Lotus Renault z drobnymi problemami
Dzisiejsze prace zespołu Lotus Renault rano skoncentrowane były na aerodynamice, po południu natomiast ekipa z Enstone skupiła się na hamulcach i systemie KERS. Niewielkim utrudnieniem był wyciek z R31. Witalij Pietrow – podobnie jak wczoraj – stracił panowanie nad czarno-złotym bolidem, tym razem w zakręcie numer 2. Na szczęście obyło się bez konsekwencji. Jutro za sterami R31 zasiądzie Nick Heidfeld.„Nie przejmowaliśmy się czasami okrążeń – skupiliśmy się na oponach i próbach zrozumienia sposobu w jaki pracują. Rano zajmowaliśmy się również mapowaniem aerodynamiki, potem mnóstwo czasu spędziliśmy na pracy z hamulcami i systemem KERS. Niestety straciliśmy trochę czasu z powodu wycieku wody, co oznaczało, że nie mogliśmy wykonać zaplanowanej na popołudnie symulacji wyścigu. Po trzech dniach za sterami R31 zaczynam czuć się naprawdę komfortowo. W ostatnich dwóch godzinach dzisiejszej sesji znaleźliśmy kilka dobrych ustawień”.
Eric Boullier, szef zespołu
„Drugi dzień w Jerez nie był najłatwiejszy, ponieważ borykaliśmy się z drobnymi problemami technicznymi. Udało się jednak pokonać rozsądną liczbę okrążeń i odhaczyć kilka spraw z listy. Szczególnie owocna była praca z hamulcami i systemem KERS – uczymy się jak wyciągać z nich maksimum. Jutro okazję do przetestowania samochodu będzie miał Nick Heidfeld, co da nam możliwość szczegółowej oceny przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji”.
komentarze
1. V-F1
PET juz przed sezonem testuje wypady poza tor:P troche martwią mnie te czeste problemy techniczne:/
2. TaZu
Jutro okazję do przetestowania samochodu będzie miał Nick Heidfeld co da nam możliwość szczegółowej oceny przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji”.
Eric Boullier sam przyznał że Witek nie nadaje się do testowania nowej konsrukcji, nie ma o tym zielonego pojęcia w dodatku o mało nie rozwalił bolidu.
Mam nadzieje że NIck jutro mu pokaże jak się testuje i jeździ
3. tofik150
no wiesz ale lepiej teraz je wyeliminować niż zeby pojawiły się w trakcie sezonu.
4. F1_Fan
Uważam, że swoim doświadczeniem HEI zrobi wrażenie na Boullierze i reszcie.....w końcu zawodowy tester....
5. V-F1
tylko ze decyzje podejmie Lopez co do HEI w zespole
6. nord77
Fajnie by było w przyszlym sezonie widzieć Roberta i Nicka razem w teamie z całym szcunkiem dla witji-WRACAJ JAK NAJSZYBCIEJ ROBERTO BEZ CIEBIE PUSTKA.
7. hunter35
liczymy na ciebie Nick bo Pietia niepokoi mni swoimi wyjazdami na trawke
8. ripazha8
cos za malo okrazen robia narazie i to mnie niepokoi
9. bozennkamama
kubica w tym sezonie nie wroci do scignia miejmy nadzieje ze w przyszlym jakis dobry team bedzie go chcial
10. bozennkamama
zastanowmy sie w polowie sezonu gdy zawodnik ma punkty i gdy licza sie one do pucharu nikt nie bedzie zamienial zawodnika tym bardziej ze GENI ROBI TO DLA PIENIAZKOW
11. T0X1C
@10 Według twojej teorii HEI w połowie sezonu będzie się liczył w klasyfikacji mistrzostw na np.5 miejscu? NIE PROROKOWAĆ... Bo i tak wszyscy wiemy że Kubica wróci na GP Monaco, a później już nie będzie mu równych!
12. F1mates
nie mogłem się powstrzymać...
http: //www.youtube. com/watch?v= uxnNPlN_ 158&feature=watch _response
szczególnie 2.15-2.28 min. :D:D
13. GrzesB
Słuchajcie - jak Robert nie wróci w tym sezonie to może już nie mieć czego szukać w F1 w liczących się zespołach... On o tym doskonale wie, dlatego też powiedział, że musi wrócić w tym roku... Życzę mu oczywiście jak najlepiej bo jakoś blask F1 sporo na tym straci... a już na pewno dla nas - Polaków. Myślę, że wie o tym zarówno zespół, Morelii jak i Robert...
14. mistrz15
http ://f1zone. pl/news/9056/ mozaika_dla_roberta_-_ przylacz_sie_do_akcji.html pomóżcie tej akcji by zakończyła się sukcesem wystarczy się zarejestrować i dodać zdjęcie
15. nolte
9 i 10 i 13. urzędowy pesymizm to namiastka wiedzy
16. nolte
wracając do wypowiedzi Erica - nie jest chyba zachwycony współpracą z Witią, z kolei Rosjanin robi dobrą minę. Nie przeceniałbym Nick'a, który np. w 2006 roku był dosyć jednostronny w osiągach pod względem typu opon i na twardej mieszance nie jeździł qali prawie wogóle.
17. Kotoski
Dodajcie na facebooku profil Robert Wracaj
18. cavondesign
A mnie się zdaje że Nick wyciśnie z tego bolidu dużo więcej niż Witalij.
Marudziliśmy na niemca w BMW ale trzeba przyznać że to najwłaściwszy zmiennik jaki może być. Właściwy facet we właściwym miejscu. RUS - wieczny numer dwa.
19. tomasz8888
no bez Roberta Kubicy już tak dobrze się teamowi nie powodzi ponieważ Robert jest kierowcą wysokiej rangi i nawet jeśli przytrafi im się fuks że uzyskają dobry czas czy ukończą wyścig z wysoką lokatą to żaden Pietrow czy Senna lub Heidfeld mu nie dorównają,taka jest prawda moim zdaniem.I teraz po fakcie wypadku Kubicy team musi docenić wkład oraz talent Roberta Kubicy bo tylko dzięki niemu lotus renault był na wysokim poziomie.
20. tomasz8888
bo wcześniej mimo że Kubica był kierowcą numer jeden to spychano go na drugi plan,a na pierwszym planie był zawsze niesłychanie Pietrow mimo że jak zawsze spisywał się poniżej oczekiwań i uzyskiwał słabe rezultaty to moim zdaniem była kompromitacja Roberta Kubicy zaś teraz dostali zapłatę i rekompensatę za takie postępowanie.Ja nie mam uprzedzeń ani złego nastawienia do teamu lecz w tym momencie nie jest za późno by zaczęli doceniać talent polaka.
21. Szkodzik
@19/20 co Ty w ogóle pleciesz człowieku? Zespół od zawsze doceniał i docenia Roberta i jasno mówi jaka jest rola Roberta a jaka Pietrova, chyba mówisz o całkiem innym zespole...
22. Cyba23
19/20
No kolego niestety nie mogę się z tobą zgodzić Robert zawsze miał wielki uznanie w LRGP a to ze Witia częściej był pokazywany na różnych imprezach w ostatnim czasie (bo mniemam ze o tym mówisz) to oczywiste sponsorzy chcą zobaczyć swojego Witka za którego wybulili kupę kasy. Ile było wypowiedzi szefostwa o Robercie żeby daleko nie szukać ostatnio wspominał Boulier o diamencie który trzeba jedynie odpowiednio szlifować. Mnie trochę martwią awarie i dość słaba postawa Witka ale zobaczymy jutro co Nick pokaże
23. staszeka
17. dodajcie? czemu ''dodajcie'' a samemu nie mozesz. przeciez ta osoba ktora to doda jest taka sama osoba jak ty. tak samo ważna. ty mozesz zrobic dla innych tyle samo ile inni dla ciebie. wystarczy tylko chcieć. a lenistwo trzeba przezwyciężyć
24. modafi
He he Heidfeld tak się rozmienił na drobne, że zaczyna wyrastać w F1 jako najlepszy najemnik. Gdy ktoś potrzebuje kierowcy idzie do Nicka, a ten niewiele się zastanawiając wsiada w samolot :)
25. piotrek74
Jak pamiętam to ustawienia NH i RK nie szły jednym torem i dlatego (jak) Robert wróci w tym sezonie, to będzie miał więcej problemów .
26. fezuj
24. modafi - Choć krasnala raczej nigdy nie uwielbiałem, ale to dobry "rzemieślnik" i jak potrzeba kogoś kto zna się na rzeczy to tylko on jeden pozostaje a że nie może znaleźć stałego miejsca w kokpicie to na to już sam sobie zapracował.
27. jar188
Plusy Nicka:
-duże doświadczenie
-jeździł z KERSem (Pietrow ma z tym problem, przez to kręci czasem bączki)
-testował opony
-pokazał się już z dobrej strony w wielu wyścigach,potrafi i atakować i bronić się
-jest lżejszy od Pietrowa
minusy
-średnio pokazał się ostatnio w Sauberze na tle przecież nie jakiegoś bardzo wybitnego Kobyashiego (chcociaż trzeba tu przyznać, że musiał się na szybko przyzwyczajać do bolidu, który Japończyk maił już opanowany)
-ma inny styl jazdy niż Robert i Pietrow (ci dwaj kierowcy jeżdżą podobnie), a wiadomo, że bolid był robiony pod Roberta no i siłą rzeczy pod Pietrowa skoro jeżdżą podobnie, oby nie pojawił się u Nicka problem z oponami ze względu właśnie na inny styl jazdy (patrz sezon 2008)
28. ygor
inne Plusy :
- HEI jest bardzo, bardzo tani
- po czasach BMW Sauber widać że jest świetnym kierowcą, a jednak znacznie słabszym od Roberta.
- ma ogromne ciśnienie na miejsce w bolidzie chociażby na część sezonu.
MINUS:
- istnieje niebezpieczeństwo, że ze względu na stosunek "ceny do jakości" może wygryźć Roberta
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz