Liuzzi: FIA wykazała się zdrowym rozsądkiem
Podczas dzisiejszych kwalifikacji na ulicach Monte Carlo nie pojawił się żaden z bolidów HRT. Vitantonio Liuzzi rozbił swoje F111 w porannym treningu, a w aucie Naraina Karthikeyana pojawiły się problemy z zawieszeniem, których nie udało się wyeliminować. Sędziowie zdecydowali jednak, że zawodników ekipy z Murcji zobaczymy na starcie jutrzejszego wyścigu.„To był trochę rozczarowujący dzień. Wyjazd samochodem w takim stanie nie był bezpieczny, więc musieliśmy dokonać pewnych zmian w zawieszeniu, co spowodowało, że nie mogliśmy wykonać przejazdu podczas kwalifikacji. Z łatwością udałoby się nam zakwalifikować – tak jak w czterech ostatnich wyścigach – nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Dlatego dobrą decyzją ze strony sędziów było dopuszczenie nas do wyścigu”.
Vitantonio Liuzzi
„To był trudny dzień, ponieważ rano miałem wypadek w zakręcie numer 1. Od czwartku borykałem się z kłopotami z balansem – tył nadal sprawia spore problemy. FIA wykazała się zdrowym rozsądkiem podejmując taką decyzję, ponieważ mieściliśmy się w regule 107% w każdym wyścigu od czas GP Australii”.
komentarze
1. jasiek15
zła decyzja. 107 % to 107 %, nie ustanowili czasu - pech ! nie powinno ich byc na starcie, jak dla mnie do polowy wyscigu nie dojada
2. SilverX
mi to obojętne, niech sobie chłopaki pojeżdżą
3. Igor
Ale bylismy wolniejsi od gp2. Złóżmy się na Spykera z 2007, nie będziemy ostatni. Ale to jeszcze epoka przedtaczkowa...
4. Tilion
Pojeździć pojeżdżą i na tak wąskim torze będą przeszkadzać przy dublowaniach
5. Fox_
Heidfeldowi pozwolili pojechać bez qual, więc ten raz im też się należy, tym bardziej z takich powodów jakie są, a nie ze względu na przekroczenie 107%
6. Sasilton
może vettel w któregoś wjecdzie
7. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole:
Liuzzi - Karthikeyan
Kwalifikacje
5 - 0
Dzisiaj żaden z nich nie dostaje punktu.
8. MARTINWTCC
tak racja moze Vettel w ktoregos wjedzie
9. FAster92
To po co ten za przepis 107%, albo egzekwuje sie go od wszystkich albo od nikogo! 5. Fox_ zauważ, że Heidfeld pokazywał przez tamten weekend dobrą formę a HRT cały czas z tyłu są
10. xdomino996
FIA jest smieszna przeciez wiadomo ze nigdy w zyciu by 107% nie zrobili ciekawe na jakich podstawach ich dali do wyscigu. A co do tego tekstu z Vettelem to nie zycze mu tego ale i tak podejrzewam ze jutro ktos wjedzie w HRT...
11. elin
10. xdomino996 - zgodnie z przepisami :
- " jeżeli zawodnik nie mógł przejechać lub ukończyć okrążenia kwalifikacyjnego, to po analizie czasów z treningów, może on zostać dopuszczony do wyścigu ".
12. krzysiek000
11. elin
Tyle że podczas tej analizy muszą sędziowie dojść do wniosku, że ten zawodnik by dał radę się zakwalifikować.
13. xdomino996
11. elin rozumem to ale w przypadku HRT nie było to tak oczywiste jak w przypadku Saubera czy Renualt a po Barcelonie powinni się zastanowić czy chcą tego aby kierowca dublujący skończył na bandzie przez takiego co jedzie 7 sekund wolniej
14. Gosu
Ten tor jest inny niż wszystkie, więc nie ma o czym mówić. W żadnym z treningów kierowcy nie uzyskali granicy 107% więc ? .......
15. elin
Mogę się mylić, ale czy obaj kierowcy HRT nie ustanowili w trzeciej sesji treningowej czasu mieszczącego się w 107 % czasu Q1 ...
Chociaż zgadzam się z Wami - w Monako zespół HRT nie powinien być dopuszczony do wyścigu. Ale, czy faktycznie będą stanowić " zagrożenie " - zobaczymy ...
16. Voight
14. Gosu Czas 107% = 1:20.471
P3
Liuzzi 1:20.115
Karthikeyan 1:20.278
17. arassF1
z taką ilością bolidów i z takimi różnicami w ich możliwościach-to będzie perełka w wahlarzu GP.
18. Marti
W przeszłości, gdy obowiązywała reguła 107% też dopuszczano maruderów do startu, mimo tego, że nie zdołali się zakwalifikować, a ich czasy z wolnych treningów były b. marne i nie mieściły się w 107-miu procentach. Jeśli Bernie zechce mieć na starcie wszystkie bolidy, to będzie je miał, nawet jeśli się nie zakwalifikowały. Akurat w Monaco byłoby wskazane, aby wszyscy wzięli udział w wyścigu ;))
19. jar188
E tam gadanie, więcej bolidów do dublowania to okazja, że będzie ciekawiej.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz