WIADOMOŚCI

  • 09.04.2010
  • 4142
Kolles: możliwy trzeci kierowca w HRT do jazdy w piątek
Kolles: możliwy trzeci kierowca w HRT do jazdy w piątek
Colin Kolles, szef zespołu HRT przyznał, że rozważa zatrudnienie doświadczonego kierowcy, który będzie brał udział w piątkowych sesjach treningowych. Takie rozwiązanie miałoby pomóc w rozwoju bolidu.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół HRT, który posiada dwóch nowych w świecie F1 kierowców - Bruno Sennę and Karuna Chandhoka, być może już niedługo w piątkowych sesjach treningowych będzie korzystał z usług innego kierowcy. Mówi się, że kandydatami są między innymi Giancarlo Fisichella i Christian Klien. Kolles uważa, że kierowca taki mógłby wspomóc rozwój bolidu HRT, a także byłoby pewną miarą osiągów uzyskiwanych przez etatowych kierowców zespołu:

„Niedługo wykorzystamy doświadczonego kierowcę podczas piątkowych sesji aby być w stanie dokonywać porównań” – powiedział Kolles w wywiadzie dla niemieckiej gazety „Auto Bild Motosport.”

Kolles stwierdził również, że chce, aby jego zespół był lepszy od teamu Virgin i Lotus, a także wspomniał o zatrudnieniu dyrektora technicznego, Geoffa Willsa (wcześniej pracował między innymi w Red Bullu, Hondzie, czy Williamsie), dzięki któremu będzie można osiągnąć taki cel:

„Może to brzmi szalenie, ale chcemy być najlepszym nowym zespołem. Ściągnąłem Geoffa Willysa, a on powinien być w stanie uczynić z nas prawdziwego konstruktora. Wynajmiemy tunel powietrzny, i sami zaczniemy rozwijać bolid – wtedy odsuniemy się od naszego obecnego poziomu GP2.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
kierowca

10.04.2010 00:14

0

dobry pomysl, szkoda ze tak pozno heidfelda niech wezmą, bo fis SF nie pusci


avatar
Kimi Rajdkoniem

10.04.2010 00:27

0

to jakieś Prima Aprilis? Fisico i Klien są lepsi od Bruno i Hindusa razem wziętych. Jeśli mieliby się pojawić w HRT to raczej w wyścigu a nie na testach


avatar
Musashi

10.04.2010 01:14

0

Co tak skromnie? Wydaje mi się, że to hiszpański team, więc w piątki powinien u nich jeździć Alonso.


avatar
BLOO

10.04.2010 01:53

0

mam wrażenie że ktoś odpowiedzialny za decyzje w tym zespole wkoncu zaczął myśleć , zamiast odrazu zatrudnic jakiegoś doświadczonego kierowce zatrudnili dwóch świerzaków którzy w poprzednich seriach też nie byli asami . Obiektywnie patrząc jak narazie sami nie znają możliwości swojego bolidu. No ale wszystko zaczyna iść dobrym torem i mam nadzieję ze po żenującym początku sezonu zakończą go w sposób godny


avatar
frg1pl

10.04.2010 06:47

0

3. Wlasnie, czy Alonso przypadkiem nie marzyl od dziecka by jezdzic w barwach swojego kraju?


avatar
Konik_mekr

10.04.2010 07:17

0

Ja im kibicuję, cieszą mnie te decyzje, gdyż wydają się rozsądne:). Ale może naprawdę lepiej byłoby zatrudnić kierowcę wyścigowego do ścigania się, a Karuna lub Bruno puszczać tylko w piątki?


avatar
koniarek1996

10.04.2010 08:12

0

przez ich testowy kierowca to jose maria lopez


avatar
Piotre_k

10.04.2010 08:28

0

O czym wy w ogóle mówicie? Zatrudnić doświadczonego kierowcę w zespole, o którym do samego końca nie było wiadomo czy wystartuje? Żaden poważnie siebie traktujący kierowca by na to nie przystał. Poza tym jest mnóstwo innych powodów dla których to się nie stało: 1. Adrian Campos nie miał pieniędzy na takie fanaberie jak doświadczony kierowca bez sukcesów (a więc i bez pieniędzy); 2. Jose Maria Carabante po przejęciu zespołu na 2 tygodnie przed startem sezonu miał większe problemy na głowie, niż negocjacje z kierowcami; 3. Po co im doświadczony kierowca wyścigowy? Żeby zmniejszyć stratę do Virgin z 2,5 do 2 sekund na okrążeniu? I co miałoby im to dać? Dobry tester i dobry dyrektor techniczny na tym etapie rozwoju są najważniejsi. Chociaż Geoff Willys bardzo niepochlebnie wypowiadał się ostatnio o konstrukcji bolidu HRT i nie był pewny czy chce się wiązać z tym teamem zawodowo.


avatar
gustavof199

10.04.2010 08:29

0

Po prostu Chandok i Senna muszą jeździć w wyścigach bo za to zapłacili :)


avatar
pjc

10.04.2010 09:49

0

Nie wiem czemu wielu z Was śmieje się z tego zespołu. Mają zaledwie 3 starty za sobą. Cały czas zbliżają się do innych nowych ekip. Co do kierowców. Mają z nimi podpisane umowy. Prawdopodobnie odstąpienie od tych kontraktów byłoby dla zespołu zbyt kosztowne. Poza tym doświadczony kierowca na piątkowe przejazdy to bardzo dobry pomysł. To kolejny krok,który powinien zaprocentować poprawą osiągów.. Postępowanie kierownictwa zespołu ,moim zdaniem jest jak najbardziej prawidłowe.


avatar
Cypriano

10.04.2010 09:51

0

W HRT widze ładne cyrki sie dzieją Senna i Chanduk zapłacili za stary po żeby płacili testowemu kierowcy w piątki bo wątpie że charytatywnie by któryś jeździł


avatar
pjc

10.04.2010 10:01

0

@Cypriano za darmo na pewno by nie jeździł. Poza tym wielu kierowców marzy o jeździe w F1. Nawet jeżeli jest to najsłabszy zespół. Taki HRT, jeżeli przetrwa, może w przyszłości być "furtką" dla młodych kierowców do świata F1. Kiedyś taką furtką było m.in.Minardi Alonso, Webber, Trulli, Fisichella oni wszyscy tam zaczynali. Red bull po odkupieniu Minardi też stworzył coś podobnego w postaci STR. I myślę że nowe zespoły, które obecnie są w stawce właśnie będą taką bramą dla talentów w przyszłości. Moim zdaniem właśnie m.in. temu służy poszerzenie stawki do 12-13 ekip.


avatar
matito

10.04.2010 10:12

0

moim zdaniem to oni tylko zamieszanie zrobili


avatar
Kojag

10.04.2010 10:40

0

Mam nadzieję, że ten tester pomoże im na tyle rozwinąć bolid, aby inni kierowcy nie musieli ich tak często dublować, bo takie dublowanie może namieszać czasem...


avatar
marcin20

10.04.2010 13:08

0

Myślę, że wezmą Kliena.


avatar
Gosu

10.04.2010 23:15

0

Lepiej późno niż wcale. Niestety podstawowi kierowcy nie są w stanie ukierunkować rozwoju bolidu, wiec trzeba działać w tym kierunku. Swoja drogą to głup był dobór kierowców HRT.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu