Robert Kubica, pierwszy kierowca zespołu Renault F1, został przepytany przez biuro prasowe Renault. Poniżej prezentujemy rozmowę z Polakiem.
Robert, byłeś związany z Renault w czasie swojej kariery, a teraz ścigasz się dla Renault w F1. Jakie to uczucie?Robert Kubica: "Jestem bardzo zadowolony będąc tu, a jak mówiliście, miałem wspólną historię z Renault. Tak naprawdę moja kariera w samochodach jednomiejscowych rozpoczęła się w Formule Renault w 2001 roku, a potem w 2005 wygrałem World Series by Renault. To dało mi szansę na test z zespołem Renault F1 i rozpoczęło moją drogą w Formule 1."
"Choć moja kariera poszła w innym kierunku z BMW, wspaniale jest wrócić do Renault, gdzie mam wiele dobrych wspomnień. Już teraz znam tu wielu ludzi, a w czasie zimy widziałem jak wszyscy są umotywowani by poprawić naszą konkurencyjność i ponownie zacząć wygrywać wyścigi."
Uważnie przyglądałeś się postępom nad nowym samochodem, R30, w czasie zimy. Jakie są twoje pierwsze wrażenia?
RK: "Oczywiście R30 jest większe od R29, gdyż zakaz tankowania oznacza, że potrzebujemy większego zbiornika paliwa, co wpłynęło na projekt samochodu. W zeszłym roku samochód Renault nie był zbyt konkurencyjny, więc jestem realistą, gdyż wiem, że potrzebujemy zrobić duży krok naprzód jeśli chcemy walczyć na czele. Zespół koncentrował się jednak na samochodzie na sezon 2010 od dłuższego czasu i jestem przekonany, że idziemy w dobrym kierunku. Nawet jeśli rozpoczniemy rok w środku stawki, jestem przekonany, że złapiemy inne ekipy w czasie sezonu."
Renault jest zaledwie twoim drugim zespołem w Formule 1, wiec musi to być ekscytujące, świeże wyzwanie...
RK: "Absolutnie! Ciągle jestem relatywnie nowy w Formule 1 i oczekuję spotkań z nowymi ludźmi i nauki sposobu działania innego zespołu. Jak już mówiłem, czuję specjalne powiązanie z tym zespołem i podoba mi się podejście Renault do wyścigów. Atmosfera tutaj jest bardzo przyjacielska i otwarta, a zespół wie co trzeba zrobić by wygrywać, więc czuję się bardzo komfortowo w tym otoczeniu."
Czy zakaz tankowania i wprowadzenie węższych przednich opon będzie miało duży wpływ na wyścigi?
RK: "Nie sądzę, by miało duży wpływ na wyścigi, ale zdecydowanie zmieni zachowanie samochodu. Dla przykładu, możemy oczekiwać dużej różnicy pomiędzy czasami w kwalifikacjach i czasami na początku wyścigu. Gdy samochód jest w pełni zatankowany, prawdopodobnie doda to 150 kilogramów masy i to będzie miało duży efekt na styl jazdy, szczególnie na punkty hamowania. Jeśli chodzi o węższe opony, będziemy musieli być ostrożni, by nie zużyć ich zbyt szybko. Będziemy musieli zaadoptować ustawienia samochodu i rozkład masy, by sobie z tym poradzić."
Choć nie jechałeś jeszcze R30, jakie oczekiwania masz na sezon 2010?
RK: "To trudne pytanie. Bazując na moich doświadczeniach z poprzednich lat, nigdy nie wiesz czego możesz oczekiwać przed początkiem sezonu, gdyż sprawy mogą zmieniać się bardzo szybko, szczególnie w zimie. Gdy byłem z Sauberem w 2008 pamiętam, że samochód nie spełniał naszych oczekiwań na początku roku, ale w czasie miesiąca sytuacja zmieniła się i zdobyłem pole position w Bahrajnie. Sprawy mogą zmieniać się naprawdę szybko i dlatego trudno jest mówić o moich oczekiwaniach. Mam tylko nadzieję, że samochód jest łatwy w prowadzeniu, gdyż nowe regulaminy będą faworyzować samochody, które nie są zbyt czułe, a potrzebujemy samochód, który zachowuje się równo w różnych warunkach."
31.01.2010 19:19
0
Widzicie R30 jest większe od R29 a więc ten zaprezentowany bolid to R29 i koniec :))
31.01.2010 19:20
0
tylko przebudowany
31.01.2010 19:21
0
Renault nie był zbyt konkurencyjny, więc jestem realistyczny- typowe dla tego portalu tłumaczenie translatorem, nie umiecie sami? realistyczny to może być model jazdy w grze, a Robert może być REALISTĄ
31.01.2010 19:23
0
Na oficjalenj stronie F1 w galerii z prezetacji ,na przedostatnim zdjeciu wyraznie widac, ze nos niejest szczelnie dopasowany do nadwozia.
31.01.2010 19:24
0
tak w ogóle to jest stary wywiad.. w dzisiejszym jest mowa o czym innym.. o zimie o Pietrowie... itp..
31.01.2010 19:25
0
A ja wam powiem, że jutro Robert wyjedzie CLIO R3
31.01.2010 19:29
0
4@ tak racja ;) jutro zobaczymy jak to bedzie wyglądało
31.01.2010 19:31
0
6. skylinedrag i jak mowei tak samo
31.01.2010 19:32
0
Powiedzcie mi, jak to jest.....że na takim chłamie jak wp pewne informacje pojawiają się szybciej niż na formula1.pl ??? Żal.... i ta jakość tekstów jak wspomniał kolega z @3
31.01.2010 19:34
0
Błagam, tłumaczcie to po ludzku. Tego się czytać nie da! Ciągłe powtórzenia, stylistyka i budowa zdań leży i kwiczy. A w dodatku jeszcze to: "jestem realistyczny"; no nie da się ukryć :P
31.01.2010 19:36
0
Usunięty
31.01.2010 19:37
0
Robert w BMW wypowiadał się pesymistycznie i samochód był chujowy . Teraz wypowiada się inaczej czyli samochód musi być dobry . On jest chytry jak LIs :D Powodzenia robert :P
31.01.2010 19:44
0
Przestańcie marudzić !!!!22 mRCA WSZYSTKO BĘDZIE JASNE...Disiaj wiemy tyle co nic...
31.01.2010 19:48
0
9. 10. 11. Ktoś Was tu trzyma ?
31.01.2010 19:54
0
@frg1pl - tak, przede wszystkim komentarze mnie tutaj trzymają. Poziom dziennikarski tej strony jest zupełnie przeciętny, co można spostrzec na powyższym przykładzie. Natomiast, skoro jest to strona ciesząca się dużą popularnością, mam prawo w komentarzach do artykułu przedstawić swoje uwagi. To, że tutaj jestem, piszę i czytam, nie oznacza, że będę przymykał oko na wszelkie niedoróbstwa. Lubię tę stronę, jednak odrobina twórczej krytyki jej nie zaszkodzi.
31.01.2010 19:57
0
@14 Kto się boi krytyki i w ten sposób podchodzi do tego, niestety nie rozwija się. Nie chodzi o to żeby być zadufanym w sobie tylko spełnić "wymagania klientów".
31.01.2010 19:57
0
15. kuba1808- popieram w 100%
31.01.2010 20:09
0
Renault pracowalo nad nowym sezonem od dłuzszego czasu- skądś to znam :) Ale mam nadzieje ze jednak R30 będzie walczyc o czołowe lokaty.
31.01.2010 20:14
0
Panowie Reanault zaczeło bardzo ale to bardzo (chyba był pierwszym zespołem) wcześnie prace nad modelem R30. Jeśli dobrze pamiętam to już w połowie sezonu odpuścili sobie na dobre prace nad R29. Robert pewnie zdaje sobie sprawe z konkurencyjności modelu R30 i został zapoznany we wrześniu 2009 z planami i tempem prac nad R30 zanim podpisał cyrograf 2010. Napawa optymizmem fak , że Renault zbroi się nowymi/starymi inżynierami , którzy posiadająć CV dłuższe od papieru toaletowego. Jeśli chodzi o prezentacje to podobnie Renault jak Robert są dobrymi pokerzystami i nie odkryją kart do 14 marca gdzie padnie słowo "sprawdzam". PZDR Jaca
31.01.2010 20:16
0
Renault pracowało nad R30 od czerwca, wtedy to było wiadomo, że Alonso idzie do Ferrari, tzn oni wtedy wiedzieli, my musieliśmy czeeeeeeekkkkkkaaaaać długo na tego newsa. Ten bolid musi byc w TOP3!!!
31.01.2010 20:20
0
15 i 16. Dla mnie także ważna jest i treść i forma. Korzystając z tego portalu zupełnie za darmo jestem tutaj nie klientem a GOŚCIEM. Dlatego gdy mam coś do zarzucenia zwracam uwagę na treść i formę w jaki sposób je wyrażam.
31.01.2010 20:32
0
Jacawa - Twój post napawa optymizmem i zbiega się z tym co sam myślę :)
31.01.2010 20:39
0
Feels3 - Dużo sie nad tym zastanawiałem w co wpakował się R.K., na tyle co "znam" Roberta nie wydaje mi się, że podjął decyzje bez konkretnych argumentów. Dla mnie szklanka/kufel zawsze jest w połowie pełne. Jaca
31.01.2010 20:54
0
kurde no ! jaki zegarek teraz będzie nosić Robert ? bo Certinę z jego numerem muszę opylić i kupić co będzie na topie :) ma ktoś jakieś wiadomości ?? wiem tyle, że Certina zostaje w Sauberze :)
31.01.2010 21:01
0
20. Ferrari w 2009 też pracowało
31.01.2010 21:04
0
wspolczuje Robertowi Kubicy takiej rzeszy fanow do dzisiaj czytalem wasze newsy i musze to napisac jestescie beznadziejni jak nie macie gdzie pisac piszcie pamietniki
31.01.2010 21:07
0
popieram tylko RENAULT F1 TEAM jestem z toba
31.01.2010 21:17
0
'R30 jest większe od R29' - czyli 'R30 jest dłuższy niż R29' ;-)
31.01.2010 21:29
0
28. Oczywiście, że R30 jest większym bolidem. W tym sezonie bolidy muszą mieć większe zbiorniki ponieważ tankują raz na cały wiścig, a to wiąże się z podniesieniem masy całkowitej. Aby móc dobrze auto zbalansować musi mieć większy rozstaw osi, no i oczywiście aby móc pomieścić większy bak paliwa. PZDR Jaca
31.01.2010 21:29
0
28. Niespokojny------Co Ty nie powiesz :))
31.01.2010 21:36
0
@24. F1_Fan:....... no jak to jaki?....TW STEEL :)
31.01.2010 21:37
0
30. Grapuś - chyba widzisz, że niespokojny jestem, a nie 'Zaczepka', więc jeśli go szukasz, to niestety nie mogę Ci pomóc, ponieważ nie widziałem go tutaj.
31.01.2010 21:49
0
32. Niespokojny-------Spoko :)) Tylko że już większość osób o tym wie :))
31.01.2010 22:00
0
szczerze to cienko widzę ten sezon dla robcia... ale chciałbym się mylić...
31.01.2010 22:05
0
Robert zmienił malowanie kasku można to zobaczyć na stronie renault confidental
31.01.2010 22:05
0
Będzie jakoś...
31.01.2010 22:10
0
36. walerus hmm będzie jakoś lepiej niż w BMW ? no raczej . pozdrawiam ;)
31.01.2010 22:15
0
35. bardzo szybki jesteś
31.01.2010 22:20
0
Malowanie kasku według mnie nie ma żadnego wpływu na osiągi bolidu (no oczywiście za wyjątkiem różowego). Zastanawiam się czy R30 bedzie miało mocniejszy motor, no bo jakby nie patrzeć w kwalifikacjach bedzie to miało znaczenie. PZDR Jaca
31.01.2010 22:37
0
39. Jacawa Jacek ważne żeby bolid był konkurencyjny. Kwalifikacje ważne ale ważniejszy wyścig. Dobry start Roberta nawet z P10 może gwarantować ciekawe miejsce. pozdrawiam
31.01.2010 22:50
0
Miejmy nadzieje, że wszystko się ułoży po naszej myśli i Robert bedzie stale gościł w ścisłej czołówce. Moze jutro cos się wyjaśni :)
31.01.2010 23:05
0
Grapuś a zasadził ci kto kiedy z laczka kopa w d....
31.01.2010 23:06
0
moim zdaniem kubica w sezonie 2010 bedzie w pierwszej dziesiatce
31.01.2010 23:09
0
czy w związku z zakontraktowaniem Petrova nie powinno się pojawić na bolidzxie logo nowego sponsora? Nie zdążyli domalować czy jak???
31.01.2010 23:33
0
Jeszcze się pojawi. Nie zdążyli, tak samo jak z flagą i nazwiskiem na kombinezonie. Petrov został zakontraktowany dosyć niedawno.
01.02.2010 08:52
0
Mam pytanie na jednym z kanałów o tematyce sportowej oglądałem GP z roku 1980 jeden bolid uległ awarii i kierowca naprawiał go na poboczu toru, natomiast kolejnemu zabrakło paliwa na 100 metrów do mety czy Robert może dopchać bolid do mety tak jak zrobił to kierowca chyba Lotusa?
01.02.2010 09:13
0
W Renault Robert bedzie napewno mial lepiej jak w BMW tam wszystko bylo ustawione pod Heidfelda a tu Robert bedzie dyktowal warunki;)))
01.02.2010 16:47
0
widac roznice w podejsciu Roberta do scigania sie , i dobrze bo jest pozytywniej,, taka jest prawda ze nie caly sezon da sie byc na samym czele bo rok temu brawn mial chwile zastoju ale mysle ze ich stac na 10. maja przewage doswiadczenia nad niektorymi zespolami i chca sie poprawiac co jest dobrym prognostykiem
10.10.2010 16:53
0
spore zdjęcie
13.10.2010 17:09
0
heh to nie to samo co 1 :/
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się