komentarze
  • 1. atomic
    • 2010-12-29 12:51:44
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    berni / fia/ na pewne rzeczy przymyka oko myśląc ,że w ten sposób zwiększa zainteresowanie f1 i w częściowo mu się udaje . niestety jest też druga strona medalu: nierówne traktowanie wszystkich. zobaczymy co adrian wymyśli w przyszłym sezonie ,może znowu wstrzeli się na 100 % z rozwiązaniami . mam nadzieje ,że przy obecnym podejściu fia do regulaminu również "reno" wymyśli coś ciekawego i zostanie to zaakceptowane przez "władze", co da przewagę w pierszej części sezonu

  • 2. Gregory980
    • 2010-12-29 13:02:06
    • *.187.145.194.ip4.artcom.pl

    Uważam, że tak jak z sklepami spredającymi Dopalacze, które to sklepy nagminnie naginali prawo, aż w końcu... wszystkich ich pozamykali. Ale na nieszczęście, w F1 rządzi pieniądz i reklama goni reklamę, więc póki wszystko gra i RB jest w czołówce, kasa płynie do kieszeni wodzirejom, więc i prawo i nowe zakazy Newey może naginać. Jak przestanie wygrywać, to bardzo szybko się skończy jego kadencja nr1 konstruktora.

  • 3. Skoczek130
    • 2010-12-29 13:14:53
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nikt nie udowodnił im oszustw, więc nie można rzucać na nich oszczerstw. Obecnie Newy and Comapny są pionierami w swojej kategorii i tylko im gratulować, iż dystansują wszystkich swoimi pomysłami. Mam nadzieje, że jak najdłużej RBR będzie przed McL i Ferrari, za którymi osobiście nie przepadam. ;)

  • 4. Skoczek130
    • 2010-12-29 13:15:11
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ***Newey

  • 5. fankaVettela
    • 2010-12-29 13:42:48
    • *.net.stream.pl

    3. Skoczek130 - zgadzam się w 100%. ;)

  • 6. pjc
    • 2010-12-29 13:48:59
    • *.244.91.2

    @Gregory980 póki co Mr Adrian jest uważany od "tylko" ponad 2 dekad za wybitnego specjalistę w F1. Ale to taki mały szczegół:)
    Myślę,że nawet jak przegra w jednym sezonie to za 1-2 wróci znowu na swoje miejsce. Poza tym chętnych do jego zatrudnienia długo jeszcze nie będzie brakować.

  • 7. robtusiek
    • 2010-12-29 13:53:40
    • *.tktelekom.pl

    1. atomic obserwując F1 w ostatnich latach, najlepsze innowacje i najlepiej spisujące się osiągnął zespół McLaren ich gadżety działają i to bardzo dobrze po nich umieściłbym Red Bulla i Ferrari (choć Ferrari ostatnio przysypiają), a Renault nie liczyłbym ale bądźmy optymistami;)

  • 8. Siffredi
    • 2010-12-29 14:43:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. Skoczek130
    a ja się z kolei nie zgadzam z Tobą. jeżeli MCL, Ferrari, Mercedes, oraz reszta stawki nie jest w stanie wymyślić i skonstruować nic ponad to co widzieliśmy w tym sezonie oznacza to, że ma się do czynienia z dyletantami albo oznacza to, że RBR oszukiwał. która opcja bardziej pasuje? zespoły z ogromnym dorobkiem wiedzy i doświadczenia nie są w stanie nic więcej ulepszyć w ramach obowiązującego regulaminu technicznego przegrywają z zespołem który dosyć niedawno zadebiutował w F1 a dysponował jednym ze słabszych silników i dwójka przeciętnych kierowców. to oszukiwał czy nie?

  • 9. PrzemoS1993
    • 2010-12-29 15:09:58
    • *.254.151.246

    RBR chcę wprowadzić własne silniki, jeszcze trochę i będą auta seryjne RBR

  • 10. Jaro75
    • 2010-12-29 15:24:58
    • *.tktelekom.pl

    Pewnie będą szybcy bo takiej przewagi tak łatwo się nie traci.
    Oni "ewolucja" a ja mam nadzieję że R31 Roberta będzie rewolucją :))

  • 11. saint77
    • 2010-12-29 15:44:06
    • *.mercus.com.pl

    Pamiętajcie, że znowu KERS wraca i nie wszystko będzie można upchnąć w starej konstrukcji tak, jakby się chciało.
    Chociaż Newey to geniusz jakby nie patrzeć. A geniusz jego polega na tym, że potrafi dynamicznie dostosować się ze swoimi pomysłami do bieżących zmian.
    Każą mu wymienić skrzydło bo za bardzo się ugina - to wymieni i podciągnie coś innego:) Szacunek dla tego człowieka....
    Z drugiej strony chyba łatwiej jest zbudować nowa konstrukcję z uwzględnieniem wszystkich zmian i nowości na nadchodzący sezon.
    Mam nadzieję, że Lotus-Renault właśnie na tym skorzysta budując bolid od nowa.
    Chociaż też nie będę zdziwiony jak się okaże, że R31 będzie tylko nieco lepszy od RB6, natomiast RB7 znowu wszystkim odjedzie....
    I znowu będziemy widzieli ten palec:((

  • 12. dziarmol@biss
    • 2010-12-29 15:52:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    8. Siffredi I nie powiem że się z tobą nie zgadzam;-)) Zresztą nie tylko my mamy wątpliwości a wiadomo że za grubą kasę nawet "najuczciwsza" FIA może niechcący mylić się w ocenie legalności ;-)) Choć z drugiej strony geniusz Neweya to też coś znaczy ;-)) pewnie prawda leży gdzieś po środku..

  • 13. dziarmol@biss
    • 2010-12-29 15:57:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. saint77 Z tą łatwością budowy nowych konstrukcji byłbym jednak bardziej powściągliwy zważywszy na" super konstrukcję" rodem z BMW na sezon 2009 ;-)) A na fajerwerki rodem z geni nie liczyłbym ;-))

  • 14. Ataru
    • 2010-12-29 16:03:01
    • *.dynamic.chello.pl

    F1 to jedno wielkie oszustwo, same afery we wszystkich latach, ze w tym roku w ogole nic nie wyszlo to mnie to zadziwia, kazdy kombinuje jak tu obejsc przepisy, w koncu taki taka juz ona jest. Czy RBR oszukiwali w tym sezonie, czy nie - pewnie tak, ale kiedy w ostatnich latach wygral bolid, ktory byl "legalny"? :) Najlepszy pod tym wzgledem byl chyba sezon '94, gdy te wszystkie afery i oskarzenia padaly przed, w trakcie i po kazdym wyscigu. Na takie emocje takze czekam, no blagam Was, TC w Benettonie, brak filtrow paliwa, zeby szybciej tankowac (malo nie spalili jednego bolidu z kierowca w srodku ;-) ), automatyczna skrzynia biegow w McLarenie, podkrecanie ECU i generalnie grzebanie w tej elektronice, ukryte ustawienia i tak dalej... :) To jest tez piekno tego sportu, o ile to jeszcze sport! Takze darujcie sobie, nic nie znalezli - tym lepiej dla nich, licze na to, ze w przyszlym roku najlepszymi oszustami bedzie team z Maranello.

  • 15. marcinos
    • 2010-12-29 16:14:05
    • *.play-internet.pl

    Jak dla mnie to mogą wszyscy oszukiwać(oczywiście w ramach przepisów),mam tylko nadzieję że bolid Redbula nie będzie aż tak bardzo przed wszystkimi,po prostu chciałbym się przekonać czy Vetel zasłużył na ten tytuł.

  • 16. fan redbull
    • 2010-12-29 18:09:34
    • *.147.27.36.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    3. Skoczek130 -też ma taką nadzieje;))
    pozdro:**

  • 17. TomPo
    • 2010-12-29 18:24:07
    • *.adsl.inetia.pl

    Oczywiście że ewolucja skoro baza jest tak udana, trudno oczekiwać żeby nagle przerobili auto w 100% które zdobyło tytuł i starał się mu w tym nie przeszkadzać niejaki VET kręcący kółkiem, raz lepiej raz gorzej.
    Renia się obawiam, że tak błyskotliwa nie będzie, no chyba że Lotus swoje dorzuci, a wiemy że potrafi(ł).

  • 18. Kojag
    • 2010-12-29 22:35:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przewaga RBR nad resztą stawki jest spowodowana KERSem. RB6 był ewolucją dobrego RB5, które było tworzone jako boli bez KERS. Pozostałe ekipy musiały znacznie modyfikować swoje konstrukce na sezon 2010, podczas gdy Red Bull nie skupiał się na gruntownych zmianach, a na udoskonalaniu. Prawda jest taka, że RBR będzie mocne do 2013 roku - dopiero wtedy większość zespołów będzie zmuszona do tworzenia zupełnie nowych konstrukcji. Jeśli konstrukcję RBR na sezon 2013 będzie robił Newey to zapewne nadal będą na topie, może jedynie ich przewaga nie będzie tak wyraźna.

  • 19. Gosu
    • 2010-12-30 07:57:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Pozostaje mieć nadzieję nadzieję, że RB7 nie będzie miał sekundy przewagi na okrążeniu.
    RB6 to mistrzowska konstrukcja, więc konkurencyjni będą na pewno.

  • 20. saint77
    • 2010-12-30 09:34:54
    • *.mercus.com.pl

    @13. dziarmol@biss - no nie, BMW jest nie do podrobienia, także tu obaw nie mam.
    Pewnie, że można całą nową konstrukcję od podstaw sknocić, ale ja mam jakieś takie wewnętrzne przeczucie, że będzie dobrze.
    Bolid raczej mistrzowski nie będzie, ale jeśli będzie odpowiednikiem klasy McL z tego sezonu - mam na myśli miejsce w stawce na 2011 - to może być ciekawie...
    Co do RB7 nie mam złudzeń, z pewnością będzie lepszy niż poprzednik. Mam tylko nadzieję, że nie będzie aż tak bardzo odstawał od pozostałych.

  • 21. dziarmol@biss
    • 2010-12-30 16:11:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20. saint77 Wiesz co??.......Wolę być mile zaskoczonym niż ........wiesz co ;-)) BMW 2009 ;-)))

  • 22. radzix
    • 2010-12-30 18:39:52
    • *.122.223.79

    oby coś skopali będzie ciekawszy sezon :D przynajmniej sobotnie kwalifikacje... :P

  • 23. Niespokojny
    • 2010-12-30 21:48:03
    • *.tvgawex.pl

    Hmm, a ktoś wie, czy RBR będzie w ogole jeździł z KERS-em ?

  • 24. Niespokojny
    • 2010-12-30 21:57:35
    • *.tvgawex.pl

    @Kayo - spod ręki, bo jeszcze wielki inżynier gotow się obrazić :-) (klawiatura nie wybija mi 'o z kreską' :( )

  • 25. saint77
    • 2010-12-30 22:12:53
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @23. Niespokojny: podobno wszystkie ekipy z wyłączeniem tylko HRT i Virgin będą stosować KERS przynajmniej w części GP.
    Pewnie jak w sezonie 2009 będą kalkulować które tory "podchodzą" pod KERS a które nie.

    @21. dziarmol@biss - Robert już chyba wyczerpał limit pecha jeśli chodzi o bolidy, musi w końcu dostać solidne narzędzie do pracy:) Już za nieco ponad miesiąc pierwsze testy. Po ich zakończeniu jakieś mgliste pojęcie będziemy mieć. Jak będą w pierwszej trójce to pewnie będzie dobrze rokować.

  • 26. Niespokojny
    • 2010-12-30 22:27:26
    • *.tvgawex.pl

    @25. saint77- dzięki, a w 2009 RBR kalkulował użycie KERS?, bo już nie pamiętam, czy oni w ogole go mieli?; wydaje mi się, że nie i dobrze na tym wychodzili, i dlatego właśnie, że tak dobrze im szło bez KERS, to inne ekipy zrezygnowały w końcu z niego rownież - tak to pamiętam, nie chce mi się sprawdzać w archiwum; tylko teraz jest też zasadnicza rożnica w min. wadze bolidu- wowczas 605kg, teraz 640kg (chyba nic nie pokręciłem) , chodzi mi o to, czy instalacją KERSU RBR nie zniszczy sobie tej wspaniałej aerodynamiki, jaką wypracowali, pozdrawiam

  • 27. MARU
    • 2010-12-31 10:27:16
    • *.man.bydgoszcz.pl

    8.Siffredi
    Zgadzam się z Tobą a szczególnie z tym,że mieli bardzo przeciętnych kierowców,chociaż Webber jest lepszym kierowcą,bo kto ma troche pojęcia o f1 to dobrze wie,że Vettel trzymał palec głęboko w tyłku a RBR stawiał na niego ze względu marketingowego.

  • 28. saint77
    • 2010-12-31 11:25:52
    • *.mercus.com.pl

    @26. Niespokojny - z tego co pamiętam to nie użyli chyba KERS, a na pewno nie do Monzy bo kojarzę jak wykluczyli użycie na Spa i zastanawiali się nad Monzą.
    Miał to być KERS od Renault. Ale chyba ani razu nie użyli.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo