Zespół Williams potwierdził, że w sezonie 2010 nie będzie używał systemu KERS opartego na kole zamachowym.
Przypomnijmy, że regulamin F1 na sezon 2010 cały czas umożliwia użycie systemu odzyskiwania energii kinetycznej jednak FOTA postanowiła, że żadna z ekip nie użyje go w swoich bolidach.Przez pewien czas Williams, pod groźbą kolejnego wykluczenia ze stowarzyszenia, opierał się dżentelmeńskiej umowie, ostatecznie jednak postanowił nie wdrażać systemu, którego nigdy nie sprawdził na torze w bolidzie F1.
W międzyczasie ekipa Franka Williamsa stworzyła zupełnie nową spółkę o nazwie Williams Hybrid Power, która cały czas kontynuuje prace nad systemem KERS na potrzeby innych działań.
„Odkąd przerwaliśmy program F1 podwoiliśmy liczbę pracowników” mówił Ian Foley z WHP. „Aby znowu przywrócić program F1 potrzebowalibyśmy zwiększyć zatrudnienie.”
14.01.2010 10:45
0
Zobaczymy czy wszyscy jednomyślnie zrezygnują z KERS'u. Bombowe starty Raikkonena i doskonale zsynchronizowany i KERS w McL to coś co dawało przewagę nad konkurencją.
14.01.2010 11:23
0
Ja tam mam alergię na taką przewagę jak KERS czy dyfuzory - czyli że ktoś zrobił szybciej a inni nie mają lub im nie działa. To bardziej pasuje do wyścigów na kiju od szczotki a nie do królewskiej F1..
14.01.2010 11:48
0
żal ich KERSu...
14.01.2010 11:48
0
Przewaga dzięki technice to nie tylko motto jednego z producentów aut ale także- a moze raczej przede wszystkim- hasło wiodące myśli F1. Zatem nie wdrażanie nowinek to krok wstecz. mimo tego jestem przeciwny robieniu z bolidu dziwadła. Lepiej zamontować NOS lub zezwolić na turbo i downsizing
14.01.2010 12:24
0
KERS nawet najlepszy, ma pewną wagę. W tym roku nie będzie tankowania. Każde zmniejszenie ciężaru samochodu się liczy. Coś za coś. KERS przydał by się, do samochodów seryjnych i nad tym chyba pracuje Williams.
14.01.2010 12:28
0
Pisałem wiele razy, że nikt w tym sezonie nie użyje KERSu, po pierwsze nie dadzą rady po drugie umowa mimo, że dżentelmeńska to jednak jest. A tyle osób było święcie przekonanych że KERS będzie używany przez niektóre zespoły.
14.01.2010 12:58
0
KERS w ogóle nie będzie miał zastosowania w samochodach seryjnych. To całkiem inna bajka
14.01.2010 13:05
0
chyba tylko Mclaren opanował KERS więc chyba oni będą go używać :/ lepiej by było żeby szefuncio f1 wycofał KERS
14.01.2010 13:18
0
Szkoda, ten KERS chciałbym zobaczyć w akcji. Byl to oryginalny pomysł, a F1 ostatnio cierpi na deficyt nowinek technicznych. A normalny KERS w najlepszym wydaniu i po dopracowaniu w poprzednim sezonie pozwalał wyrównać straty poniesione przez jego rozwój oraz niekorzystną zmianę rozkładu wagi bolidu. No i KERS zajmuje miejsce, a teraz to cenne bo zespoły będą zapewne chciały zminimalizować wpływ powiększonych baków na rozstaw osi oraz aerodynamikę.
14.01.2010 16:01
0
KERS to jest przszlosc ale nie w F1! w innych seriach wyscigowych zrobi furore!!!!!
14.01.2010 16:28
0
niestety, ja wolę normalne maszyny bez wypasu w postaci KERS-u. Jakoś to wtedy wszystko jest takie normalne, na pięści można powiedzieć, a nie na rzucanie kamieniami. W gruncie rzeczy to właściwie tylko starty i wyjście z zakrętu dawało jako taki pożytek. W innym wypadku powodowało to tylko obronę przed atakujacym. Bardzo rzadkością było wyprzedzanie na prostej. A w cywilu to chyba tylko do sprawnego wyprzedzania TIR-a może się przydać.
14.01.2010 20:08
0
KERS przydałby się do wyprzedzania na torze, ale gdyby był na poziomie lepszym od tego rozwiązania zastosowanego przez McLarena w 2009, i gdyby jedne zespoły go miały, a inne nie. Podstawowy problem, moim zdaniem, to wyrównana stawka. Może przeprojektowanie torów by coś dało, na wzór tych, gdzie można łatwiej wyprzedzać. Ale cudów bym się nie spodziewał.
14.01.2010 23:25
0
a ja uważam, niezależnie od tego czy KERS jest dobry czy zły, iż powinno być jasno powiedziane: albo KERS ma być zainstalowany w każdym bolidzie, albo ma go nie być wcale. niektóre zespoły wydały mnóstwo pieniędzy na jego rozwój w czasie gdy inne rozwijały aero. i w przeciągu tych kilku (3?) sezonów dojdzie/doszło do sytuacji gdzie o dobrej czy złej formie zespołu decydowała obrana wcześniej strategia (aero albo KERS). gdyby np. KERS był obowiązkowy wszystkie zespoły musiały by go rozwijać i środki przeznaczone na aero były by mniejsze, co z kolei spowodowało by mniej skomplikowane aero.
15.01.2010 01:31
0
7. Voight. KERS (system odzyskiwania energii ruchu) już jest używany w samochodach seryjnych. Samochody o napędzie hybrydowym to co...........
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się