komentarze
  • 1. songohu
    • 2011-02-14 13:26:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w sezonie 2001 będzie tak samo trudne jak do tej pory - do korekty

  • 2. Mad89
    • 2011-02-14 13:44:12
    • *.ar.akademiki.lublin.pl

    jeżeli rzeczywiście będzie równie trudno, to tylko czołowe zespoły będą miały "łatwiej"... a tego bym bardzo nie chciał... inna sprawa że wiązałoby się to także z mniejszą ilością "sztucznych" manewrów

  • 3. robtusiek
    • 2011-02-14 13:54:58
    • *.tktelekom.pl

    Jak dla jeżeli chodzi o rywalizację sportową, to regulowane tylne skrzydło zabija ją doszczętnie lepiej od razu przepuszczajmy kierowców Red Bulla bo są o 1sek.szybsi, nie wspominając o różnych przekrętach które będą mogły się odbywać za sprawą stewardów. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praniu...

  • 4. zdko
    • 2011-02-14 14:12:58
    • *.xdsl.centertel.pl

    3.robtusiek
    Pozwolę się z tobą nie zgodzić, użycie skrzydła jest uwarunkowane "jeżeli na poprzedzającym zakręcie znajdą się w odstępie mniejszym niż 1 sekunda od poprzedzającego bolidu" a to oznacza więcej walki na torze, wyprzedzany kierowca będzie starał się utrzymać przewagę ponad 1s, i w sytuacji gdy ten z tyłu jest na tyle szybszy że zmniejszy stratę poniżej 1s to otrzyma bonus w postaci tylnego skrzydła,

  • 5. skidmarks
    • 2011-02-14 14:35:17
    • *.play-internet.pl

    heh ten Pietrov jeszcze mu krwi napsuje :)

  • 6. theadzik
    • 2011-02-14 14:47:03
    • *.net.stream.pl

    2. Mad89 - nie chcesz, żeby lepsze zespoły miały łatwiej? To trzeba wprowadzić przepis, że wolniejsze zespoły mają 60 sek przewagi na starcie, tak żeby im ułatwić... Po to jest się lepszym, żeby było łatwiej.

  • 7. Mad89
    • 2011-02-14 14:50:55
    • *.ar.akademiki.lublin.pl

    @6 i tak mają przecież łatwo, więc po co im ułatwiać ;] mają przewagę finansową, rozwojową, często też kierowców, a biorąc pod uwagę że wolniejsze bolidy będą miały przypuszczalnie mniejsze szanse na wyprzedzanie, to zdecydowanie jestem "na nie" ;)

  • 8. brelack
    • 2011-02-14 15:07:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mnie osobiscie ten KERS denerwuje... moze i odzyskuje energie z hamowania. Ale strata zwiazana z obciazeniem wagowym bolidu jest wieksza niz zysk zwiazany z dodawaniem sobie konikow mechanicznych. Pokazal to wiliams ktory pojechal lekki bez KERSu.

  • 9. Lanckorona
    • 2011-02-14 15:08:27
    • *.static.korbank.pl

    Ferrari nazwało swój system ruchomego tylniego skrzydła Anty-Pietrov.

  • 10. sly1234
    • 2011-02-14 15:50:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wszystko wyjdzie na torze. Myślę, że jest w tym wszystkim dużo gry. Zespołu sporo ukrywają a o resztę chcą wywalczyć różnymi naciskami. Zobaczymy jak to będzie. Trzeba jeszcze pamiętać o protestach, które mogą wpłynąć na jakieś nowinki techniczne np na wydech Renault. Zobaczymy w praniu jak to będzie wszystko wyglądało. RBR musi dowieść swąją dominację z 2010r. i to jest dla nich wyzwanie. Ferrarka chce odzyskać twarz i przypomnieć, kto rządzi w F1, a pozostałe zespoły tylko czekają na jakieś błędy przeciwników. MC Laren i Mercedes tylko czekają na takie błędy.

  • 11. msf1
    • 2011-02-14 15:56:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No bez jaj Fernando. Skoro wicia był wolniejszy o sekundę, dwie to trzeba było go wyprzedzić a nie piep..yć farmazony. Robert w Singapurze jakoś dał radę wolniejszych wyprzedzić.
    Więc albo nie był wolniejszy i nie dało się przeprowadzić manewru, albo po prostu Pan ALO nie dał sobie z tym rady.

  • 12. konradosf1
    • 2011-02-14 16:18:26
    • *.opera-mini.net

    Zobaczymy jak to będzie w Bahrajnie.

  • 13. kempa007
    • 2011-02-14 16:22:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. msf1Kubica mial wtedy swieze opony, podczas gdy inni jechali do konca na starych... stad jezeli z oponai beda takie jaja jak na testach to moze byc ciekawie...

  • 14. jaacca
    • 2011-02-14 16:36:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mozajka dla Roberta. F1.zone.pl .Dajcie swoje zdjecie Robertowi!!! Jeszcze 10,500

  • 15. robtusiek
    • 2011-02-14 16:38:07
    • *.tktelekom.pl

    4. zdko właśnie o to chodzi fajnie to nazwałeś BONUS... wyobraź sobie taką sytuację wyjętą z innej dyscypliny sportowej: J.Kowalczyk sprint kobiet, ostatnio utknęła za potencjalnie wolniejszymi sprinterkami i też nie mogła przedostać się do przodu ponieważ one ją blokowały, czyli też powinna dostać BONUS kiedy zbliży się na jakąś odległość do przeciwniczki, wydaje mi się że to jest absurd z punktu widzenia rywalizacji sportowej.

  • 16. dick777
    • 2011-02-14 16:40:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślę, że dzięki tym oponom może być arcyciekawy sezon, w którym rządzić będą te zespoły, których bolidy i kierowcy będą potrafili zadbać o opony i które będą miały najlepszych strategów.

  • 17. ziyon
    • 2011-02-14 17:00:07
    • *.77.120.145

    Jakoś FIA niewiele robi aby poprawić widowisko, wygląda to tylko na zawracanie dupy pierdołami kierowcom...

  • 18. masabitumiczna
    • 2011-02-14 17:15:12
    • *.net.pulawy.pl

    sorry za offtop, ale można bez zaproszeń rejestrować się na "RACING-UNDERGROUND.COM" przez najbliższe 7 godzin!!!

  • 19. zdko
    • 2011-02-14 17:40:26
    • *.xdsl.centertel.pl

    15.robtusiek skoro wyzwałeś mnie do tablicy to odpowiadam - powszechnie wiadomo że bolid z przodu ma przewagę w postaci tzw czystego powietrza, tak więc ten bonus to raczej wyrównanie szans, a jeśli chodzi o rywalizację sportową to przecież ten który będzie wyprzedzony na następnym okrążeniu sam może skorzystać z tego samego bonusu, szanse są takie same, musisz być szybszy to wyprzedzisz i reguły są identyczne dla każdego kierowcy. A Justyna też dostaje bonusy sekundowe w swoich startach to raz a dwa z racji bycia liderką PS w biegach masowych startuje z pierwszego miejsca, to też jest bonus.

  • 20. PrzemekF1
    • 2011-02-14 17:45:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie ktoś kto został wyprzedzony a nie jest dużo wolniejszy będzie mógł utrzymywać stratę dzięki temu.Będzie więcej walki, nerwów, wypadków i kar.

  • 21. FAster92
    • 2011-02-14 18:12:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. skidmarks Nie tylko jemu mnie też! 17. ziyon Popieram, wg. mnie FIA nie powinno zakazywać F-duct iitp. co zespoły wykożystywały i udoskonalały podczas GP.

  • 22. FAster92
    • 2011-02-14 21:28:02
    • *.opera-mini.net

    13. A co do ALO i wyprzedzania Petrova trzeba wspomnieć o tym, że Renault wymieniało jednostki napędowe przed GP a ALO miał już 8 jednostkę z dużą ilością km.

  • 23. dominof1
    • 2011-02-14 22:53:58
    • *.garwolin.vectranet.pl

    Ferdek zapamięta Pietrova na długo, a już napewno dopóki nie zdobędzie majstra. :-)

  • 24. do_dyska
    • 2011-02-15 02:16:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    f1 podąża w kretyńskim kierunku
    przepisy dające interpretację dla stewartów wypaczają ten sport
    będzie jak w jeździe figurowej na lodzie, to sędziowie ferują wyroki
    czy nie można określić sensownych parametrów aerodynamicznych i mocy silnika,
    a resztę zostawić inowacyjnym konstruktorom?
    na torze niech kierowca decyduje, czy może bezpiecznie wyprzedzić rywala
    to trochę jak UE w prostwoaniu banana

  • 25. Pietrzej
    • 2011-02-15 08:37:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    24. kiedyś już tak zrobili - a potem grupa B zniknęła z tras :(

  • 26. robtusiek
    • 2011-02-15 09:57:44
    • *.tktelekom.pl

    19. zdko to jeszcze postój pod tą tablicą bo zadam pytania :) Pamietasz GP Brazylii 2008 Kubica & (mogę się mylić) Sutil, prawie przez cały wyścig Kubica wlukł się za nim. Alonso & Petrov 2010, bezradny Alonso dowlukł się za Petrovem na metę przez co stracił tytuł, i wiele innych przykładów blokowań które mógłbym przytoczyć (brak czasu) , teraz do czego zmierzam, przy wprowadzeniu tego systemu Alonso pewnie wyprzedziłby Petrova, więc wypaczałoby wyniki nawet mistrzostwa 2010 (nie mówiąc o tym aby gdzieś po drodze aktywacji tegoż systemu stewardzi zrobili błąd ileż byłoby protestów). Uważam że blokowanie to jest nieodzowny element F1 i bardzo ciekawy, trzeba się wykazać podczas wyprzedzania, a nie sprzętem lub jakimś BONUSEM każdy lepszy będzie mógł sobie wyprzdzać z palcem w tyłku (troszkę przesadziłem), chcemy oglądać walkę, nie tylko bezduszne wyprzedzanie.

  • 27. zdko
    • 2011-02-15 11:25:54
    • *.xdsl.centertel.pl

    26. robtusiek "chcemy oglądać walkę, nie tylko bezduszne wyprzedzanie" - zgadzam się z tobą w 100%, i ta walka będzie, taką mam przynajmniej nadzieję a jak będzie to zobaczymy. Pogadamy po GP Bahrajnu.
    "blokowanie to jest nieodzowny element F1 i bardzo ciekawy, trzeba się wykazać podczas wyprzedzania" - tak zgadzam się, ale do tej pory przewagę miał jadący z przodu i to bardzo dużą, pamiętasz GP Australii 2010 jak Ham doganiał Kub po 1s na okrążeniu, i co z tego - nic Kub go zablokował z łatwością, i w drugą stronę ile to razy Kub miał przed sobą wolniejszego kierowcę i nic nie był w stanie zrobić, to że trzeba się wykazać podczas wyprzedzania - zgoda tylko prawa jest taka że albo masz szybszy bolid o 2s i wyprzedzasz albo jedziesz z tylu, przykład dał Robercik w Singapurze, mając przewagę nowych opon wyprzedzał ale i był jednak i walka i ryzyko no i zabawa (mnie się podobało).

  • 28. Ferrante
    • 2011-02-15 11:58:43
    • *.155.125.129

    Czytając regulamin na ten rok, dotyczy punktu: 3.18.2 The adjustable bodywork may be activated by the driver ... etc. niepokoi mnie jedno stwierdzenie, cytuję: "at any of the pre-determined positions around each circuit". Czy pre-determinowanie, po ludzku nazywając - odgórne ustalenie, bedzie dokonywane przy współudziale kierowców, tak jak w przypadku czasu wykorzystywania ruchomego skrzydła: "The FIA may, after consulting all competitors, adjust the above time proximity in order to ensure the stated purpose of the adjustable bodywork is met."
    Wygląda na to, że nie. Wiadomo że niektóre bolidy dysponujące lepszym pakietem aerodynamicznym, szybciej pokonują niektóre zakręty, inne zaś ze względu na moc silnika, swą przewagę udowadniają na prostych. Zastanawiam się jakie będą kryteria tego pre-determinowania miejsc na torze "do wyprzedzania przy użyciu ruchomego tylnego skrzydła" i jaki wpływ na nie będą miały poszczególne teamy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo