WIADOMOŚCI

Stocznia z Wyborga sponsorem Renault
Stocznia z Wyborga sponsorem Renault
Zespół Renault na ostatnie pięć wyścigów sezonu 2010 pozyskał kolejnego sponsora z Rosji. Tym razem Witalij Pietrow zainteresował ofertą ekipy Stocznię JSC z Wyborga.
baner_rbr_v3.jpg
Po Ładzie, to już druga umowa partnerska z rosyjską firmą dla zespołu Renault.

„Obie firmy zainteresowały się zespołem dzięki obiecującemu debiutowi Witalija Pietrowa- pierwszego rosyjskiego kierowcy F1” napisano w oświadczeniu Renault F1 Team.

Stocznia w Wyborgu to jedna z największych tego typu firm w północno-zachodnim regionie Rosji. W myśl podpisanej umowy podczas ostatnich pięciu eliminacji mistrzostw świata F1 logo Stoczni pojawi się na obu bolidach R30 i dodatkowo znajdzie się na kombinezonie Witalija Pietrowa.

Informacja ta pojawiła się momencie, gdy pochodzącemu z Wyborga Pietrowowi zagraża zwolnienie fotela w Renault.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

90 KOMENTARZY
avatar
marioblondi

21.09.2010 20:08

0

28. i 32. Zgred Zen Na ten sezon wzięli Pietrowa z takim kapitałem jaki dał bo Renówka była w kłopotach, a poza tym pewnie liczyli, że wicemistrz GP2 pokaże lepszy poziom. Okazało się, że jednak radzi sobie dosyć słabo . Porównaj Hulkenberga, który również debiutuje po zdobyciu mistrzostwa w GP2 i jeździ jednak ambitniej mimo , że gorszym bolidem . Obecnia jednak sprawa wygląda tak jak zacytowałeś : " ...sprawa wyboru drugiego kierowcy w dalszym ciągu uzależniona będzie od potencjału sponsorskiego i komercyjnego..." Jeśli Pietrow ściągnie więcej znaczących sponsorów to ma szanse zostać. Na sezon 2011 nie wykpi się dwoma sponsorami . Należy pamiętać, że liczy się kasa a ta nie wpływa tylko od sponsorów, ale także za dobrą pozycje w ranku konstruktorów, a tej Pietrow raczej nie poprawia . Jestem przekonany, że ewentualne pozostawienie Pietrowa zostanie skrupulatnie skalkulowane.


avatar
Pampalini

21.09.2010 20:10

0

28. Zgred Zen Z tego, co mi wiadomo, to Rosjan jest tylko trochę ponad 140 mln i liczba ta stale maleje na skutek ujemnego przyrostu naturalnego.


avatar
Wiater

21.09.2010 20:13

0

Oj Mastercard może być silniejszy ;)


avatar
lukas605

21.09.2010 20:23

0

hehe to o Raikkonenie możemy pomarzyć. Im gorzej Petrov jeździ tym lepiej dla Renault bo coraz wiecej ruskich sponsorów jest na samochodzie i kombinezonach. Aż szkoda sie pozbywać takiej "perełki". Ciekawy jestem za ile $$$$ Petrov bedzie jeździł w 2011??


avatar
Kendziooor

21.09.2010 20:23

0

To nie jest sponsor. Pieniądze, które zapłacił Pietrow za starty nie są konkretnie jego pieniędzmi, ale pieniędzmi spółek rosyjskich powiązanych z Wladimirem (jak wcześniej Łada). Renault w ramach strategii reklamowej przedstawia tych sponsorów, ale mówiąc że sa oni zwykłymi sponsorami - nie sądze.


avatar
Zgred Zen

21.09.2010 20:45

0

37. Pampalini 36. marioblondi Akuratnie to nie jest najważniejsze,ze Lopez tak powiedział a ja po nim powtórzyłem.Ważne jest to,ze Lopez dał wyrażnie do zrozumienia,ze bardzo interesuje się rosyjskim rynkiem i że tam widzi przyszłość,nie mówiąc o samym Renault które na tym rynku zaczyna prowadzić coraz większe interesy.I pamiętajcie o tym,ze Lopez przedewszystkim to biznesmen,który umie liczyć i który wie,ze kasa za dobrą pozycję w rankingu konstruktorów wpłynie mu dopiero w przyszłym roku, a to będzie za póżno,aby rozwinąć R aby była konkurencyjna do czołówki.Panowie w tej chwili liczy się tylko i tylko kasa i to w żywej gotówce,a nie realny Mastercard jak pisze 38. Wiater.Zresztą już niedługo się przekonamy kto ma rację,bo ja chciałbym aby Robert jeżdził naprawdę konkurencyjnym pojazdem Pozdro.


avatar
kierowca

21.09.2010 20:47

0

@2 McLfan stocznia jest prywatna, wiec twe rozumowanie psu na bude. RF1Team jest projektem komercyjnym i w zwiazku z tym ma przynosi zysk. W związku z tym, szkoda ale z Pietrovem Robert pojezdzi w przyszlym sezonie. Szkoda, bo chcialem tam widziec KOV'a.


avatar
Ravfaaaaa

21.09.2010 20:52

0

Niech przychodzą rosyjscy sponsorzy, w przyszłym roku Lotus będzie się cieszył ;)


avatar
Ataru

21.09.2010 20:54

0

Dobra, w teorii wszystko okej... ale po jaka cholere stocznia reklamuje sie na bolidzie - tego zrozumiec nie potrafie ;-)


avatar
east

21.09.2010 20:54

0

13. ims Chyba trochę przesadziłeś. Robert znalazł się w F1 bo jest dobry, a Number One bo jest Rosjaninem. To, że nie ma testów nawet wyrównuje szanse, bo wszyscy jeżdżą tyle samo. Zgadzam się z moim przedmówcą, który stwierdza, że źle się dzieje jeśli miejsce w F1 można sobie kupić. Jeszcze gorzej gdy kupuje się je w takim stylu jak Number One, wszyscy widzą że jest cienki, ale ktoś za niego płaci.


avatar
Piotre_k

21.09.2010 21:01

0

Stocznia, hmm... Może liczą na to, że Vijay albo Bernie zamówią u nich swój kolejny jacht? ;)


avatar
Mikael30

21.09.2010 21:05

0

Moim skromnym zdaniem ,lepiej żeby Kimi nie jeżdził z Robertem dlatego ze bedą przepychanki kto ma być liderem w zespole , a tak Pietrow nie stanowi zagrożenia i w dodatku sponsorów znajduje.


avatar
McLfan

21.09.2010 21:09

0

42, hmm... A ma jakieś znaczenie w mojej teorii, że ona jest prywatna? Całkiem przypadkiem jest to stocznia z Wyborga? I najważniejsze... Wierzysz w Rosji w coś, co zwie się przedsiębiorstwem prywatnym na takim szczeblu? W Polsce też są "prywatne" stocznie. :]


avatar
Zgred Zen

21.09.2010 21:19

0

48. McLfan Rosyjska stocznia Vyborg Shipyard OJSC przewiduje prawie 2,5krotny wzrost przychodów w tym roku, do poziomu 32 mld rubli. Większość z tych pieniądzy pochodzi z realizowanych projektów na rzecz Gazpromu. Vyborg Shipyard specjalizuje się w budowie platform wydobywczych, a także małych i średnich statków, jednocześnie buduje obecnie nową stocznię w Pomorsku która ma budować duże jednostki.Wygląda jednak,ze prywatna,ale to nieistotne ,grunt,ze jest "dziana"


avatar
McLfan

21.09.2010 21:37

0

Prosta sprawa. Gazprom- sponsorujecie, albo zakręcamy zamówienia. I tyle w tej materii.


avatar
Pewlo

21.09.2010 21:42

0

Niech się Pietrow toczy w zespole tylko niech zdobywa punkty,a za kasę z Rosji z Kubicą zbudują mistrzowski bolid .


avatar
Grzes_Majorka69

21.09.2010 21:58

0

jesli dzieki temu mają miec zayebisty bolid niech pietrov zostanie..moze w koncu sie nauczy a dla mnie najwazniejsze jest zeby robert mial czym smigac i objezdzac innych a nie punkty ogolne dla renault :x sorki jesli tak egoistycznie do tego podchodze ale mnie tylko Robert ineteresuje. pozdrawiam


avatar
grzes12

21.09.2010 22:44

0

No właśnie , pod względem finansowym angaż Kimiego , z różnych względów spowoduje mniejsze pieniądze w zespole ;P Co się może i raczej przełoży na osiągi bolidu w 2011 r ... Nie wiem ile jest warte i ile dodatkowo FOM płaci więcej za jedno oczko wyżej w generalce zespołów . Ale raczej te środki nie zrekompensują dla Lopeza kaski płynącej ze wschodu ... A dla Roberta , wszystko jedno kto będzie jego partnerem . Bo i tak o swoje będzie musiał walczyć sam . A podchodząc nieco egoistycznie , wolałbym aby zespół skupił się na Kubicy i raczej postawił na walkę w generalce kierowców niż konstruktorów . A do tego Witek , jako kierowca wnoszący kapitał i raczej nie zagrażający dla Kubicy , jest partnerem idealnym ... Oczywiście , patrząc z perspektywy na walkę w konstruktorach - Kimi , lub inny solidny kierowca jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu .... no i chętnie bym jeszcze zobaczył jak na tle Kimiego wypadałby Kubica ;P


avatar
piotrass

21.09.2010 23:19

0

jestem niemal pewnien ze Rusek odejdzie- tzn zostanie wywalony!! przecież on nic sobą nie reprezentuje ,on tylko potrafi porozbijać bolid, wy myślicie ze takie stłuczki to sie klepie minimalnym nakładem kasy?? to są wielkie straty, wiec licząc tą kasę która wrzucił do teamu i którą rozbił albo przesrał punkty przez własną głupotę, to wyjdzie na zero albo na lekkim +++


avatar
Aragorn

21.09.2010 23:28

0

54. piotrass - możesz mi powiedzieć kiedy ostatnio Vitalij zaliczył taką "drogą" stłuczkę?


avatar
wolak

21.09.2010 23:39

0

Będzie padać w Singapurze


avatar
McLfan

21.09.2010 23:51

0

Zrozumcie jedno! Kimi nie będzie stratą dla Renault. Z jednego powodu. Mianowicie on zostanie zatrudniony tylko i wyłącznie wtedy, gdy przyniesie ze sobą pieniądze. Pieniądze na swoją pensję i dodatkowo dla zespołu. Jeśli nie, w Renault zostanie VP.


avatar
racingfan

22.09.2010 00:25

0

Kimiego zatrudnią tylko wtedy gdy nie będą na tym stratni , jeżeli zdecydują się na niego to tylko wtedy gdy będą mieć całą kase na kolejny sezon , jak będą sponsoży to go zatrudnią , jak nie to Petrow zostaje bo dostarcza im kase z rosjii


avatar
Ferrante

22.09.2010 06:31

0

Ludziska, co Wy z tymi "szybkimi" kierowcami wyjeżdżacie? Szybki to jest Usain Bolt lub Michael Phelps, ale postawcie któregokolwiek kierowcę z nimi na starcie to przekonacie się jacy są "szybcy". Bolid jest szybki lub wolny. Kierowca w treningach ma za zadanie skoordynować napęd, system jego przeniesienia, opony, elementy aero i tym podobne, aby wyciągnąć maksimum z bolidu. Ale pisanie o "szybkim" kierowcy to tak jak pisanie o "szybkich" butach Bolta lub "szybkiej" wodzie w basenie w Pekinie. Jak w F1 zamienią silniki na pedały z łańcuchem będziecie do woli mogli pisać o szybkich kierowcach.


avatar
lechart

22.09.2010 07:11

0

59. Ferrante ............ Nie masz racji ............ Nie każdy człowiek ma predyspozycje do kierowania samochodem F1. Kierowcy F1 to ludzie z wyjątkowymi cechami psychofizycznymi. Wśród nich taż są bardziej i mniej "obdarzeni". Już wiele razy było widać, jak jeździ super samochodem ten mniej obdarzony. ............................ Natomiast jeżeli chodzi o Renault to pisałem już powyżej (19. lechart), kto będzie kierowcą w Reni obok Kubicy. Widać, że Rosjanie coraz bardziej interesują się swoim "rodzynkiem" w F1 i nie odpuszczą, a Renault też nie odpuści rynku rosyjskiego. Pietrow jeździ coraz lepiej, można to zauważyć ............ Zatem zmiany kierowców (w Re....) w roku 2011 byłyby nielogiczne i to z punktu widzenia dwóch stron ................


avatar
grzes12

22.09.2010 07:21

0

57 McLfan Sądzisz że Kimi będzie w stanie przynieść do zespołu Renault jakieś 35 mln. Euro ?


avatar
kosanr1

22.09.2010 08:43

0

@61. grzes12 A skad taka sume wytrzasnoles :D?


avatar
wjabs

22.09.2010 09:55

0

można mieć jednak stocznie i mistrza świata kimiego!! wystarczy kubica aut! hehhehehe, dla Lopezka to drobiazg, i tak sie liczy dobry marketing i kasia


avatar
wjabs

22.09.2010 10:02

0

59. Ferrante dobre słusznie mówisz, jednak chyba rozumiesz ze jesli mowa o szybkim kierowcy nik tnie ma na myśli ze oglada film "miedzy nami jaskinowcami'. Przecież to oczywiste ze to taka przenośnia, a takich jest bardzo dużo, po prostu skrót myslowy, przecież nikt nie bedzie pisał o szybkim bolidze R30 którego akurat szofrem jest Robert K, to dopiero byłoby bez sensu, poniewaz to własnie Robet K jest sercem tego zespołu, czyli wparawia go w ruch, pozdrawiam


avatar
black_fox

22.09.2010 10:55

0

a Finowe niby nie moga wniesc kasy na kimmiego ? maly kraj kimmi to bohater mistrz swiata F1 jeden z najbardziej znanych ludzi w finlandi mysle ze wiele firm zainteresowaloby sie sponsoringiem mistrza swiata


avatar
grzes12

22.09.2010 12:42

0

62 kosanr1 Napiszę krótko , bo czas mnie goni .... Na tą sumę złożyły się ; wkład własny kierowcy , logo lady na bolidzie , oraz umowa że stocznią . Dodatkowo różnica w wynagrodzeniu między Witkiem a Kimimim ... Być może i tak kwota którą podałem jest zaniżona ;P


avatar
racingfan

22.09.2010 12:52

0

Pietrow robi co może żeby tylko zostac e Renault , na swoje wyniki nie ma co liczyć więc dostarcza im kase , Spryciula!!!


avatar
wolak

22.09.2010 15:23

0

Singapur Kwalifikacje 1Weberr 2Vetell 3Alonso 4Massa 5Hamilton 6Kubica 7Butonn 8Ronsberg 9Pietrov 10 Hulkenberg Wyścig 1Weberr 2 Hamilton 3 Kubica 4Alonso 5Massa 6Vetell 7Butonn 8Pietrov 9Barichello 10 Schumacher


avatar
razor1

22.09.2010 16:50

0

A pomyślcie, Kimi przychodzi = MasterCard i inni potencjalni sponsorzy również. Jeżeli Fin jest w swoim kraju to może i Nokia by coś dorzuciła ^^. Petrov WYPAD, kompromitujesz ten zespół i marnujesz dokonania Kubicy. Nic do rozwoju bolidu od siebie nie dokłada. Powinno mu być głupio, że w zespole jest trzymany tylko dlatego, że Renault chce podbić rynek rosyjski... Żenada.


avatar
razor1

22.09.2010 16:51

0

"Jeżeli Fin jest w swoim kraju tak pożądany i popularny..." miało być


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu