwójny dyfuzor to korzystał z tego cały sezon ! Kanał F też był cały sezon to dlaczego ktokolwiek się zgodził na zmianę przepisów w trakcie sezonu ??

  • 14. Krzysztof-n
    • 2011-06-16 19:53:05
    • *.222.224-173.eturbo.pl

    Proponuję projekt i szukam chętnych do prowadzenia. Projekt zakłada założenie strony www . unstable-fia. com miejsce na serwerze mam i moglibyśmy tam prześwietlać wszystkie nietypowe decyzje FIA. Zainteresowanych zapraszam do dyskusji, w razie czego możemy gdzie indziej ustalić szczegóły.

  • 15. zelik76
    • 2011-06-16 20:00:04
    • *.gorzow.mm.pl

    Ciekawe kto to będzie testował??? Żeby się liczyć w stawce za rok trzeba zacząć prace nad bolidem już teraz. Sorry, ale jeżeli te nowinki będą testować Pietrov z Nickiem to LR z Robertem za rok będzie w czerwonej du...e. Ale i tak będę im kibicował, choćby walczyli z HRT czy Lotusem w ogonie. Dobry kierowca potrzebny na gwałt i niech Lopez zacznie myśleć głową a nie portfelem.

  • 16. Leya
    • 2011-06-16 20:30:55
    • *.205.154.25

    kurcze, ludzie mają pomysły a ONI mają na nie zakazy. niech zrobią 20 jednakowych bolidów i niech zawody trwają a po jednym sezonie nikt tego nie będzie oglądał...

  • 17. Piotre_k
    • 2011-06-16 20:49:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widocznie "dmuchane" dyfuzory są tak jednoznacznie wbrew przepisom, że nie do obronienia w przypadku złożenia protestu przez któryś z zespołów, w innym przypadku FIA postąpiłaby raczej jak z kanałem F i podwójnymi dyfuzorami - czyli zakazała od następnego sezonu. Być może odłożenie tego zakazu do lipca miało dać czas na udobruchanie Williamsa i HRT, ale ci udobruchać się nie dali.

  • 18. arassF1
    • 2011-06-16 20:56:26
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    a ja cholera myślałem że o to właśnie chodzi żeby wymyślać coś co pomoże nam wygrywać!!
    zawsze głośno krzyczeli że to swoisty "wyścig zbrojeń" a poźniej wynalazki przenosi się do samochodów cywilnych, teraz co wymyślą to zaraz zakaz.
    nie pojmuję tego!!

  • 19. f.l.u.k.e
    • 2011-06-16 21:39:47
    • *.tktelekom.pl

    Wydaje mi się, że paradoksalnie pomimo iż LR korzysta z dmuchanego dyfuzora na jego zakazie wyjdzie dobrze ponieważ mają świetnie dopracowaną przyczepność mechaniczną co na zakrętach i wyboistych szykanach się bardzo przydaje.

  • 20. matibak
    • 2011-06-16 22:10:05
    • *.play-internet.pl

    Jak dla mnie taka zmiana w trakcie sezonu to totalne wyjście na przeciw tym którym się nie udaj doścignąć red bulla. Niestety ale to wygląda fatalnie. Rok temu pozwolili na kanał f do końca. nie zmienia się zasad w trakcie gry...

  • 21. devious
    • 2011-06-17 03:00:27
    • *.nplay.net.pl

    PRIMO w tekście jest błąd - bo dmuchane dyfuzory będą nadal legalne!!! tylko nie będzie można ich "aktywować" gdy kierowca nei naciska gazu... co można obejść ale o tym na końcu wpisu :)

    co do wyrównania stawki - to się zobaczy... Red Bull przecież jak straci przewagę to tylko trochę w Qual (gdzie mają ponoć specjalny program silnika choć i to nie wiadomo czy jest sektretem ich formy, pewnie mają kilka patentów) - Byki nadal będą w czubie i pewnie będą wygrywac wyścigi... żaden bolid nie opiera się na 1 patencie a dmuchany dyfuzor w zakrętach stosuje cała czołówka więc wszyscy mniej więcej po równo stracą...

    aha i FIA nie zmienia regulaminu w trakcie sezonu bo to byłoby świństwo - tylko doprecyzowali jego interpretację co jest akurat normą i co sezon się zdarza - choć i mnie dziwi trochę ta zmiana... raczej duzo nie zmieni jeżeli chodzi o układ, może ciut wyrówna stawkę ale tytuły i tak już są raczej rozdane - Vettel musiałby się wykazać talentem by taki początek sezonu zaprzepaścić... no way to się nie zdarza ;) nawet jak zacznie tracić punkty to rywale sobie na wzajem będą odbierać i też odpadać w wyścigach...

    więc ja tam nie płaczę - wielka niesprawiedliwość się nie dzieje, ostatecznie nie zakazano konstrukcji dyfuzorów i ich koncepcji bo nadal będą dawać docisk ale tylko gdy gaz będzie wciśnięty... niewykluczone, ze kierowcy znowu będą "kombinować" i np. przygazowywać w wolnych zakrętach a jakiś system będzie w tym czasie odcinał napęd - nie takie cuda juz F1 widziała a wówczas FIA będzie bezsilna - bo przepustnica będzie wciśnięta w zakręcie i dyfuzor bedzie sobei działał w najlepsze :) nie wiem czy da się to wprowadzić i czy dałoby się jeździć w zakręcie z wciśniętym gazem ale jak mówiłem nie takie rzeczy F1 juz widziała więc czemu nie? nie zdziwi mnie to ;)

  • 22. d0lph
    • 2011-06-17 09:25:43
    • *.lerg.pl

    "dmuchanie" dyfuzora przy "odjętym gazie" to IMO żadna innowacja - taka sama zasada wykorzystana była już naście lat wstecz do "dmuchania" turbo w silnikach samochodów WRC - IMO "dmuchanie" przy odjęciu przyspieszenia powinno być zabronione skoro F1 zamierza działać pro ekologiczne

  • 23. URAN
    • 2011-06-17 11:04:10
    • *.adsl.inetia.pl

    Ekologia jest tylko i wyłącznie bardzo wygodnym pretekstem do zniwelowania przewagi RB. Nie zmieniają regulaminu, tylko dopracowują szczegóły! A co za różnica?! Chodzi o załatwienie przy stoliku dla Ferrari tego, czego inżynierowie nie potrafili lub zlekceważyli. Todt jest na pasku Ferrari i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej. Za duża kasa wchodzi w grę aby było inaczej. FIA zachowuje się jak sprzedajna dziwka. Przykre!

  • 24. rafam
    • 2011-06-17 12:17:26
    • *.ip.xcore.pl

    23. URAN zgadzam się w 100%

  • 25. wolny-3000
    • 2011-06-17 15:30:14
    • *.play-internet.pl

    zawsze wydawalo mi sie ze F1 góruje w rozwijaniu wszelkich nowych technologi a tu widze ze za momet wiekszy postep bedzie w kolarstwie, jezeli inne zespoly nie radza sobie to znaczy ze nawet w srodku sezonu trzeba zmieniac przepisy,robia co chca jak na bialorusi

  • 26. leo_
    • 2011-06-17 18:46:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Nawet gdyby miało to przystopować RedBulla, to FIA nie powinna tego robić. Bo to brzydko pachnie.

  • 27. ris
    • 2011-06-19 18:27:15
    • *.86.radiotel.com.pl

    Coraz głupsze pomysły wpadają niektórym do głowy. Chyba czas żeby powoli mysleć o nowej serii bez "opieki" FIA bo jak tak dalej pójdzie to coś mi się zdaje, że Formuła 1 umrze wraz z Bernie Ecclestone czego mu oczywiście nie życzę.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo