WIADOMOŚCI

Catalunya okiem Pedro de la Rosy
Catalunya okiem Pedro de la Rosy
Kierowca testowy zespołu West McLaren Mercedes, Pedro de la Rosa opisuje pełne okrążenie toru Catalunya, na którym kierowcy Formuły 1 będą rywalizować podczas Grand Prix Hiszpanii.
baner_rbr_v3.jpg
„Przyspieszając na prostej start-meta osiągamy 310 km/h na siódmym biegu po czym mocno hamujemy przed prawym zakrętem Elf. Poddawani jesteśmy tutaj przeciążeniu nawet 4,8 G, redukując prędkość do 138 km/h i jadąc na drugim biegu. Zakręt numer dwa wiedzie w lewo nieco pod górkę i jest pokonywany z prędkością 189 km/h na trójce, a podczas kwalifikacji jedziemy z gazem wciśniętym do deski, aby uzyskać dobry czas. Następnie mamy długi łuk Renault, który bierzemy na czwórce z pedałem gazu także wciśniętym prawie do oporu. Teraz wjeżdżamy na krótką prostą przed zakrętem Repsol, osiągając 290 km/h na szóstym biegu i hamując ostro przed prawym zakrętem. W Repsol wchodzimy na trzecim biegu z prędkością 137 km/h, dbając o prędkość jak tylko to możliwe. Możemy tutaj hamować bardzo długo w zakręcie.”

„Krótkie przyspieszenie i dochodzimy do nawrotu Seata. Mocno hamujemy i pokonujemy ten lewy zakręt na dwójce z prędkością 97 km/h. Wychodząc z Seata przyspieszamy i przejeżdżamy łagodny łuk osiągając 272 km/h jadąc na piątce i znowu hamujemy mocno, aby pokonać lewy zakręt Wurth, który bierzemy z prędkością 136 km/h. Ważne jest tutaj wykorzystanie zewnętrznego krawężnika na wyjściu z zakrętu. Krótka prosta pod górkę wiedzie do zakrętu Camposa, negocjowanego z prędkością 217 km/h na czwórce. Ważne jest tutaj dbanie o prędkość i wyjście z dużą szybkością, wykorzystując w tym celu ponownie wszystkie krawężniki na wyjściu, aby uzyskać dobrą prędkość na prostej Nissana.”

„Do zakrętu La Caixa, który został w tym roku zmodyfikowany, zbliżamy się z prędkością 290 km/h. Jest on pokonywany na pierwszym biegu i jest najwolniejszą częścią toru. Teraz następuje kolejny nawrót, Banc de Sabadell. Musimy wyhamować delikatnie zanim wejdziemy w ten skręt, ponieważ zawsze zarzuca tutaj tyłem. Pozostają jeszcze tylko dwa zakręty, które są najlepsze i najszybsze na torze. Pierwszy z nich jest pokonywany z gazem wciśniętym do deski podczas kwalifikacji, a podczas wyścigu odpuszczamy trochę, aby pokonać go z prędkością 241 km/h na czwartym biegu. Wychodzimy bezpośrednio na ostatni zakręt, New Holland, który pokonujemy na piątce przy 225 km/h, zdejmując delikatnie nogę z gazu na wejściu. Ważne jest, aby wyjść tutaj szybko, ponieważ wjeżdżamy na prostą wzdłuż pit-stopów, która jest bardzo długa.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
karolf1

09.02.2010 11:50

0

To już przeszłość


avatar
kempa007

11.10.2010 21:23

0

Usunięty


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu