WIADOMOŚCI

Zmiany po spotkaniu Komisji F1
Zmiany po spotkaniu Komisji F1
Wczoraj w Paryżu Komisja F1 spotkała się z przedstawicielami FOTA w celu przedyskutowania zmian regulaminu na sezon 2010.
baner_rbr_v3.jpg
Zgodnie z tym co donosiliśmy rano, Komisja zgodziła się na zmianę systemu punktowego zaproponowanego przez zespoły (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1).

Komisja zarządziła także redukcję opon dostępnych podczas weekendu dla każdego zespołu z 14 do 11 zestawów oraz chcąc zmusić ekipy do jazd w piątkowych sesjach treningowych nakazała zwrot 1 zestawu przed startem drugiej sesji i zwrot dwóch zestawów przed trzecią sesją treningową.

W Paryżu zatwierdzono także obowiązek startu czołowej dziesiątki na oponach z ostatniej części kwalifikacji (tych na których zostało ustanowione okrążenie zapewniające pozycję startową).

Komisja F1 został także zobowiązana przez prezydenta FIA, Jean Todta do dalszych prac na nowymi, ekologicznymi technologiami, co zostało dobrze przyjęte przez zespoły.

Na sezon 2011 zdecydowano się zmniejszyć wysokość głównego dyfuzora ze 175 mm do 125 mm i podjęto kroki do zakazu stosowania podwójnych dyfuzorów.

Powyższe zmiany zostaną ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych w ciągu 48 godzin.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
przemo_95

02.02.2010 11:23

0

no to bedzie ciekawy sezon


avatar
jankes15

02.02.2010 11:23

0

Na sezon 2011 zdecydowano się zmniejszyć wysokość głównego dyfuzora ze 175 mm do 125 mm i podjęto kroki do zakazu stosowania podwójnych dyfuzorów. - eeeee Ross i tak coś wymyśli;-)


avatar
14797

02.02.2010 11:26

0

Ta punktacja mi odpowiada ale to ze mają zwracac opony po treningach to glupota, a co jak im zabraknie. Wiem ze 11 kompletow to duzo ale, jak bedzie w brazylii deszczowy weekend to radze oszczedzac deszczowki:)


avatar
danielino07

02.02.2010 11:51

0

uważam że za bardzo kombinują z tymi regulaminowymi zmianami,choć z drugiej strony strategia nabiera większej wagi i będzie ciekawie


avatar
Xellos

02.02.2010 12:01

0

najbardziej ciekawie wygląda o tych oponach co trzeba zostawić z kwali :) Jak za bardzo HAM będie walczył o PP to je poprzyciera i później na wyścig takie mu zostaną hehe Wbrew pozorą to może sporo namieszać.


avatar
Kornik

02.02.2010 12:06

0

Może być ciekawie z tym przepisem dotyczącym opon i czołowej dziesiątki po kwalifikacjach. Wydaje mi sie że tu pogoda będzie miała więcej do powiedzenia niż dotychczas i strategie zospołów będą ciekawsze. Ale chyba ktoś kto będzie na 11 pozycji będzie miał lekką przewage.


avatar
motyl1604

02.02.2010 12:08

0

Bardzo moim zdaniem dobre pomysły. I z punktacją i z oponami. Za zwycięstwo powinno być sporo więcej punktów. Czy ktoś pamięta kto był drugi w Australii w 2008roku? Co do opon - moim zdaniem dodatkowe elementy zmienne wprowadzają nowe możliwości w strategiach. Może się okazać że dobra strategia w przeciętnym bolidzie pokona bardzo dobry bolid z przeciętną strategią. A im więcej zespołów będzie punktować tym lepiej dla widowiska.


avatar
msf1

02.02.2010 12:11

0

6. Kornik, w stosunku do 10 napewno, ale tu akurat nic się nie zmienia biorąc pod uwagę poprzedni sezon. Ciekawe, że pierwsza 10 będzie miała relatywnie najbardziej zużyte opony, więc zjedzie najwcześniej. Zresztą i tak pewnie zjedzie z uwagi na ilośc paliwa.


avatar
msf1

02.02.2010 12:12

0

...jakby ilość paliwa miała jakies znaczenie :)) Cos mi zapadł poprzedni sezon w głowie.


avatar
walerus

02.02.2010 13:35

0

dobre zmiany...


avatar
nowyziomal

02.02.2010 13:56

0

punktacja ciezka bedzie do analizy, kiedys roznica pomiędy 1 a 6tym była dziesięciokrotna teraz tylko 3 krotna, niezbyt to przemyslane widać głowili się jedynie nad 1 i 2 miejscem


avatar
devious

02.02.2010 14:47

0

super, super, praktycznie wszystkie zmiany na plus ;) może tylko limity opon trochę wprowadzą znowu kunktatorstwa - kiedyś po prostu w Qual się cisnęło na maksa a teraz trzeba będzie kombinować... ale z drugiej strony im więcej komplikacji - tym ciekawiej ;) przynajmniej dla mnie :P


avatar
krop

02.02.2010 16:16

0

kwalifikacje z pustym zbiornikiem a potem do pełna? bes sensu


avatar
pawel3012

02.02.2010 17:14

0

Czyli zespoły nie będą mogli zrobić tak, że przed końcem ostatniej sesji zmieniają opony na świeży komplet i będzie wszystko cacy ;)


avatar
Marti

02.02.2010 18:03

0

Nowa punktacja będzie takim mini (jak nie midi) "systemem medalowym". Pierwotnie zespoły nie chciały takich zasad punktowania a teraz same zaproponowały ich przydzielanie na podobnych zasadach. Ciekawe czy wrócą do poprzedniej punktacji jeśli w Bahrajnie w stawce nie będzie 13 a 11 zespołów :)


avatar
dziarmol@biss

02.02.2010 18:50

0

@Marti, Stefan bardzo naciska więc jest szansa (w razie krachu) na 12


avatar
fezuj

02.02.2010 21:22

0

Robi się coraz ciekawiej najbardziej podoba mi się ten pomysł z oponami - mogą być takie jaja jak wieszczy @5. Xellos i @7. motyl1604 "Może się okazać że dobra strategia w przeciętnym bolidzie pokona bardzo dobry bolid z przeciętną strategią " cytując klasyka " OJ BĘDZIE SIĘ DZIAŁO " :)


avatar
gucioF1

02.02.2010 21:45

0

Ciekawy ten pomysł z oponami . Głównie chodzi mi o 1-wszą dziesiątkę. Zobaczymy jak to się przełoży z teorii na praktykę ;) pozdrawiam


avatar
fanAlonso=pziom

10.10.2010 20:40

0

brawo Fernando !!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu