Dla większość zespołów, producentów i firm zaangażowanych w Formułę 1 wyścig o GP Chin jest jednym z najważniejszych w kalendarzu. Dobrze nagłośnione wydarzenie rozgrywane w regionie, który bardzo dynamicznie rozwija się jest idealnym miejscem do promowania swoich produktów. Nie inaczej okazję tą postrzega Bridgestone, oficjalny dostawca opon dla zespołów F1. W tym roku japoński producent dostarczy zespołom mieszanki ogumienia o stopień twardsze niż w ubiegłym roku, tj. miękką i twardą.
Hiroshi Yasukawa, dyrektor Bridgestone Motorsport„Chiny to dynamicznie rozwijający się rynek motoryzacyjny, więc dla Bridgestone dobrze jest mieć tak świetnie nagłośnione wydarzenie jak GP Chin, aby promować technologię. W Chinach produkujemy opony, naturalną i syntetyczną gumę, mamy także produkcję stalowych linek i centrum technologiczne, a także kilka fabryk dla naszych zdywersyfikowanych produktów. Jest to więc bardzo ważna lokalizacja dla nas.”
Hirohide Hamashina, dyrektor ds. Rozwoju ogumienia Bridgestone Motorsport
„Shanghai International Circuit to wymagający tor dla opon. Mamy na nim do czynienia z wysokimi przeciążeniami bocznymi i spodziewamy się grainingu na przednich lewych oponach, co głównie spowodowane jest zwiększającym się kątem zakrętu numer 2 i pochylonym łukiem numer 13. Być może zobaczymy także graining na tylnych oponach. Jeżeli chodzi o dobór mieszanek będziemy mieli tutaj o stopień twardsze w tym roku w porównaniu do poprzedniego ze względu na dodatkowe obciążenie bolidów i wymagania tego toru. Układ toru oznacza, że używana będzie średnia siła dociskająca, gdyż mamy tu dwie długie proste, ale duży procent okrążenia jest kręty i techniczny. Dla zespołów i kierowców, odnalezienie odpowiednich ustawień, aby wykorzystać potencjał opon będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku wyzwanie postawiła pogoda, a my widzieliśmy, że w pełni deszczowa opona była używana przez większość wyścigu. To nie był pierwszy raz, gdy mieliśmy deszcz w Chinach, tak więc niebo będzie także kluczowym czynnikiem na ten weekend.”
09.04.2010 11:27
0
Jeżdżą na chińskich oponach bleee :D
09.04.2010 11:56
0
dobra guma nie jest zła...
09.04.2010 12:10
0
otóż i właśnie...
09.04.2010 12:46
0
Puppety za tydzień będą miały występ przed ich Chineese Masters. Czy naprawdę już cały świat przed nimi klęczy??
09.04.2010 12:50
0
Hirohide Hamashina: 'Jeżeli chodzi o dobór mieszanek będziemy mieli tutaj o stopień twardsze w tym roku w porównaniu do poprzedniego ze względu na dodatkowe obciążenie bolidów i wymagania tego toru.' Z tego co wiem, mieli na ten sezon robic opony bardziej wytrzymale, ze wzgledu na wieksze obciazenie paliwem. A na GP znowu beda twardsze mieszanki, bo wieksze obciazenie paliwem? Chyba nie o to chodzi...
09.04.2010 15:40
0
Moze i maja racje.
09.04.2010 16:06
0
... bo jazda na 1 pitstop jest za slaba, trzeba dac im jeszcze twardsze opony, usunac przymusowa jazde na 2 mieszankach i niech jada bez stopow
09.04.2010 17:59
0
w tym roku powinny być dostępne tylko 3 rodzaje mieszanek, miękka, supermiękka oraz supehhipermiękka :)
09.04.2010 18:36
0
My tu gadu gadu a w F2 ma jezdzic polka
09.04.2010 21:13
0
FIA powinna określić dla przyszłego dostawcy ogómienia maksymalną żywotność opony, tak, aby pit stopy znowu miały sens. Bridgestone ma gdzieś widowisko, oni chyba myślą, że ludzie podniecają się bardziej pancernymi oponami, niż ściganiem...
09.04.2010 22:05
0
9. maxis12 Polka?? czy polak ??
09.04.2010 22:17
0
7. theadzik - jeżeli już to dać hipermiękką i zabronić pit stopów.
09.04.2010 23:18
0
11. matito - Polka, Natalia Kowalska, celuje w F1. Ktoś z forumowiczów tą panią obserwował, czy ona jest rzeczywiście taka dobra czy tylko ktoś robi szum dlatego, że to kobieta?
19.02.2011 13:31
0
allah akbar
23.02.2011 16:46
0
Ahmed to nie ten idziemy dalej
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się