WIADOMOŚCI

Stawka na sezon 2010 niepewna?
Stawka na sezon 2010 niepewna?
Im bliżej przyszłego sezonu, tym bardziej rosną wątpliwości co do składu przyszłorocznej stawki F1. Sam Bernie Ecclestone przyznał niedawno, że któraś z czterech nowych ekip (Campos, Lotus, Manor oraz USF1) może nie pojawić się w przyszłym roku w Bahrajnie na inaugurację mistrzostw świata 2010.
baner_rbr_v3.jpg
Obok czterech zespołów, które mają zagwarantowany już udział w mistrzostwach znajduje się zespół Sauber, który został odkupiony od koncernu BMW. Stojąca za wykupieniem zespołu Petera Saubera grupa inwestycyjna Qadbak wyłożyła na ten cel podobno 80 milionów dolarów, jednak cały czas nie ma gwarancji na starty w przyszłym roku.

W międzyczasie mało realne stało się także jednomyślne przegłosowanie zmiany regulaminu przez wszystkie zespoły, aby umożliwić powrót Sauberowi do F1.

Bernie Ecclestone zasugerował jednak, że miejsce w przyszłorocznej stawce może zostać sprzedane przez jeden z nowych zespołów. Aby przyciągnąć nowych konkurentów do rywalizacji w cyrku Grand Prix zdecydowano zrezygnować z obowiązkowej dotychczas kaucji w wysokości 48 milionów dolarów, dla nowych zespołów. I jak przyznał Ecclestone kaucja ta miała zapobiegać między innymi handlem miejscami w Formule 1.

„Sądzę, że na początku wszystkie projekty były poważne” mówił Ecclestone. „Mam jednak nadzieję, że nie będziemy ukarani za naszą hojność.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

25 KOMENTARZY
avatar
dendzio

12.10.2009 12:58

0

Im mniej zespołów tym lepiej dla Roberta. Chociaż z drugiej strony jak im więcej kierowców tym więcej się dzieje na torze i jest ciekawiej, a o to przecież chodzi. RYWALIZACJA.


avatar
Gosu

12.10.2009 13:15

0

Widać nie wszyscy poważnie podeszli do zagadnienia :)


avatar
andy75

12.10.2009 13:17

0

może i ciekawiej bo-rywalizacja,ale bardziej niebezpiecznie-większy tłok


avatar
dubai

12.10.2009 13:21

0

Dokladnie. Im wiecej niedoswiadczonych kierowcow tym czesciej SC na torze. Ciekawe jak to wplynie na rywalizacje. Choc zdecydowanie bedzie sie dzialo :D.


avatar
grzesznik

12.10.2009 13:27

0

Nie wyobrażam sobie Q z taką ilością aut. Już w tym sezonie jest tak że kierowca nie może przejechac jednego czystego kółka


avatar
maniak300

12.10.2009 14:03

0

"Aby przyciągnąć nowych konkurentów do rywalizacji w CYRKU Grand Prix..." xDD


avatar
Peti

12.10.2009 14:07

0

USF1 chyba wypali. Jak zobaczyłem zdjęcia z ich fabryki to szczęka spada - istne laboratorium.


avatar
walerus

12.10.2009 14:18

0

będziem czekać na marzec 2010...


avatar
Jarek fan F1

12.10.2009 15:08

0

Jak można było nie dać miejsca spadkobiercom BMW? Zamiast solidnego zespołu, mamy zespół bez samochodu. Wiliams blokuje 14 zespół, bo myślał, że dostanie silniki ferrari zamiast Sauber. Niech teraz zostanie z silnikami Coswortha i w następnym sezonie będzie snuł się na końcu stawki.


avatar
tomaszf1

12.10.2009 15:10

0

5. grzesznik zgadzam się a do tego wyobraź sobie GP Monaco z 30 autami (w przypadku 15 zespołów), masakra i przypadkowość ale dla potencjalnego widza widowisko pod tytułem crash, crash i crash ...


avatar
dubai

12.10.2009 15:14

0

Dlatego nie bedzie Q1, Q2 i Q3. Najbardziej rozsadnym posunieciem bedzie powrot do starych 60 minut. I byloby swietnie! A nie ze jakis przypadkowy Nakajima albo Buemi lapie sie do top10.


avatar
mokry

12.10.2009 15:15

0

@10 chyba 28 autami


avatar
przemo_95

12.10.2009 15:28

0

nie wazne ale wazne ze bedzie sie dzialo


avatar
Vaire

12.10.2009 15:46

0

Dubai, kwalifikacje 60-minutowe to takie dobre rozwiązanie? Toż to będzie powtórka z treningów. Pół sesji w boksach, a prawdziwa walka dopiero w ostatnich minutach. Jak dla mnie obecny system jest bardzo dobry - mamy zapewnione emocje w każdej części. Bez paliwa w Q3 będzie nawet ciekawiej, od razu zobaczymy, kto naprawdę jest najszybszy. Ewentualnie można wydłużyć każdą sesję o 5 min, chociaż nie sądzę, żeby tłok na torze był problemem. Poza tym, powiedz mi, ile razy było tak, że ktoś się kwalifikował z przypadku? Ostatnio? Ale przy takiej ilości wypadków to normalne, szczególnie gdy dzieją się pod koniec. Zresztą odrobina nieprzewidywalności nie zaszkodzi...


avatar
mario547

12.10.2009 16:07

0

Właśnie tylko w Japoni wtym sezonie w Q rządził przypadek. Tylko BMW startuje zawsze pod koniec i dziwić się ze nie moga mieć czystego kółka


avatar
saint77

12.10.2009 17:05

0

No niezły ...... cyrk:)))


avatar
saint77

12.10.2009 17:06

0

kempa007: nie staraj się dorównać Włodkowi Szaranowiczowi, tego stylu nic nie przebija:))


avatar
dubai

12.10.2009 17:21

0

14. Vaire Bernie napewno cos wymysli :D. Co do obecnego systemu kwalifikacji to naprawde moze on zamieszac przy takiej ilosci bolidow na krotkich albo ciasnych torach i zreszta nie tylko na takich.


avatar
anderis8

12.10.2009 18:15

0

Niech będą przypadkowe wyniki w qualu, przynajmniej będzie szansa, że szybszy zawodnik znajdzie się za wolniejszym i go wyprzedzi na torze.


avatar
HarryPioter

12.10.2009 19:19

0

Gdyby Wszystkie zespoły (14) wystartoeały w sezonie 2010 to będzie bardzo ciekawie, 28 Bolidów na torze, hmmm już widzę GP Monaco.


avatar
Sadu1

12.10.2009 19:29

0

cclestone: „Mam jednak nadzieję, że nie będziemy ukarani za naszą hojność.” ukaram to ja cie osobiscie chlopie jak cie kiedys spotkam ... tuman jeden


avatar
TrollMan

12.10.2009 20:26

0

hojny Ecclestone <--- oksymoron


avatar
Budyn_F1

13.10.2009 13:06

0

Im wiekszy tlok tym gorzej dlla kierowcow niech juz zadna ekipa nie dochodzi tak bedzie najlepiej.


avatar
Skoczek130

14.10.2009 13:54

0

Ja wierzę w to, że będzie PEŁNA!!! :))


avatar
figo7

09.07.2010 22:23

0

unikalne zdjęcia


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu