WIADOMOŚCI

Wywiad z Robertem Kubicą
Wywiad z Robertem Kubicą
Robert Kubica, pierwszy kierowca zespołu Renault F1, został przepytany przez biuro prasowe Renault. Poniżej prezentujemy rozmowę z Polakiem.
baner_rbr_v3.jpg
Robert, byłeś związany z Renault w czasie swojej kariery, a teraz ścigasz się dla Renault w F1. Jakie to uczucie?

Robert Kubica:
"Jestem bardzo zadowolony będąc tu, a jak mówiliście, miałem wspólną historię z Renault. Tak naprawdę moja kariera w samochodach jednomiejscowych rozpoczęła się w Formule Renault w 2001 roku, a potem w 2005 wygrałem World Series by Renault. To dało mi szansę na test z zespołem Renault F1 i rozpoczęło moją drogą w Formule 1."

"Choć moja kariera poszła w innym kierunku z BMW, wspaniale jest wrócić do Renault, gdzie mam wiele dobrych wspomnień. Już teraz znam tu wielu ludzi, a w czasie zimy widziałem jak wszyscy są umotywowani by poprawić naszą konkurencyjność i ponownie zacząć wygrywać wyścigi."

Uważnie przyglądałeś się postępom nad nowym samochodem, R30, w czasie zimy. Jakie są twoje pierwsze wrażenia?

RK:
"Oczywiście R30 jest większe od R29, gdyż zakaz tankowania oznacza, że potrzebujemy większego zbiornika paliwa, co wpłynęło na projekt samochodu. W zeszłym roku samochód Renault nie był zbyt konkurencyjny, więc jestem realistą, gdyż wiem, że potrzebujemy zrobić duży krok naprzód jeśli chcemy walczyć na czele. Zespół koncentrował się jednak na samochodzie na sezon 2010 od dłuższego czasu i jestem przekonany, że idziemy w dobrym kierunku. Nawet jeśli rozpoczniemy rok w środku stawki, jestem przekonany, że złapiemy inne ekipy w czasie sezonu."

Renault jest zaledwie twoim drugim zespołem w Formule 1, wiec musi to być ekscytujące, świeże wyzwanie...

RK:
"Absolutnie! Ciągle jestem relatywnie nowy w Formule 1 i oczekuję spotkań z nowymi ludźmi i nauki sposobu działania innego zespołu. Jak już mówiłem, czuję specjalne powiązanie z tym zespołem i podoba mi się podejście Renault do wyścigów. Atmosfera tutaj jest bardzo przyjacielska i otwarta, a zespół wie co trzeba zrobić by wygrywać, więc czuję się bardzo komfortowo w tym otoczeniu."

Czy zakaz tankowania i wprowadzenie węższych przednich opon będzie miało duży wpływ na wyścigi?

RK:
"Nie sądzę, by miało duży wpływ na wyścigi, ale zdecydowanie zmieni zachowanie samochodu. Dla przykładu, możemy oczekiwać dużej różnicy pomiędzy czasami w kwalifikacjach i czasami na początku wyścigu. Gdy samochód jest w pełni zatankowany, prawdopodobnie doda to 150 kilogramów masy i to będzie miało duży efekt na styl jazdy, szczególnie na punkty hamowania. Jeśli chodzi o węższe opony, będziemy musieli być ostrożni, by nie zużyć ich zbyt szybko. Będziemy musieli zaadoptować ustawienia samochodu i rozkład masy, by sobie z tym poradzić."

Choć nie jechałeś jeszcze R30, jakie oczekiwania masz na sezon 2010?

RK:
"To trudne pytanie. Bazując na moich doświadczeniach z poprzednich lat, nigdy nie wiesz czego możesz oczekiwać przed początkiem sezonu, gdyż sprawy mogą zmieniać się bardzo szybko, szczególnie w zimie. Gdy byłem z Sauberem w 2008 pamiętam, że samochód nie spełniał naszych oczekiwań na początku roku, ale w czasie miesiąca sytuacja zmieniła się i zdobyłem pole position w Bahrajnie. Sprawy mogą zmieniać się naprawdę szybko i dlatego trudno jest mówić o moich oczekiwaniach. Mam tylko nadzieję, że samochód jest łatwy w prowadzeniu, gdyż nowe regulaminy będą faworyzować samochody, które nie są zbyt czułe, a potrzebujemy samochód, który zachowuje się równo w różnych warunkach."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
Grapuś

31.01.2010 19:19

0

Widzicie R30 jest większe od R29 a więc ten zaprezentowany bolid to R29 i koniec :))


avatar
nomadwcm

31.01.2010 19:20

0

tylko przebudowany


avatar
Renault F1 Team

31.01.2010 19:21

0

Renault nie był zbyt konkurencyjny, więc jestem realistyczny- typowe dla tego portalu tłumaczenie translatorem, nie umiecie sami? realistyczny to może być model jazdy w grze, a Robert może być REALISTĄ


avatar
Shankill

31.01.2010 19:23

0

Na oficjalenj stronie F1 w galerii z prezetacji ,na przedostatnim zdjeciu wyraznie widac, ze nos niejest szczelnie dopasowany do nadwozia.


avatar
Don_Tody

31.01.2010 19:24

0

tak w ogóle to jest stary wywiad.. w dzisiejszym jest mowa o czym innym.. o zimie o Pietrowie... itp..


avatar
skylinedrag

31.01.2010 19:25

0

A ja wam powiem, że jutro Robert wyjedzie CLIO R3


avatar
norek7107

31.01.2010 19:29

0

4@ tak racja ;) jutro zobaczymy jak to bedzie wyglądało


avatar
kuczek

31.01.2010 19:31

0

6. skylinedrag i jak mowei tak samo


avatar
Fox_

31.01.2010 19:32

0

Powiedzcie mi, jak to jest.....że na takim chłamie jak wp pewne informacje pojawiają się szybciej niż na formula1.pl ??? Żal.... i ta jakość tekstów jak wspomniał kolega z @3


avatar
kuba1808

31.01.2010 19:34

0

Błagam, tłumaczcie to po ludzku. Tego się czytać nie da! Ciągłe powtórzenia, stylistyka i budowa zdań leży i kwiczy. A w dodatku jeszcze to: "jestem realistyczny"; no nie da się ukryć :P


avatar
Renault F1 Team

31.01.2010 19:36

0

Usunięty


avatar
Adrian5

31.01.2010 19:37

0

Robert w BMW wypowiadał się pesymistycznie i samochód był chujowy . Teraz wypowiada się inaczej czyli samochód musi być dobry . On jest chytry jak LIs :D Powodzenia robert :P


avatar
ruufy

31.01.2010 19:44

0

Przestańcie marudzić !!!!22 mRCA WSZYSTKO BĘDZIE JASNE...Disiaj wiemy tyle co nic...


avatar
frg1pl

31.01.2010 19:48

0

9. 10. 11. Ktoś Was tu trzyma ?


avatar
kuba1808

31.01.2010 19:54

0

@frg1pl - tak, przede wszystkim komentarze mnie tutaj trzymają. Poziom dziennikarski tej strony jest zupełnie przeciętny, co można spostrzec na powyższym przykładzie. Natomiast, skoro jest to strona ciesząca się dużą popularnością, mam prawo w komentarzach do artykułu przedstawić swoje uwagi. To, że tutaj jestem, piszę i czytam, nie oznacza, że będę przymykał oko na wszelkie niedoróbstwa. Lubię tę stronę, jednak odrobina twórczej krytyki jej nie zaszkodzi.


avatar
Fox_

31.01.2010 19:57

0

@14 Kto się boi krytyki i w ten sposób podchodzi do tego, niestety nie rozwija się. Nie chodzi o to żeby być zadufanym w sobie tylko spełnić "wymagania klientów".


avatar
Renault F1 Team

31.01.2010 19:57

0

15. kuba1808- popieram w 100%


avatar
lechu55

31.01.2010 20:09

0

Renault pracowalo nad nowym sezonem od dłuzszego czasu- skądś to znam :) Ale mam nadzieje ze jednak R30 będzie walczyc o czołowe lokaty.


avatar
Jacawa

31.01.2010 20:14

0

Panowie Reanault zaczeło bardzo ale to bardzo (chyba był pierwszym zespołem) wcześnie prace nad modelem R30. Jeśli dobrze pamiętam to już w połowie sezonu odpuścili sobie na dobre prace nad R29. Robert pewnie zdaje sobie sprawe z konkurencyjności modelu R30 i został zapoznany we wrześniu 2009 z planami i tempem prac nad R30 zanim podpisał cyrograf 2010. Napawa optymizmem fak , że Renault zbroi się nowymi/starymi inżynierami , którzy posiadająć CV dłuższe od papieru toaletowego. Jeśli chodzi o prezentacje to podobnie Renault jak Robert są dobrymi pokerzystami i nie odkryją kart do 14 marca gdzie padnie słowo "sprawdzam". PZDR Jaca


avatar
Renault F1 Team

31.01.2010 20:16

0

Renault pracowało nad R30 od czerwca, wtedy to było wiadomo, że Alonso idzie do Ferrari, tzn oni wtedy wiedzieli, my musieliśmy czeeeeeeekkkkkkaaaaać długo na tego newsa. Ten bolid musi byc w TOP3!!!


avatar
frg1pl

31.01.2010 20:20

0

15 i 16. Dla mnie także ważna jest i treść i forma. Korzystając z tego portalu zupełnie za darmo jestem tutaj nie klientem a GOŚCIEM. Dlatego gdy mam coś do zarzucenia zwracam uwagę na treść i formę w jaki sposób je wyrażam.


avatar
feels3

31.01.2010 20:32

0

Jacawa - Twój post napawa optymizmem i zbiega się z tym co sam myślę :)


avatar
Jacawa

31.01.2010 20:39

0

Feels3 - Dużo sie nad tym zastanawiałem w co wpakował się R.K., na tyle co "znam" Roberta nie wydaje mi się, że podjął decyzje bez konkretnych argumentów. Dla mnie szklanka/kufel zawsze jest w połowie pełne. Jaca


avatar
F1_Fan

31.01.2010 20:54

0

kurde no ! jaki zegarek teraz będzie nosić Robert ? bo Certinę z jego numerem muszę opylić i kupić co będzie na topie :) ma ktoś jakieś wiadomości ?? wiem tyle, że Certina zostaje w Sauberze :)


avatar
frog

31.01.2010 21:01

0

20. Ferrari w 2009 też pracowało


avatar
sebi1975

31.01.2010 21:04

0

wspolczuje Robertowi Kubicy takiej rzeszy fanow do dzisiaj czytalem wasze newsy i musze to napisac jestescie beznadziejni jak nie macie gdzie pisac piszcie pamietniki


avatar
sebi1975

31.01.2010 21:07

0

popieram tylko RENAULT F1 TEAM jestem z toba


avatar
Niespokojny

31.01.2010 21:17

0

'R30 jest większe od R29' - czyli 'R30 jest dłuższy niż R29' ;-)


avatar
Jacawa

31.01.2010 21:29

0

28. Oczywiście, że R30 jest większym bolidem. W tym sezonie bolidy muszą mieć większe zbiorniki ponieważ tankują raz na cały wiścig, a to wiąże się z podniesieniem masy całkowitej. Aby móc dobrze auto zbalansować musi mieć większy rozstaw osi, no i oczywiście aby móc pomieścić większy bak paliwa. PZDR Jaca


avatar
Grapuś

31.01.2010 21:29

0

28. Niespokojny------Co Ty nie powiesz :))


avatar
regi.nrg

31.01.2010 21:36

0

@24. F1_Fan:....... no jak to jaki?....TW STEEL :)


avatar
Niespokojny

31.01.2010 21:37

0

30. Grapuś - chyba widzisz, że niespokojny jestem, a nie 'Zaczepka', więc jeśli go szukasz, to niestety nie mogę Ci pomóc, ponieważ nie widziałem go tutaj.


avatar
Grapuś

31.01.2010 21:49

0

32. Niespokojny-------Spoko :)) Tylko że już większość osób o tym wie :))


avatar
leonardo1899

31.01.2010 22:00

0

szczerze to cienko widzę ten sezon dla robcia... ale chciałbym się mylić...


avatar
jakubek88

31.01.2010 22:05

0

Robert zmienił malowanie kasku można to zobaczyć na stronie renault confidental


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu